Cap De Creus - Finisterre 2012

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Cap De Creus - Finisterre 2012

Entrada Autor: Ricard_biker » dl. maig 14, 2012 8:16 pm

Hola a tothom!!!

Doncs això... Que desprès de preguntar a alguns MT més experimentats, i d'anar rumiant aquest projecte (pros i contres)....

Al final me decidit a fer-ho...!!! (o almenys a intentar-ho...) :lol:

Així que [strike]dilluns[/strike] dimarts 29 de maig, un amic i jo marxem ben aviat, ben aviat. Des d'un pais molt petit, molt petit..., direcció al Cap de Finisterre. :razz:

La tornada la farem més pel nord. Passant per Gijón, Bilbao, San Sebastián, Sallent de Gàllego i els pirineus francesos...

Aquestes són les etapes:

1er. dia - Cap de Creus / Finisterre

http://g.co/maps/nduqp

2on. dia - Finisterre / Villagarcía de Arousa

... per definir...

3er. dia - Villagarcía / Gijón

http://g.co/maps/44ktx

4art. dia - Gijón / Bilbao

http://g.co/maps/9qdg4

5è. dia - Bilbao / San Sebastián / Sallent de Gàllego

http://g.co/maps/7xpm5

6è dia - Sallent de Gàllego / Barcelona

http://g.co/maps/de63j

Si algú ens pot ajudar amb experiències viscudes, o amb algún que altre consell...., seria d'agraïr.

Moltes gràcies i salutacions.

Així ha estat finalment el viatge...

Bé doncs, a veure si em una miqueta de temps surt una crònica més o menys presentable…

El repte era veure sortir el sol a Cap de Creus i veure’l posar a Cap de Finisterre…, i així ho vàrem fer…
A un quart de set del matí ja hi erem a Cap de Creus. Tot a punt per fer-nos les fotos acompanyats d’en Jesús i d’en Jaume, que van vindre a acomiadar-nos (finalment la Eva no va poder ser-hi i així ho demostra la pobresa de les fotos…, si les hagues fet ella serían molt millors…).

Primer despertar del dia…

http://goo.gl/maps/foYG

Imatge
Imatge

Tot l’astre rei al descobert…
Imatge

Ràpid a calentar motors, i a dos quarts de set vem fer via direcció a Vic per Bracons i així estalviar-nos l’eix transversal tal i com ens van aconsellar els més entesos que hi viuen per la zona (menys mal que els hi vem fer cas…). Una vegada a Vic, direcció a Cervera per agafar la aborrida autopista fins a Zaragoza.
Aquí ens vem sortir ràpidament de la autopista i vem començar a anar per nacionals i autovies cap a Sòria, Burgos, León, Ponferrada, Lugo, Coruña i finalment Arteixo per baixar per la costa fins a Cap de Finisterre.
Quasi no arrivem!!! Aquest últim tram el vem fer a ritme “alegre” mentres a la nostra dreta veiem cada vegada el sol més a prop del horitzó…
Finalment, aquest cop vem guanyar la cursa al temps…

Imatge

Ultims raigs de sol…
Imatge
Imatge

Far de Cap de Finisterre…
(Al vespre)
Imatge
(Al matí)
Imatge
Imatge
Imatge

L’endemà va ser dia de “descans”.

http://goo.gl/maps/mXU1

Vem baixar amb molta tranquilitat per la costa fins a Combarro, tot passant per O Grove i l’illa de la Toja, on quasi tots deuen ser “pobres”…
Vem menjar molt i molt bé, i ens vem pendre el dia amb molta calma… (mentre algú mirava d’arreglar algún problemilla de la seva montura…)

Ría de Pontevedra
Imatge

Combarro
Imatge

El tercer dia, ja començava la tornada cap a casa.

http://goo.gl/maps/XFi6

Per començar aniríem a Lugo, on vem donar una volteta a la part amurallada. A mi em va agradar molt, em va semblar una ciutat (o poble gran) molt ben cuidada.
D’aquí ja aniriem cap a Fonsagrada a moure el bigoti amb un ‘pop a feira’ molt i molt recomenable.
Despres de dinar, vem anar direcció a Tineo per fer el puerto de Palo. Tot passant per Grandas de Salime i el seu embassament.

Imatge

Embassament de Salime
Imatge
Puerto de Palo
Imatge

L’Enric sempre buscant el moment OFF…
Imatge

La ruta per tots aquests indrets era d’allò més entretinguda. Plena de rebolts, carreteres gens transitades…, es a dir, un perfecte paradís…

Imatge

Després cap a puerto de la Espina, Grado i directes a Gijón, on ens esperàven els meus tiets amb una empanada gallega i una truita de patates que crec a més d’un el va sorprendre molt gratament…

El següent dia era un d’aquells que promet…

http://goo.gl/maps/g0v6

La ruta a seguir, tothom que la havia fet, deia que era espectacular. Així que amb moltes ganes de veure el que ens quedava per devant, ens vem acomiadar d’una ciutat de Gijón emboirada i vem fer via cap a Cangas de Onís i el poble de Sant Ignacio de los Beyos.

Gijón amb boira…
Imatge
Imatge

En Xavi amb cara de pocs amics quan matina…
Imatge

Carreteres espectaculars envoltades de color verd….
Imatge
Imatge

Imatges per no oblidar…
Imatge

La fauna autóctona, intentant seguir a l’Enric per OFF…
Imatge

Més imatges plenes de color…
Imatge

Sant Ignacio de los Beyos
Imatge
Imatge

Desfiladero de los Beyos
Imatge
Imatge
Imatge

Puerto de Panderruedas.
Imatge

Carretera que va a Posada de Valdeón
Imatge
Imatge

Puerto de Pandetrave.
Imatge

Carretera cap a Portilla de la Reina
Imatge
Imatge

I ja des d’aquí, i babejant, vem anar fent tot “xino xano” fins arribar a Potes.
Una vegada dinats, en Xavi (VFR 800), va dir-nos que ell tirava pel dret fins a Bilbao, on l’esperava un amic.
Així doncs, l’Enric i jo vem continuar passant calor per las carreteres de Cantàbria i Palencia, fins arribar a Bilbo, on encara tenien tots els balcons plens de banderes de l’Athletic.

Imatge
Imatge
Imatge

Quina HD més maca…, eh???
Imatge

Carrer al ben mig del barri vell de Bilbao.
Imatge

Penúltim dia de ruta.

http://goo.gl/maps/4enM

Aquest dia ens esperava una etapa amb moltes sorpresas… Així que ens varem despertar ben d’hora i vem deixar a en Xavi a l’hostal, ja que ell va decidir “estirar” la nit a Bilbao i no estava com per gaires revolts…
Vem sortir per carreteres d’interior direcció Ermua, Elgoibar fins a Azpeitia on vem anar cap al nord, direcció Zumaia.
Vem reseguir tota la costa fins a San Sebastian, on vem fer unes tapetes i una cerveseta.
Aquesta ciutat em resulta “super-elegant”. La seva gent, l’entorn… Ves, es una ciutat en la que no em faria res passar-hi una temporada…

Getaria
Imatge

Direcció a Zarautz
Imatge

La Concha, a Sant Sebatián
Imatge

Una vegada vem esmorzar, vem anar fent vía cap a Saint Jean Pie de Port, tot passant per el valle de Baztan.

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Desprès aniriem dirección a Arnégy, per agafar una de les “carreteres” més maques que conec…

Imatge
Imatge

Aquí vem gaudir de tot….

Ens van acompanyar caballs, vem veure molt aprop voltors, unes vistes brutals…

Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Desprès vem anar cap a Isaba, passant per l’antiga fàbrica d’armes d’Orbaitzeta , on ens esperava en Xavier per proseguir la ruta junts fins a Biescas.
Aquí ens vem juntar amb l’Eva, que volía fer el Tourmalet i l’Horquette d’Ancizan amb nosaltres.

A 10 Kms. de Biescas, ens va caure la que no està escrita…

Quin aigüat per acabar el dia!!!

Vem sopar acompanyats de l’Eva, i vem explicar-li com ens havia anat tot el viatge, li vem ensenyar les fotos, tot això acompanyat per uns mojitos d’allò més bons.

L’endemà, últim dia de ruta.

http://goo.gl/maps/f3IS

L’Eva va tindre que marxar molt aviat per una urgència d’última hora, i nosaltres ens vem posar el tratge d’aigua a les 8:30 del matí i no ens el vem treure fins arribar a casa…

Quasi 700 kms plovent ens esperaven..., (que finalment van estar uns 550 kms.)!!!

Aubisque, Soulor, Tourmalet, mig Aspin, Hourquette d’Ancizan, Val Louron(Azet), Peyresourde, Portillon, etc… tots i cada un d’aquests ports els vem fer sota la pluja, i sense poder treure la cámara de fotos per deixar constancia…
Una vegada vem arribar a Vielha, vem menjar un plat combinat, i altre vegada en marxa sota la pluja fins arribar a casa ben remullat.

Però amb ganes de pensar en un altre…

P.D.: Sé que podría haver estat millor feta aquesta crònica, però no tinc gaire temps, ja que estic de torn de nit aquesta setmana. A veure si la pròxima m'hi esforço més....

Salutacions!!!
Ricard_biker l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 08, 2012 5:16 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: Cap De Creus - Finisterre 2012

Entrada Autor: Jesus » dl. maig 14, 2012 10:28 pm

Ricard, que vagi molt bé !!! :cerv
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 14, 2012 10:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. maig 14, 2012 10:37 pm

Home la ruta està molt be, pero ja que hi passaràs aprop, jo aniria fins a Hondarribia a menjar pintxos i tapes vasques a un dels millor bars que he probat, el Gran Sol del mateix poble; i si es pot dormir a la Posada del Obispo (també d'Hondarribia).

San Sebastian està molt be també, i si ja teniu planificat fer-hi nit doncs potser anar a esmorçar pinxos no es el mes adient, pero... vosaltres mateixos.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dt. maig 15, 2012 5:06 am

Quina enveja! segur que ha de ser emocionant veure sortir el sol al Cap de Creus i veure la posta a Fisterra.

El 29 de Maig però cau en dimarts. no?

Salut

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 9:01 am

[quote user="650X" post="200161"]Quina enveja! segur que ha de ser emocionant veure sortir el sol al Cap de Creus i veure la posta a Fisterra.

El 29 de Maig però cau en dimarts. no?

Salut[/quote]

Tens raó Enric!!!

Em vaig equivocar... Sortim dimarts, ja que el dilluns 28 es festa (crec que es la 2ona. pasqua).

Salutacions!!!

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. maig 15, 2012 9:37 am

Si voleu agafar la C25, un cop a Figueres millor anar a agafar-la a Vic passant per Olot.

Figueres - Olot - Vic

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 15, 2012 10:37 am

No tinc temps de buscar-ho, però hi han d'haver un parell de cròniques d'aquest viatge al fòrum. Ara recordo la de l'Eva (ex-Mareta) i la d'en Siono.

Mira-ho a Cròniques de viatges

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 11:44 am

[quote user="Ramon" post="200171"]Si voleu agafar la C25, un cop a Figueres millor anar a agafar-la a Vic passant per Olot.

Figueres - Olot - Vic[/quote]

Hola "mestre" ...!!!

Ara m'ho miro amb calma... Venint de tú aquest consell, segur que és una més bona opció... ;)

Moltes gràcies, i una abraçada!!!

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 11:47 am

[quote user="Pasqual" post="200180"]No tinc temps de buscar-ho, però hi han d'haver un parell de cròniques d'aquest viatge al fòrum. Ara recordo la de l'Eva (ex-Mareta) i la d'en Siono.

Mira-ho a Cròniques de viatges[/quote]

Moltes gràcies Pasqual!

Justament el fet de mirar-me aquestes cròniques, es el que m'ha fet decidir-me a fer aquesta "volteta"... :razz:

Si ho mires, faig una volteta per Caín, tal com van fer en Siono i companyia, ja que al veure les fotos vaig saber que jo ho volia veure allò... :eyes

Salutacions Pasqual.

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dt. maig 15, 2012 12:38 pm

Jo no puc aportar pas res, així que em limitaré a seguir-te virtualment ja que aquesta "volteta" com la anomenes, promet molt :eyes
Ja saps que esperarem fotos per fer-nos caure la baba. ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. maig 15, 2012 1:05 pm

[quote user="Ricard_biker" post="200186"][quote user="Ramon" post="200171"]Si voleu agafar la C25, un cop a Figueres millor anar a agafar-la a Vic passant per Olot.

Hola "mestre" ...!!!

Ara m'ho miro amb calma... Venint de tú aquest consell, segur que és una més bona opció... ;)

Moltes gràcies, i una abraçada!!![/quote]

Ni mestre ni res :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

... el que passa és que visc a Vic i he anat uns quants cops a FIgueres, l'últim dissabte passat ;)

Figueres - Vic, una horeta.

A més a més, com més tros de l'eix infernal puguis evitar de fer millor que millor.
Ra-mon l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 15, 2012 1:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. maig 15, 2012 1:43 pm

[quote user="Ramon" post="200191"][quote user="Ricard_biker" post="200186"][quote user="Ramon" post="200171"]Si voleu agafar la C25, un cop a Figueres millor anar a agafar-la a Vic passant per Olot.

Hola "mestre" ...!!!

... el que passa és que visc a Vic i he anat uns quants cops a FIgueres, l'últim dissabte passat ;)

A més a més, com més tros de l'eix infernal puguis evitar de fer millor que millor.[/quote]

Hola

Ànims, 1340km, bufa!

Per cert, no descartaria agafar l'AP7 a l'alçada de Girona i tirar fins a Martorell i llavors A2 fins a Lleida. Feu més volta, però segur que serà més ràpida i segura que no pas per l'Eix C25, encara que sigui ben d'hora, ben d'hora. Valoreu les diferents opcions.

El sol deu sortir ara mateix cap a quarts de set del mati a Cadaques i passarieu per Girona cap a les 8h aproximadament. La NII ja va molt plena de camions per aquesta zona i es farà enlentir molt i molt.

Sort

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dt. maig 15, 2012 4:10 pm

Ricard, ara tinc un moment per mirar-me les rutes. La del primer dia, depenen de les ganes que tinguis de fer "autopasta" o no, jo t'aconsellaria seguir la ruta que vam fer amb en Siono i l'Itaca: Cap a Cap. Els quilòmetres son més o menys els mateixos: 1.326, però els paisatges, la conducció i la butxaca no tenen res que veure.

Tenint en compte l'estat de l'Eix, és una bona opció "autopasta" fins a Barcelona i fer N-II fins a Saragossa. Aquí aconsellaria "autopasta" fins a Gallur, ja que la Nacional està plena de camions i és una línia continua fins a Gallur. Molt aconsellable la carretera de Sòria a Palència. Vàrem pasar per els restes del monestir de San Pedro de Arlanza que va ser una sorpresa tant gran, que encara el tinc a la llista de "pendents" per tornar-hi.

Segueixo comentant quan em deixin una mica a la feina...

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 10:14 pm

[quote user="Ramon" post="200191"][quote user="Ricard_biker" post="200186"][quote user="Ramon" post="200171"]Si voleu agafar la C25, un cop a Figueres millor anar a agafar-la a Vic passant per Olot.

Hola "mestre" ...!!!

A més a més, com més tros de l'eix infernal puguis evitar de fer millor que millor.[/quote]

Ramon, lo de "mestre" anava de conya, eh???

Encara que per a mi ho ets, tant per les "aventurilles" que ja m'has explicat... ;) , com per el que he après anant a roda teva... ;) :twisted:

Fora conyes.... Ja he pres nota del que m`has dit i modificaré la ruta prevista per reseguir el teu consell...

Moltes gràcies!!!

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 10:16 pm

[quote user="GRUM" post="200189"]Jo no puc aportar pas res, així que em limitaré a seguir-te virtualment ja que aquesta "volteta" com la anomenes, promet molt :eyes
Ja saps que esperarem fotos per fer-nos caure la baba. ;)[/quote]

Hola Grum!!!

Només amb el recolçament virtual, ja en tenim més que suficient.... ;)

Moltes gràcies, i no dubtis que faré crònica.... :smile:

Salutacions!

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 10:18 pm

[quote user="CMB" post="200192"][quote user="Ramon" post="200191"][quote user="Ricard_biker" post="200186"][quote user="Ramon" post="200171"]Si voleu agafar la C25, un cop a Figueres millor anar a agafar-la a Vic passant per Olot.

Hola "mestre" ...!!!

Hola

Ànims, 1340km, bufa!

Per cert, no descartaria agafar l'AP7 a l'alçada de Girona i tirar fins a Martorell i llavors A2 fins a Lleida. Feu més volta, però segur que serà més ràpida i segura que no pas per l'Eix C25, encara que sigui ben d'hora, ben d'hora. Valoreu les diferents opcions.

El sol deu sortir ara mateix cap a quarts de set del mati a Cadaques i passarieu per Girona cap a les 8h aproximadament. La NII ja va molt plena de camions per aquesta zona i es farà enlentir molt i molt.

Sort[/quote]

Moltes gràcies Carles!!!

Valorades les teves aportacions i les del Ramon, així ho farem. Evitarem un troç del Eix Infernal, seguint les indicacions del Ramon. Així tambè ens estalviem la pasta de l'alternativa...

Salutacions!

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 10:28 pm

[quote user="Pasqual" post="200194"]Ricard, ara tinc un moment per mirar-me les rutes. La del primer dia, depenen de les ganes que tinguis de fer "autopasta" o no, jo t'aconsellaria seguir la ruta que vam fer amb en Siono i l'Itaca: Cap a Cap. Els quilòmetres son més o menys els mateixos: 1.326, però els paisatges, la conducció i la butxaca no tenen res que veure.

Tenint en compte l'estat de l'Eix, és una bona opció "autopasta" fins a Barcelona i fer N-II fins a Saragossa. Aquí aconsellaria "autopasta" fins a Gallur, ja que la Nacional està plena de camions i és una línia continua fins a Gallur. Molt aconsellable la carretera de Sòria a Palència. Vàrem pasar per els restes del monestir de San Pedro de Arlanza que va ser una sorpresa tant gran, que encara el tinc a la llista de "pendents" per tornar-hi.

Segueixo comentant quan em deixin una mica a la feina...[/quote]

Hola Pascual!!!

L'alternativa de Sòria i Palència, no creus que serà bastant més "lenta"...???

I la carretera A-231 de Burgos fins León, es de pagament...??? He posat de Burgos a Leon per la A-231 al Google Maps i surt que es "payment free"... ;)

Gràcies pels consells, i salutacions!!!

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dt. maig 15, 2012 11:29 pm

Que disfruteu molt, pájaro !!!

Sort que tens que no m'ho puc combinar que si no m'hi enganxaria com una lapa.

Ricard_biker
Presentats

Entrada Autor: Ricard_biker » dt. maig 15, 2012 11:53 pm

[quote user="Xavier" post="200218"]Que disfruteu molt, pájaro !!!

Sort que tens que no m'ho puc combinar que si no m'hi enganxaria com una lapa.[/quote]

Hola Xavier!!!

De sort, res de res. Ja saps que si haguessis pogut venir, hauria estat un plaer compartir viatge amb tu... :lol:

Salutacions, i a veure si a la pròxima volteta t'hi pots apuntar... ;)

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dc. maig 16, 2012 12:16 am

M'hi apunto.

És bromaa :lol: ja seria la repera. Tu em sembla que estas fent un master de mototurisme, no? Deu ni dò.

Consells jo pocs t'hi puc donar, ja que lo meu és la improvitzaciò i no la planificaciò, això si sempre amb una mica de previsiò.

Bona ruta!
Vendetta l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. maig 16, 2012 12:16 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”