Llaurar senderons?
Moderador: Airald
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Llaurar senderons?
Holaaa,
[quote user="Albert" post="188457"]Holaaa,
[quote user="Caganer" post="188342"]em refereixo a la 350 4t
[youtube]n2eUucG4gwU[/youtube][/quote]
Sembla que es tracta de una molt bona moto per fer Off.
Concepte Enduro? O Retornem a les trail petites?
:oops:[/quote]
Ja que el tema sembla també força interessant, m'he pres la llibertat de desdoblar-ho.
Merci.
:|
[quote user="Albert" post="188457"]Holaaa,
[quote user="Caganer" post="188342"]em refereixo a la 350 4t
[youtube]n2eUucG4gwU[/youtube][/quote]
Sembla que es tracta de una molt bona moto per fer Off.
Concepte Enduro? O Retornem a les trail petites?
:oops:[/quote]
Ja que el tema sembla també força interessant, m'he pres la llibertat de desdoblar-ho.
Merci.
:|
Sort,
- Boolean
- Presentats
- Entrades: 767
- Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
- Ubicació: Valls
- Contacta:
Re: Retornant Als Origens?
M'agrada la moto i l'esperit que transmet pero el que ja no m'agrada tant o gens es veure com "llauren" els senderons. Soc practicant de BTT i he vist perdres mes d'un senderó per culpa de que les motos l'han deixat impracticable. I se de bona font que una moto d'aquestes pot pujar per on vulgui sense necessitat de llaurar-ho tot i sense practicament deixar rastre del seu pas.
Evidentment no generalitzo però aquest video esta donant una imatge de l'enduro ludic (en cap moment faig mensió al competitiu) que no m'agrada gens. Estic d'acord que les motos tinguin accés a tots els llocs però sempre amb respecte al entorn.
Evidentment no generalitzo però aquest video esta donant una imatge de l'enduro ludic (en cap moment faig mensió al competitiu) que no m'agrada gens. Estic d'acord que les motos tinguin accés a tots els llocs però sempre amb respecte al entorn.
Boolean l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 10, 2012 3:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
A molts països (aqui no, of course) tenen grans zones destinades a l'esport de motor de muntanya. Es pot llaurar, com tu dius. L'equilibri entre enduro i natura no és fàcil, i sovint corre per sobre d'una fulla molt prima. Depèn de l'usuari, i també de les administracions. Degoten lleis i fan i desfan sense tenir en compte l'usuari final, que és el primer interessat. Jo també faig BTT, i també vaig en moto, i personalment no he destrossat ni he fet perdre cap senderó. Si que he vist desaparèixer senderons per que les màquines els han convertit en pistes d'aterratge per naus espacials només per fer un camí per fer un dipòsit d'aigua. Vull dir que tot té As i Bs.
--------------------------
He vist muntanyes de runes i rentadores i neveres i objectes de la més diversa procedència i classe en molts boscos, i deixalles, i cartutxos de munició, i moltes altres coses. I arrasar camps de cultiu i zones de bosc per fer-hi parides que només responen a interessos d'intercanvi monetari. Els pneumàtics de tacs són, però, el més implacable dels predadors...
Em nego a acceptar que les motos de muntanya siguem el primer problema per la natura, i que deixem els camins impracticables. Si hem de conviure tots, fem les coses pensant en tots.
Time for coffee...
+GAS
He vist muntanyes de runes i rentadores i neveres i objectes de la més diversa procedència i classe en molts boscos, i deixalles, i cartutxos de munició, i moltes altres coses. I arrasar camps de cultiu i zones de bosc per fer-hi parides que només responen a interessos d'intercanvi monetari. Els pneumàtics de tacs són, però, el més implacable dels predadors...
Em nego a acceptar que les motos de muntanya siguem el primer problema per la natura, i que deixem els camins impracticables. Si hem de conviure tots, fem les coses pensant en tots.
Time for coffee...
+GAS
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
[quote user="Fjodor" post="188517"]A molts països (aqui no, of course) tenen grans zones destinades a l'esport de motor de muntanya. Es pot llaurar, com tu dius. L'equilibri entre enduro i natura no és fàcil, i sovint corre per sobre d'una fulla molt prima. Depèn de l'usuari, i també de les administracions. Degoten lleis i fan i desfan sense tenir en compte l'usuari final, que és el primer interessat. Jo també faig BTT, i també vaig en moto, i personalment no he destrossat ni he fet perdre cap senderó. Si que he vist desaparèixer senderons per que les màquines els han convertit en pistes d'aterratge per naus espacials només per fer un camí per fer un dipòsit d'aigua. Vull dir que tot té As i Bs.
Time for coffee...
+GAS[/quote]
Si senyor, així es parla. :D
Time for coffee...
+GAS[/quote]
Si senyor, així es parla. :D
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
[quote user="Fjodor" post="188517"]A molts països (aqui no, of course) tenen grans zones destinades a l'esport de motor de muntanya. Es pot llaurar, com tu dius. L'equilibri entre enduro i natura no és fàcil, i sovint corre per sobre d'una fulla molt prima. Depèn de l'usuari, i també de les administracions. Degoten lleis i fan i desfan sense tenir en compte l'usuari final, que és el primer interessat. Jo també faig BTT, i també vaig en moto, i personalment no he destrossat ni he fet perdre cap senderó. Si que he vist desaparèixer senderons per que les màquines els han convertit en pistes d'aterratge per naus espacials només per fer un camí per fer un dipòsit d'aigua. Vull dir que tot té As i Bs.
Time for coffee...
+GAS[/quote]
Jo també hi estic d'acord, fins hi tot crec que és una reflexió "toua" per no ferir sensibilitats.
Desde el dia que vaig veure en directe com "netegen " els boscos amb maquinária "sensible a la natura"de tanta "bruticia" natural...en va quedar molt clar que el respecte a la natura no està en mans d'aquells que se'n proclamen defensors...ni de bon tros. :tremolant

Time for coffee...
+GAS[/quote]
Jo també hi estic d'acord, fins hi tot crec que és una reflexió "toua" per no ferir sensibilitats.
Desde el dia que vaig veure en directe com "netegen " els boscos amb maquinária "sensible a la natura"de tanta "bruticia" natural...en va quedar molt clar que el respecte a la natura no està en mans d'aquells que se'n proclamen defensors...ni de bon tros. :tremolant

Salut i kilómetres
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Re: Llaurar senderons?
Holaaa,
Jo també he fet moto de muntanya bastants anys i penso que sempre vaig tenir certa cura del entorn, però també es cert que no tothom ho fa.
Una cosa si es certa, les generalitzacions son delicades, i el respecte al entorn i a les persones que ens envolten ha de ser bàsic en qualsevol activitat. Malhauradament això no es tan senzill d'aconseguir, segons sembla.
:???: :???:
Jo també he fet moto de muntanya bastants anys i penso que sempre vaig tenir certa cura del entorn, però també es cert que no tothom ho fa.
Una cosa si es certa, les generalitzacions son delicades, i el respecte al entorn i a les persones que ens envolten ha de ser bàsic en qualsevol activitat. Malhauradament això no es tan senzill d'aconseguir, segons sembla.
:???: :???:
Sort,
-
- Presentats
Re: Llaurar Senderons?
Partim de la base que pels enduristes, motomuntanyerus i demés, la natura és el nostre medi. L'hem de mimar... no?
El tema de la competició ja és unaltre... està supeditat a temes administratius i/o a àrees tancades, ja siguin permanents o provisionals.
El tema de la competició ja és unaltre... està supeditat a temes administratius i/o a àrees tancades, ja siguin permanents o provisionals.
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 11, 2012 9:29 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Time for coffee...
+GAS[/quote]
Completament d'acord!
+1
Time for coffee...
+GAS[/quote]
Completament d'acord!
+1
- Boolean
- Presentats
- Contacta:
En la meva intervenció he deixat clar que en cap moment generalitzo. Si he comentat que se de bona font que es pot fer enduro i respectar l'entorn al avegada sense apenes deixar rastre es pq ho he vist amb els meus propis ulls: l'any passat en motiu d'una pedalada que organitzavem estavem condicionant un vell senderò que havia desaparegut amb el pas dels anys. Un company que fa enduro que sabia el traçat em va dir "l'he fet molt de trankis començant des de baix, segur que veuras el rastre de la moto i el podras marcar degudament".... doncs vaig acabar per pedre el rastre del senderó.... en alguna rampa complicada si que veia una mica de derrapada, o les tipiques marques negres de la goma sobre les roques, pero en altres ni tan sols s'apreciava que una moto hagues passat per alli.
Pero, com en tots els ambits, de tot n'hi ha a la vinya del senyor (com se sol dir) i en el video es mostra com "llauren" indiscriminadament fent un pilotatge agresiu i moolt que us pesi a tots, aquesta es la imatge que la gent no motera te dels moteros de camp.
Es evident que les motos de camp no son el primer problema, es mes jo trobo que el problema es alguna gent que les porta no pas les motos, i dins d'aquestos tambe englobo alguns usuaris de quads i alguns usuaris de 4x4. Es l'actitud poc respectuosa cap a l'entorn que caracteritza a aquest pais el primer problema per a l'enrotn i dons d'aquest grup hi faig entrar conductors, gent que tira escombraries en qualsevol lloc,... pero tambe molts ciclistes (moltes vegades em trobo cameres d'aire punxades tirades al voral dels camins pq no han tingut la decencia de recollir-la i guardar-se-la despres de canviar-la) i com no, tambe els promotors immobiliaris amb les seves especulacions que fan rebentar muntanyes senceres i arrasar boscos per contruir urbanitzacions que despres estan completament deshabitades.
Pero el tema que ens ocupa es l'imatge que volen vendre de l'enduro aquesta gent de KTM amb aquest video. mentre les marques segueixin venent aquest "producte" (i com a producte em refereixo no nomes a la moto si no tambe a l'actitud) seguirem tenint senderons destrossats per culpa d'aquesta gent que no tenen respecte a res que no sigui ells mateixos.
Pero, com en tots els ambits, de tot n'hi ha a la vinya del senyor (com se sol dir) i en el video es mostra com "llauren" indiscriminadament fent un pilotatge agresiu i moolt que us pesi a tots, aquesta es la imatge que la gent no motera te dels moteros de camp.
Es evident que les motos de camp no son el primer problema, es mes jo trobo que el problema es alguna gent que les porta no pas les motos, i dins d'aquestos tambe englobo alguns usuaris de quads i alguns usuaris de 4x4. Es l'actitud poc respectuosa cap a l'entorn que caracteritza a aquest pais el primer problema per a l'enrotn i dons d'aquest grup hi faig entrar conductors, gent que tira escombraries en qualsevol lloc,... pero tambe molts ciclistes (moltes vegades em trobo cameres d'aire punxades tirades al voral dels camins pq no han tingut la decencia de recollir-la i guardar-se-la despres de canviar-la) i com no, tambe els promotors immobiliaris amb les seves especulacions que fan rebentar muntanyes senceres i arrasar boscos per contruir urbanitzacions que despres estan completament deshabitades.
Pero el tema que ens ocupa es l'imatge que volen vendre de l'enduro aquesta gent de KTM amb aquest video. mentre les marques segueixin venent aquest "producte" (i com a producte em refereixo no nomes a la moto si no tambe a l'actitud) seguirem tenint senderons destrossats per culpa d'aquesta gent que no tenen respecte a res que no sigui ells mateixos.
Boolean l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 11, 2012 10:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Jb500
- Presentats
- Entrades: 549
- Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
- Contacta:
[quote user="Boolean" post="188515"]M'agrada la moto i l'esperit que transmet pero el que ja no m'agrada tant o gens es veure com "llauren" els senderons. Soc practicant de BTT i he vist perdres mes d'un senderó per culpa de que les motos l'han deixat impracticable. I se de bona font que una moto d'aquestes pot pujar per on vulgui sense necessitat de llaurar-ho tot i sense practicament deixar rastre del seu pas.
Evidentment no generalitzo però aquest video esta donant una imatge de l'enduro ludic (en cap moment faig mensió al competitiu) que no m'agrada gens. Estic d'acord que les motos tinguin accés a tots els llocs però sempre amb respecte al entorn.[/quote]
aixo es el que menys m'agrada de les motos a la muntanya, no cal anar llaurant d'aquesta manera, a veure si encara tindran rao els que van prohibir ne la circulacio de motos per muntanya... :halfcry
v'sss
Evidentment no generalitzo però aquest video esta donant una imatge de l'enduro ludic (en cap moment faig mensió al competitiu) que no m'agrada gens. Estic d'acord que les motos tinguin accés a tots els llocs però sempre amb respecte al entorn.[/quote]
aixo es el que menys m'agrada de les motos a la muntanya, no cal anar llaurant d'aquesta manera, a veure si encara tindran rao els que van prohibir ne la circulacio de motos per muntanya... :halfcry
v'sss
-
- Presentats
Crec que no saps pas el què dius... :???:
- Boolean
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Jb500" post="188702"]
v'sss[/quote]
Home potser es ser molt drastic,.... es mes aviat que fa falta un canvi en la mentalitat de la gent vers l'entorn que els rodeja...... algu ha vist la peli "The Happening"? :mrgreen:
v'sss[/quote]
Home potser es ser molt drastic,.... es mes aviat que fa falta un canvi en la mentalitat de la gent vers l'entorn que els rodeja...... algu ha vist la peli "The Happening"? :mrgreen:
- Pescallunes4x4
- Presentats
- Entrades: 155
- Membre des de: dt. juny 21, 2011 10:37 pm
- Ubicació: Osona
Jo treballo al bosc faig i he fet molta moto de muntanya, he fet faig i fare molt 4x4 i us puc asegurar que tret d'algun imbecil, ni les motos ni els 4x4 son els causants del maltractament del nostre medi, tambe comparteixo l'opinio que la gent que no enten ni un borrall d'aquest temes, la opinio que tenen de nosaltres es la de criminals de la natura i anuncis com aquest o d'altres que fan les marques referents del 4x4 ni el Dakar ni el mundial d'enduro no ajuden gaire a que aixó canvii, Total que esta en les nostres mans educar a la gent i fer coneixer que la nostra afició a part de ser ludica es repectar i conservar el nostre territori.
Queda dita la meva opinio sense afany d'ofendre a ningu. :D
Queda dita la meva opinio sense afany d'ofendre a ningu. :D
-
- Presentats
EDUCACIÓ = CULTURA
CULTURA = SENSIBILITZACIÓ
OBERTURA DE MIRES
PENSAR EN ELS ALTRES
OBERTURA DE MIRES
PENSAR EN ELS ALTRES
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
[quote user="Fjodor" post="188717"]EDUCACIÓ = CULTURA
OBERTURA DE MIRES
PENSAR EN ELS ALTRES[/quote]
Si això és lo que hauria de ser, però hi ha de tot i normalment només et recordes dels "dolents" :???:
Emprenya molt que vagis caminant per un corriol per la muntanya o per una pista i et trobis un capullo a tota pastilla aixecant pedres i fent un soroll de cal deu i no afluixi quan et veu ... és molt desagradable, la veritat :enfaduu
OBERTURA DE MIRES
Si això és lo que hauria de ser, però hi ha de tot i normalment només et recordes dels "dolents" :???:
Emprenya molt que vagis caminant per un corriol per la muntanya o per una pista i et trobis un capullo a tota pastilla aixecant pedres i fent un soroll de cal deu i no afluixi quan et veu ... és molt desagradable, la veritat :enfaduu
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
[quote user="Ramon" post="188755"][quote user="Fjodor" post="188717"]EDUCACIÓ = CULTURA
OBERTURA DE MIRES
Emprenya molt que vagis caminant per un corriol per la muntanya o per una pista i et trobis un capullo a tota pastilla aixecant pedres i fent un soroll de cal deu i no afluixi quan et veu ... és molt desagradable, la veritat :enfaduu[/quote]
Cert. Tan cert com que hi ha, per cada desgraciat que fa aquestes coses, desenes de PERSONES que no ho fan.
Potser per que hi ha pallassos que en els seus cotxes posen escapaments que fan soroll o música a tope amb la finestra oberta, tots els qui anem en cotxe som iguals? No. Doncs amb les motos, quads, i 4x4 que van per muntanya hem d’aplicar la mateixa regla.
Practico muntanyisme, ara una altre vegada enduro; fins fa un parell d’anys anava amb quad, i encara tinc una Pick-Up vella amb pneumàtics per fang per fer pistes complicades. I sempre, sempre, paro del tot quan passen cavalls. Afluixo molt quan hi ha gent, encara més si son nens, i més encara si aixeco gaire pols. He arribat a posar escapaments no originals que fan MENYS soroll que els de sèrie, per anar per a la muntanya. I vull pensar que la majoria d’aquestes coses les fa MOLTA gent.
Com deia en refeques..no matem tot allò que és gras…
OBERTURA DE MIRES
Emprenya molt que vagis caminant per un corriol per la muntanya o per una pista i et trobis un capullo a tota pastilla aixecant pedres i fent un soroll de cal deu i no afluixi quan et veu ... és molt desagradable, la veritat :enfaduu[/quote]
Cert. Tan cert com que hi ha, per cada desgraciat que fa aquestes coses, desenes de PERSONES que no ho fan.
Potser per que hi ha pallassos que en els seus cotxes posen escapaments que fan soroll o música a tope amb la finestra oberta, tots els qui anem en cotxe som iguals? No. Doncs amb les motos, quads, i 4x4 que van per muntanya hem d’aplicar la mateixa regla.
Practico muntanyisme, ara una altre vegada enduro; fins fa un parell d’anys anava amb quad, i encara tinc una Pick-Up vella amb pneumàtics per fang per fer pistes complicades. I sempre, sempre, paro del tot quan passen cavalls. Afluixo molt quan hi ha gent, encara més si son nens, i més encara si aixeco gaire pols. He arribat a posar escapaments no originals que fan MENYS soroll que els de sèrie, per anar per a la muntanya. I vull pensar que la majoria d’aquestes coses les fa MOLTA gent.
Com deia en refeques..no matem tot allò que és gras…
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 11, 2012 11:07 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
home,es que el video ''se las trae'' si fins i tot sembla que vagin a pujar-se a un arbre :eyes :eyes ,una cosa es anar fent excursions per camins i l'altre es aquestes barbaritats,els excessos porten a mals entessos.
- Boolean
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Kpeps" post="188765"]home,es que el video ''se las trae'' si fins i tot sembla que vagin a pujar-se a un arbre :eyes :eyes ,una cosa es anar fent excursions per camins i l'altre es aquestes barbaritats,els excessos porten a mals entessos.[/quote]
A aqui vull arribar,.... la imatge que volen donar amb aquest video no es la adequada ni la que els moteros de camp volen que sels dongui,.... pero suposo que ho justifiquen que hi haura 4 flipats que babejaran amb el video (que em disculpin els mototuristes que hagueu babejat veient-lo....) i tambe que a nivell publicitari un toro desbocat ven mes que una ovelleta pasturant, no se si m'explico...
A aqui vull arribar,.... la imatge que volen donar amb aquest video no es la adequada ni la que els moteros de camp volen que sels dongui,.... pero suposo que ho justifiquen que hi haura 4 flipats que babejaran amb el video (que em disculpin els mototuristes que hagueu babejat veient-lo....) i tambe que a nivell publicitari un toro desbocat ven mes que una ovelleta pasturant, no se si m'explico...
Boolean l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 12, 2012 8:47 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
- Ubicació: Manresa
És cert que no es pot generalitzat i que com en tot, cadascú te un punt de vista molt personal.
Però això tant serveix pels que consideren "que tots son delinqüents" com pels que diuen "la majoria respecten la natura", o no?
És, com molts d'altres un tema difícil de resoldre i amb moltes susceptibilitats i sensibilitats a tenir en compte...
Jo el que tinc clar és que acostumo a caminar per la zona del Collbaix, a Sant Joan deVilatorrada i, la veritat, és que cada vegada fa més pena! tot hi haver-hi camins, el bosc està plè de "rases" obertes directament a cop de gas amb les motos i, el que abans eren agradables senders, ara s'han convertit en unes "profundes valls" impracticables a peu i que quan plou, baixen plenes com rius :halfcry
Que consti que, a pocs metres, molt pocs, d'aquest lloc, hi ha un circuit destinat a "l'enduro_cross" per tot el que es vulgui desfogar sense haver de trinxar camins i és públi i gratuït. :eyes
I penseu que jo, si pogués, seria el primer de tenir una moto de muntanya, però fent honor a la "meva filosofia", per anar xino-xano fent excursions.
En fi, com tot, tants caps, tants barrets. ;)
Però això tant serveix pels que consideren "que tots son delinqüents" com pels que diuen "la majoria respecten la natura", o no?
És, com molts d'altres un tema difícil de resoldre i amb moltes susceptibilitats i sensibilitats a tenir en compte...
Jo el que tinc clar és que acostumo a caminar per la zona del Collbaix, a Sant Joan deVilatorrada i, la veritat, és que cada vegada fa més pena! tot hi haver-hi camins, el bosc està plè de "rases" obertes directament a cop de gas amb les motos i, el que abans eren agradables senders, ara s'han convertit en unes "profundes valls" impracticables a peu i que quan plou, baixen plenes com rius :halfcry
Que consti que, a pocs metres, molt pocs, d'aquest lloc, hi ha un circuit destinat a "l'enduro_cross" per tot el que es vulgui desfogar sense haver de trinxar camins i és públi i gratuït. :eyes
I penseu que jo, si pogués, seria el primer de tenir una moto de muntanya, però fent honor a la "meva filosofia", per anar xino-xano fent excursions.
En fi, com tot, tants caps, tants barrets. ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
Coleccionista de vivències.