Pregunta Als Experts

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Pregunta Als Experts

Entrada Autor: GRUM » ds. abr. 07, 2012 4:10 pm

Bufa! Necessito temps per llegir, més temps per intentar assumir i recuperar neurones caigudes en combat fa mooolt de temps per intentar entendre tots els coneixements que ens oferiu tant generosament.
Gràcies a la pluja i a les ments pensants :mrgreen:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Tiramilles » ds. abr. 07, 2012 10:45 pm

[quote user="Randy-650" post="196980"][quote user="650X" post="196959"]
Per mi, en resum, el boxer hauria de retenir molt més que un 4 cilindres. De fet tinc entès que es així, excepte en el càs Pasqual.

[/quote]

Aviam, aviammmm....el Pasqual diu que un 4 cilindres, en aquest cas el V de la Pan€, retén molt més que un bóxer BMW. I és totalment cert. Tu estàs dient al revés. :roll:

I continuant parlant dels 4 cilindres, els en L, com el de la meva Bandy 650, no retenen gens, i més en el meu cas a l'haver-hi posat un escapament de la industria auxiliar Roads. Et pots creure que les pastilles de fre em duren uns 10.000 km? Quan trec gas...encara es llença més! :|[/quote]

A mi em sembla que en Pascual sempre pregunta si la Pan reten més que la GS no ho afirma, m'ho he rellegit i em sembla entedre-ho així.
Per la teorica i practica que tinc sempre un motor amb menys cilindres reten més que un amb mes. No he provat una Pan, però m'extranyaria que retingues més que una GS, però podria ser per altres raons.

Be com tu dius el teu 4 cil 650 de la bandit no reté gens, lògic nomes 650 cc repartit en 4 cilindres.

He tingut motos de 4 cilindres 600cc, 2 cilindres 950cc i monocilindrics 750,600 i el que més rete es el monocilindric 750 de la Dr Big.

A Torelló a plogut :razz: :razz:

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. abr. 11, 2012 2:35 pm

Uff! uns quants dies sense entrar i..quanta ciència! Haig de reconeixer que ara encara estic més liat. :razz: :razz: :razz:

Anem a pams. A veure si ho he entés més o menys

CMB, segons tu és un tema de cilindrada/núm cilindres/compresió.

650X, aparentment proposes que és un tema de riquesa de la mescla gasolina/aire a baixes revolucions

Angel, la rotunda afirmació de que no és veritat que en un 4 temps quants menys cilindres més retenció, queda contradit per en Tiramilles ( i la meva propia experiència). En canvi, proposes que a un major creuement de les vàlvules, millor retenció. Jo creia que segons el garu de creuement hi hauria millor o pitjor rendiment a baixes o altes voltes. (però jo soc un ignorant del tema, ja ho he dit)

Leclerk, no et mulles gaire. proposes un ventall de possibilitats i segurament que totes les que dius tenen algun paper a jogar

Randy, de veritat creus que només el tub d'escapament faràcanviar el comportament a l'hora d'augmentar la retenció de la moto?

Prony, em sembla força acertada la teva conclusió: "Tret de factors tercers, a major volum del cilindre, mes retenció tindrà, alhora que mes parell podrà proporcionar en cada pistonada."

Tiramilles, com a mestre, la teva experiència s'ha de tenir en compte.

Resumint, ha parat de ploure, però demà hi tornarà :lol: :lol:

Gràcies a tots per les aportacions

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dc. abr. 11, 2012 2:41 pm

Segurament (a part de l'impala 125 cc.) una de les motos que menys retenció he pogut provar, ha esta el transatlàntic que es diu BMW 1600 GT.

1.649 cc/ 6 cilindres amb una compressió de 12.2:1.

Segons alguna de les propostes, 274 cc x cilindre, uns 22 cc al detonar.

Ja lliga força amb el que dieu

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. abr. 11, 2012 2:53 pm

UFFFFFFFFFFFFFFFf quanta sabiduria!!!!
Jo no en tinc ni idea de mecanica...i només se que la PAN V4 rete molt més que el motor boxer de la GS, i que a la vegada el BOXER de la GS rete molt més que el V de la Varadero o el L de la SuperTEnere.
En el cas de la PAn VS GS, la cilindrada es gairebe la mateixa (90cc de dif)
GS: 1.170 cc
PAN: 1.261 cc

Jo no en tinc ni idea, repeteixo. Tot aixó que comenteu pot ser que sigui a igualtat de condicions.
Pero pot ser que el "disseny" del motor (V,L,Boxer,...) també tingui alguna cosa a veure amb aixó?
Ex ...moltes coses

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. abr. 11, 2012 3:58 pm

Que plou per Reus? :razz:

Afegeixo: I la carrera i diàmetre dels cilindres? No crec que sigui la mateixa força desplaçar un cilindre estret, forma de 'got de cubata', que no pas un got per fer un 'timbal de verdures', m'explico?

ImatgeImatge
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 11, 2012 3:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dc. abr. 11, 2012 4:00 pm

Està clar que un cilindre més gran retindrà més que un més petit, però us poso un exemple: un monocilíndric i un bicilíndric de mateixa cilindrada, el cilindre del mono reté més que un dels cilindres del bi, però mentre reté un cicle el del mono, quants cicles reté el bi? És a dir, si el cilindre del mono reté X i el del bi reté Y, la retenció dún motor serà X i la de l'altre serà n * Y. No sé si m'he explicat bé, però crec que és un factor que s'ha de tenir en compte.

Per altra banda, la meva moto gran és un 2.000 cc bicilíndric, és a dir que cada cilindre és com un tetrabrick i, segons la teoria de la grandària dels cilindres, hauria de ser la campiona mondial (bé, estaria al pòdium) de la retenció i us puc assegurar que no és així. Per tant, el tamany dels cilindres influeix, però hi ha més factors.

Intuitivament, la moto que més accelera és la que més reté, però no sé si té gaire base científica. Això sí, no en termes absoluts, sinó en el tram de voltes en què està el motor.

Total, que tampoc no en tinc ni idea!
sergibuda

they called me an accident

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dc. abr. 11, 2012 4:05 pm

[quote user="Sergibuda" post="197326"]Està clar que un cilindre més gran retindrà més que un més petit, però us poso un exemple: un monocilíndric i un bicilíndric de mateixa cilindrada, el cilindre del mono reté més que un dels cilindres del bi, però mentre reté un cicle el del mono, quants cicles reté el bi? És a dir, si el cilindre del mono reté X i el del bi reté Y, la retenció dún motor serà X i la de l'altre serà n * Y. No sé si m'he explicat bé, però crec que és un factor que s'ha de tenir en compte.

Per altra banda, la meva moto gran és un 2.000 cc bicilíndric, és a dir que cada cilindre és com un tetrabrick i, segons la teoria de la grandària dels cilindres, hauria de ser la campiona mondial (bé, estaria al pòdium) de la retenció i us puc assegurar que no és així. Per tant, el tamany dels cilindres influeix, però hi ha més factors.

Intuitivament, la moto que més accelera és la que més reté, però no sé si té gaire base científica. Això sí, no en termes absoluts, sinó en el tram de voltes en què està el motor.

Total, que tampoc no en tinc ni idea![/quote]

Vols dir alguna cosa com:

ImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge Imatge
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. abr. 11, 2012 4:06 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Entrada Autor: Xavmar » dc. abr. 11, 2012 4:33 pm

Igual el que pregunto es una estupides, pero ahí va:

la retenció no te que veure, també, amb les revolucions del motor, la relació de canvi i els pinyons que porta la relació de canvi?

Ho deixo caure a veure que en trec.

Sempre s'aprenen coses

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dj. abr. 12, 2012 12:48 am

[quote user="Xavmar" post="197328"]Igual el que pregunto es una estupides, pero ahí va:
la retenció no te que veure, també, amb les revolucions del motor, la relació de canvi i els pinyons que porta la relació de canvi?
Sempre s'aprenen coses[/quote] Això es un paràmetre constant i reciproc, es a dir, que les mateixes revolucions que es generen al accelerar també es produeixen al desaccelerar.
ImatgeImatge
Imatge
Segons el meu parer, el diàmetre i la cursa no influeixen de manera significativa, nomes en aspectes de fricció entre components.

Cada vegada tinc mes clar que s'ha d'aplicar la teoria de que la energia que es requereix per generar buit s'incrementa exponencialment a mesura que augmentem el seu valor. En el cas dels gots i entenent que el volum total es el mateix en ambdós casos, la força per assolir el mateix nivell de buit es, en el cas del got gran, mes del doble que en els dos mitjans ja que, si fos exactament el doble, la retenció seria la mateixa alhora que el parell proporcionat a igualtat de cicles per minut, seria el mateix. Tot això seria aixi si els gasos es comprimíssim i s'expandissin de forma lineal, i no es pas així.

La disposició dels cilindres es igual, no importa que estiguin junts, que siguin contraposats o estiguin en be baixa.

Segur que hi ha desenes de factors termodinàmics que influeixen en el parell de retenció d'un motor ara be, com mes retenció, igual dificultat per accelerar i, per tant una corba de parell mes plana i un motor mes elàstic.

Jordi "Prony"
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 12, 2012 12:49 am, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dj. abr. 12, 2012 1:03 am

[quote user="Prony" post="197366"][quote user="Xavmar" post="197328"]Igual el que pregunto es una estupides, pero ahí va:
Sempre s'aprenen coses[/quote] Això es un paràmetre constant i reciproc, es a dir, que les mateixes revolucions que es generen al accelerar també es produeixen al desaccelerar.
ImatgeImatge
Imatge
Segons el meu parer, el diàmetre i la cursa no influeixen de manera significativa, nomes en aspectes de fricció entre components.

Cada vegada tinc mes clar que s'ha d'aplicar la teoria de que la energia que es requereix per generar buit s'incrementa exponencialment a mesura que augmentem el seu valor. En el cas dels gots i entenent que el volum total es el mateix en ambdós casos, la força per assolir el mateix nivell de buit es, en el cas del got gran, mes del doble que en els dos mitjans ja que, si fos exactament el doble, la retenció seria la mateixa alhora que el parell proporcionat a igualtat de cicles per minut, seria el mateix. Tot això seria aixi si els gasos es comprimíssim i s'expandissin de forma lineal, i no es pas així.

La disposició dels cilindres es igual, no importa que estiguin junts, que siguin contraposats o estiguin en be baixa.

Segur que hi ha desenes de factors termodinàmics que influeixen en el parell de retenció d'un motor ara be, com mes retenció, igual dificultat per accelerar i, per tant una corba de parell mes plana i un motor mes elàstic.

Jordi "Prony"[/quote]

:ban :ban :ban

I la llei de boyle?

[youtube]QldLPbf7k8U[/youtube]

dijous ha de tornar a ploure...
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 12, 2012 1:08 am, en total s’ha editat 2 vegades.

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. abr. 12, 2012 10:17 am

Per els que fa MOOOOOOOOOOOLTS anys farem fer la ESO que es deia Batxillerat:

"La llei de Boyle (o llei de Boyle-Mariotte) és una de les lleis dels gasos. La llei de Boyle, rep el seu nom del naturista irlandès Robert Boyle (1627-1691) que la descobrí el 1662. El físic francès Edme Mariotte (1620-1684) la descobrí de manera independent el 1676, i per tant a vegades s'anomena llei de Boyle-Mariotte o llei de Mariotte. La llei anuncia que, per als gasos ideals, si la temperatura (T) és constant, pressió (P) i volum (V) són inversament proporcionals. Matemàticament s'expressaria:
PV=k\,

on k\, seria constant si la temperatura i la massa del gas romanen constants."

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. abr. 12, 2012 1:32 pm

[quote user="Steelman" post="197321"]UFFFFFFFFFFFFFFFf quanta sabiduria!!!!
Jo no en tinc ni idea de mecanica...i només se que la PAN V4 rete molt més que el motor boxer de la GS, i que a la vegada el BOXER de la GS rete molt més que el V de la Varadero o el L de la SuperTEnere.
En el cas de la PAn VS GS, la cilindrada es gairebe la mateixa (90cc de dif)
GS: 1.170 cc
PAN: 1.261 cc

Jo no en tinc ni idea, repeteixo. Tot aixó que comenteu pot ser que sigui a igualtat de condicions.
Pero pot ser que el "disseny" del motor (V,L,Boxer,...) també tingui alguna cosa a veure amb aixó?[/quote]

Si, rotundament. Els V retenen molt més que altre configuració. I un V Ducati és el rei. Imagina que en una Hypermotard si treus gas de cop la roda del darrera es clava... :-o

[quote user="Pasqual" post="197318"]

Randy, de veritat creus que només el tub d'escapament faràcanviar el comportament a l'hora d'augmentar la retenció de la moto?

[/quote]

Si, no et càpita cap dubte. I tant en motos com en cotxes. En motos de 2T no s'aprecia, però en una 4T, impresiona. Els que van al darrera meu senten els 'pets' del meu escapament. Aquests surten lliures i obviament per això no retè gens. Però a mi m'agrada. :smile:
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 12, 2012 1:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “General”