Preguntes "endureres".

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Preguntes "endureres".

Entrada Autor: Molinenc » dv. març 09, 2012 10:17 pm

Qui de vosaltres te una moto d'enduro?

He estat mirant motos d'enduro tipus HONDA CRF 450X, KTM EXC 450 i Yamaha WR 450F. Descònec totalment aquest mon del enduro, i us volia preguntar al que domineu aquest tema, quina de les tres creieu que es millor (pros i contres) i com es el manteniment d'aquestes motos.

He llegit que cada 1000 km s'ha de fer canvi d'oli? :shock:
Que els pneumatics duren uns 1000 Km? :shock:
Que molt sovint s'han de fer canvi de filtres? :shock:

Ja fa un temps estic valorant fer un canvi de moto. Jo la faig servir cada dia per anar a la feina (només a 6 Km al dia, anada i tornada) però ja no faig rutes de cap de setmana com abans. Es per això que estic pensant amb una d'enduro, que em permeti anar cada dia a la feina (ja se que no es la millor moto per fer servir per asfalt) i que em permeti fer una mica el cabra els caps de setmana.

Em podeu ajudar? Gràcies.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Preguntes "endureres".

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 09, 2012 11:01 pm

Una enduro pura i dura com les que dius, si, s'ha de canviar l 'oli cada poques hores de funcionament, igual que els filtres si fas molts camins amb pols. Els pneumàtics et poden durar entre 500 i 2000 km, depenent de la canya que donis. Si portes gomes de trail amb tacs, duren més, clar.

Jo de tu em miraria una Suzuki DRZ 400. No porta tant manteniment (oli cada 3000-4000 km) i permet certes alegries per carretera. I per muntanya no té res a envejar, menys a les trialeres, a una enduro, sempre i quan es porti com es té que portar.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 09, 2012 11:02 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dv. març 09, 2012 11:11 pm

[quote user="Randy-650" post="194600"]Una enduro pura i dura com les que dius, si, s'ha de canviar l 'oli cada poques hores de funcionament, igual que els filtres si fas molts camins amb pols. Els pneumàtics et poden durar entre 500 i 2000 km, depenent de la canya que donis. Si portes gomes de trail amb tacs, duren més, clar.

Jo de tu em miraria una Suzuki DRZ 400. No porta tant manteniment (oli cada 3000-4000 km) i permet certes alegries per carretera. I per muntanya no té res a envejar, menys a les trialeres, a una enduro, sempre i quan es porti com es té que portar.[/quote]

Si, potser es la que més em convindria pel tipus d'us que (al menys al principi) li faria, però.....es que es la que menys m'agrada si la comparo amb la honda, yamaha, Ktm....

El que si que veig es que fent-la servir cada dia per anar a la feina (només per aquest motiu) es la que millor s'em adapta.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 09, 2012 11:18 pm

Jordi, sense tenir experiència d'enduro, no seria una imprudència que et firessis una moto de competició? Si ja haguéssis tastat la muntanya ho entendria, però com que no és el teu cas.... :roll:

Aquestes motos no serveixen per anar a passejar. Des de que surts de casa fins que arribes de nou, inciten a portar-les
gas a fons, i sols per sortir del poble ja estàs tota l'estona aixecant roda. :eyes
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 09, 2012 11:19 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dv. març 09, 2012 11:29 pm

[quote user="Molinenc" post="194603"][quote user="Randy-650" post="194600"]Una enduro pura i dura com les que dius, si, s'ha de canviar l 'oli cada poques hores de funcionament, igual que els filtres si fas molts camins amb pols. Els pneumàtics et poden durar entre 500 i 2000 km, depenent de la canya que donis. Si portes gomes de trail amb tacs, duren més, clar.

Jo de tu em miraria una Suzuki DRZ 400. No porta tant manteniment (oli cada 3000-4000 km) i permet certes alegries per carretera. I per muntanya no té res a envejar, menys a les trialeres, a una enduro, sempre i quan es porti com es té que portar.[/quote]

Si, potser es la que més em convindria pel tipus d'us que (al menys al principi) li faria, però.....es que es la que menys m'agrada si la comparo amb la honda, yamaha, Ktm....

El que si que veig es que fent-la servir cada dia per anar a la feina (només per aquest motiu) es la que millor s'em adapta.[/quote]

Perdona, però... crec que vas mal encaminat!!!!

Pel que comentes i per l'ús mixte que vols fer, una enduro no és la millor moto. Deixant a part el tema del manteniment que és més exigent, una enduro per ús diari és perillosa, ja que són motos que 'demanen' canya constantment i no permeten una conducció tranquila durant gaire estona!

Com diu en Randy, una moto similar a la Suzuki DRZ 400 és molt més encertada y et donarà més alegries, segur! Tret que només vulguis fer trialeres, que no crec que sigui el cas!

No sé si la voldries nova o de segona mà, però nova, ara mateix només hi ha en venda la KTM 690 Enduro R a un preu d'uns 8.000€. Encara queden algunes unitats en venda de la Husqvarna TE 630, però volen deixar de fer-la. De segona mà trobaràs més o menys noves, Honda XR, Suzuki DRZ, Yamaha TTR, BMW X-Challenge, ...

Dels tres models que comentes, la KTM EXC 450 és més radical i nerviosa de davant, la Yamaha és més noble i la Honda és la més fina de funcionament!

Salut

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dv. març 09, 2012 11:31 pm

[quote user="Randy-650" post="194605"]Jordi, sense tenir experiència d'enduro, no seria una imprudència que et firessis una moto de competició? Si ja haguéssis tastat la muntanya ho entendria, però com que no és el teu cas.... :roll:

Aquestes motos no serveixen per anar a passejar. Des de que surts de casa fins que arribes de nou, inciten a portar-les
gas a fons, i sols per sortir del poble ja estàs tota l'estona aixecant roda. :eyes[/quote]

Si, tens tota la rao, però no vull que em pasi el mateix que em va pasar quan em vaig treure el carnet de moto. Vaig pensar, compra't algo petit que per començar ja esta be, i vaig agafar la suzuki GS500, i al cap de 6 mesos ja tenia ganes de canviar-la per una 600 mínim (que es el que ha acabat fent). No vull comprar-me algo d'enduro que al cap de 4 dies vegi que s'ha quedat curt.

Descònec si sería el que em pasaría amb la DRZ 400, ja dic que com no he portat mai moto d'enduro, potser la provo i veig que tinc moto per rato...

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dv. març 09, 2012 11:34 pm

[quote user="CMB" post="194606"][quote user="Molinenc" post="194603"][quote user="Randy-650" post="194600"]Una enduro pura i dura com les que dius, si, s'ha de canviar l 'oli cada poques hores de funcionament, igual que els filtres si fas molts camins amb pols. Els pneumàtics et poden durar entre 500 i 2000 km, depenent de la canya que donis. Si portes gomes de trail amb tacs, duren més, clar.

El que si que veig es que fent-la servir cada dia per anar a la feina (només per aquest motiu) es la que millor s'em adapta.[/quote]

Perdona, però... crec que vas mal encaminat!!!!

Pel que comentes i per l'ús mixte que vols fer, una enduro no és la millor moto. Deixant a part el tema del manteniment que és més exigent, una enduro per ús diari és perillosa, ja que són motos que 'demanen' canya constantment i no permeten una conducció tranquila durant gaire estona!

Com diu en Randy, una moto similar a la Suzuki DRZ 400 és molt més encertada y et donarà més alegries, segur! Tret que només vulguis fer trialeres, que no crec que sigui el cas!

No sé si la voldries nova o de segona mà, però nova, ara mateix només hi ha en venda la KTM 690 Enduro R a un preu d'uns 8.000€. Encara queden algunes unitats en venda de la Husqvarna TE 630, però volen deixar de fer-la. De segona mà trobaràs més o menys noves, Honda XR, Suzuki DRZ, Yamaha TTR, BMW X-Challenge, ...

Dels tres models que comentes, la KTM EXC 450 és més radical i nerviosa de davant, la Yamaha és més noble i la Honda és la més fina de funcionament!

Salut[/quote]

Hi ha molta diferència entre la HONDA CRF 450X i la Suzuki DRZ 400?

Gràcies pels consells.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 09, 2012 11:44 pm

[quote user="Molinenc" post="194607"]

Si, tens tota la rao, però no vull que em pasi el mateix que em va pasar quan em vaig treure el carnet de moto. Vaig pensar, compra't algo petit que per començar ja esta be, i vaig agafar la suzuki GS500, i al cap de 6 mesos ja tenia ganes de canviar-la per una 600 mínim (que es el que ha acabat fent). No vull comprar-me algo d'enduro que al cap de 4 dies vegi que s'ha quedat curt.

Descònec si sería el que em pasaría amb la DRZ 400, ja dic que com no he portat mai moto d'enduro, potser la provo i veig que tinc moto per rato...[/quote]

Pensa que per muntanya la conducció és totalment diferent a fer carretera, on compta més la tècnica (adquirida amb la pràctica) que no pas per carretera, on et compres una GS 1200 i ja pots anar molt ràpid.
Per muntanya pots fer pistes i caminets a bon ritme igual amb una 125 2T que emb una 450R de 4T o una 400 4T, i si un dia te l'acabes m'ho dius, que no m'ho creuré.

L'enduro no és com la carretera: o t'encanta o l'odies. I és per aquest motiu que hi han autèntiques ganges de segona mà.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. març 09, 2012 11:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » ds. març 10, 2012 6:18 pm

Molt bones,

Molinenc, pensa que les enduro "pures", no tenen ni clausor ni pany al tap del dipòsit de benzina, de manera que per anar a la feina no sé si et seria massa còmode en cas d'haver de deixarla al carrer o parking comunitari.

Per altra banda, els motors de les enduro, si que necessiten canvis d'oli força sovint i les rodes de tacs, a mi em duren 500 km. i tot just que fa un any que he començat en el mundillo...

El filtre de l'aire cal netejarlo sovint quan es fa camins de pols i per altra banda, coincideixo plenament amb en Randy quan diu que, per muntanya, a nivell aficionat, prácticament amb una 125 ja es té prou màquina.

Salut.

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » ds. març 10, 2012 6:34 pm

Coneixo l'amo d'un concessionari (Suzuki Vilafranca del Penedès) que es ven la seva DRZ (gairebé nova, em sembla que du 3.000 km) i no crec que tingui massa inconvenient en acceptar una altra moto a canvi. Si t'interessa, xiula i et passo el contacte per privat

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dg. març 11, 2012 10:06 am

[quote user="Storm" post="194624"]Coneixo l'amo d'un concessionari (Suzuki Vilafranca del Penedès) que es ven la seva DRZ (gairebé nova, em sembla que du 3.000 km) i no crec que tingui massa inconvenient en acceptar una altra moto a canvi. Si t'interessa, xiula i et passo el contacte per privat[/quote]

Doncs si que m'interesa Storm, si més no, per anar-hi a fotre un cop d'ull.

Gràcies.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dg. març 11, 2012 2:51 pm

Estic totalment d'acord amb les apreciacions que s'han fet anteriorment, una cosa es voler i l'altre es necessitar, jo vaig tenir dubtes molt semblants als que exposes i vaig tirar cap a una moto que pogués fer pistes i camins i que no m'hipotequés el temps amb manteniments. De moment estic molt content amb la DRZ400S no es una enduro, però per el meu nivell m'en sobra. Al no ser explosiva permet errors de novato i fisicament no exigeix com les 450cc "enduros" potser d'aqui un temps en voldré una més canyera, llavors tornaré a valorar si realment la necessito per el que vull fer.

salut!

PD: Aquestes TE630... venen de sèrie amb un joc de claus fixes per que puguis anar apretant tots els cargols a cada sortida :Disparant :Disparant :Disparant :cerv

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dg. març 11, 2012 6:01 pm

[quote user="650X" post="194673"]Estic totalment d'acord amb les apreciacions que s'han fet anteriorment, una cosa es voler i l'altre es necessitar, jo vaig tenir dubtes molt semblants als que exposes i vaig tirar cap a una moto que pogués fer pistes i camins i que no m'hipotequés el temps amb manteniments. De moment estic molt content amb la DRZ400S no es una enduro, però per el meu nivell m'en sobra. Al no ser explosiva permet errors de novato i fisicament no exigeix com les 450cc "enduros" potser d'aqui un temps en voldré una més canyera, llavors tornaré a valorar si realment la necessito per el que vull fer.

salut!

PD: Aquestes TE630... venen de sèrie amb un joc de claus fixes per que puguis anar apretant tots els cargols a cada sortida :Disparant :Disparant :Disparant :cerv[/quote]

Caram, caram, ja m'extranyava cap comentari al respecte! :oops: :shock: :martell :love :kssss

Però van molt bé!

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dg. març 11, 2012 7:03 pm

[quote user="CMB" post="194679"][quote user="650X" post="194673"]Estic totalment d'acord amb les apreciacions que s'han fet anteriorment, una cosa es voler i l'altre es necessitar, jo vaig tenir dubtes molt semblants als que exposes i vaig tirar cap a una moto que pogués fer pistes i camins i que no m'hipotequés el temps amb manteniments. De moment estic molt content amb la DRZ400S no es una enduro, però per el meu nivell m'en sobra. Al no ser explosiva permet errors de novato i fisicament no exigeix com les 450cc "enduros" potser d'aqui un temps en voldré una més canyera, llavors tornaré a valorar si realment la necessito per el que vull fer.

salut!

PD: Aquestes TE630... venen de sèrie amb un joc de claus fixes per que puguis anar apretant tots els cargols a cada sortida :Disparant :Disparant :Disparant :cerv[/quote]

Caram, caram, ja m'extranyava cap comentari al respecte! :oops: :shock: :martell :love :kssss

Però van molt bé![/quote]

ja saps que ho dic sense anim de fer mal, la te630 tot i no treure'm la son (encara) tampoc em desagrada. :mrgreen:

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dg. març 11, 2012 8:02 pm

[quote user="650X" post="194680"][quote user="CMB" post="194679"][quote user="650X" post="194673"]Estic totalment d'acord amb les apreciacions que s'han fet anteriorment, una cosa es voler i l'altre es necessitar, jo vaig tenir dubtes molt semblants als que exposes i vaig tirar cap a una moto que pogués fer pistes i camins i que no m'hipotequés el temps amb manteniments. De moment estic molt content amb la DRZ400S no es una enduro, però per el meu nivell m'en sobra. Al no ser explosiva permet errors de novato i fisicament no exigeix com les 450cc "enduros" potser d'aqui un temps en voldré una més canyera, llavors tornaré a valorar si realment la necessito per el que vull fer.

salut!

Però van molt bé![/quote]

ja saps que ho dic sense anim de fer mal, la te630 tot i no treure'm la son (encara) tampoc em desagrada. :mrgreen:[/quote]

Si, si, ... ;)

tornant al tema inicial, és un bon cencepte de moto que es comenta:

. Estètica enduro i prestacions enduro-trail
. Bons components de frens, suspensions, arranc, ...
. Pes una mica contingut!
. Sisena marxa llarga
. Autonomia acceptable, uns 200km
. Manteniment llarg, cada 10000 km
. Seguretat per deixar-la al carrer
. Subxasis traser, per portar càrrega tipus motxilla
. Possibilitat d'anar dues persones, estriberes.

Com a coses negatives:
. Poca pretecció
. Seient una mica dur i estret ( normal enduro)
. Acabats italians...

Salut

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dt. març 13, 2012 9:19 pm

Després d'estar parlant amb entessos del tema, crec que tinc el model "ideal" per començar amb el tema del trail-enduro.

la candidata es.................. :form Yamaha WR250F :D

Crec que una 250cc m'ajudarà a apendre més i millor.

Si coneixeu alguna que estigui a la venta i en bon estat, aviseu-me.

Gràcies.

Canopus
Presentats
Entrades: 63
Membre des de: ds. gen. 23, 2010 9:34 pm
Ubicació: Selva

Entrada Autor: Canopus » dt. març 13, 2012 10:35 pm

Crec que si agafes la Yamaha WR 250 no t'equivocarás. Jo he tingut Ktm's 450 i 250 , Honda CRF 250 i actualment la DRZ 400 E . També he provat la Wr. i realment una 250 es molt dòcil i fàcil de portar pero a la vegada ès molt efectiva . La Suzuki Dr z 400 E (la E es d'enduro) també ès una bona opció , es dòcil i el motor ès a prova de bombes. L'únic pero es el pes 119 kg. (La Yamaha WR sobre els 109 kg )

Les motos d'enduro , tal com s'ha dit , requereixen un manteniment una mica superior a una Trail però tampoc tant com per arruinarte. Moltes marques com que la moto ès possible que s'utilitzi en competició donen pautes de manteniment molt estrictes suposo que per curarse en salud , en un ús més civilitzat es poden allargar els periodes entre manteniment d'una forma substancial.

També podries donar una ullada a la Yamawa WR 250 R , ès la versió Trail de la Wr 250 F i també la Kawasaki KLE 250 versió Trail de la marca (Totes dues molt aptes per l'ús diari , clausor , bona llum , dipòsit amb clau etc...) Tot i que et costará trobarne de segona má ja que sembla que s'han venut poc. La Kawasaki per el que veig , nova , té un preu molt competitiu , 4599 Euros...

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. març 14, 2012 7:59 pm

[quote user="Molinenc" post="194861"]Després d'estar parlant amb entessos del tema, crec que tinc el model "ideal" per començar amb el tema del trail-enduro.

la candidata es.................. :form Yamaha WR250F :D

Crec que una 250cc m'ajudarà a apendre més i millor.

[/quote]

Em sembla que estàs una mica confós..... :shock:

Tu parles de la F: la F és una moto d'enduro pura i dura, una moto de cross-competició, amb un manteniment altíssim.

117kg i 41cv a 11.000rpm. Recorregut de 300mm davant i 310 darrera.

Imatge

Després hi ha la R, que no és de Ràcing, si no de Road. Manteniment econòmic.

129kg per 31cv a 10.000rpm. Recorregut 270mm davant i darrera.

Imatge

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dc. març 14, 2012 9:41 pm

Jo no la compraria per motor petit, però per iniciar-te la R potser una bono opció!

mira un video...

[youtube]JC7BfDRph3k[/youtube]

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dj. març 15, 2012 7:51 pm

Teniu raó. Em volia referir a la wr250r. Quin cacao que porto.

També he estat mirant la KTM690enduro, que m'han dit que també s'em podria adaptar al que busco.

Quina opinió teniu d'aquesta moto?

Respon

Torna a “General”