
Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
Com que molt en porteu -de moment- i molts no sabeu com funciona, he escanejat una revista que ho explica:




- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
[quote user="Randy-650" post="202578"]Com que molt en porteu -de moment- i molts no sabeu com funciona, he escanejat una revista que ho explica:
[/quote]
Gràcies Randy, a més dels principis tecnics, a molts ens aniría molt bé llegir-nos les instruccions de funcionament pràctic del manual.
He parlat amb companys, que NO fan correctament els ajustos...alguns dels quals han tingut avería en l'ESA.

Gràcies Randy, a més dels principis tecnics, a molts ens aniría molt bé llegir-nos les instruccions de funcionament pràctic del manual.
He parlat amb companys, que NO fan correctament els ajustos...alguns dels quals han tingut avería en l'ESA.
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
Gracies Randy, però sembla que el sistema de suspensions hidrauliques tradicionals, té els dies contats ( al menys al mon de les motos OFF Road )
Kawasaki ( Kayaba ) i Honda ( Showa ) incorporen ara a les seves noves motos de Cross i Enduro ( mod. 2013 ) forquilles neumàtiques ( aire comprimit ) i que prescindeixen de les molles i que s´inflen amb una petita manxa i permeten presions de fins a 250 psi. ( altre cop s´agafen tecnologies del mon de la bici BTT ) :-o
Ja fa anys que BMW amb la seva GS HP2, portava un amortidor a darrera de BTT de la casa Continental i també la BMW G650 Challenge....
Menys pès de les forquilles ( i amortidors ) reglatjes quasi perfectes i a la carta i molt poc manteniment..... com es que no s´havia inventat abans..... ????? :roll: :roll:
[youtube]hhWB3rI6ZVs[/youtube]
Kawasaki ( Kayaba ) i Honda ( Showa ) incorporen ara a les seves noves motos de Cross i Enduro ( mod. 2013 ) forquilles neumàtiques ( aire comprimit ) i que prescindeixen de les molles i que s´inflen amb una petita manxa i permeten presions de fins a 250 psi. ( altre cop s´agafen tecnologies del mon de la bici BTT ) :-o
Ja fa anys que BMW amb la seva GS HP2, portava un amortidor a darrera de BTT de la casa Continental i també la BMW G650 Challenge....
Menys pès de les forquilles ( i amortidors ) reglatjes quasi perfectes i a la carta i molt poc manteniment..... com es que no s´havia inventat abans..... ????? :roll: :roll:
[youtube]hhWB3rI6ZVs[/youtube]
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 07, 2012 7:53 am, en total s’ha editat 9 vegades.

- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
[quote user="Llagasta" post="202618"]Menys pès de les forquilles ( i amortidors ) reglatges quasi perfectes i a la carta i molt poc manteniment..... com es que no s´havia inventat abans..... ????? :roll: :roll:[/quote]
Si que s'havia inventat. Quan jo era petit ja se sentia parlar de la marca "Fournales" que fabricava amortidors "sense molla". Els nanos ens preguntàvem com era possible.
Sense sortir del tema, encara me'n recordo de la primera vegada que vaig veure una Yamaha de "moto-cross" amb suspensió "Cantilever". No entenia com era possible que es fabriques una moto de cross sense suspensió al darrera.
Si que s'havia inventat. Quan jo era petit ja se sentia parlar de la marca "Fournales" que fabricava amortidors "sense molla". Els nanos ens preguntàvem com era possible.
Sense sortir del tema, encara me'n recordo de la primera vegada que vaig veure una Yamaha de "moto-cross" amb suspensió "Cantilever". No entenia com era possible que es fabriques una moto de cross sense suspensió al darrera.
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
Nois com la regulació i funcionament sigui com els de la de la HP2 o la Xchallenge, jo plego.
El funcionament varia quan l'aire s'escalfa, de manera que regular-la és gairebé impossible. A part, que he vist uns quants amics desesperats a la benzinera intentant sense èxit calcular l'aire que hi posen per no acabar o massa alta o amb el palafangs tocant la roda. Un drama.
El funcionament varia quan l'aire s'escalfa, de manera que regular-la és gairebé impossible. A part, que he vist uns quants amics desesperats a la benzinera intentant sense èxit calcular l'aire que hi posen per no acabar o massa alta o amb el palafangs tocant la roda. Un drama.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
[quote user="Cuco" post="203128"]Nois com la regulació i funcionament sigui com els de la de la HP2 o la Xchallenge, jo plego.
El funcionament varia quan l'aire s'escalfa, de manera que regular-la és gairebé impossible. A part, que he vist uns quants amics desesperats a la benzinera intentant sense èxit calcular l'aire que hi posen per no acabar o massa alta o amb el palafangs tocant la roda. Un drama.[/quote]
És el mateix que penso jo. :roll:
A la mtb ja el porto així, i n'estic fins els pebrotets. :crys
El funcionament varia quan l'aire s'escalfa, de manera que regular-la és gairebé impossible. A part, que he vist uns quants amics desesperats a la benzinera intentant sense èxit calcular l'aire que hi posen per no acabar o massa alta o amb el palafangs tocant la roda. Un drama.[/quote]
És el mateix que penso jo. :roll:
A la mtb ja el porto així, i n'estic fins els pebrotets. :crys


- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
[quote user="Cuco" post="203128"]Nois com la regulació i funcionament sigui com els de la de la HP2 o la Xchallenge, jo plego.
El funcionament varia quan l'aire s'escalfa, de manera que regular-la és gairebé impossible. A part, que he vist uns quants amics desesperats a la benzinera intentant sense èxit calcular l'aire que hi posen per no acabar o massa alta o amb el palafangs tocant la roda. Un drama.[/quote]
una veritable porqueria de sistema,ademes la ''bomba d'aire'' si la perds i l'has de comprar...... 175 eurets :evil:
El funcionament varia quan l'aire s'escalfa, de manera que regular-la és gairebé impossible. A part, que he vist uns quants amics desesperats a la benzinera intentant sense èxit calcular l'aire que hi posen per no acabar o massa alta o amb el palafangs tocant la roda. Un drama.[/quote]
una veritable porqueria de sistema,ademes la ''bomba d'aire'' si la perds i l'has de comprar...... 175 eurets :evil:
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Explicació De Com Funciona L'ESA De BMW
Doncs jo crec que pel que fa les forquilles.... aviat les veurem totes així ( excepte Telelever´s :-o ..... al portar bany d´oli , les diferències de pressió per canvis de tempereatura es minimitzen, porten càmara positiva i negativa pel que s´autocompensen ..... :roll:
Ara a les bicicletes (n´hi han amb forquilles FOX que poden arrivar a 1600 € !!! ) no es pot compendre altre cosa que no sigui així.... per què no poden anar bé amb una moto ???? :roll:
Kawasaki i Honda a les seves motos de OFF per l´any que vé, ja les munten i Yamaha s´ho està pensant, KTM i WP ja està fent proves a les seves enduro..... la cosa està llençada. :roll:
Ara a les bicicletes (n´hi han amb forquilles FOX que poden arrivar a 1600 € !!! ) no es pot compendre altre cosa que no sigui així.... per què no poden anar bé amb una moto ???? :roll:
Kawasaki i Honda a les seves motos de OFF per l´any que vé, ja les munten i Yamaha s´ho està pensant, KTM i WP ja està fent proves a les seves enduro..... la cosa està llençada. :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 12, 2012 9:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
