Una Moto Amb Motor D'aigua.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Trencaferro » dl. gen. 30, 2012 2:58 pm

Doncs encara que pugui sembla curiós o descabellat, he trobat aquesta informació, on resulta que el motor que utilitzava aigua com a combustible, va ser inventat i funcionava correctament fa més de quaranta anys.
Aquest motor es va provar i montar en un ciclomotor de la època, i tal i com es pot veure en el video funcionava durant dues hores a la perfecció sense gastar ni una gota de gasolina ni un gram d'emissions contaminants a l'atmòsfera.
El seu inventor, va ser un senyor d'extremadura anomenat Arturo Estévez Varela, i va realitzar els seus experiments al final de la dècada dels 60 i principis dels 70.
Va ser tant el seu ressò mediàtic al moment, que finalment les altes esferes, "Tio Paco" en persona, se suposa que per "interessos" del seu règim ho va deixar-ho en punt mort.

Us deixo el video on es pot veure en funcionament, i un enllaç amb la font de la noticia:


[youtube]ThxPBj-5C0U[/youtube]

http://www.hoy.es/prensa/20061112/socie ... 61112.html


Si els administradors del foro creiu que per l'antiguitat de la noticia ha d'anar a cerveseta ja ho sabeu. ;)
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Carles » dl. gen. 30, 2012 9:10 pm

[quote user="Trencaferro" post="190779"]Si els administradors del foro creiu que per l'antiguitat de la noticia ha d'anar a cerveseta ja ho sabeu. ;)[/quote]

Bones!!!

Hi ara... és realment interessant! El perquè de no evolucionar... les petroleres deuen tenir la resposta! :roll: :roll: :roll:

Fins aviat!
Imatge

Avatar de l’usuari
Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Sergibuda » dl. gen. 30, 2012 9:57 pm

[quote user="Carles" post="190823"]... les petroleres deuen tenir la resposta! :roll: :roll: :roll:

Fins aviat![/quote]


No, home, no!
On vas a parar!!!

Va ser culpa de la "pertinaz sequía".
sergibuda




they called me an accident

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Leclerk » dl. gen. 30, 2012 11:59 pm

Bones,

molt interessant, tot i que, ara per ara sembla que l'energia necessària per extreure l'hidrògen de l'aigua és massa elevada per que "compensi" després utilitzar aquest hidrogen com a combustible. No sé si m'explico, costa més energia obtenir l'hidrògen de l'aigua, que l'energia que se'n pot obtenir després. No és un procés "rentable".

Per altra banda cremar combustibles fòssils ha estat, energèticament parlant, com matar mosques a canonàdes, però l'avenç industrial ha estat enorme.

Però qui sap en uns anys...

Salut.

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Trencaferro » dt. gen. 31, 2012 7:27 am

Lecerk, vist lo vist en aquest video, crec de que aquesta excusa que ens donen sobre el preu de producció de l'hidrogen, es realment una gran mentida per no voler evolucionar aquests tipus de motor.
Sincerament jo crec que la tecnologia ja hi és de fa molt de temps, el què no hi ha son ganes de fer-la servir.
I dic això, perquè si que es veritat que produïr hidrogen és molt car, però es que resulta que el motor d'aquest senyor no funcionava amb hidrògen si no que amb uns litres d'aigua i tres pedrotes ell mateix el produia, cosa que encara li dona més mèrit.

El què passa, que aquest com molts d'altres grans invents, tenen un sector molt poderós de gent que no els interèssa que surtin a la llum. Suposo que n'hi ha uns quants, que quan veien o veuen aquest senyor agafant un càntir amb aigua de la font, bebent unes glopades, i la resta tirar-la dins el diposit d'una moto, i marxar tant feliç, els hi deu sortir espuma per la boca durant tres dies, només de pensar, en els mils de milions que la gent deixaria'm d'ingressar a les seves butxaques. :tremolant :tremolant :tremolant
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Leclerk » dt. gen. 31, 2012 9:35 am

Bones Trencaferro,

pot ser molt bé el que tu dius, però les "tres pedretes" que li fotia l'inventor al dipòsit pot ser l'assumpte que fa que no sigui rentable.

Crec que al video diuen que possiblement les pedretes són de bor, que és l'element, en aquest cas, que reacciona amb l'aigua per alliberar l'hidrogen que posteriorment utilitza com a combustible en el que sembla un motor de combusitó interna (això també és una suposició que expliquen al video).

Doncs bé, l'energia necessària per obtenir aquest Bor és més de la que després s'obté al motoret?? El Bor no es troba lliure a la natura, s'extreu d'un mineral.

Que no sembli que vull defensar les petrolieres, però a vegades les coses no són tan senzilles com pugui semblar. Que al video sembla que vagis a la font i au, a correr.

Salut.

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Pasqual » dt. gen. 31, 2012 6:29 pm

Pot ajudar aquest extracte de la noticia:Enllaç

"Su creador, sin embargo, demostraría una y otra vez la efectividad de su artilugio. En realidad, como insistía en precisar, no se trataba de un motor de agua, sino de un generador de hidrógeno a partir del agua que se suministraba junto con un reactivo cuya composición Estevez nunca reveló.

Según afirmaba, con dos litros y medio de agua y un kilo de su «producto secreto» se conseguían tres metros cúbicos de hidrógeno. «Es decir, tantas calorías como las que producen nueve litros de gasolina de 96 octanos. Pero mi hidrógeno cuesta menos de diez pesetas», declaraba Arturo Estévez en una entrevista recuperada del archivo de HOY que no ha sido publicada.

Con ese combustible el inventor circuló con una motocicleta, a la que se le había sustituido el depósito de gasolina por el generador, en la prueba que durante dos horas se realizó en la plaza de España de Sevilla. Numerosas personas fueron testigos de que «aquello tiraba».



Jo m'inclino a pensar com en Tallaferro. Sabeu que la General Motors va tenir que deixar de fabricar un cotxe amb motor elèctric per la presió de les petroleres? Mireu: Enllaç i això Enllaç


I això no és nou. Al principi de l'automoció, els cotxes elèctrics eren els reis:


"Érase una vez en la Historia cuando los coches eléctricos eran los dueños de las carreteras. Sí, ocurrió en 1900, pero probablemente no lo sabías. Pero vayamos más atrás, al Siglo XIX. Las investigaciones sobre electromagnetismo avanzaron con rapidez y una de sus primeras aplicaciones prácticas fue la de motorizar vehículos.

El vapor no conseguía sustituir al coche de caballos, le salió un competidor nuevo. Tras los primeros experimentos de Jedlik (1828, en imagen) y Thomas Davenport (1835), encontramos el primer vehículo eléctrico en 1838, cuando Robert Davidson consiguió mover una locomotora a 6 km/h sin usar carbón ni vapor.

Entre 1832 y 1839 Robert Anderson inventó el primer carruaje de tracción eléctrica, con pila de energía no recargable. Poco después se patentó la línea electrificada, pero eso no valía para coches, solo para trolebuses o trenes. Las primeras baterías recargables aparecieron antes de 1880, ahí comenzaron realmente.


Imatge



La Jamais Contente (1899)

Se hicieron con las carreteras en poco tiempo, en 1900 podemos considerar su apogeo, cuando eran los coches que más se vendían, mucho más que los de vapor o gasolina. De hecho, en 1899 un coche eléctrico, “La Jamais Contente”, superó por primera vez los 100 km/h e instauró un récord de velocidad.

Los primeros coches de gasolina eran muy contaminantes, sucios, ruidosos, requerían bencina o gasolina (no era fácil comprarla al principio), había que cambiar de marcha muy rudimentariamente, había que arrancarlos con manivela y en cualquier lugar eran susceptibles de fallar. Eso acabó cambiando… un poco.

El coche eléctrico triunfaba por su simplicidad, fiabilidad, suavidad de marcha, sin cambio de marchas ni manivela, no hacían ruido, eran veloces, la autonomía era razonable y su coste era soportable para la burguesía y las clases altas, los primeros usuarios de automóviles. Superaban por 10 a 1 a los de gasolina.

Imatge



Thomas Alva Edison Baker Electric (1895)

Sin embargo el coche de gasolina recibió el motor de arranque (1912), Henry Ford inventó la producción en masa mecanizada, la gasolina alcanzó un precio muy popular, se empezaron a abrir carreteras al tráfico y entonces la autonomía pasó a ser una característica muy valorada, además del precio.

La tecnología de las baterías avanzaba muy bien, el mismo Thomas Alva Edison (en imagen) puso una batería de níquel a un coche eléctrico antes de 1890 y consiguió más autonomía y prestaciones. Pero el coche de gasolina acabó ganando el pulso a los eléctricos, también a los híbridos, como ya vimos en su momento."


El reste de l'història, aquí: Enllaç

Avatar de l’usuari
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Una Moto Amb Motor D'aigua.

Entrada Autor: Trencaferro » dt. gen. 31, 2012 6:58 pm

Carai Pasqual, no en tenia coneixement de tot això! :eyes aquesta nit, si la climatogia i la feina m'ho permeten m'ho acabaré de llegir tot més detingudament.
Veig que s'hi estan posant coses super interessants en aquest fil. Haurà valgut la pena obrir-lo! :D
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “General”