Proposta Intercanvi De Coneixements.
Moderador: Airald
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Proposta Intercanvi De Coneixements.
Desde que em vaig donar d’alta al fòrum de Mototurisme ( març 2009 ), he aprés gracies a la paciència de molts de vosaltres entre altres coses a:
1. Penjar imatges al Picassa i publicar-les a Mototurisme ( James Bond)
2. Fer vídeos de fotos ( MikelRt)
3. Intentar millorar en fotografia (jordi r80r)
4. Fer un blogg (AlbertG)
Soc molt conscient que només sé a nivell de usuari bàsic, però a mi, per el que faig ja me es suficient.
Ara em vindria de gust aprendre una mica sobre motos... tant senzill com tenir un vocabulari bàsic de unes .....20 paraules tècniques sobre una moto qualsevol.
Ja sé que podria llegir un llibre i llestos, però no es el mateix, jo necessito aprendre a nivell de Barrio Sesamo, es a dir amb un vocabulari bàsic.
Per lo tant, jo proposo un intercanvi de coneixements a qui li pugui interessar.
Podríem quedar un diumenge al mati i fer un parell d’horetes de nocions bàsiques de moto, fer un mos i després un parell d’horetes de coneixements bàsics del que he mencionat abans.
Només amb una condició, que ha d’ésser algú realment interessat i que després ho faci servir. Es a dir, que pengi fotos i que contribueixi a fer d’aquest fòrum un lloc entretingut e interessant.
Com a data proposaria ja diumenge 11 de març.
1. Penjar imatges al Picassa i publicar-les a Mototurisme ( James Bond)
2. Fer vídeos de fotos ( MikelRt)
3. Intentar millorar en fotografia (jordi r80r)
4. Fer un blogg (AlbertG)
Soc molt conscient que només sé a nivell de usuari bàsic, però a mi, per el que faig ja me es suficient.
Ara em vindria de gust aprendre una mica sobre motos... tant senzill com tenir un vocabulari bàsic de unes .....20 paraules tècniques sobre una moto qualsevol.
Ja sé que podria llegir un llibre i llestos, però no es el mateix, jo necessito aprendre a nivell de Barrio Sesamo, es a dir amb un vocabulari bàsic.
Per lo tant, jo proposo un intercanvi de coneixements a qui li pugui interessar.
Podríem quedar un diumenge al mati i fer un parell d’horetes de nocions bàsiques de moto, fer un mos i després un parell d’horetes de coneixements bàsics del que he mencionat abans.
Només amb una condició, que ha d’ésser algú realment interessat i que després ho faci servir. Es a dir, que pengi fotos i que contribueixi a fer d’aquest fòrum un lloc entretingut e interessant.
Com a data proposaria ja diumenge 11 de març.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 05, 2012 3:46 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: Proposta Intercanvi De Coneixements.
I lo que surja? o només parlar de motos.
Hi haurà marro?
Hi haurà marro?
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 05, 2012 4:08 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
[quote user="Alucinamaripili" post="194125"]I lo que surja', o només parlar de motos.
Hi haurà marro?[/quote]
:b9 :b9 :b9 :b9
Hi haurà marro?[/quote]
:b9 :b9 :b9 :b9
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
realment es una bona proposta,a vegades coses tan basicas com reparar una puntxada tubeles a la carretera et poden salvar de trucar a l'assistencia,hi ha gent que ho sap fer i com aixo moltes coses practicas,poden surgir bons canvis d'aquest fil ;) ;)
- Eva
- Presentats
[quote user="Kpeps" post="194129"]realment es una bona proposta,a vegades coses tan basicas com reparar una puntxada tubeles a la carretera et poden salvar de trucar a l'assistencia,hi ha gent que ho sap fer i com aixo moltes coses practicas,poden surgir bons canvis d'aquest fil ;) ;)[/quote]
:eyes :eyes ui........ tant no...... jo només vull sapiguer coses tant bàsiques com què es un motor en V, en F, .. què es un cilindre ???, on hi han les bugies de la moto ???
Què son els cavalls o els KW de la moto ?????
Jo no puc diferenciar les motos , perquè no tinc terminologia i conseqüentment no la puc aplicar quant provo una moto.
No sé que s´ha de sapiguer de la suspensió,
No se que son les bieles,
No sé quin oli s´ha de posar en una moto ???
Que es un motor de 2 ó 4 temps......
Que es la distancia entre eixos....
Perqué el motor boxer fa tant soroll ???
Coses com aquestes....
Vinga que el saber no ocupa lloc i enriqueix molt i molt ;)
:eyes :eyes ui........ tant no...... jo només vull sapiguer coses tant bàsiques com què es un motor en V, en F, .. què es un cilindre ???, on hi han les bugies de la moto ???
Què son els cavalls o els KW de la moto ?????
Jo no puc diferenciar les motos , perquè no tinc terminologia i conseqüentment no la puc aplicar quant provo una moto.
No sé que s´ha de sapiguer de la suspensió,
No se que son les bieles,
No sé quin oli s´ha de posar en una moto ???
Que es un motor de 2 ó 4 temps......
Que es la distancia entre eixos....
Perqué el motor boxer fa tant soroll ???
Coses com aquestes....
Vinga que el saber no ocupa lloc i enriqueix molt i molt ;)
- Eva
- Presentats
[quote user="Alucinamaripili" post="194125"]I lo que surja? o només parlar de motos.
Hi haurà marro?[/quote]
Supermegatiogüeno... ja saps que jo tambe t´estimo ;)
Hi haurà marro?[/quote]
Supermegatiogüeno... ja saps que jo tambe t´estimo ;)
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 05, 2012 4:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- STELVIO 00
- Presentats
- Contacta:
Doncs, Eva, en un moment donat apendre a reparar una punxada pot ser molt més practic.
Jo si hi ha algú que ho ensenya, m´hi apunto rapid.
Jo si hi ha algú que ho ensenya, m´hi apunto rapid.
- Eva
- Presentats
[quote user="STELVIO 00" post="194134"]Doncs, Eva, en un moment donat apendre a reparar una punxada pot ser molt més practic.
Jo si hi ha algú que ho ensenya, m´hi apunto rapid.[/quote]
Aixó li podem demanar a n´en Sacot o en Jacks i fem una clase practica al garatge de casa seva i llestos.
Pd.... jo no faré res sense guans de làtex :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Aixó li podem demanar a n´en Sacot o en Jacks i fem una clase practica al garatge de casa seva i llestos.
Pd.... jo no faré res sense guans de làtex :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- STELVIO 00
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Eva" post="194135"][quote user="STELVIO 00" post="194134"]Doncs, Eva, en un moment donat apendre a reparar una punxada pot ser molt més practic.
Pd.... jo no faré res sense guans de làtex :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
No,no, jo tampoc faig res sense latex :mrgreen: :mrgreen:
Pd.... jo no faré res sense guans de làtex :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
No,no, jo tampoc faig res sense latex :mrgreen: :mrgreen:
- Eva
- Presentats
[quote user="STELVIO 00" post="194136"][quote user="Eva" post="194135"][quote user="STELVIO 00" post="194134"]Doncs, Eva, en un moment donat apendre a reparar una punxada pot ser molt més practic.
No,no, jo tampoc faig res sense latex :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Problemes amb les ungles de porcelana ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Problemes amb les ungles de porcelana ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Joan XT
- Presentats
- Entrades: 2641
- Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
- Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL
[quote user="Eva" post="194139"][quote user="STELVIO 00" post="194136"][quote user="Eva" post="194135"][quote user="STELVIO 00" post="194134"]Doncs, Eva, en un moment donat apendre a reparar una punxada pot ser molt més practic.
Problemes amb les ungles de porcelana ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Perdó, però em sembla que us esteu desviant del tema, o no? :mrgreen:
Problemes amb les ungles de porcelana ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Perdó, però em sembla que us esteu desviant del tema, o no? :mrgreen:
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93
- Ricard_biker
- Presentats
- Entrades: 428
- Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
- Ubicació: Viladecans
[quote user="STELVIO 00" post="194136"][quote user="Eva" post="194135"][quote user="STELVIO 00" post="194134"]Doncs, Eva, en un moment donat apendre a reparar una punxada pot ser molt més practic.
Donç...., que us sembla aquest model ... ???

Donç...., que us sembla aquest model ... ???

Ricard_biker l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 05, 2012 5:18 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
- Minino
- Presentats
- Entrades: 1454
- Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres
:D Que us deixeu a les germanes petites (les bieletes de suspensió) :D
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Vinga nois.. que desvieu el tema.
Crec que és una bona idea Eva..
És més crec, que podries ser-ho a mes gent de participar-hi.
Si trobes el profe voluntari, avisa'm que jo també vull venir a apendre
Si trobes el profe voluntari, avisa'm que jo també vull venir a apendre
Ex ...moltes coses
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
[quote user="Steelman" post="194145"]Vinga nois.. que desvieu el tema.
Si trobes el profe voluntari, avisa'm que jo també vull venir a apendre[/quote]
Admins, ja esteu trigant a crear el Banc del Temps de mt.cat ;)
Admins, ja esteu trigant a crear el Banc del Temps de mt.cat ;)
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
[quote user="Ramon" post="194203"][quote user="Steelman" post="194145"]Vinga nois.. que desvieu el tema.
Admins, ja esteu trigant a crear el Banc del Temps de mt.cat ;)[/quote]
Caram, ara per ara el tinc força hipotecat el temps!!!
La cosa millorarà en un futur, espero!
Per cert, si algú pot explicar què és un motor en F, estaria bé! gràcies! :mrgreen: ;) (no t'enfadis Eva, la idea és molt bona :razz: )
Carles
Admins, ja esteu trigant a crear el Banc del Temps de mt.cat ;)[/quote]
Caram, ara per ara el tinc força hipotecat el temps!!!
La cosa millorarà en un futur, espero!
Per cert, si algú pot explicar què és un motor en F, estaria bé! gràcies! :mrgreen: ;) (no t'enfadis Eva, la idea és molt bona :razz: )
Carles
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 05, 2012 9:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="CMB" post="194211"]
Carles[/quote]
Amb lo poc que n'entenc de motos juraria que els motors en F no existeixen.
Sí que molts models de diferents marques deien la denominació F per four (4), el nombre de cilindres.
Avui ho fan servir com a 'fairling', carenat, encara que petit: F 650 GS, WR 450 F, GSX 650F.
Però ara que ho penso, la F800R no en porta..... :roll:
Carles[/quote]
Amb lo poc que n'entenc de motos juraria que els motors en F no existeixen.
Sí que molts models de diferents marques deien la denominació F per four (4), el nombre de cilindres.
Avui ho fan servir com a 'fairling', carenat, encara que petit: F 650 GS, WR 450 F, GSX 650F.
Però ara que ho penso, la F800R no en porta..... :roll:

- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Eva, jo se algunes cosetes que per mi sempre han estat interessants però mai he aconseguit que les noies no s'adormin a l'acte. Si a Hostalric vàrem fer la taula rodona sobre grans viatgers en moto, podriem fer el mateix en questions mecàniques. Jo m'hi apuntaria amb molt de gust.
Pel que fa les bugies, no pateixis, tan sols s'han de controlar en el motors diesel.
Ojalá trobes algú a qui li agradessin aquests temes. M'hi casaría l'endemà!!!!!
Jordi "Prony" :ban :ban
[quote user="Randy-650" post="194216"]Però ara que ho penso, la F800R no en porta..... :roll:[/quote] Em sembla que la denominació es deguda a una tercera biela central per equilibrar la cadena cinemàtica atès a que es tracta d'un motor amb una disposició molt especial. Els pistons estan calats al mateix punt (encara que amb la injecció a 180º) i això genera un enorme desequilibri.
Pel que fa les bugies, no pateixis, tan sols s'han de controlar en el motors diesel.
Ojalá trobes algú a qui li agradessin aquests temes. M'hi casaría l'endemà!!!!!
Jordi "Prony" :ban :ban
[quote user="Randy-650" post="194216"]Però ara que ho penso, la F800R no en porta..... :roll:[/quote] Em sembla que la denominació es deguda a una tercera biela central per equilibrar la cadena cinemàtica atès a que es tracta d'un motor amb una disposició molt especial. Els pistons estan calats al mateix punt (encara que amb la injecció a 180º) i això genera un enorme desequilibri.
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 06, 2012 1:12 am, en total s’ha editat 2 vegades.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Prony" post="194226"]
[quote user="Randy-650" post="194216"]Però ara que ho penso, la F800R no en porta..... :roll:[/quote] Em sembla que la denominació es deguda a una tercera biela central per equilibrar la cadena cinemàtica atès a que es tracta d'un motor amb una disposició molt especial. Els pistons estan calats al mateix punt (encara que amb la injecció a 180º) i això genera un enorme desequilibri. [/quote]
Però la veritat que tots els motors avui en dia porten un sistema o altre per reduir les vibracions. Si és veritat això que dius, ho desconeixia.
Les mono tipus WR 250 F o KLX 450 F també porten una biela 'cega'?
[quote user="Randy-650" post="194216"]Però ara que ho penso, la F800R no en porta..... :roll:[/quote] Em sembla que la denominació es deguda a una tercera biela central per equilibrar la cadena cinemàtica atès a que es tracta d'un motor amb una disposició molt especial. Els pistons estan calats al mateix punt (encara que amb la injecció a 180º) i això genera un enorme desequilibri. [/quote]
Però la veritat que tots els motors avui en dia porten un sistema o altre per reduir les vibracions. Si és veritat això que dius, ho desconeixia.
Les mono tipus WR 250 F o KLX 450 F també porten una biela 'cega'?

- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
[quote user="Randy-650" post="194242"]
Però la veritat que tots els motors avui en dia porten un sistema o altre per reduir les vibracions. Depèn, no te perquè ser sempre aixi
Les mono tipus WR 250 F o KLX 450 F també porten una biela 'cega'? No se que deuen dur (si es que porten alguna cosa) pero biela no. De fet no es tracta d'una biela cega, sino que porta una massa a l'altre punta. [/quote]
Una pàgina en anglès on, apart del tema de la F-800, hi han explicacions per tot. Mireu "TECHNICAL FEATURES ARCHIVE"
http://www.ashonbikes.com/bmw_engine_balancer
Jordi "Prony"
Però la veritat que tots els motors avui en dia porten un sistema o altre per reduir les vibracions. Depèn, no te perquè ser sempre aixi
Les mono tipus WR 250 F o KLX 450 F també porten una biela 'cega'? No se que deuen dur (si es que porten alguna cosa) pero biela no. De fet no es tracta d'una biela cega, sino que porta una massa a l'altre punta. [/quote]
Una pàgina en anglès on, apart del tema de la F-800, hi han explicacions per tot. Mireu "TECHNICAL FEATURES ARCHIVE"
http://www.ashonbikes.com/bmw_engine_balancer
Jordi "Prony"