Bones Noticies

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Bones Noticies

Entrada Autor: Kpeps » ds. des. 17, 2011 7:44 pm

Malgrat les campanyes discriminatòries de la DGT i del creixement del parc de motocicletes, la sinistralitat en el sector de les dues rodes ha experimentat un espectacular descens del 39% des de 2007.
Els dos últims mesos han estat excel · lents en matèria de seguretat viària per al sector de la moto. Amb una reducció de sinistralitat de més d'un 50% i un 30% en els mesos d'octubre i novembre respectivament, la motocicleta mostra un comportament exemplar mantenint la tendència a la baixa que experimenta des de fa quatre anys.

La sistemàtica reducció en la seva accidentalitat és un fidel reflex del comportament que mostra aquest sector des que l'any 2007, en què coincidint amb un important augment en les vendes, hi va haver un repunt en la sinistralitat. Des d'aleshores s'ha reduït en un 39% els morts per accident de moto, una dada més positiu del que és en si mateix si es té en compte que s'ha duplicat el parc de motocicletes en els últims set anys.

2011 no està sent una excepció en aquest aspecte. Les xifres dels onze primers mesos del present exercici són les millors des de 2003 amb un lleu increment del 4% respecte a aquest any, cosa que convida a pensar que el balanç de l'any que està a punt de finalitzar podria ser encara més positiu .

Aquestes xifres ofertes per la DGT parlen per si soles i no fan més que confirmar que la moto és cada dia una millor aposta, tant pel seu comportament en matèria de seguretat viària, com per mobilitat i ecologia. A més, la motocicleta sempre s'ha mostrat com un vehicle òptim per a les economies menys afavorides pel seu baix consum i la seva economia d'ús, cosa que està sent molt valorat en l'actual situació econòmica.
Imatge

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Re: Bones Noticies

Entrada Autor: Ride » dl. des. 19, 2011 11:04 am

Bones está clar que és una bona noticia, el tema interessant per a mi, es QUI i COM s'utilitzará ?????????

s'apuntara en Navarro, el tanto dient que es degut als radars, control de mossos ????

Ha baixat, perque realment es corria massa ???

O per bona practica dels conductors ???

Randy ja pots fer una enquesta......

Vssss

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dl. des. 19, 2011 11:52 am

[quote user="Ride" post="187189"]Bones está clar que és una bona noticia, el tema interessant per a mi, es QUI i COM s'utilitzará ?????????

s'apuntara en Navarro, el tanto dient que es degut als radars, control de mossos ????

Ha baixat, perque realment es corria massa ???

O per bona practica dels conductors ???

Randy ja pots fer una enquesta......

Vssss[/quote]

Esta clar (al meu entendre) que és una mica per tot, avans de que ens fregisin amb els radars es corría massa, molt per sobre del que sería "llogic". També és clar que la "presència" dels mossos és intimidatória...i també esta clar que la crisi està fent el seu efecte, mimbant l'utilització (també) de la moto.
Tots els "carbonilles" que conec desde que vaig en moto, han tingut ensurts (alguns importants) en els darres 5-7 anys... els que encara avui van en moto, s'han calmat...i fins i tot estan cambiant d'estil de moto.

En definitiva y malgrat no ens agradi, A MI NO M'AGRADA GENS !!!, la politica de la DGT ha estat encertada. Nomes aprenem a base de tocarnos la butxaca.

Merce
Presentats
Entrades: 1490
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Merce » dl. des. 19, 2011 12:58 pm

Bona noticia d'escoltar.

...i molt mes bona noticia sería poder llegir que hi ha un 0% de siniestralitat.

En fi, de mica en mica...
La meva terra: Catalunya
La meva parla: el Català
La meva dansa: la Sardana
El meu desigt: la LLibertat

SOM I SEREM. //*// Imatge

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dl. des. 19, 2011 1:09 pm

Ara estrenarem nou Gobierno i dies desprès hi hauràn nous ministres.....però creieu que canviarán a en Pere Navarro ?????
jo crec que seguirà..... Cap Govern es treuria del damunt una màquina de fer calers com éll..... :roll:

Si fessim un simil militar, la seva fulla de serveis sería..... de llibre. Tal com dieu, mireu les dades del 2003 i les d´ara....
no hi ha color, jo crec que el mèrit d´aquest equip a estat posar el problema dels accidents i la seguretat en el centre de la vida de tots els ciutadans.... però aquest païs es un paradis comparat amb altres com Anlaterra, Holanda, EEUU i sobretot França pel que fa a radars i als controls de velocitat , moltes vegades o ens toquen la butxaca o no en fem cas......

També es veritat que la crisi fa moltissim en la reducció dels accidents i també es veritat que l´excès de velocitat només es responsable d´un 2% de les morts.

Tornan amb en Pere Navarro ( com a responsable de la DGT ) estic segur que qui vingui ara fará el mateix sistema que èll.

:roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 19, 2011 1:13 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. des. 19, 2011 4:34 pm

[quote user="Llagasta" post="187200"]Ara estrenarem nou Gobierno i dies desprès hi hauràn nous ministres.....però creieu que canviarán a en Pere Navarro ?????
jo crec que seguirà..... Cap Govern es treuria del damunt una màquina de fer calers com éll..... :roll:

[/quote]

Com que la DGT depèn del Ministerio de Interior pot posar a qualsevol al seu càrrec. I dubto que torni a ser en Pere Navarro, doncs ara ja tindrà el sou vitalici de 5.000€/mes , despatx pels seus 'temes' i segurament un secretari i un xofer amb un Audi A8.

I posin el qui posin, agafem-nos. Qui no recorda el què feia en Miguel Muñoz? :enfadat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. des. 21, 2011 8:30 am

Diari de Girona d'avui: Enllaç

"Un total de 43 motoristes han mort a la carretera el 2011

El Govern impulsa un pla per combatre la sinistralitat - En onze mesos, han mort 11 persones més que el 2010

ACN / BARCELONA El Govern impulsarà un pla d'actuacions amb mesures urgents i a mitjà termini per combatre l'increment de la sinistralitat en accidents amb motos i ciclomotors implicades en zones interurbanes. El consell executiu ha autoritzat aquest dimarts el Servei Català del Trànsit (SCT) a elaborar un estudi sobre l'accidentalitat que registren aquests vehicles com a pas previ al pla d'actuació. En els 11 primers mesos de l'any, 43 motoristes han mort a les carreteres catalanes, un total d'11 víctimes mortals més que en tot l'any passat. A més, el nombre d'accidents greus en carretera de vehicles de dues rodes es manté en els mateixos nivells que a principis de la dècada.

Tal com recull el Pla de seguretat viària 2011-2013, el Servei Català de Trànsit s'ha fixat com a prioritat combatre la sinistralitat dels vehicles de dues rodes a través de plans específics d'intervenció. Després de 10 anys de gestió de la seguretat viària per part d'aquest organisme, el nombre d'accidents greus en carretera de motocicletes i ciclomotors es manté en els mateixos nivells. En canvi, han baixat més d'un 60% els accidents greus amb altres tipus de vehicles implicats.

En els primers 11 mesos de l'any, un total de 43 motoristes han resultat morts en vies interurbanes, 244 han resultat ferits greus i 1.205 de caràcter lleu. L'any passat es va tancar amb 32 víctimes mortals, 256 ferits greus i 1.258 ferits de caràcter lleu.

En aquest context, una de les accions urgents que el Govern posarà en marxa és l'elaboració d'un estudi sobre l'accidentalitat d'aquests vehicles en zona interurbana, que determinarà les causes dels sinistres i proposarà mesures per millorar les xifres d'accidentalitat del col·lectiu. El pla inclourà, entre d'altres, mesures com millores en les vies o una major informació i conscienciació sobre els riscos"

Ara ja no sé si hi ha més o menys accidents de motos

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. des. 21, 2011 9:14 am

[quote user="Pasqual" post="187288"]Diari de Girona d'avui: Enllaç

"Un total de 43 motoristes han mort a la carretera el 2011
El Govern impulsa un pla per combatre la sinistralitat - En onze mesos, han mort 11 persones més que el 2010

En aquest context, una de les accions urgents que el Govern posarà en marxa és l'elaboració d'un estudi sobre l'accidentalitat d'aquests vehicles en zona interurbana, que determinarà les causes dels sinistres i proposarà mesures per millorar les xifres d'accidentalitat del col·lectiu. El pla inclourà, entre d'altres, mesures com millores en les vies o una major informació i conscienciació sobre els riscos"

Ara ja no sé si hi ha més o menys accidents de motos[/quote]

em sembla que la noticia tenia que ser d'ambit espanyol i aquesta ultima Catala,ja veus Pasqual,faran un estudi que es mes important gastar en estudis que en ficar uns quants protectors de guardarail mes :( :(
Imatge

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. des. 21, 2011 9:30 am

Faran una comissió per si cal fer un estudi, una altra comissió per fer-lo i una tercera per valorar el resultat.....està clar que volen disminuir l'atur :lol: :lol: :lol: :lol:

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. des. 21, 2011 9:55 am

Torno a repetir:

-Han de justificar els sous!

Perquè per molts estudis que facin és imposible reduir el numero d'accidents, al menys que facin totes les carreteres rectes. :(
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dc. des. 21, 2011 10:30 am

Els números són a la baixa, tot i que surten uns percentatges tant grans perquè la xifra sobra la qual es comptabilitza (per sort) és molt petita.
Tot i així veig que la tendència de SCT és continuar amb el tipus d'accions iniciades aquest any:

http://m.324.cat/page.do;jsessionid=699 ... =OffPortal

P.D. Encara que per petites que siguin les xifres, ja que aquests mesos practicament no es veuen motoristes en vies interurbanes (per lo menys al pirineu), sempre és una bona noticia escoltar que s'han reduit les victimes. Ara bé, això s'hauria de poder publicar els mesos que van de Maig a Setembre.
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 21, 2011 11:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “General”