N'aprendrem?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

N'aprendrem?

Entrada Autor: JoanCG » dl. gen. 23, 2012 7:03 pm

Hola a tothom.

Sé que el que diré a continuació provocarà lògics “doncs clar, com se li acut...” o, "que n’és, en Joan d’imprudent, burro i poc previsor". I és que...teniu raó.

Tot i que per persones tossudes com jo, l’experiència pròpia sovint és l’única alternativa que decidim tenir com a aprenentatge, em permeto per si li canvio la sort (o mala sort) a algú, explicar el què.

L’historia va de la meva retornada il•lusió al mon del off-road real. Després de comprar la Multistrada, un 90% per gaudir de la carretera, i un 10% per fer una mica de off, he comprovat que de derrapades per camins amb una moto de 200kgs, les justes.

Per tant, dos anys després, provo una off d’un amic, i per tant re-visc l’adrenalina resultant de llargues derrapades meravelloses, i pujades impossibles amb res que pesi ni un més de 150kgs.

I què faig? Doncs com vaig explicar, em compro una 100% enduro de segona mà, ja que aquets tipus de motos, per gaudir-ne, si està bé de motor, amb una màquina barata i vella vas sobrat.

Fins aquí tot bé. El problema e inconsciència esdevé quan faig una sortida, un dia de molt fred amb el meu cosí, que fa sovint tot tipus de curses i per tant te un nivell molt alt. Però jo havia d’anar davant per que amb el GPS obria una ruta off molt llarga. I feia molt fred, pel que decideixo posar-me uns pantalons específics de de quad/ATV que tinc que abrigen molt. En porto dos, ja només falta el tercer error, el no voler que ell s’avorrís darrera meu.

I què tenim:
-Que Surto amb un company que en sap més que jo, i em vull posar al seu nivell per que no s'avorreixi
-Que vaig davant, amb la auto-pressió afegida del que he escrit abans
-Que em poso un pantalons de quad que, estan protegits per tot arreu menys pels...genolls.

I què diu en Murphy al respecte d’aquestes coses?

Us diré el que va dir el metge d'urgències el dia 31 de Desembre, tot i renyant-me com si jo fos un nen (què no va gaire desencaminat): “Cinc setmanes de recuperació i dona gràcies que t’hagués pogut sortir molt més car, que no tens cap ós trencat de miracle."

La ressonància magnètica ha explicat posteriorment que de tota la inexplicable quantitat de lligaments que resulta que tenim per tot arreu del genoll (no sé com n'hi caben tants), en tinc un parell o tres amb trencades parcials poc importants, tot i que el genoll quatre setmanes després encara sembla una pilota de fútbol.

Bé, en aquest cas, jo ja ho he après. L’únic lloc on anava sense proteccions, i....patam. Va emprenyar, després, tenir que sentir al meu cosí dient-me: “Tiu, que corries massa, i aquella corba amb peralt invertit, al menys a l’entrada, s’ha d’afluixar...i el gas s'obre a poc a poc, a la sortida; què estàs tonto? Que sortim a gaudir, home...!”.

No vaig saber contestar-li, clar...

Bé, jo aquesta lliçó ja l’he apresa. M’encantaria que això explicat servís per tal de que qui llegeixi això, mai es deixi de posar ni guants, ni proteccions, botes, i el llarg etc que portem sempre al damunt, fent enduro, o anant a buscar el pa al costat de casa amb la moto de carretera.

I sobretot, s’ha d'aprendre a fer callar a aquest ditxòs “ego testosterónic”, que nos ens permet anar poc a poc quan toca per falta de coneixements o experiència...!!!.

Ja tinc encarregats unes genolleres d’aquestes ortopèdiques de enduro que eviten justament aquestes lesions (valen una p...a pasta!!!!). Amb tothom que n’he parlat em diuen “Si, sempre se les compra els qui JA ha tingut algun tipus de lesió....”

Repeteixo i em faig pesat: Tant de bo això explicat faci estalviar a qui sigui, un ensurt.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 23, 2012 8:11 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: N'aprendrem?

Entrada Autor: Ra-mon » dl. gen. 23, 2012 8:06 pm

Ostres Joan, quina mala sort ... ara que segons el que expliques sembla que la vas temptar una mica la sort :roll:

Recupera't aviat i si necesites res ja ho saps.

Salut !

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dl. gen. 23, 2012 8:23 pm

Joan,

+1,

però s'han de controlar les testosterones!!! jejeje però ens ho fan passar molt bé sovint! :mrgreen:

prudència i seny davant de tot!

qua la recuperació sigui ben ràpida en la part final que et trobes. Ànims!

Salut
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 23, 2012 8:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. gen. 23, 2012 9:36 pm

vaja pal aixo que t'ha pasat,un mal rotllo que ens pot pasar en qualsevol moment,que et milloris aviat i a tornari,pero com dius amb l'equip que toca ;) ;) i ja fas be en explicar tot aixo .
Imatge

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. gen. 24, 2012 8:31 am

Holaaa,

Au va, no hi donis masses voltes al tema, ara ja ho tens gravat al cervell. Ara toca dedicar totes les energies a recuperar-te físicament. Es importat que estiguis amb la moral alta!!!

;) ;)
Sort,

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. gen. 24, 2012 9:23 am

A recuperar-te... tots hem tingut coses d'aquestes.
Crec, a més, que això està per sobre de l'experiència. pensa que els professionals també es lesionen... tot passa en un instant, i va com va...

Salut i que sigui CURT!

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. gen. 24, 2012 9:55 am

JOAAAAN!.....què no tens 16 anys! :lol: :lol: :lol:

Me n'alegro de que només sigui una pilota de futbol al genoll. Crec que és bo que enx expliquis la teva experiència. Tots n'aprenem. Cuida't i a tornar-hi aviat.

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dt. gen. 24, 2012 10:52 am

Bones!!!

Joan... ànims i a recuperar-se!!! ;) ;) ;) ;) ;)

Fins aviat!
Imatge

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dt. gen. 24, 2012 12:38 pm

Ja t'hi has avançat a tot el que t'hi podriem dir.

Bè.. sols .. tan gran com una pilota de futbol? vols dir?

Que exagerat. :twisted:

Que t'hi recuperis aviat.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. gen. 24, 2012 4:00 pm

Anims Joan!!!
Ara toca recuperarse, tots hem fet alguna vegada una tonteria :mrgreen: :mrgreen:

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. gen. 24, 2012 4:54 pm

Doncs ha estat una lliçó que no t'ha sortit gaire cara, si ho vas a mirar, no t'has trencat res i amb repòs i una inversió en genolleres......ja hi pots tornar.

Pren-t'ho amb calma, company, i ànims.

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dt. gen. 24, 2012 6:43 pm

Ostres quin greu :eyes ... està clar que moltes vegades aprenem a cops de bastó ... que hi farem ... !!! :shock:

ANIMS i espero que et milloris aviat company !!!

V'sss ;)
GeSus
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 24, 2012 9:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dt. gen. 24, 2012 6:49 pm

Espero que t'hen surtis sense tenir que operarte...

Jo em vaig trecar els lligaments creuats anteriors del genoll esquerra el dia 3 de Juliol, i encara ho arrosego.

Primer no em volia operar, rehabilitació i va que xuta... pero el meu genoll no tenia estabil.litat.

Llavors em vaig operar el dia 10 de Novembre, encara estic de baixa.

Ahir va ser el primer dia que vaig sortir a correr una estoneta, encara em queda un mes, més
de rehabil.litació com a minim

Lo meu també va ser un error ;) d'experiencia
Rodar en moto es lo meu

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dt. gen. 24, 2012 6:58 pm

Ep Joan, quin ensurt! :eyes

Primer de tot, el més important, és que sembla una lesio que no és greu ...ara toca recuperar-se i reflexionar, que és el que fas en aquest escrit.

Diu molt de tu, mentre llegeixo el teu escrit, sembla que tu si que n'aprens dels errors. Dius moltes coses i molt encertades, a voltes sobre la
moto s'ens en va una mica l'olla, però és el que hi ha. :|

Gracies per ser així, vull dir, compartint aquesta reflexió en obert, ens ajudes una mica a tots plegats i no baixar mai la guardia.

Salut! ;)

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dt. gen. 24, 2012 7:04 pm

Bones,

posts com aquests són d'agraïr, perquè se n'apren dels errors dels altres (encara més els que fa un mateix, això segur !).

Moltes gràcies per explicar-ho Joan !! I recupera't aviat... amb calma ;)

Jo faig servir unes genolleres "normaletes" per enduro i tot sovint penso a comprar-ne unes d'ortopèdiques, però en molts casos tenen uns preus que semblen totalment desproporcionats. D'acord que és una peça fonamental per la seguretat d'una part molt sensible, però també ho és el casc i no costa tan !

Salut.

Pescallunes4x4
Presentats
Entrades: 155
Membre des de: dt. juny 21, 2011 10:37 pm
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Pescallunes4x4 » dt. gen. 24, 2012 8:23 pm

Llastima d'apendre d'aquesta manera pero som parits així pero sempre hem de pensar el que duem entre les cames.
Jo el 10 d'agos tambe hem vaig fer una trinxada al genoll dret amb osos ferits fins-hi tot i encara vaig coix així que mirat-ho be.
Per cer el meu cas no va ser per una improdencia sino per culpa d'un gracios que diu que no va veure un stop.

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dt. gen. 24, 2012 8:25 pm

.
Ànims Joan i a cuidar-se.

Ara a recuperar-te aviat per poder-hi tornar i a veure si trobes el seny ;)

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. gen. 24, 2012 8:28 pm

[quote user="Pescallunes4x4" post="190193"]Llastima d'apendre d'aquesta manera pero som parits així pero sempre hem de pensar el que duem entre les cames.
Jo el 10 d'agos tambe hem vaig fer una trinxada al genoll dret amb osos ferits fins-hi tot i encara vaig coix així que mirat-ho be.
Per cer el meu cas no va ser per una improdencia sino per culpa d'un gracios que diu que no va veure un stop.[/quote]

sempre hem de pensar el que duem entre les cames...... :eyes :eyes :eyes :eyes :eyes :eyes

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dt. gen. 24, 2012 9:24 pm

Caram Joan, ara a cuidar-se, gracies per explicar-ho, jo per sort tinc la meva propia veu de la consciencia, com surti sense alguna protecció el que em fot la bronca es el nano gran, i quan sortim junts em va dient per l´emissora " aquí no corris, vigila amb el forat a la dreta ..... etc"

No em deixa fer el cabra :roll: :roll: :roll:
Imatge Imatge

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dc. gen. 25, 2012 4:39 pm

Va nen, unes quantes "fregues" i torne-m'hi. Et desitjo una ràpida recuperació.

Gràcies per l'escrit d'autocrítica que has fet, va bé que hi pensem en aquestes coses de tant en tant.

Cuida't.

Respon

Torna a “General”