Armilla Groga

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Armilla Groga

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. gen. 10, 2012 11:29 pm

A partir de Gener d´enguany es obligatori dur armilla groga o taronja per creuar França. La noticia aquí
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 10, 2012 11:30 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Armilla Groga

Entrada Autor: Albert » dc. gen. 11, 2012 12:43 am

Holaa,

Per la posible importancia de la noticia, l'he transcrit sencera.

Tot i que es de data 23 d'abril del 2011, jo no n'he sentit res d'aquest tema. Algú ho podria confirmar o desmentir?

[quote user=http://www.masmoto.net/actualidad-segur ... ion-motos/]
Francia afronta curiosos cambios en su legislación sobre motos
Escrito por Sergio Cobo el abril 13, 2011 en Actualidad

Mike Werner de Bikes in the Fast Lane nos cuenta desde Francia que en los próximos meses se esperan cambios interesantes en la legislación concerniente a la moto en el país vecino. Después de años de luchar para acabar con la prohibición de motos de más de 100 CV parece que el gobierno aflojará en este sentido, sabedor que puede estimular algo esta parte de la economía. Una buena noticia sin duda para los concesionarios con su cuota del segmento deportivo.

Los chalecos serán obligatorios en Francia
Por contra ya se ha establecido que a partir del 1 de enero de 2012 cualquier conductor de moto deberá equiparse con un chaleco reflectante amarillo o naranja, por lo que se acabó lo de ir conjuntados y guapos encima de la moto. Al permitir motos con mayor par y potencia suponen que el margen de maniobra es menor y así se garantiza la visibilidad de las motos para reaccionar con más antelación. Lo malo es que esta medida, razonable, podría ser el inicio de una escalada en equipamiento obligatorio, ya que entra dentro de lo contemplado seguir la legislación alemana que obliga a llevar botas para moto o la obligación de circular con chaquetas con protección.

Pero nada comparado con lo que prepara su Ministra de Medio Ambiente, Nathalie Kosciusko-Morizet, la prohibición de los scooters anteriores a 2004 en las 8 ciudades más grandes de Francia por contaminantes. Una auténtica carga de profundidad que puede afectar a uno de los vehículos más adaptados para precisamente circular con ciudad. La multa recomendada es de 68 euros si se pilla a alguien conduciendo con estos veteranos scooters, aunque se dejara libertad para que cada consistorio establezca las cuantías de las multas.

Teniendo en cuenta la cruzada anti-contaminación cada vez más de moda en las grandes cuidades y lo imitado del modelo francés en muchas facetas de la legislación española no sería de extrañar un efecto contagio en nuestro país. Toca rezar.

[/quote]

Gràcies Xavi.
Sort,

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. gen. 11, 2012 9:58 am

Mes informació:

http://www.motosblog.fr/post/4981/secur ... -par-letat

A part de les armilles reflectants vigent a partir del 1/2012 , obligarán a fer un curset de formació al que faci mes de 5 anys que no han agafat una moto....

També les motos franceses hauràn de portar la placa de matricula a les mides obligatories i no podran portat plaques "antimultes ".... i circular pel voral de les autopistes portarà una pèrdua de 3 punts i 135 euros de multa.

Els cotxes que transportin persones " autobusos i taxis " hauran de portar un aparell " éthylotest anti-démarrage ", es a dir:
el xofer haurà de bufar i si surt positiu, no es podrà engegar el cotxe.

També augmenta el numero de punts de sanció per telefonar i per portar algun aparell al angle de visió del conductor (GPS o DVD).

:roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 11, 2012 10:10 am, en total s’ha editat 5 vegades.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. gen. 11, 2012 1:01 pm

TRADUIT DIRECTAMENT AMB GOOGLE

Quan tingui més temps ho traduiré amb calma

"Li vaig dir ahir, les xifres de seguretat viària no és bo, molt malament. Els testimonis de la mala política de l'Estat i el fals debat sobre la velocitat de qualsevol càrrec. Si donem la benvinguda a algunes bones mesures (l'alcohol i l'ús del telèfon), els altres ens semblen injustes: la formació dels motoristes després de 5 anys sense conduir (per què no els conductors, així) ...
L'Estat té la intenció de donar un cop i prendre les mesures més que qüestionable ... dos dels que es refereixen als motociclistes com:
- La mesura del necessari per als motociclistes no han estat impulsats per 5 anys per tornar a entrenar!
- I l'ús obligatori d'armilla reflectant.
Per altres delictes, aquest és el preu: un contingut d'alcohol superior a 0,8 g / l de ser castigat amb la retirada de vuit punts en la llicència de conduir, davant a sis en l'actualitat. Altres comportaments "de risc", com ara utilitzar un telèfon mentre es condueix, missatges de text, navegació per Internet o altres pantalles durant la conducció serà més severament castigats ...
Telèfon mentre condueix, la càmera a la mà ha de ser castigat amb la retirada de tres punts en lloc de dos ara. A França, prop d'un accident de trànsit en deu està associat amb l'ús de dispositius mòbils.
Les sancions per conduir amb una pantalla de funcionament del dispositiu en el camp de visió del conductor - que no ajuda a la conducció com el GPS (reproductor de DVD per exemple) - s'han agreujat. El delicte serà sancionat amb la retirada de tres punts i una multa de 1.500 euros, mentre que la multa de 135 euros està sent acompanyada per una retirada de dos punts.
Els detalls de les noves sancions, algunes de les quals es presentarà davant el Parlament:
1/Radars.
Els senyals que indiquen la presència de càmeres de velocitat serà eliminat i la ubicació dels mapes de radar no es farà públic. El radar d'alerta serà prohibida i 1.000 nous radars seran desplegats a finals de 2012.
2 / control de velocitat.
L'excés de velocitat de més de 50 km / h sobre el límit de velocitat es convertirà en un delicte menor en la primera ofensa.
3 / vehicles de dues rodes
Els usuaris de motocicletes que no han portat els últims cinc anys haurà de sotmetre a la capacitació. Les plaques per a motocicletes i scooters seran més grans perquè siguin més efectius els controls de radar. Els conductors de motocicletes i scooters han d'usar retro-reflectant del dispositiu.
4 / alcohol.
Un major de 0,8 g / l BAC seria castigat amb la retirada de vuit punts en la llicència de conduir, davant a sis en l'actualitat. L'ús de alcolocks ser obligatoris immediatament per al transport de persones.
5 / Telèfon.
Telèfon mentre condueix, la càmera a la mà ha de ser castigat amb la retirada de tres punts en lloc de dos ara.

6 / aturada d'emergència de Gaza.
El trànsit a un carril d'emergència - prohibit - ara serà penalitzat amb la retirada de tres punts i una multa de 135 euros."

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 11, 2012 2:11 pm

La suppression de la loi des 100 chevaux s'accompagne donc de l'obligation à partir du 1er janvier 2012 du port du gilet fluo. Deux couleurs uniquement seront autorisées : jaune ou orange.

Chevaux: cavalls
Gilet fluo= armilla
Jaune= groc

Font: http://www.lerepairedesmotards.com/actu ... atoire.php

Tot això ha vingut per una llarga reivindicació dels motards francesos per portar motos de més de 100 CV. Però amb la condició que portin armilles grogues o taronges.

El tema de les matricules fa riure. Qui no recorda veure motos franceses amb matriculeta groga que ni es veuen els numeros? Perquè no fan com a Suècia?

Ah! i menys mal que fa pocs anys que passen ITV a les motos. :evil:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dc. gen. 11, 2012 3:02 pm

Entenc que per travessar França per autopista (per anar als Alps aquest estiu), també serà obligatori el xaleco aquest?

Serveix un d'aquests per cambiar la roda al cotxe? Ho dic per la resistencia al vent velocitats...d'autopista.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 11, 2012 7:03 pm

Crec que t´has avançat un any, pero gracies per informar-nos ;)

El 1 de gener d'aquest any obliga a que tots els motoclistes de motos negres portin l´armilla

I que el 1 de gener del 2013 tots els motociclistes portin roba groga i reflectant

http://www.circulaseguro.com/seguridad- ... -franceses
Ex ...moltes coses

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 11, 2012 7:07 pm

Jo, com a mototurista previssora... m´he comprat jaqueta amb color groc o verd fluorescent... o sigui que entre el color Namibia de la moto i el groc fluorescent semblo un carro de gelats :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 (dit per un mototuriste)

Randy... ja sé... no foto = no carro de gelats..... ja la faré..... ;)

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dc. gen. 11, 2012 7:12 pm

Que sóc una mica (o molt) extrany ja és sabut però tanta normativa i tanta obligació m'inflen els ous, Aviat es ficaran amb el color dels calçotets que ens hem de posar cada día...

Malgrat que per collons ho hauré d'acceptar, vingui de França, d'aquí o d'allà, que s'en vagin a t p c.

Salut i gas !

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 11, 2012 7:18 pm

Ara que m´en enrecordo.... a molts països sudamericans, els motoristes porten xaleco i casco amb la matricula de la moto .
O sigui que no os queixeu..... que poc a poc ... tot arribarà.....

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » dc. gen. 11, 2012 7:55 pm

Ostres, quina pu-ta-da, amb l'equipament motero super-fashion que tinc, m'hauré de posar una mer-da d'armilla cutre-salsitxera...? :crys
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dc. gen. 11, 2012 9:30 pm

I per quan aquí? Que se'n sap de Pere Navarro? Perquè si s'assabenta ho aplica.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. gen. 11, 2012 9:41 pm

Doncs, la setmana vinent la primera sortida és a França...

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. gen. 11, 2012 10:41 pm

I els portem el casc de colors vius, p.ex. vermell, no és suficient ? :mrgreen:

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dc. gen. 11, 2012 10:58 pm

[quote user="Joan XT" post="188746"]I per quan aquí? Que se'n sap de Pere Navarro? Perquè si s'assabenta ho aplica.[/quote]

Aquest?,¿no el tenien que fotre fora al cambiar el Govern?
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Coes
Presentats
Entrades: 1158
Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
Ubicació: Arenys de Mar
Contacta:

Entrada Autor: Coes » dc. gen. 11, 2012 11:08 pm

el nord de europa moltisimes motos i cicliste les utilitzen com element de seguretat i sense ser obligatori, de fet jo le vaig comprar a Louis, "Em sembla que són molt propensos a criticar" no es mes que per seguretat.
http://www.louis.de/_10a7fbdb35fbe1eb32 ... _gr=208743

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. gen. 11, 2012 11:12 pm

una de las jaquetes mes venuda a Alemanya i el casc System 6 groc pistatxo fluorescent tambe,altres marcas com schubert tambe el tenen en cataleg i a la llarga arrivara l'obligacio,aquest color o armilla,es seguretat ens agradi o no .

Imatge
Imatge

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dc. gen. 11, 2012 11:36 pm

Aquests romaans.. estan boigs.

En principi creia que es referien a durla a la moto per si es tenia una panna o problema a la carretera, i s'ha de baixar de la moto. Per a això ho trobo raonable, jo la hi tinc.

Però durla sempre posada???? :wall :wall :martell :martell però si amb la optica de la moto ja hi ha mès que suficient.

En fi..

Reflectus
Presentats
Entrades: 124
Membre des de: dl. abr. 25, 2011 10:26 am
Ubicació: Ripollet Vallés Occ

Entrada Autor: Reflectus » dj. gen. 12, 2012 12:25 am

Bé, bona nit. Jo no soc gaire imparcial però si que puc afegir coses al que heu dit.
No es veu prou el motorista i menys des que s'ha posat de moda que els cotxes encenguin els llums. Els que em coneixeu sabeu que no soc "petit" ni "esquifit", doncs bé, el meu primer accident va ser degut a un conductor que va creuar perque no m'havia vist (va baixar de la furgoneta i no deixava de dir-m'ho).
La major part de les armilles que podeu trobar tenen algunes dificultats. Ha de tenir una cremallera per tal que no s'obri tot just començar. (millor si és bona) A l'estiu si l'armilla és de plastic..... :enfaduu Per tant es tractaria de trobar de les que tenen "ventilació", es a dir.... que son com una xarxa.
Jo personalment em decanto per la taronja (ja ho sabeu) perque es veu millor amb llum de dia. Al vespre, nit... millor els reflectants i potser el color groc.
Durant força temps he cercat armilles que fossin de qualitat i ara mateix he trobat una amb cremallera i amb la part de dalt "ventilada" i no es desfa (a 180 no ho se) si la duus arrambada al cos. Estic a la recerca d'una que és ajustable. Quan la vegi ja us ho comentare.

Reflectus
Presentats
Entrades: 124
Membre des de: dl. abr. 25, 2011 10:26 am
Ubicació: Ripollet Vallés Occ

Entrada Autor: Reflectus » dj. gen. 12, 2012 12:36 am

Miro d'afegir una foto i veureu l'armilla de la que us parlava (part superior fresqueta) del reflectant horitzontal en amunt és fresqueta. [img]http://[/img]http://www.moterus.es/eventos/a-cazar-g ... mg4418-jpg
(ho sento però no he aconseguit importar la foto)

Respon

Torna a “General”