Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Moderador: Airald
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
[quote user="Ride" post="200411"]
La gent agafa la feina que pot, que n'hi han que apenes en tenen per menjar...... :???: :???: :???: :???:
Si no hi haguessin feines "poc etiques" l'atur seria del 70%[/quote]
No, si no t'ho nego pas, fins aquì hi arribo. :twisted: :mrgreen: Però que en siguin conscients, doncs que no son prou etiques, i pel bè comù. I en la mesura possible .. jo per exemple fos contralador de peatge.. buscaria algunes, matricules de cotxes oficials, i quan les apuntès, hi apuntaria aquestes. :twisted:
La gent agafa la feina que pot, que n'hi han que apenes en tenen per menjar...... :???: :???: :???: :???:
Si no hi haguessin feines "poc etiques" l'atur seria del 70%[/quote]
No, si no t'ho nego pas, fins aquì hi arribo. :twisted: :mrgreen: Però que en siguin conscients, doncs que no son prou etiques, i pel bè comù. I en la mesura possible .. jo per exemple fos contralador de peatge.. buscaria algunes, matricules de cotxes oficials, i quan les apuntès, hi apuntaria aquestes. :twisted:
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Avui (diumenge 20 de maig) hi ha hagut 3.087 casos de no vull pagar a les autopistes d'Abertis.
És a dir:
Un 0,9% del total d'usuaris (quanta pasta representen 300.000 usuaris en un dia?)
Un 43,5% menys que a les mobilitzacions de l'1 de maig
És a dir:
Un 0,9% del total d'usuaris (quanta pasta representen 300.000 usuaris en un dia?)
Un 43,5% menys que a les mobilitzacions de l'1 de maig
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Encara treuràn algun "decretazo" i multaran a la brava.
No se sap si algù ha rebut?
Per allì he vist algun video, on la guardia civil, en multava a alguns per obstaculitzar el trafic. Tot i que en un foro de policies, entre ells es debatien, que no era el cotxe qui obstaculitzava, sinò que era a causa del peatge que no aixecaven barrera.
Sempre dependrà de qui et trobis, suposo. De moment està ambigu.
No se sap si algù ha rebut?
Per allì he vist algun video, on la guardia civil, en multava a alguns per obstaculitzar el trafic. Tot i que en un foro de policies, entre ells es debatien, que no era el cotxe qui obstaculitzava, sinò que era a causa del peatge que no aixecaven barrera.
Sempre dependrà de qui et trobis, suposo. De moment està ambigu.
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Estarem a l'aguait:
EL RACC PRESENTA UNA PROPOSTA PERQUÈ
ELS CIUTADANS CATALANS PUGUIN
RECUPERAR EL QUE PAGUEN DE PEATGES
Barcelona, 23 de maig de 2012 - El RACC, l’Automòbil Club més gran d’Espanya,
amb 1 milió de socis, us convoca demà dijous 24 de maig de 2012 a la
presentació de la seva proposta d’actuació en relació a l’actual manca d’equitat en
el sistema de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat (XAC).
Es tracta d’una proposta que vol resoldre els desequilibris de l’actual sistema,
alhora que impulsa un debat sobre el disseny d’un nou sistema homogeni i suficient
de finançament de la XAC.
La proposta serà presentada per Miquel Nadal, director de la Fundació RACC.
Es lliurarà als assistents el document "Elements per a un sistema equitatiu i eficient
de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat a Espanya“.
EL RACC PRESENTA UNA PROPOSTA PERQUÈ
ELS CIUTADANS CATALANS PUGUIN
RECUPERAR EL QUE PAGUEN DE PEATGES
Barcelona, 23 de maig de 2012 - El RACC, l’Automòbil Club més gran d’Espanya,
amb 1 milió de socis, us convoca demà dijous 24 de maig de 2012 a la
presentació de la seva proposta d’actuació en relació a l’actual manca d’equitat en
el sistema de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat (XAC).
Es tracta d’una proposta que vol resoldre els desequilibris de l’actual sistema,
alhora que impulsa un debat sobre el disseny d’un nou sistema homogeni i suficient
de finançament de la XAC.
La proposta serà presentada per Miquel Nadal, director de la Fundació RACC.
Es lliurarà als assistents el document "Elements per a un sistema equitatiu i eficient
de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat a Espanya“.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
[quote user="Storm" post="201016"]Estarem a l'aguait:
EL RACC PRESENTA UNA PROPOSTA PERQUÈ
ELS CIUTADANS CATALANS PUGUIN
RECUPERAR EL QUE PAGUEN DE PEATGES
Barcelona, 23 de maig de 2012 - El RACC, l’Automòbil Club més gran d’Espanya,
amb 1 milió de socis, us convoca demà dijous 24 de maig de 2012 a la
presentació de la seva proposta d’actuació en relació a l’actual manca d’equitat en
el sistema de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat (XAC).
Es tracta d’una proposta que vol resoldre els desequilibris de l’actual sistema,
alhora que impulsa un debat sobre el disseny d’un nou sistema homogeni i suficient
de finançament de la XAC.
La proposta serà presentada per Miquel Nadal, director de la Fundació RACC.
Es lliurarà als assistents el document "Elements per a un sistema equitatiu i eficient
de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat a Espanya“.[/quote]
ja veuras que no nomes pagaras aqui si no que a tot arreu,quan un monstre empresarial vol ajudar a que no gastis......prepara la cartera :evil: :evil:
EL RACC PRESENTA UNA PROPOSTA PERQUÈ
ELS CIUTADANS CATALANS PUGUIN
RECUPERAR EL QUE PAGUEN DE PEATGES
Barcelona, 23 de maig de 2012 - El RACC, l’Automòbil Club més gran d’Espanya,
amb 1 milió de socis, us convoca demà dijous 24 de maig de 2012 a la
presentació de la seva proposta d’actuació en relació a l’actual manca d’equitat en
el sistema de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat (XAC).
Es tracta d’una proposta que vol resoldre els desequilibris de l’actual sistema,
alhora que impulsa un debat sobre el disseny d’un nou sistema homogeni i suficient
de finançament de la XAC.
La proposta serà presentada per Miquel Nadal, director de la Fundació RACC.
Es lliurarà als assistents el document "Elements per a un sistema equitatiu i eficient
de finançament de la xarxa de carreteres d’alta capacitat a Espanya“.[/quote]
ja veuras que no nomes pagaras aqui si no que a tot arreu,quan un monstre empresarial vol ajudar a que no gastis......prepara la cartera :evil: :evil:
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Jo sóc dels que han rebut el requeriment per identificar el conductor d'un dels meus vehicles en dos peatges. Demà miraré com va això del recurs (o al·legació, ara no tinc clar quina és la figura) i us aniré informant. Per cert, per celebrar-ho (tenia un avís de correus d'un certificat del SCT i la millor notícia possible era aquesta), he fet una altra passada de franc per la C-32.
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Economía/Motor.- (Ampliación) El Racc propone que los peajes se desgraven íntegramente en el IRPF
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS) El director de la Fundación Racc, Miquel Nadal, ha propuesto este jueves para solucionar el problema de equidad que según ellos existe en el sistema de peajes de España que se instaure un "rescate total" de los peajes con una desgravación fiscal sobre la cuota del IRPF, para hacer 'tabula rasa' entre las autonomías y cambiar después la financiación. En rueda de prensa, ha explicado que con este sistema el conductor dejaría de pagar el peaje porque se le retornaría el importe, un modelo que pondría el contador a cero en las comunidades y con un coste "asumible" ya que los ingresos por peajes en la red estatal en 2010 fue de 1.418 millones de euros, un 2,11% de la recaudación total del IRPF de ese año. Ha asegurado que esta propuesta no surge a raíz de la campaña ciudadana en Catalunya #novullpagar (noquieropagar) pero ha puntualizado que la iniciativa es "un síntoma" de un malestar por el actual sistema, en el que hay comunidades que tienen un porcentaje de vías de peaje muy superior a otras, además de recordar a los conductores catalanes que deben respetar el principio de legalidad y que desaconsejan no pagar. Esta deducción, que haría desaparecer "de facto" los peajes, según Nadal, no se aplicaría a los turistas ni al transporte de mercancías internacional de empresas no españolas, que seguirían pagando, y tampoco iría dirigido a las personas jurídicas, porque las empresas ya lo deducen. Para el Racc, sería fácil de aplicar, en la línea de como se hace para las contribuciones a los planes de pensiones, que se gestionan automáticamente y se incluyen en el borrador del IRPF, integrando el archivo informático de tráfico por las autopistas facilitado por las concesionarias. Tendría "efectos positivos sobre la movilidad" porque desviaría el tráfico de las vías convencionales evitando congestiones y reduciendo accidentes, ya que en estas carreteras se han concentrado muchos accidentes este año, además de que si aumenta el paso de vehículos, podría llegar a negociarse a la baja el precio del peaje.
PROBLEMAS DEL SISTEMA DE PEAJES
El Racc cree que la actual financiación de las carreteras de alta capacidad de España tiene dos problemas: la equidad y la eficiencia, pero apuestan por solucionar las desigualdades antes de instaurar uno nuevo para no aumentar la "distorsión". Nadal ha recordado que los últimos 20 años de inversión pública sostenida en la red de carreteras han profundizado las diferencias entre comunidades, ya que mientras el porcentaje medio de vías de peaje de España es del 18%, en La Rioja suponen el 72% y en Catalunya casi el 50%. Esta situación de "asimetría concentrada en comunidades como Catalunya, Galicia, País Vasco y Comunidad Valenciana" genera malestar entre la ciudadanía --evidenciada con campañas de insumisión como la de #novullpagar--, aumenta los costes y supone una falta de adecuación entre la oferta y la demanda, según el director de la Fundación Racc. Por ello, Nadal ve "urgente afrontar el problema de la asimetría, agravio y desequilibrio" en los peajes, primero haciendo 'tabula rasa' entre comunidades y después fijando un nuevo sistema de financiación. Para solucionar esta situación el Racc apuesta por una fórmula intermedia a los extremos --extender los peajes o suprimirlos--, como es la desgravación por IRPF, y después abordar cómo financiar estas vías en la línea de lo que propone la UE: que los usuarios paguen por el uso, que quien contamine pague y que la red de carreteras de alta ocupación tenga fuentes propias de financiación. Para financiar las autopistas y autovías el Racc propone una combinación de los cuatro instrumentos que existen actualmente: cargo a los presupuestos generales del Estado, el sistema de 'viñetas' --pago por periodo de tiempo--, peajes y pago a través del impuesto especial sobre la gasolina.
((Tinc el document del RACC. Està molt bé però té 34 pàgines. Si algú el vol li reboto per mail, tot i que potser deu ser a la web))
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS) El director de la Fundación Racc, Miquel Nadal, ha propuesto este jueves para solucionar el problema de equidad que según ellos existe en el sistema de peajes de España que se instaure un "rescate total" de los peajes con una desgravación fiscal sobre la cuota del IRPF, para hacer 'tabula rasa' entre las autonomías y cambiar después la financiación. En rueda de prensa, ha explicado que con este sistema el conductor dejaría de pagar el peaje porque se le retornaría el importe, un modelo que pondría el contador a cero en las comunidades y con un coste "asumible" ya que los ingresos por peajes en la red estatal en 2010 fue de 1.418 millones de euros, un 2,11% de la recaudación total del IRPF de ese año. Ha asegurado que esta propuesta no surge a raíz de la campaña ciudadana en Catalunya #novullpagar (noquieropagar) pero ha puntualizado que la iniciativa es "un síntoma" de un malestar por el actual sistema, en el que hay comunidades que tienen un porcentaje de vías de peaje muy superior a otras, además de recordar a los conductores catalanes que deben respetar el principio de legalidad y que desaconsejan no pagar. Esta deducción, que haría desaparecer "de facto" los peajes, según Nadal, no se aplicaría a los turistas ni al transporte de mercancías internacional de empresas no españolas, que seguirían pagando, y tampoco iría dirigido a las personas jurídicas, porque las empresas ya lo deducen. Para el Racc, sería fácil de aplicar, en la línea de como se hace para las contribuciones a los planes de pensiones, que se gestionan automáticamente y se incluyen en el borrador del IRPF, integrando el archivo informático de tráfico por las autopistas facilitado por las concesionarias. Tendría "efectos positivos sobre la movilidad" porque desviaría el tráfico de las vías convencionales evitando congestiones y reduciendo accidentes, ya que en estas carreteras se han concentrado muchos accidentes este año, además de que si aumenta el paso de vehículos, podría llegar a negociarse a la baja el precio del peaje.
PROBLEMAS DEL SISTEMA DE PEAJES
El Racc cree que la actual financiación de las carreteras de alta capacidad de España tiene dos problemas: la equidad y la eficiencia, pero apuestan por solucionar las desigualdades antes de instaurar uno nuevo para no aumentar la "distorsión". Nadal ha recordado que los últimos 20 años de inversión pública sostenida en la red de carreteras han profundizado las diferencias entre comunidades, ya que mientras el porcentaje medio de vías de peaje de España es del 18%, en La Rioja suponen el 72% y en Catalunya casi el 50%. Esta situación de "asimetría concentrada en comunidades como Catalunya, Galicia, País Vasco y Comunidad Valenciana" genera malestar entre la ciudadanía --evidenciada con campañas de insumisión como la de #novullpagar--, aumenta los costes y supone una falta de adecuación entre la oferta y la demanda, según el director de la Fundación Racc. Por ello, Nadal ve "urgente afrontar el problema de la asimetría, agravio y desequilibrio" en los peajes, primero haciendo 'tabula rasa' entre comunidades y después fijando un nuevo sistema de financiación. Para solucionar esta situación el Racc apuesta por una fórmula intermedia a los extremos --extender los peajes o suprimirlos--, como es la desgravación por IRPF, y después abordar cómo financiar estas vías en la línea de lo que propone la UE: que los usuarios paguen por el uso, que quien contamine pague y que la red de carreteras de alta ocupación tenga fuentes propias de financiación. Para financiar las autopistas y autovías el Racc propone una combinación de los cuatro instrumentos que existen actualmente: cargo a los presupuestos generales del Estado, el sistema de 'viñetas' --pago por periodo de tiempo--, peajes y pago a través del impuesto especial sobre la gasolina.
((Tinc el document del RACC. Està molt bé però té 34 pàgines. Si algú el vol li reboto per mail, tot i que potser deu ser a la web))
Storm l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. maig 24, 2012 5:30 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
POSICIONAMENT DEL SPC EN RELACIÓ A LA CAMPANYA “NO VULL PAGAR”
Dijous, 24 de maig de 2012
Tal i com indica l’article 11 de la Llei de la Policia de Catalunya-Mossos d’Esquadra, els seus membres, en el compliment de llurs funcions, ha d’observar absoluta neutralitat política i imparcialitat i han d’oposar-se a qualsevol acte de corrupció.
En relació a la campanya “novullpagar”, des del Sindicat de Policies de Catalunya volem recordar que no pagar el peatge no infringeix el reglament de circulació. No hi ha cap senyal al codi de la circulació que obligui els conductors a pagar un peatge, sinó que es tracta d’un incompliment contractual entre l’usuari i la concessionària de l’autopista.
L’únic senyal legislat és el R-200, de prohibició de passar sense parar. L’obligatorietat és de parar, no d’abonar el peatge. Per tant, en cap cas s'infringeix el codi de circulació. I si no hi ha cap norma en el Reglament General de Circulació que digui que no pagar el peatge sigui una infracció, els moss@s no poden denunciar com a infracció de trànsit un fet que no és sancionable.
També advertim que si alguna persona intenta aturar el vehicle i usuari de la via que es negui a pagar el peatge, impedint-lo continuar circulant lliurement, fins i tot es podria incórrer en un delicte de detenció il·legal o de coaccions per part de les persones que coartin la llibertat dels ciutadans i n’impedeixin la seva lliure circulació. Per això, us recordem que, d’acord amb la Llei de Policia, l’obediència deguda no pot emparar ordres que comportin l’execució d’actes que constitueixin manifestament delicte o que siguin contraris a la Constitució o a les lleis.
POSICIONAMENT DEL SPC EN RELACIÓ A LA CAMPANYA “NO VULL PAGAR”
Dijous, 24 de maig de 2012
Tal i com indica l’article 11 de la Llei de la Policia de Catalunya-Mossos d’Esquadra, els seus membres, en el compliment de llurs funcions, ha d’observar absoluta neutralitat política i imparcialitat i han d’oposar-se a qualsevol acte de corrupció.
En relació a la campanya “novullpagar”, des del Sindicat de Policies de Catalunya volem recordar que no pagar el peatge no infringeix el reglament de circulació. No hi ha cap senyal al codi de la circulació que obligui els conductors a pagar un peatge, sinó que es tracta d’un incompliment contractual entre l’usuari i la concessionària de l’autopista.
L’únic senyal legislat és el R-200, de prohibició de passar sense parar. L’obligatorietat és de parar, no d’abonar el peatge. Per tant, en cap cas s'infringeix el codi de circulació. I si no hi ha cap norma en el Reglament General de Circulació que digui que no pagar el peatge sigui una infracció, els moss@s no poden denunciar com a infracció de trànsit un fet que no és sancionable.
També advertim que si alguna persona intenta aturar el vehicle i usuari de la via que es negui a pagar el peatge, impedint-lo continuar circulant lliurement, fins i tot es podria incórrer en un delicte de detenció il·legal o de coaccions per part de les persones que coartin la llibertat dels ciutadans i n’impedeixin la seva lliure circulació. Per això, us recordem que, d’acord amb la Llei de Policia, l’obediència deguda no pot emparar ordres que comportin l’execució d’actes que constitueixin manifestament delicte o que siguin contraris a la Constitució o a les lleis.
-
- Presentats
- Entrades: 1490
- Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
- Ubicació: Osona
Re: Jo Tampoc Vull Pagar Autopista
Moltes gràcies Storm per tota aquesta informació !! jo personalment t'ho agraeixo !! :cerv