De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Ra-mon » dv. feb. 10, 2012 7:50 pm

De BCN (CAT) a NDB (RIM), jo, la meva K75 i el Sahara


Per què vull anar a Mauritània ?
La tardor de 2009 un grup de 8 persones varem baixar 4 ambulàncies a Mali carregades de material per compte de CC ONG ajuda al desenvolupament (podeu veure una crònica i fotos del viatge aquí).

Al viatge m'ho vaig passar molt bé però em vaig quedar amb les ganes d'aturar-me quan volgués i espavilar-me sol sense dependre de ningú (fer la meva, vaja) i per això volia tornar-lo a fer en solitari i en moto, portant tot el que necessitaria durant aquests quinze dies.

Al nord de Mauritània, a només una ciquantena de quilòmetres de la frontera amb el Marroc hi ha Nouadhibou, la segona ciutat del país en quant a nombre d'habitants i la capital comercial.
Aquí hi viu en Pep des de fa una 15 anys, un català que es dedica a la compra-venda de peix i altres negocis relacionats amb l'oci.

Imatge

Viquipèdia: Sàhara Occidental
Viquipèdia: Mauritània



La ruta:
Si voleu anar des d'Europa a Mauritània (o a qualsevol altre país subsaharià) no tindreu la necessitat de mirar mapes i preparar tracks: només hi ha una carretera, la famosa N1, que creua l'antic Sahara Espanyol resseguint el mar.
Es clar que abans tindreu moltes opcions per creuar el Marroc fins entrar al desert, jo vaig decidir agafar la via ràpida: autopa$ta fins a Agadir i avall va que fa baixada !
Per si us interessa, aquí hi podreu trobar els meus tracks.
Imatge



Preparació del viatge:
Abans de res vaig fer una llista amb totes les coses que pensava emportar-me i aixi anar tatxant tot el que anava aconseguint.
La podeu trobar aquí, potser us pot fer servei ;)
Preparar la moto: revisió, canvi d'oli, rodes (Michelin Scorpion MT90), vaig estar rumiant si portar o no una jerrycan de 5 litres per portar benzina però al final no la vaig agafar (tot i que m'hauria anat prou bé ;) ).
També és important preparar les fitxes per la policia ja que al llarg del recorregut hi ha un munt de controls de la Gendarmerie Royale que aturen cada vehicle que passa per demanar-los el passaport i prendre les dades del vehicle i ocupants, si ja ho portes preparat tot això que t'estalvies ;)
Una mostra de la fitxa aquí



La partida:
El diumenge 18 de desembre és la data de sortida.
Vaig quedar amb uns amics que baixaven a Marroc a fer el boig per aquells camins de Déu (o d'Al·là) per agafar junts un ferry que ens duria fins a Tànger (el cost del ferry és inferior a la benzina+autopista+nit d'hotel que suposa fer la tirada fins al sud de la península).

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Carreteres:
Al Marroc les carreteres son, més o menys, com a tot arreu: n'hi ha de bones i de dolentes, autopistes i carreteres de muntanya amb molts revolts.
Jo tenia que fer uns 2.700 qms. de baixada (i els mateixos de pujada, es clar) i vaig haver de circular per totes aquestes carreteres: autopistes solitàries; carrers de pobles amb aglomeracions de vehicles, persones i animals; llargues rectes al desert; carreteres revirades i glaçades a la zona de muntanya.
Tant jo com els meus companys vam tenir un parell d'ensurts (AKA caigudes): tot just portàvem una desena de quilòmetres quan em vaig trobar relliscant per l'alfalt, per sort els desperfectes humans i materials van ser prou lleus com per poder continuar el viatge.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge




Conducció:
La conducció per Àfrica d'entrada sobta una mica, sembla que els conductors s'hagin tornat bojos i que no respectin o no coneguin cap norma de circul·lació i piten per tot però quan t'hi acostumes és de lo més lògic: tu només has de mirar endavant (els que vinguin al teu darrera com que ja miren també al seu davant ja estan al cas de la maniobra que tu facis), tocar el clàxon quan hi hagi algú a la vorera per avisar-lo que estàs passant, arrambar-te una mica cap a la vorera quan algú està fent un avançament una mica justet, etc.
A més a més tothom sol anar força a poc a poc i et cedeixen el pas (cosa que val més que tu facis quan sigui necessari per que ells ho esperen), no com fem aquí que sembla que volem evitar que ens avancin i volem anar sempre els primers :(
[video del transit a NDB]




Paisatge:
Molt variat, en 2.500 qms. nord-sud et trobes amb una àmplia diversitat: muntanyes nevades, oued (rius) exuberants, deserts polsosos, penyasegats arran de mar, horts, oliveres, herba de camell, etc.
Pobles minúsculs que semblen abandonats i grans ciutats empudegades pel fum dels vehicles i el clavegueram obert.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge




El desert:
El desert, tots sabeu que és.
N'hi ha de moltes menes de deserts, amb sorra i dunes (sens dubte els més espectaculars), però en el petit tros de Sahara que he fet jo la major part és pedregós amb sorra transportada pel vent que prova de tapar les pedres.
Fa calor però tampoc massa, al fer ruta molt a prop del mar hi sol haver un ventet de marinada que refresca força, però elsol pica.

Imatge

Imatge



La gent:
Molt afectuosa (em sembla que no havia i no m'havien saludat i donat la ma tantes persones desconegudes al llarg de cada dia).
A l'Àfrica la gent ajuda, si et veuen parat s'acosten per veure si tens algun problema i et poden ajudar, tot i que a vegades també proven de vendre't alguna cosa o demanar un regalet.

Imatge

Imatge



La poli:
Ehem, d'entrada quan veus un poli sempre te'l mires d'aquella manera...
A Marroc hi ha molts controls de radar mòbil a l'entrada/sortida de les poblacions. Si segueixes les normes, pares on cal parar i no corres massa no tindràs cap problema (bé, alguna vegada te la volen colar però si tens la paciència de fer-los veure que el que fan no és correcte i que tu no has fet res malfet, no has de tenir por).
Només vaig tenir dues topades amb els de trànsit: a una rotonda em volien clavar 70 EUR per no haver fet un stop (els vaig explicar efusivament que l'havia fet aturant-me completament) i una altra vegada que vaig haver de "negociar" amb un operador de radar el anar a 106 qms/h en un lloc amb velocitat màxima de 40.
Un dia vaig quedar tirat sense benzina a poc més de vint qms. al sud de Boujdour. Allà hi havia un control de la policia i vaig demanar-los ajut, de seguida em van dir que encarregarien als de l'altra torn que em portéssin una llauna. Després d'esperar molta estona esperant la «llauna» vaig decidir de fer la meva i aleshores un paio de la «secreta» que hi havia allà em va portar (i tornar) a la benzinera de la ciutat, li volia pagar el servei però no ho va acceptar, a vegades son bona gent i tot ;)

Imatge

Imatge




Fauna.
Predominen els camells, en trobes per tot arreu, els veus a la llunyania pasturant vés a saber què, als vorals de la carretera i travessant-la, cal anar amb compte.
Als pobles i ciutats hi ha moltíssimes cabres pels carrers ensumant les deixalles i cruspint-se les poques restes vegetals i els papers i cartrons que hi poden trobar.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge




Menjar:
Molt bo !
A Marroc es menja molt bé: cuscus amb carn i verdures, tajines de pollastre o camell, amb verdures o dolces, pastilla, harira, kefta, xai a quilos, ...
Hi ha mercats i botigues on sempre trobaràs el típic (i boníssim) pa marroquí, aigua, tomàquets, taronges i mandarines, dàtils, plàtans ... i fins i tot a Mauritània pomes de Girona !

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge




Dormir:
Amb tenda pots dormir a tot arreu, tot i que no hi ha gaires campings sempre et pots apartar de la carretera per una pista i demanar permís a algú que passi per allà, amb una mica de sort et portarà a casa seva.
Hi ha hotels de tota mena: bé de preu (pots dormir en un llit per menys de 10 €) i de superluxe (això m'ho han dit, jo no els he pas provat).

Imatge

Imatge

Imatge



Benzineres:
Mentre hi hagi gent i pobles no s'ha pas de patir, es troben benzineres a dojo, ben assortides de carburant i amb atenció personalitzada.
Com més al sud, menys benzineres però cada 150 o 200 qms. hi ha una àrea de servei amb benzina i bar per omplir el dipòsit, beure i menjar. A vegades només tenen gasoil i no hi ha gasolina, a altres la benzina té plom i acostuma a ser de molt mala qualitat i un dipòsit pot durar força menys quilòmetres de lo normal.
Es tracta d'anar parant a repostar sempre que en trobis una, encara que tinguis el dipòsit mig ple.

Imatge

Imatge

Imatge




Viatgers:
Durant la ruta he trobat poques motos, potser mitja dotzena, majoritàriament gent sola.
Un matí estava aturat a la carretera entre Dakhla i Boujdour i veig a baixar una moto, la saludo, afluixa, para i recula.
Era una Vstrom i vam estar fent la xerrada amb el noi d'Àvila que la portava, anava sol, amb tenda i volia anar a Dakhla i tornar.
També em van avançar 3 motos d'eslovàquia abans d'arribar a Tan Tan i cent quilòmetres més tard els vaig trobar aturats a una rotonda, no estaven gaire contents ja que a un d'ells li havien fotut una multa de 70 € per saltar-se l'stop de Tan Tan :roll:
També et trobes algunes marques de viatgers que van passar per aquí abans que jo ;)

Imatge

Vaig veure vàries parelles de biciclistes carregats amb alforjes per la ruta del desert. :tremolant

A l'entrada/sortida de les ciutats del sud hi sol haver una porta espectacular i una autovia de 2 carrils per banda (amb els polis apuntant-te amb el seu radar/lasser esperant que passis de 60 qms/h).

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge



Geocatxés:
Pel Marroc n'hi ha forces però al Sahara i Mauritània no. Arribant al golf de Dakhla en tenia un de controlat ... i vaig trobar-lo i fer un intercanvi de TB's ;)

Imatge

Imatge

Doncs apa, això és tot.
Si us animeu a baixar-hi i voleu saber-ne més coses, ja sabeu ;)

Bon viatge !

Carrerejant per Nouadhibou

[youtube]V8G1aCtq1Kc[/youtube]
Ra-mon l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 06, 2012 11:42 pm, en total s’ha editat 4 vegades.

Avatar de l’usuari
MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: MikelRT » dv. feb. 10, 2012 8:22 pm

FELICITATS RAMON!!!

Una cronica ben diferent de les que estem acostumats. :eyes
Ben detallat i amb unes fotos molt xules. :lol: per gaudir-le amb temps i tranquilitat.
Si algun dia m'atreveixo anar per aquets mons de Deu o d'Alà, caldrà mirar-le amb pels i senyals. Millor que una guia.

Gràcies per explicar-ho ;)

Salut

Avatar de l’usuari
SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: SisoRT » dv. feb. 10, 2012 8:23 pm

Moltes gràcies Ramon !

Bones fotos i un relat que ajuda a treure'ns els prejudicis de viatjar per l'Àfrica.

La pàgina amb els ets i uts de preparació, és per enmarcar. Salut !

Avatar de l’usuari
Ximetric
Presentats
Entrades: 540
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:33 pm
Ubicació: Roda de Berà, a "l´encant de la Costa Daurada"

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Ximetric » dv. feb. 10, 2012 9:56 pm

Felicitats !!! tota una aventura que dona enveja, per bonica i diferent.
Salut !!!
Moltes ganes d'anar en moto i poc temps per fer-ho.
Ex R1200GS ADV '06 ...però tornaré !!
MotoVolta 2016: repúbliques soviètiques + Pamir Highway

Avatar de l’usuari
Josep973
Presentats
Entrades: 2131
Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
Ubicació: Preixens-Lleida

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Josep973 » ds. feb. 11, 2012 4:57 am

Gracies Ramon, ets molt valent.
cuant sigui gran vui fer com tu.
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. feb. 11, 2012 8:51 am

Gracies Ramon, una bona cronica amb informació molt valuosa per qui vulgui anar hi ;)

Em de creure que el paio que hi ha sota el casc vermell ets tú,oi? perqué no hi ha cap constancia de que hagis estat al Africa, la teva K75 si, i al moll també, pero el Ramon no el veiem enlloc :mrgreen: :mrgreen:
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 11, 2012 8:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: CMB » ds. feb. 11, 2012 8:52 am

Bon crònica...

Es veu ben bé que has acomplert els objectius establerts!

M'ha sorprès el que comentes de la policia, sembla ser que està molt ben equipada tecnológicament... malgrat el nivells dels dos paisos. :cool:

Salut

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Pasqual » ds. feb. 11, 2012 9:55 am

Felicitats Ramon. Una crònica molt pràctica i sobretot visual. He vist que portaves el mateix número de calçotets que de carregadors :eyes :eyes :eyes . He trobat a faltar les tarjetes de crèdit i la còpia de la documentació (es pot escanejar i enviarte un mail tu mateix)

Trobo a faltar que ens expliquis alguna cosa de Mauritània (a part de les taronjes de Girona) :lol: :lol: :lol: Aquesta vegada vas aconseguir menjar llagosta a la "Suerte Loca"? També m'agradaria saber com "negocies" amb un policia que et para dient que vas a 106 km/h quan tenies que anar a 40 km/h? Com va acabar la "negociació"?

Gràcies per compartir l'experiència. Entre el Alps i això, t'estàs guanyant a pols el titol de "Lone Star" :lol: :lol:


Per cert, l'enllaç de wickiloc i del video de trànsit no funcionen (no existeixen)

Avatar de l’usuari
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Eva » ds. feb. 11, 2012 10:20 am

Ramon, gracies per compartir el viatge amb nosaltres.
Jo avui ja he viatjat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar de l’usuari
Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Minino » ds. feb. 11, 2012 10:29 am

:eyes Ramon ...... Mira que sempre li he donat una mica de costat al de passar l'estret, però llegint les vostres cròniques (Panotxa Pascual i mes del fòrum i altres fòrums) m'està començant a agradar.

:666 El que esplicas dels nivells de velocitat, crec que és apropiat, el que no veig normal és el que el Policia és, jutge, Tresorer, Amic, Perdona Vides, DÉU (ALA). Això és una de les coses, que no he volgut anar mai ni per treball,

Gràcies Ramon m'has fet passar una estona agradable i entretinguda, amb la crònica que està molt ben documentada.
:Saltant :Saltant Ara només falta que ens espliques la pujada :bow :bow :bow :bow
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Kpeps » ds. feb. 11, 2012 11:47 am

quinas fotos mes macas i quines explicacions,molt detallades i amb molta informacio d'interes,Ramon ets un crack ;) ;) anar sol a un lloc aixi,no per la gent ni molt menys que tothom diu que es molt amable si no per lo hinospit que sembla l' indret,demostra que ets un aventurer de mena.
Imatge

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. feb. 11, 2012 12:06 pm

Hosti!, quin viatget que m'he fet sense sortir de la botiga....merci Ramon, com deien per aquí dalt....ets molt valent.

Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Storm » ds. feb. 11, 2012 12:53 pm

Molt bon viatge Ramon. Gràcies per compartir-lo. Estem d'acord: al Marroc s'hi por menjar molt i molt bé

Avatar de l’usuari
Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Vendetta » ds. feb. 11, 2012 1:47 pm

Jo farè un +1 de l'Alucina.

Un +1 d'en pasqual..


I afegirè.. que a mès dels dubtes i curiositats del pasqual, m'he quedat amb el dubte de quan t'ha costat l'esmorzar, la badejeta que tenies, amb el tiquet de la compra al costat, però on els imports quedaven tapats.


Merci, per les fotos, i aquesta abreviatura d'impresions.

Avatar de l’usuari
Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Oscar » ds. feb. 11, 2012 7:17 pm

Gràcies per l´informaciò Ramón.Una crònica molt maca,es veu que vares
disfrutar.Poc a poc anem coneguent món amb aquests viatjes que feu :mrgreen: .Marroc
és un lloc interesant per anar-hi,encara que no se si amb la Bandit........ :roll:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Avatar de l’usuari
Itaca
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
Ubicació: l'empordanet

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Itaca » ds. feb. 11, 2012 9:06 pm

Ramon, jo reconec que viatjar en solitari té el seu "puntillo", però a més a més fer-ho en terres de més al sud del Marroc
sembla encara més agoserat.
M'has fet passar una bona estona!!
Gràcies per la crònica, les fotos i totes les explicacions. :cerv :cerv

Ja m'he guardat la llista.

Ah, i els enllaços que t'ha dit en Pascual no existeixen.

A veure si quan tornem al Marroc ens animem a baixar una mica més.
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI
Imatge

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Ra-mon » ds. feb. 11, 2012 9:25 pm

[quote user="STELVIO 00" post="191778"]Gracies Ramon, una bona cronica amb informació molt valuosa per qui vulgui anar hi ;)

Em de creure que el paio que hi ha sota el casc vermell ets tú,oi? perqué no hi ha cap constancia de que hagis estat al Africa, la teva K75 si, i al moll també, pero el Ramon no el veiem enlloc :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Ups, si, tens raó, el que passa és que anant sol no sols sortir a gaires fotos, també em podia fer un autoretrat, és cert, en prenc nota per altres vegades ;?
Si vols busco algun paper oficial que demostri el per les fronteres, suposo que encara en tinc algun ja que em els que tens que ... roll:

Aquesta foto me la va fer el nen, jo li vaig fer una foto a ell i el nen a mí. El lloc és el Border Monument (aquí), i és on hi havia la frontera entre Marroc i Sahara Occidental.

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 522
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Ricmel » ds. feb. 11, 2012 9:39 pm

M'ha agradat molt la crònica il·lustrada. Gràcies Ramon.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Ra-mon » ds. feb. 11, 2012 9:51 pm

[quote user="Pasqual" post="191782"]Felicitats Ramon. Una crònica molt pràctica i sobretot visual. He vist que portaves el mateix número de calçotets que de carregadors :eyes :eyes :eyes . He trobat a faltar les tarjetes de crèdit i la còpia de la documentació (es pot escanejar i enviarte un mail tu mateix)

Trobo a faltar que ens expliquis alguna cosa de Mauritània (a part de les taronjes de Girona) :lol: :lol: :lol: Aquesta vegada vas aconseguir menjar llagosta a la "Suerte Loca"? També m'agradaria saber com "negocies" amb un policia que et para dient que vas a 106 km/h quan tenies que anar a 40 km/h? Com va acabar la "negociació"?

Gràcies per compartir l'experiència. Entre el Alps i això, t'estàs guanyant a pols el titol de "Lone Star" :lol: :lol:

Per cert, l'enllaç de wickiloc i del video de trànsit no funcionen (no existeixen)[/quote]

Això ho feia al principi, després ho tenia tot en un servidor FTP, ara ho tinc tot al Dropbox ;)
Pasqual t'has de posar al dia, home :mrgreen:

A la Suerte Loca hi vaig parar a mitja tarda o sigui que ni dinar, ni sopar ni dormir ... però em vaig menjar un parell de mandarines mentre feia la xerrada amb la jefa (o la filla de la jefa), una noia prima que parlava castellà de potser uns 35 anys (?)

No he pogut posar encara els tracks ni preparar els videos : :roll:

La negociació va anar prou bé, el paio volia que li dones els diners però jo sempre els demanava el tiquet abans de donar ni un dirham (al entrar a Mauritània li insistia al poli del quartet que et signa el pasavant fins que al final em va dir que el mateix passavant era el rebut d'haver pagat els 10 € tot i que no posava enlloc).
Bé, el poli volia els diners (700 DH / 70 €) i jo demanava la factura.
Mentre li intentava explicar que allà on em va parar no hi havia cap perill, una autovia amb dos carrils per banda separats per una mitjana, sense trànsit, sense gent a peu ni burros, etc.
Al final em diu, vols la factura ? anem al cotxe.
M'ensenya un bloc de multes (suposo) i em diu que els tiquets estan dormint, que millor no despertar-los.
Això durant 15 o 20 minuts, el tio vinga a demanar els diners i jo el tiquet, jeje.
Al final li dic que és molt car, el tio respon que ell també ho troba car, "dona'm menys diners doncs", li pregunto quan son "menys diners", diu que el que jo vulgui.
Me'n vaig cap a la moto i penso, ara què li donc? 200 DH? a veure si amb 100 en té prou, els hi porto i dic: n'hi ha prou ?, el poli diu "fantàstic!" ...però no em va fer cap rebut :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Per cert, abans de marxar s'acosta l'altra poli (que mentrestant apuntava amb la pistola a altres "possibles" clients i els empaperava) i diu que li deixi donar una volteta amb la moto :b9 :b9 :b9 Evidentment que li vaig dir que no, pujo, engego, em saluden i em diuen "bona ruta i no corris" :)

A Mauritània només m'hi vaig passar 4 dies, volia fer unes ruta cap a una mina a uns 150 kms (per anar a fer un GC) i una visita al PN del Banc d'Arguin però em van dir que no podria pas fer-ho amb la moto, que hi havia molta "sorra morta" i al final em vaig quedar a la ciutat, voltant, ajudant a en Pep a anar a comprar les begudes pel bar, anar a pagar als proveïdors, etc.

Avatar de l’usuari
Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: De BCN (CAT) A NDB (RIM), Jo, La Meva K75 I El Sahara

Entrada Autor: Jesus » ds. feb. 11, 2012 9:53 pm

Felicitats per la crònica company !!! :cerv
Gas a la burra!!!

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”