Trànsit Fa L'agost Al Radar De La C-25 A Gurb

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Trànsit Fa L'agost Al Radar De La C-25 A Gurb

Entrada Autor: Ra-mon » dv. març 02, 2012 7:02 am

Campanya massiva de sancions a un punt de l'Eix Transversal, on la velocitat permesa s’ha reduït de cop a causa de les obres. Algun conductor ha rebut 8 multes en només 10 dies.

Imatge
El radar de la C-25 a Gurb, aquesta setmana. Foto: Adrià Costa

El radar fix de la C-25 a Gurb, just a la cruïlla amb la C-17 (km 180), al costat de Xocovic i en sentit Lleida, està que treu fum. Des de finals de gener no para de sancionar conductors i conductors que s’excedeixen en la velocitat permesa de 60 km/h. Els afectats es compten per dotzenes i fins i tot s’han agrupat en un Facebook per fer palesa la seva indignació.

La campanya massiva de sancions es va iniciar el 25 de gener. Aquest tram sempre havia estat limitat a 80 km/h i el radar saltava quan un vehicle passava dels 100 km/h. De cop i volta, i a causa de les obres, es va baixar la limitació a 60 km/h i el radar es va començar a disparar a partir dels 80 km/h. Tot i les obres, els vehicles que circulen per aquesta zona solen anar a una velocitat mitjana força elevada. El resultat és fàcil de preveure. Durant les darreres setmanes, els conductors, acostumats a les limitacions anteriors, han sobrepassat una i altra vegada la velocitat, de manera reiterada.

Les denúncies han començat a arribar a les llars dels afectats al cap d’un mes, catalogades com a “falta greu”. Les sancions solen ser de 100 euros, per velocitats d’entre 80 i 100 km/h, les més habituals. Si es paguen amb antelació es pot obtenir un descompte del 50%. Si es fan al•legacions, es perd la bonificació.

Molts conductors habituals d’aquest tram han rebut la mateixa multa repetida, amb la mateixa foto però amb el dia canviat. El cas més flagrant és el de la Cris Peñalver, una noia que treballa a Manlleu des de fa nou anys i passa cada dia pel punt on hi ha instal·lat el radar. Ha rebut vuit denúncies que pugen 1.000 euros i dos punts de retirada de carnet en total, entre el 29 de gener i el 10 de febrer. A finals de febrer, les sancions s’han tornat a tallar de cop, ja que en el punt on hi ha el radar s’hi ha instal·lat un pas provisional i els vehicles no poden circular a més de 40 km/h (hi ha bandes rugoses i els cotxes transiten un darrera l’altre, molt a poc a poc).

“És una manera mesquina de recaptar diners”, es queixa l’Alba, que també està afectada i ha rebut tres multes. L’Alba també explica que el carter del seu poble, Centelles, li ha comentat que s’ha fet un fart de repartir les mateixes cartes duplicades a moltes llars. En alguna, comenta, n’hi va deixar sis de cop.

Els afectats han començat a agrupar-se al voltant d’un Facebook, sota el nom d’”Afectats pel radar de la C-25”, on expliquen els seus casos i expressen la seva indignació. També s’estan intentant fer propostes per tal de reclamar a l’autoritat competent (el Servei Català de Trànsit) i buscar assessorament legal. Tot i això, sembla que ho tindran força complicat i la repercussió no podrà anar més enllà de la simple queixa.

Segons fonts judicials consultades per Osona.com, el codi de circulació és molt clar. En el nivell de preferència dels senyals de trànsit, les senyals circumstancials per obres ocupen el segon lloc, per darrera dels agents, i per davant d’altres senyals lluminoses, horitzontals, verticals o les normes de trànsit de principi. Aquestes senyals per obres, per tant, tenen total preferència i no cal fer cap avís previ. “Les obres manen. I com que està senyalitzat, no hi ha res a fer”, apunten aquestes fonts.

Des del Servei Català de Trànsit, que és qui gestiona aquest radar (els radars fixes no passen pels Mossos d’Esquadra), es reforça aquest argument. “Els conductors triguen un temps a adaptar-se a un nou límit de velocitat. No hi ha més”, apunta un portaveu de Trànsit. Aquesta és la postura oficial de Trànsit, que ha declinat que algun responsable fes declaracions, tal com li ha demanat Osona.com. Tampoc s’han donat dades del nombre de sancions, tot i que s’han reclamat en diverses ocasions.

Els afectats, però, continuen amb la seva posició i segueixen desqualificant la mesura, tot i que no presenti irregularitats. “Des d’un punt de vista legal pot ser correcte. Però des d’un punt de vista ètic, ja és una altra història”, diu en Pere, que també ha estat sancionat en dues ocasions. “Sempre ens han dit que l’objectiu principal del radar és preventiu, no sancionador. O no?”, es pregunta.

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /c-25/gurb

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Trànsit Fa L'agost Al Radar De La C-25 A Gurb

Entrada Autor: Eva » dv. març 02, 2012 7:18 am

Prop de Vic hi han molts de radars, ara s´ha d´anar molt prudent i a més hi han moltes obres a la carretera.
Gracies per avisar , Ramon.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. març 02, 2012 9:40 am

Amb el transit que hi ha és normal que els de recaudacio del SCT abaixessin la velocitat del radar...
Les obres son una molt bona zona per a recaudar i aixi pagar-les..

tant els fixes com els movils, son habituals en aquestes condicions :(
Ex ...moltes coses

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. març 02, 2012 9:50 am

El que no entenc es com encara segueix dempeus :enfadat :enfadat

PD: Ho sento, m´ha sortit la vena "revolucionaria" :enfaduu :enfaduu
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 02, 2012 9:51 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 02, 2012 9:55 am

Us podeu creure que l'altre dia a l'Eix em vaig acollonir amb la moto? Velocitat màxima 80. Vaig a
100 i a un metre enganxat al meu darrera un tràiler.
Paro, el deixo passar, i al cap de 3', a 90 km/h, altre tràiler enganxat. Si faig una frenada d'emergència, em passa per sobre.
Quina carretera, mare de Déu.... :enfadat
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ride
Presentats
Entrades: 2669
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
Ubicació: Castellnou de Bages

Entrada Autor: Ride » dv. març 02, 2012 9:59 am

La cosa es generalitzada, un altre punt de la C-25 !!!!!!!

http://www.regio7.cat/bages/2012/03/01/ ... source=rss

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. març 02, 2012 2:34 pm

realment es d'escandol el mal estat de l'eix infernal i els xalats que i circulen com diu en Randy,per mi podrien ficar mes radars i helicopters disuasoris perque anar-hi es jugar-se la pell a cada km ,com vaig dir en un altre fil similar,uan multa te un passi,dues es fort,pero 8-9......es d'IMBECILS :enfadat
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. març 02, 2012 4:08 pm

[quote user="Kpeps" post="193868"]realment es d'escandol el mal estat de l'eix infernal i els xalats que i circulen com diu en Randy,per mi podrien ficar mes radars i helicopters disuasoris perque anar-hi es jugar-se la pell a cada km ,com vaig dir en un altre fil similar,uan multa te un passi,dues es fort,pero 8-9......es d'IMBECILS :enfadat[/quote]

Pensa que entre que et fan la foto i arriba a casa passan uns dias, per aixó quan ho has rebut ja has "picat" 8, 9 o els cops que calgui
ImatgeImatgeImatge

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dv. març 02, 2012 4:46 pm

[quote user="STELVIO 00" post="193873"][quote user="Kpeps" post="193868"]realment es d'escandol el mal estat de l'eix infernal i els xalats que i circulen com diu en Randy,per mi podrien ficar mes radars i helicopters disuasoris perque anar-hi es jugar-se la pell a cada km ,com vaig dir en un altre fil similar,uan multa te un passi,dues es fort,pero 8-9......es d'IMBECILS :enfadat[/quote]

Pensa que entre que et fan la foto i arriba a casa passan uns dias, per aixó quan ho has rebut ja has "picat" 8, 9 o els cops que calgui[/quote]

perdona que discrepi,pero en un poble se sap tot i dels radars com dels affairs extramatrimonials tothom en va ple...........es clar,tots menys l'afectada ;) ;)
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 02, 2012 4:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. març 02, 2012 4:51 pm

[quote user="Kpeps" post="193880"][quote user="STELVIO 00" post="193873"][quote user="Kpeps" post="193868"]realment es d'escandol el mal estat de l'eix infernal i els xalats que i circulen com diu en Randy,per mi podrien ficar mes radars i helicopters disuasoris perque anar-hi es jugar-se la pell a cada km ,com vaig dir en un altre fil similar,uan multa te un passi,dues es fort,pero 8-9......es d'IMBECILS :enfadat[/quote]

Pensa que entre que et fan la foto i arriba a casa passan uns dias, per aixó quan ho has rebut ja has "picat" 8, 9 o els cops que calgui[/quote]

perdona que discrepi,pero en un poble se sap tot i dels radars com dels affairs extramatrimonials tothom en va ple...........es clar,tots meny l'implicada ;) ;)[/quote]

Bones!!!

Ara discrepo jo, a Segur de Calafell farà un parell d'anys s'hi col·locava un vehicle dels municipals en una corba on es va prou ràpid a l'haver-hi dos carrils per sentit, però com es nucli urbà està limitat a 50, i tinc bastants coneguts que hi van picar la mateixa setmana varies vegades! Inclús marit i muller!! Trobo que l'Stellvio00 l'ha donat al clau... el tràmit és molt més lent que no pas la velocitat a la que "dispara" el ràdar... :enfaduu :enfaduu

Fins aviat!
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. març 02, 2012 6:03 pm

[quote user="Kpeps" post="193880"][quote user="STELVIO 00" post="193873"][quote user="Kpeps" post="193868"]realment es d'escandol el mal estat de l'eix infernal i els xalats que i circulen com diu en Randy,per mi podrien ficar mes radars i helicopters disuasoris perque anar-hi es jugar-se la pell a cada km ,com vaig dir en un altre fil similar,uan multa te un passi,dues es fort,pero 8-9......es d'IMBECILS :enfadat[/quote]

perdona que discrepi,pero en un poble se sap tot i dels radars com dels affairs extramatrimonials tothom en va ple...........es clar,tots menys l'afectada ;) ;)[/quote]

L´exemple que dius serveix igual, quan la parella coneix els affaires extramatrimonials, l´altre ja ha "consumat" un munt de vegades :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dv. març 02, 2012 6:06 pm

Perdoneu però discrepo jo.

Estem parlant d´un radar en una zona d´obres, els limits de velocitat els posen per la seguretat dels treballadors, i tothom en fem cas omís. Jo he estat varies vegades en obres a peu de carrer o carretera i us puc assegurar que es posen per corbata quan sents passar alguns vehicles.
Si es un tram d´obres marcat a 60, vale que passis a 80 ( tot i que no està bé ) però passar a 100 o més, sabent que hi ha un radar en aquell punt, es una mica de beneit, per no dir un altra cosa.
Imatge Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. març 02, 2012 8:56 pm

[quote user="PEPI600" post="193895"]Perdoneu però discrepo jo.

Estem parlant d´un radar en una zona d´obres, els limits de velocitat els posen per la seguretat dels treballadors, i tothom en fem cas omís. Jo he estat varies vegades en obres a peu de carrer o carretera i us puc assegurar que es posen per corbata quan sents passar alguns vehicles.
Si es un tram d´obres marcat a 60, vale que passis a 80 ( tot i que no està bé ) però passar a 100 o més, sabent que hi ha un radar en aquell punt, es una mica de beneit, per no dir un altra cosa.[/quote]

Si però 24 x 7 ? :eyes

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » ds. març 03, 2012 10:26 am

[quote user="PEPI600" post="193895"]Perdoneu però discrepo jo.
Si es un tram d´obres marcat a 60, vale que passis a 80 ( tot i que no està bé ) però passar a 100 o més, sabent que hi ha un radar en aquell punt, es una mica de beneit, per no dir un altra cosa.[/quote]

aqui has dit el que s'ha de dir,la falta de respecte d'alguns conductors vers las normes de seguretat es evident las coses no son perque si en alguns casos..........

[quote user="Carles" post="193884"]Ara discrepo jo, a Segur de Calafell farà un parell d'anys s'hi col·locava un vehicle dels municipals en una corba on es va prou ràpid a l'haver-hi dos carrils per sentit, però com es nucli urbà està limitat a 50, i tinc bastants coneguts que hi van picar la mateixa setmana varies vegades! Inclús marit i muller!! Trobo que l'Stellvio00 l'ha donat al clau... el tràmit és molt més lent que no pas la velocitat a la que "dispara" el ràdar... :enfaduu :enfaduu
Fins aviat![/quote]

si el tramit es lent o es rapid,aixo es indiferent,es una zona urban o hi ha un disc de 50 i el fet es que la gent ens ho passem pel forro si t'enganxen has pringat i ja pots anar plorant...............

[quote user="STELVIO 00" post="193894"]
L´exemple que dius serveix igual, quan la parella coneix els affaires extramatrimonials, l´altre ja ha "consumat" un munt de vegades :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

si,si,ja pot haver consumat el que sigui de vegades,pero en general ,es perd molt mes que punts en aquest cas :halfcry :halfcry
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 03, 2012 10:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » ds. març 03, 2012 11:14 am

Hi ha llocs on han intentat concienciar a la gent, dient "personal a a via treballant per vostè" o alguna cosa així, però només em cas quan ens foten la garrotada.

Si fan obres, vol dir que hi ha persones, doncs és lògic que no pugui córrer, per no posar en risc la vida d'aquestes persones.....no és pas tant complicat, collons.
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 03, 2012 11:15 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Pescallunes4x4
Presentats
Entrades: 155
Membre des de: dt. juny 21, 2011 10:37 pm
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Pescallunes4x4 » ds. març 03, 2012 11:36 pm

Ho sento pero jo si que discrepo, soc usuari d'aquesta (mal anomenada carretera) a diari i considero que qui va projectar i aprovar el projecte d'aquesta mala p... als seus inicis, tant qui sigui el responsable de les obres actuals haurien d'estar comdemnats a molts anys de preso.
Poques carreteres han provocat tant morts en tant poc temps com aquesta, d'acord que hi ha molt energument circulant-hi pero no tot pot ser culpa dels usuaris, us aseguro que he vist veritables varvaritats pero tambe he vist com una carretera amb un asfalt de menys d'un any s'hi han fet forats on hi cabria una moto sencera.
Hi ara venen aquest bandolers del segle XXI hi asalten a la gent amb l'escusa de la seguretat.
Us convido a fer un tram de la c-25 ben protegit per descomtat i veureu el que es terror i no tingueu la osadia de fer-ho de nit siusplau
Perdoneu pel toxo pero no podia mes.
Que consti que no m'han multat mai fins a dia d'avui.
Gracies pufffff

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. març 04, 2012 12:43 am

[quote user="Pescallunes4x4" post="194013"]Ho sento pero jo si que discrepo, soc usuari d'aquesta (mal anomenada carretera) a diari i considero que qui va projectar i aprovar el projecte d'aquesta mala p... als seus inicis, tant qui sigui el responsable de les obres actuals haurien d'estar comdemnats a molts anys de preso.
.......[/quote]

Sense ser enginyer de camins a aquesta carretera no li veig pegues, tret del trànsit pesant que hi passa. Els tràilers que venen d'Europa i van cap el centre-oest passen tots per la C-25. Escurçen camí i s'estolvien els peatges. I cada vegada van més carregats.

Al poc temps d'obrir-se i no haver-hi trànsit pesant es circulava moooolt bé. Obviament les veus corren i ja surt a tots els GPS. Amb això vull dir que la millor-pitjor obra del pujolisme no va estar mal planificada, tenint en compte l'orografia del terreny, al qual és complicat per naturalesa fer llargues rectes com a la plana lleidatana.

Si no l'haguessin fet, per quines carreteres hauries de passar doncs? Recordo amb 20 anyets que anava molt sovint amb la colla a esmorzar a Fonollosa, perdut al cul del món . Oite ara....
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. març 04, 2012 12:45 am, en total s’ha editat 2 vegades.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dg. març 04, 2012 8:40 am

Solució : No passar per la C25 :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. març 04, 2012 8:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. març 08, 2012 12:56 am

Avui he pogut llegir la notícia al diari del poble, i com a usuari en puc treure diverses conclusions:

Primera: tal i com diu en Randy, aquesta via al deixar-hi passar els camions de gran tonatge va néixer obsoleta. Abans de que hi hagués la alfluència de camions era una carretera moderna i segura, només dir que quan només estava oberta de Vic a Girona els de la zona l'utilitzavem com a circuit de roves per a provar les velocitats màximes dels cotxes i motos. (buffff, quins temps aquells.... :mrgreen: :mrgreen: ).

Segona: com molt bé han dit, el que va decidir posar els 154kms de carretera en obres, hauria d'estar empalat al vell mig del pont de coll de Revell al més pur estil del Vlad draculea princep de Valàquia.

Tercera: si hi ha cartells com plaçes de toros, on indiquen perill, obres, gent treballant a la carretera, sortides de camions, etc.... Veiem els operaris i les màquines treballant a pocs metres i on es fàcil que es pugui escapar alguna pedra, els carrils son molt més estrets amb el perill que comporta degut a la gran circulació de camions, hi ha uns indicadors gegants del límit de velocitat i també d'avís dels radars, si amb tot això que he dit i el què m'he descuidat no soc capaç de veure que per mi i pels altres tinc d'adecuar la velocitat a les caracteristiques i estat de la carretera, i sóc un egoïsta orellut reincident, doncs que em donguin pel kk. Si sóc així de ruc que no sé veure el què faig malament ni que em piquin a cops de matrell el cap, doncs és lo què hi ha, no sabria què dir-hi, si no entenc les coses i no dono per més només em queda lamentar-me , plorar i donar la culpa als altres del què reconèc que jo he fet malament.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dj. març 08, 2012 1:44 pm

ara resulta que ahir els veins de Gava i Castelldefels van fer una manifestacio per lo mateix,puc confirmar el que es va dir fa dies las notificacions arriven a ''toro pasado'' i alguns tenen un bon feix,lo surrealista del cas es que surten per la tele i diuen: com el radar nomes va per una banda cap aqui es pot correr i cap alla et multa,GAMARUSSSS si el tram es de 50 ni cap a una banda ni cap a l'altre..............quan bretol que hi ha :eyes :eyes
Imatge

Respon

Torna a “General”