
Fitxa Tècnica
- Tipus de Motor4 temps, 3 cilindres en linia, 12 vàlvules, refrigeració liquida
- Cilindrada1215 cm3
- Potencia màxima01 kW (137 CV) / 9.000 rpm
- Par màxim121 Nm / 6.400 rpm
- Capacitat diposit de combustible20 litres
- Embraguemultidisc en bany d´oli
- TransmisióCardan
- Dimensions (Llarg/ample/alt) 2248 mm x 962 mm x 1410 mm
- Distancia entre eixos1530 mm
- Alçada del seient837 mm // 857mm
- Pes259 kg
La major part de les vegades que ens deixen motos per provar, pujem a La Mussar (Montanyes de Prades), peró aquest cop no han estat "tant generosos" en el temps de la prova.
Avui he fet una prova més curta. He fet una mica de ciutat, autovia, carretera de revolts i una pista ample.
Triump Tiger 1200 Explorer
Sensacions abans de pujar
Es una moto enfocada amb un sector molt en "auge" del mercat.Una maxitrail asfaltica, que permet fer gairebé tot amb bona nota.
Dissenyada per ser competencia directe a la "reina" actual en aquesta categoria la BMW R1200GS, que ja porta gairebé 8 anys sense grans modificacions al carrer.
El preu de sortida són 15.295€ (Amb ABS) amb tots els extres electronics de serie (ABS,Control de Tracció,....) A la botiga m´han dit que la versió equipada més "standard", la que ve amb defenses, punys,maletes,pantalla alta,... per 16.700€
Es una moto alta, en que el seient té dos posicions. Jo l´he provat amb la posició alta, i amb jo que medeixo 1,83, arribava molt millor que a la GSA en el seient també en la posició alta.
La posició de conducció es molt natural, com en la majoria de les Maxitrails. Posició força recta i amb tot a má.
Per dins de ciutat
No és el seu habitat, pero es defensa.
Es una moto grossa. ALta i ample. Amb el que no és una moto molt àgil per fer "entrecotxing".
Per contra té un motor amb molts baixos, amb el que ens permet sortir alegrament des semafors o de qualsevol escull que ens trobem.
No és el seu hàbitat, pero...no odiarem anar en moto, quant la porteu per ciutat.
CARRETERA
Simplement és espectacular.
Si no la voleu comprar, i no voleu que les altres motos semblin poca cosa... no la proveu[/u]
Té un motor bestial i sense cap sotrac en la entrega de la potencia.
Surts disparat a la mica que giris el puny dret.
I parlant del puny, es accelerador electrònic. El tacte és molt suau i inmediat. Moooolt millor que la Yamaha Supertenere, que també el te així.
M´he posat a 150km/h en menys de 5 segons. Sense apretar-la i sense tenir un gran nivell de conducció.
Has d'anar molt en compte, pq es una RRRR!!
En revolts té una estabilitat increible. Sembla que portis la suspensió de la BMW , pq no s´enfonsa ni es descol.loca la moto al fer frenades en revolts.
En canvi porta suspensio "tradicional" i forquilla invertida al davant.
Per autovia/autopistala moto es força estable( suposo que sense vent ho és mes).
L´he provat poca estona i la moto de proves tenia la pantalla baixa.
AMb aquesta pantalla és bastant molest fer km's per autovia, no cobreix res. A mes amb el gran motor que té, ràpidament vas massa veloç i aixo té la consequencia aerodinamica.
Amb pantalla més alta, es una moto moolt comoda i amb un motor sobrat, per creuar europa sense cansar-te.
En carreteres comarcals
Es el seu destí preferit.
Carreteres revirades, estiguin amb el estat que estiguin, és el destí idoni per aquesta moto.
Al ser un tricilindric te grans baixos i grans alts, aixi que estiguis en la marxa que estiguis (que t´ho indica al complet quadre) surts amb força de qualsevol revolt (paella,revolt rapid,...)
En Pistes
NO he fet ni grans pistes, ni tinc nivell off-road per fer grans proves en aquest habitat.
He fet una pista ample i la moto es comporta molt noblement.
M´ha recordat molt en aquest aspecte a la seva competencia directe. La GS i la Yamaha Supertenere.
Conclusions
Es una gran moto. Pot fer moolt de mal a la seva més gran rival la BMW.
SI el mercat no es guies per el logo que té al seu diposit, crec que la BMW no seria, avui mateix rival per la Triumph.
Esta molt avançada respecte aqueste i donarà moooolt de que parlar.
Ah, fa les revisions cada 16.000km!!!!
Com a inconvenients:
- Poca protecció de la pantalla (unitat de proves)
- Embrague una mica "aspre". AL estil BMW. (estic molt ben acostumat amb Honda)
- Diposit de només 20l.
Bé, per acabar unes quantes fotos de la protagonista.












