Motos Que S'engegen A Patada

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Motos Que S'engegen A Patada

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 16, 2012 11:26 pm

Heu observat els veterans que ja no hi han motos que s'engegin a patada, sobretot de carretera? Abans moltes portaven la famosa palanqueta, ara cap ni una.
Les de muntanya igual,'totes en portaven. Ara en queden quatre malcomptades.

Pregunto doncs: perquè les motos de injecció no porten engegada a patada? :shock:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Motos Que S'engegen A Patada

Entrada Autor: 650X » dv. març 16, 2012 11:43 pm

abans era abans.. :roll: . i abans les motos portaven seients de cuir i els frens de tambor... no ho sé del cert però podria ser que al evolucionar a cilindrades més grans i la generalització del 4T faci inviable/poc pràctica la palanca?

bona pregunta...

Deivid
Presentats
Entrades: 965
Membre des de: dg. abr. 01, 2007 10:52 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Entrada Autor: Deivid » ds. març 17, 2012 1:44 am

Ostres....doncs jo vaig tenir al Yamaha XT 600 a patada...i vaig disfrutar com un nen, però el día que la vaig canviar per una amb "botonet" vaig recordar "lo maco" que era donar-li al botonet i engegar ;)

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. març 17, 2012 4:23 pm

Randy,

Que hi te a veure l'adopció de la injecció electrònica amb la arrencada a pedal? Des de sempre, arrencar una quatre temps ha estat mes complicat que una dos temps, per un cantó tan sols es produeix una ignició per cilindre cada 720º i en segon lloc es necessita una velocitat lineal del pistó mínimament alta com per generar i mantenir prou succió de la mescla estratificada a través de les vàlvules.

L'espectacular evolució de la tècnica (efecte mai progressiu sinó exponencial) ens ha proporcionat dispositius mecànics molt mes fiables i amb mes elevat rendiment que anys enrere, per la qual cosa cada dia es mes estrany experimentar avaries del sistema de posta en marxa.

I també s'ha de fer esmena que l'engegada "a patada" ha estat, des de sempre, una raó per la qual molta gent ni es plantejava la compra d'una moto, problema que ja no existeix. I els fabricants de motos el que volen es arribar a tots els públics.

Si no hi existís la posta en marxa elèctrica, quants membres hi hauria a Mototurisme o a qualsevol altre grup motard?

Publica una enquesta de les teves: Et creuries capaç d'engegar la teva moto si ho haguessis de fer "a patada"? o Has posat en marxa una moto de quatre temps "a patada"? a veure que responen.

Jordi "Prony" :ban :ban
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 17, 2012 4:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » ds. març 17, 2012 5:49 pm

recordo que engegavem una kawa 500 2t, preparada per supermotard, per torns, costaba deu i ajuda, i erem jovenets jejeje

pero el que aconseguia engegar la, era el rei

v'sss

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » ds. març 17, 2012 6:18 pm

Servidor, millor dit ... el genoll d'un servidor, va passar per l'experiència d'una retornada de pedal d'una Norton Comando 850. No vull dramatitzar, però vaig estar uns dies amb l'articulació resentida.

Només se m'acut una situació en que valoraria positivament que la moto tingués de més a més el pedal d'arrancada. L'R100RS que vaig tenir el duia (si, aquell que accionaba verticalment darrera de la tapa de l'embragatge).

En les hivernals dures, amb fred de veritat ... al matí, abans de tirar del botó d'arrancada, era molt beneficiós moure el motor a cop de pedal d'arrancada. D'axiò se'n deia "trencar l'oli".

En fi .... potser que me vagi a preparar la sopeta pel iaio :mrgreen:

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » ds. març 17, 2012 6:30 pm

Hi havien motos amb el pedal a la dreta, altres a l´esquerra i altres s´engegaven en sentit transversal ( BMW Gs100 , tot i portant demarré :-o ) i s´engegava fàcil.... i fins i tot alguna que s´engegava endevant....

També n´hi havien amb la palanca de canvi a la dreta a l´esquerra, amb primera amunt, primera avall etc.etc. cada moto era un mon ( s´en deia : motos amb personalitat ) :mrgreen:
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » ds. març 17, 2012 7:33 pm

[quote user="Prony" post="195235"]Randy,

Que hi te a veure l'adopció de la injecció electrònica amb la arrencada a pedal?[/quote]

Molt.

Un motor d'injecció com a tal necessita corrent per moure la bomba de benzina, i si no tens gens de bateria, ja pots empènyer, o si porta palanca començar a donar-li patades... :???:

Avui en dia ja hi han unes quantes motos -sobretot de cross- que són d'injecció i no porten bateria, engegant-se a patada. Com ho aconsegueixen? Molt fàcil. Cada cop que donem una patada l'alternador genera la corrent necessaria per alimentar la bomba de benzina i tota la parafernàlia electrònica.

Aquest és el motiu principal del perquè ja no fan motos, sobretot de <600 cc, amb la famosa palanca.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 17, 2012 7:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dg. març 18, 2012 6:28 pm

A l'enduro va molt bé per trialeres i situacions complicades... amb això s'ha avançat, tot i que jo sempre he fet enduro amb palanca...
Ara, la propera que vull ja porta botonet...

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dg. març 25, 2012 10:04 pm

[quote user="Randy-650" post="195255"][quote user="Prony" post="195235"]Randy,Que hi te a veure l'adopció de la injecció electrònica amb la arrencada a pedal?[/quote]
Molt.
Un motor d'injecció com a tal necessita corrent per moure la bomba de benzina, i si no tens gens de bateria, ja pots empènyer, o si porta palanca començar a donar-li patades... :???:
Avui en dia ja hi han unes quantes motos -sobretot de cross- que són d'injecció i no porten bateria, engegant-se a patada. Com ho aconsegueixen? Molt fàcil. Cada cop que donem una patada l'alternador genera la corrent necessària per alimentar la bomba de benzina i tota la parafernàlia electrònica.
Aquest és el motiu principal del perquè ja no fan motos, sobretot de <600 cc, amb la famosa palanca.[/quote]
Doncs abans de verificar-ho per la xarxa, deixa'm discrepar. La bomba de benzina no deixa de ser un motor elèctric de corrent contínua. Sempre i quant la tensió proporcionada sigui suficient per crear prou pressió de combustible a la entrada de l'injector, hauria de ser suficient, oi??
Però......i la electrònica?? Pensa que els requisits mínims han de ser: La posició del cigonyal i la posició de la papallona de gas (el ja famós TPS) per saber quant i durant quina estona ha d'estar el solenoide excitat. Això necessita d'un controlador electrònic que exigeix una tensió elèctrica mínima i estable per poder funcionar.
Estas segur -i jo no ho he comprovat- que no requereix una petita bateria? Jo ho tenia com a sobreentès.

Jordi "Prony" :ban :ban

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. març 25, 2012 10:35 pm

[quote user="Prony" post="195965"]

Doncs abans de verificar-ho per la xarxa, deixa'm discrepar. La bomba de benzina no deixa de ser un motor elèctric de corrent contínua. Sempre i quant la tensió proporcionada sigui suficient per crear prou pressió de combustible a la entrada de l'injector, hauria de ser suficient, oi??
Però......i la electrònica?? Pensa que els requisits mínims han de ser: La posició del cigonyal i la posició de la papallona de gas (el ja famós TPS) per saber quant i durant quina estona ha d'estar el solenoide excitat. Això necessita d'un controlador electrònic que exigeix una tensió elèctrica mínima i estable per poder funcionar.
Estas segur -i jo no ho he comprovat- que no requereix una petita bateria? Jo ho tenia com a sobreentès.

Jordi "Prony"
:ban :ban[/quote]

Sort que no estem en horari infantil !!! :shock: ... ;)
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. març 25, 2012 10:40 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Gas a la burra!!!

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dl. març 26, 2012 9:33 am

[quote user="Jesus GS" post="195973"][quote user="Prony" post="195965"]

Jordi "Prony"
:ban :ban[/quote]

Sort que no estem en horari infantil !!! :shock: ... ;)[/quote]

Jejejeje...Jesus, l'as clavat !!! la clau és quan de temps POT estar el solenoide excitat...si no no "s'enchega ni la moto ni na de na..."

Conyes a part, personalment penso que l'evoluciò en el mon del motor en general a estat a pitjor, en molts aspectes, sobre tot pel que fa a l'estètica lligada a la "mágia" que transmetien (i encara transmeten) aquelles màquines.
La prova més palpable del que vull dir, la tinc a casa... per una banda la R1200R una máquina potent (a anat a mes de 220 kms/h i no li he arrivat al limit...) que també es pot conduir con un "vespino", amb "tropecientos" invents electronics...no m'imagino engegar aquesta bestia a pedal...però precisament tot aixo fa que no "transmeti" les sensaciones de la meva Triumph Bonneville de carburadors,de les Norton, Royal Enfield...i maquines perl'estil transmeten...i a la que, nomès li faltaría poderla arrencar a "patada".

Esta clar que normes anti poluciò (amb les que NO estic totalment d'acord) han fet molt de mal en els que com jo ens agrada la mecánica en estat pur...sí sí jo encara rulo cada día amb un Citroën 2CV i amb un Renault 4 GTL (amb 35 i 20 anys a les rodes respectivament) i al garatge i a també una Bultaco sherpa 250 (amb l'arrancada a patada...).

Auria de ser posible, fer máquines amb l'estética i la ética "d'avans" i "la fiablitat" d'ara, on estan els ingeniers capaços... ???
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. març 26, 2012 9:36 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » dj. març 29, 2012 9:34 am

Quan tenia 16 anys enjegava la meva crm amb la palanca, despres i per sort la XT ja tenia arrenaca elèctrica així com la gs (no m'imagino la 1200 a cops de peu).
Ara amb la xr650r pos em toca engegar-la a cops de peu, quan l'hi trobes el truc és molt fàcil, sempre hi quan no estiguis a mig d'una pujada!!! pero cada cop que li foto cop de peu ella s'hi torna i em clava la palanca al besso..... cada cop!!!!! per això és millor un botonet que com a màxim et pot enrampar i prou :-)
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 30, 2012 12:08 am

No comparis una CRM amb la XR. La primera és una 125 2t i s'engega a la segona o tercera patada. ;)

[quote user="Gandalfgs" post="196284"].... pero cada cop que li foto cop de peu ella s'hi torna i em clava la palanca al besso..... cada cop!!!!! per això és millor un botonet que com a màxim et pot enrampar i prou :-)[/quote]

Em penso que encara no l'hi han agafat el truco. La primera patada ha de ser fluixa, amb el gatillo del descompresor donat, per posar el pistó al capdamunt, i a partir d'aquí donar-li a la palanca en tot el recorregut.

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. març 30, 2012 12:28 am

[quote user="Randy-650" post="196372"]No comparis una CRM amb la XR. La primera és una 125 2t i s'engega a la segona o tercera patada. ;)

[quote user="Gandalfgs" post="196284"].... pero cada cop que li foto cop de peu ella s'hi torna i em clava la palanca al besso..... cada cop!!!!! per això és millor un botonet que com a màxim et pot enrampar i prou :-)[/quote]

Em penso que encara no l'hi han agafat el truco. La primera patada ha de ser fluixa, amb el gatillo del descompresor donat, per posar el pistó al capdamunt, i a partir d'aquí donar-li a la palanca en tot el recorregut.[/quote]

Jo dono fé que el truco l'ha ha agafat perquè no sol necessitar més de 2 patades per engegar-la! :bow El que passa es que té la mania de retirar el peu molt ràpid de la palanca i aquesta torna amb la molla.

Gandalfgs
Presentats
Entrades: 403
Membre des de: dt. març 13, 2007 1:05 am
Ubicació: celrà (Girona)

Entrada Autor: Gandalfgs » ds. març 31, 2012 7:18 am

per cert la meva CRM de quan jo tenia 16 anys... era una 74 no una 125. En aquella època, bueno vosaltres això no ho heu viscut, als 16 anys només podiem dur fins a 74cm3, tot i que les passabem a 80 i més marranades.

Buf si vos expliquès!!! ni tansols hi havien probes d'alholemia!!! i encare menys radars!!!! m'en recordo com si fos ahir quan anavem a la nau (disco de banyoles) totalment borratxos degut a que avans haviem anat al museu del vi a fotren's un litre de vi o de cerbesa

aquells si que eren bons temps!!! llàstima que només pogues conduïr una 74 que si no...

:-) salutacions gent! :D :D :D :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
La vida és per disfrutar-la, Carpe diem quam minimum credula postero!

650X
Moderador de MTC
Contacta:

Entrada Autor: 650X » ds. març 31, 2012 6:10 pm

Que passa neeeeeng!
Imatge

Josep
Presentats