Moto descompensada

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Moto Descompensada

Entrada Autor: CMB » dv. maig 04, 2012 6:26 pm

Hola

Mira, justament vaig tenir la mateixa conversa amb l'Enric, dels síntomes que jo tenia amb la meva trail F800GS. Certament anava igualment de carregat que tu, amb acompanyanant, maletes i topcase a tope. Jo porto la suspensió més aviat tova expressament per fer trail i no l'havia endurit. Les sensacions eren força les mateixies que la roda anava fluixa de davant i no donava confiança en algunes curbes. El neumàtic era nou i Michelin Anakee.

Segons comentava l'Enric havia d'allargar el recorregut i endurir-la així la moto quedaria equilibrada! Vaig fer-ho parcialment i vaig notar una certa millora.

Ara t'ho explicaré diferent: Avui he tret les maletes i evidentment anant sol he tornat a notar que la moto anava igual que abans. La veritat que el ritme que portàvem era molt alegre i quan vaig amb la meva dona d'acompanyant vaig a un ritme més tranquil, per dues raons, seguretat i poder veure una mica per on circulem!

Per tant segurament has de trobar el reglatge adient per la circumstància que cal.

També podria ser que la llanta davantera tingui un cop i que quan la deixis suelta faci vibrar-la. Vas comentar fa uns dies que havies fet alguna pista fàcil, oi? Revisa-ho.

Salut

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » dv. maig 04, 2012 6:42 pm

A mi em passa exactament el mateix que expliques, però només quan porto el topcase o les maletes laterals, encara que no hi porti gaire pes, i m'atreviría a dir que és més una qüestió de aerodinàmica que una altra cosa.
La solució és simplement no deixar anar el manillar, ja que conduint normalment la direcció no fa cap cosa rara ni en les rectes ni en les curves ni vagis a la velocitat que vagis.

Salut.
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 6:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dv. maig 04, 2012 6:45 pm

Jo crec que l'amortiguador de darrera ha dit prou. Gastat els calés en un bon amortiguador (no el de sèrie) i unes molles noves o tacos de teflón davant, que la moto vaigi compensada és vital. Será la millor inverssió que podrás fer.li a la moto.
Ja m'ho dirás, jo ho vaig fer en la meva R 80 GS. Vaig posar amortiguador WP (dir "White Power" és incorrecte) darrera i molles WP davant am tacos de teflón. Una maravella. ;) ;)

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. maig 04, 2012 6:47 pm

Aquest tema m'agrada perquè tothom diu saber on erradica el problema. :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Pere29 » dv. maig 04, 2012 6:55 pm

Jo estic gairabe segur que l´exces de pes derrera convinat amb un neumatic de devant amb 19000 km que com dius segurament no es veu malament pero segur que amb aquests km be be tampoc pot estar, i si el del derrera es molt mes nou encara es notara mes. Com algu t´ha dit i degut que no pots regular devant baixan una mica les barres diria que et quedaria compensat tot i aixo amb neumatics nous segur ho soluciones..sort i ja explicaras

Miquel xlv
Presentats
Entrades: 508
Membre des de: ds. març 06, 2010 12:39 am
Ubicació: La Garrotxa

Entrada Autor: Miquel xlv » dv. maig 04, 2012 7:17 pm

Bones ,

Hola Jordi mira el que et puc dir es que a mi en passa a partir de un cert quilometratge de els neumàtics
encara que sembli que es gastin bé ,no ho fan, a mi el de davant en sol quedar en forma de punxa " ^ " i mes o menys o noto a partir de uns 10 / 12.000 km , canvi-ho els neumàtics i solucionat
El primer cop que en va donar aquesta sensació de que la roda de davant flota , va ser de nova , amb el primer joc original de neumàtics , ho vaig comentar amb el taller on la porto i en varen dir que del amortidor estaba be , que canvies el neumàtic i aniria bé , i aixi va ser

També en va aconsellar que no portes el amortidor al màxim de dur que el deixes a 7/ 8 " clics "
abans de arribar al màxim

[quote user="Jsk" post="199376"]A mi em passa exactament el mateix que expliques, però només quan porto el topcase o les maletes laterals, encara que no hi porti gaire pes, i m'atreviría a dir que és més una qüestió de aerodinàmica que una altra cosa.
La solució és simplement no deixar anar el manillar, ja que conduint normalment la direcció no fa cap cosa rara ni en les rectes ni en les curves ni vagis a la velocitat que vagis.

Salut.[/quote]

Aixo que dius de no deixar anar el manillar i ja esta , a mi no en funciona perque el que en pasa es que no hi ha maneres de fer-la entra a la corva , sempre
se me en va cap l' exterior

Vss

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. maig 04, 2012 7:32 pm

sidecar Jordi, sidecar..... :mrgreen: conyes a part,canvia el pneumàtic de davant ( amb 19000 Qms :eyes . ja dèu estar fet pols )i si fa igual segur que vé de darrera, l´amortidor tal com t´han dit.... :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 7:41 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge

Jsk
Presentats

Entrada Autor: Jsk » dv. maig 04, 2012 7:41 pm

[quote user="Miquel xlv" post="199383"]Bones ,

Hola Jordi mira el que et puc dir es que a mi en passa a partir de un cert quilometratge de els neumàtics
encara que sembli que es gastin bé ,no ho fan, a mi el de davant en sol quedar en forma de punxa " ^ " i mes o menys o noto a partir de uns 10 / 12.000 km , canvi-ho els neumàtics i solucionat
El primer cop que en va donar aquesta sensació de que la roda de davant flota , va ser de nova , amb el primer joc original de neumàtics , ho vaig comentar amb el taller on la porto i en varen dir que del amortidor estaba be , que canvies el neumàtic i aniria bé , i aixi va ser

També en va aconsellar que no portes el amortidor al màxim de dur que el deixes a 7/ 8 " clics "
abans de arribar al màxim

Aixo que dius de no deixar anar el manillar i ja esta , a mi no en funciona perque el que en pasa es que no hi ha maneres de fer-la entra a la corva , sempre
se me en va cap l' exterior

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Hola Miquel, no sé el que vols dir quan tens la sensacio de que la roda de davant flota, pero amb la meva Varadero és al apartar les mans del manillar, a uns centimetres dels punys, la direcció comença a tremolar a una banda i altre que si no tornesis a agafar el manillar, vas a terra segur (com diu steelman). Però, conduint normal amb les mans al manillar,com ha de ser, cap problema.
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 7:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. maig 04, 2012 7:53 pm

[quote user="Jsk" post="199385"]

....pero amb la meva Varadero és al apartar les mans del manillar, a uns centimetres dels punys, la direcció comença a tremolar a una banda i altre que si no tornesis a agafar el manillar, vas a terra segur (com diu steelman). Però, conduint normal amb les mans al manillar,com ha de ser, cap problema.[/quote]

En aquest casos, per ordre de importància s'ha de fer el seguent:

1.- Posar l'amortidor del darrera més dur. En el 50% dels casos és degut a això.

Si no funciona el punt 1, passar al punt 2.

2.- Si es porta bagul, treure'l. A vegades per la pròpia aerodinàmica moto/pilot fa que tot l'aire vagi a parar al bagul. Es treu, i si encara ho fa, passar al punt 3. Això acostuma a ser de l'ordre del 25% dels casos.

3.- Canviar pneumàtic del davant i equilibrar-lo correctament. Si fallen els punts 1 i 2, la sol.lució ha de passar per aquí.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jsk
Presentats

Entrada Autor: Jsk » dv. maig 04, 2012 8:12 pm

Val Randy, quan tingui un moment, posaré en práctica els teus savis consells.
:cerv

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dv. maig 04, 2012 9:48 pm

[quote user="Storm" post="199365"]Per una experiència semblant, voto pneumàtic nou[/quote]
1+
A la negreta se li canvi la roda davantera amb 15000 km, tenia dibuix per a 5 o 8 mil km, però no estava convençut i va ser canviar-la i es van acabar els problemes, parlant amb el gomista em va dir que estava deformada i em passava el mateix que a tu que no podia deixar anar el manillar sinó tremolava, amb la blava aguanti 25000 km amb la roda davantera i sense problemes, ara fa 15000km i no es mou el manillar i de tant en tant va carregada,
Minino l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 04, 2012 9:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » dv. maig 04, 2012 11:39 pm

Encara el neumàtic no el tinguis en condicions, estar clar que el tens que canvia, segur que el amortidor no esta per les condicions de conducció i seguretat que t'agraden i no dubto que tens la experiència de l'altre vara i saps que es un punt critic d'aquesta maquina, al igual que tu, quan jo anava sol les sensacions que te he comentat abans no les tenia, nomes em passava amb la dona o carregat

et tocara una revisió de la part ciclista de la maquina

...V...
cor V-Twin

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » ds. maig 05, 2012 2:16 am

Jordi,

Has revisat el sulfurador?

El seu desgast no es nota gaire en la conducció "dia a dia" però quan fas un extra (viatge amb sobrecàrrega) es quan realment te'n adones de que toca fer el canvi.

Jo miraria per aquí, doncs suposo que la tròcola fou el primer que vas mirar i la devies descartat, cert??

Jordi "Prony" :ban :ban

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » ds. maig 05, 2012 8:11 am

A mi m'agrada aquest tema per què tothom pot dir.hi la seva i, amb una mica de sort, acabar aprenent.ne alguna cosa.
Estaría bé saber.ne la solució final, cuan arribi.

XaviTwin
Presentats
Entrades: 355
Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm

Entrada Autor: XaviTwin » ds. maig 05, 2012 5:10 pm

[quote user="Prony" post="199410"]Jordi,

El seu desgast no es nota gaire en la conducció "dia a dia" però quan fas un extra (viatge amb sobrecàrrega) es quan realment te'n adones de que toca fer el canvi.

Jo miraria per aquí, doncs suposo que la tròcola fou el primer que vas mirar i la devies descartat, cert??

Jordi "Prony" :ban :ban[/quote]

Pel sulfurador, jo perdia Oli, o e solucionat amb un tap de suro, de moment aguanta fins la pròxima envestida

...V...
cor V-Twin

Jsk
Presentats

Entrada Autor: Jsk » ds. maig 05, 2012 6:14 pm

[quote user="Prony" post="199410"]Jordi,

Ostres, ara m'en dono compte de que necessito un curs acel.lerat de mecánica motera perque no m'entero de res... :smile:

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » ds. maig 05, 2012 6:26 pm

[quote user="Jsk" post="199445"][quote user="Prony" post="199410"]Jordi,

Ostres, ara m'en dono compte de que necessito un curs acel.lerat de mecánica motera perque no m'entero de res... :smile:[/quote]

Si, si, jo també ho necessito: tròcola, sulfurador, ... :eyes

Bultaco11
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:53 pm
Ubicació: A prop de Girona

Entrada Autor: Bultaco11 » ds. maig 05, 2012 8:39 pm

Aviam si le encerto ( ia molta ciencia, aquet lloc impresiona per la sabiduria que corre per aqui) yo crec que es el bisenfi de la arandela glober, que deu estar gastad, o poc apretatttttttttt----------yo i porto un de plastic aguante mes, 50000km sense cambiarlo---------.........................----- CAMBIA la roda home de deu on vas a parar; un neumatic am 19000 km... deu estar mes vitrificat que en Ramses(per lo que dius , ia dibuix) ---- mare de deu-------------------------------------plica plica com es fan tans km am una roda-------....Mol bo el fil---- :mrgreen: ------un saludo
Bultaco11 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. maig 05, 2012 8:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Moto descompensada

Entrada Autor: Albert » dl. maig 07, 2012 7:44 am

Holaaa,

Per curiositat... quant et duren els pneumàtics del darrera? Amb la Varadero que vas tenir abans també et duraven el mateix tots dos?

:(
Sort,

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Moto descompensada

Entrada Autor: Steelman » dl. maig 07, 2012 8:10 am

Bones.
Si sempre m´han durat més o menys el mateix
Dos pneumatics de davant per un de darrera.
El de davant normalment uns 20-24.000 , i el de darrera uns 10-12.000
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “General”