Ruta Pel Vercors (França)

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Jcarrerass
Presentats
Entrades: 42
Membre des de: dv. ago. 05, 2011 12:27 am

Ruta Pel Vercors (França)

Entrada Autor: Jcarrerass » ds. juny 16, 2012 8:06 pm

Bé, animat per l'Steelman us faré 5 cèntims de com van ser els 5 dies de viatge amb moto. Des de Cambrils fins la zona de Vercors i la Chartreusse i retorn a casa. Tot plegat 2300 o 2400 km.

El primer dia va ser molt dur, no per la distància, 719km, sinó per la climatolgia. Vent fort fins a Vendrell, pluja per Girona, vent fortíssim des de la frontera fins ben passat Narbonne, i pluja de nou des de Valence fins a Villard-de-Lans, lloc on teníem el centre d'operacions.

L’ambient que em vaig trobar a la meva arrivada va ser aquest: el meu amic departint amb altres 2 motards francesos hostatjats en el mateix hotel, fent l’apertiu!

Imatge

La meva sorpresa va ser que a l'hora d'anar a sopar, la majoria de restaurants de la vila oferien els mateixos plats: fondue de formatge, ravioli amb formatge del vercors, pizzes, i coses similars. Bé sortint de sopar, fotografia a la plaça del poble on estava La Maison, el color s'ho merexia. (Nota d'autor: en aquest viatge no vaig dur el trespeus)

Imatge

Al matí següent començava el coneixement més profund del Vercors. Abans de marxar, un gran creme amb un croissant. La ruta del dia ens va ocupar un 305 km. Fent aquesta ruta:
Imatge

I abans de marxar unes fotos, perquè el dia començava molt gris i previsió de boires i pluja. Per això vam canviar la ruta prevista per anar vorejant el parc natural i cercar zones amb més clarianes.

L’hotel. Ens guardaven les motos en el seu magatzem sense cost adicional. Bo!!
Imatge

Carrer principal
Imatge

Aquell matí havia mercat
Imatge

Un cop en ruta aquesta va ser la primera parada de café. Gresse-on-Vercors. En el Bar ens informen que la ruta pel Col que voliem fer es troba tallada i ens alliçonen el camí a seguir. També està bé ja que hem de passar altres dos “cols” més abans d’arribar a Die a fer un mos.

Imatge

L’esglèsia de Gresse-on-Vercors.
Imatge

Una invitació a asseure’s? Potser era la premonició del que ens trobaríem més endavant.
Imatge

Continuarà... El meu bebé em reclama. ;)
Jcarrerass l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 16, 2012 8:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Steelman
Presentats
Entrades: 14817
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Ruta Pel Vercors (França)

Entrada Autor: Steelman » ds. juny 16, 2012 8:25 pm

Ja espero la continuació!!
Gracies per posar-la i compartir-la!
Ex ...moltes coses

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » ds. juny 16, 2012 11:30 pm

Bona zona per perdres i molt maques les fotos, esperem la resta :roll: ;)

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dg. juny 17, 2012 12:29 am

promet, promet... Continua!

Per cert, quina moto és la que hi ha davant de la Varadero?

Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. juny 17, 2012 12:53 am

[quote user="CMB" post="203880"]promet, promet... Continua!

Per cert, quina moto és la que hi ha davant de la Varadero?

Imatge[/quote]

Té pinta de MotoGuzzi, i posiblement la Strada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dg. juny 17, 2012 1:36 am

La moto en qüestió es una Yamaha Bulldog. La del meu amic Otto. Qui va preparar el viatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dg. juny 17, 2012 11:05 am

Vinga, vinga, no paris que fa molt bona pinta ;)

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dg. juny 17, 2012 5:51 pm

Seguim...

Abans ded marxar de Gresse-on-Vercors afegir que la responsable de l’Hotel ens va regalar un mapa de carreteres de la zona, bastant completet. Cosa rara tan bon tracte a un turista no francès!
El dia era gris però després de passar els Cols de Allymos, de la Croix-Haute i el de Grimone; i les Gorges de Les Combes, el sol va tornar a lluir rebent-nos acaloradament a la vila de Die. Allà compartirem una pizza i continuarem el camí vorejant el riu Drôme fins al desviament de Beaufort-sur-Gervanne, per endinsar-nos de nou dins del Parc Natural Regional del Vercors. Curiosament un cop transitavem per les carreteres del Parc, la boira començà a apoderar-se de la nostra visió, i el nostre pensament optimista ens feia creure que allò seria passatger.
Arribant a Leoncel una sorpresa majúscula, el col de Tourniol estava tallat i ens obligava a passar pel Col de la Bataille enmig d’una densa boira i una pluja de condesació que anava calant. No es veia 5m endavant, tot fosc, casc entelat, ulleres entelades, corba va corba bé. Conduir aixíse’ns va fer etern. Ací el GPS va ajudar una mica per intuir el camí.
Així al menys durant 1 hora i mitja. Pensava venir al Vercors per tenir aquesta vista ... Quina mala sort!!

Per acabar d’adobar-ho, el cami recte fins a Villard-de-Lans tallat per obres, i ens tornen a desviar per un altre Col, i altre cop més boira i més aigua. Un cop al poble s’obre el cel i sembla que sortim d’un tunel fosc i humit. La ruta havia finalitzat, havia estat dur, però estavem sans, cap susto i una batalleta més per poder explicar. El que volíem era arribar a l’hotel i ficar-se sota la dutxa amb aigua calenta.

Un cop fet això, tocava el premi dels “herois”, cerveseta a la plaça del poble.

Aquesta era la terrasseta de l’Hotel.
Imatge

L’arbre ens deia que el sol no li tocava gaire
Imatge

Era el moment “Estrella” i mirar la ruta de l’endemà. Estavem escarmentats i ja havíem tingut prou aigua i boira. Les previsions eren les mateixes! Ufff
Imatge

Bé, aquell dia sopavem a l’Hotel amb els col·legues francesos. Bon moment per recordar de nou l’història del dia. Heus ací quatre imatges del moment.
El menjador.
Imatge

Imatge

Els francesos, Didier i Jean Paul. (BMW KLT 1200 i Honda Goldwing, respectivament)
Imatge

Imatge

Aquella nit vam riure molt, no sé si va tenir a veure que vam acabar amb dos ampolles de champaigne francès!!
Continuarà...

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dt. juny 19, 2012 5:14 pm

3r Dia

Les previsions meteorològiques seguien igual que el dia anterior, temps molt variable i possibilitat de ruixats en zones més altes. El meu amic Otto havia previst la ruta per passar per les Gorges de Nan, passant per les Gorges del Bourne a la sortida de Villar-de-Lans, però, estava clar que aquest Tour tindríem les coses al revès. Les Gorges del Bourne estaven tallades per obres i nomès podíem passar per la nit o durant el cap de setmana. Així doncs, ens vam mig perdre i haguèrem de tornar a fer el Col de la tarda anterior per iniciar la marxa. Per sort la boira no era tan densa i lluïa més el sol; no obstant la carretera seguia humida.

En aquesta jornada vaig poder treure la càmera i fer unes fotos durant la ruta.

Corbes del primer Col, direcció St. Julien-en-Vercors.
Imatge

Aquí a l’inici de les Gorges del Bourne que estaven tallades a la nostra esquena
Imatge

Vistes des del pont.
Imatge

Imatge

Imatge

Seguint la ruta arribarem a Pont-en-Royans, un petit poble molt característic per les seves cases damunt del riu.
Imatge

Imatge

Imatge

Les Gorges de Nan són precioses, no faltes de risc, però fantàstiques. Però pujant a Malleval aparegué la nostra amiga la boira, que no ens abandonà fins que vam baixar uns cents de metres d’altitud. I en una parada “tècnica” ens creuarem en un dels tants ciclistes que s’atreveixen a transitar per aquelles carreteres humides i amb boira. Semblava feliç! I això que li quedaven força quil+ometres per arribar adalt.
Imatge

Teniem clar que no seria la millor sortida de les que havíem realitzat, així que decidirem baixar a la vora del riu per tornar a l’hotel per la part nord del parc. El cami per le Curves de Sassenage, un plaer per la moto.

La ruta que vam realitzar va ser aquesta
Imatge

Un cop a l’Hotel, dutxa i sortida a la plaça a veure l’ambient. Havíem arribat més aviat del previst. Ara sí, feia un bon soleil!!
Imatge

Imatge

Imatge

Després de sopar i de tornada cap al llit, vaig aprofitar per posar a prova la ISO de la càmera pels carrers de Villard-de-Lans.
Imatge

Imatge

Ens quedava l’últim dia per visitar la zona i semblava que el sol ens faria d’acompanyant. Calia esperar al dia següent.

Continuarà...

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 5:41 pm

Ens tens amb Coitus Interruptus :mrgreen: :mrgreen:

A veure quan la podem llegir d´una tirada ;)
ImatgeImatgeImatge

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dt. juny 19, 2012 6:21 pm

4rt Dia
Teníem tantes ganes que fes bon temps que ens despertàrem ben aviat. Davant la impaciència, vaig posar a fer fotos des del llit. Aquesta era la meva vista.
Imatge

La ruta preparada era cap la Reserva Natural des Hautes de Chartreusse i voltants als Alps, però el destí es tenia preparada l’última sorpresa del viatge.

Aquesta va ser la ruta feta finalment.
Imatge

Com heu vist vam baixar a Grenoble per Seyssins, molt bonic i ple dde corbes. Passar Grenoble va ser una tortura ja que feia molta calor i ens van trobar en un embús. Sort d’anar amb moto!!!! Un cop enfilaven les primeres rampres dels primers colls de muntanya la cosa va ser molt millor. Feia goig conduir amb aquell sol per aquells paratges tan idílics; prats verds, animals salvatges pasturant en plena llibertat, vegetació frondosa i generosa, cases plenes de flors colorides, etc..

Mentre feiem el col de Le Locq van parar un moment a fer unes fotos. Volia vuere de més aprop aquells valents del parapent. No sabia que la zona és una de les favorites d’aquests esportistes.
Imatge

Imatge

I aquest sóc jo, que també volia tenir algun record...
Imatge

I ja baixant del col de Le Cocq, vaig pitar al meu amic per poder captar la foto següent:
Imatge

I allà va ser on va començar una nova vida pel meu amic Otto. Just frenar la moto i sortir de la carretera s’adonà que el manillar no li seguia com ell volia. La pipa de direcció s’havia descollat del manillar. La culpa la va tenir un cargol sesgat, encara no sabem com. El que sí sabem és que vam estar de molta sort!! Això li passa en marxa en un revolt de la muntanya i segurament haguèssim tingut un altra final.
Imatge

Llàstima de dia! Sabíem que la ruta se’ns havia acabat. Però estàvem sans i estalvi.
Com que els nostres mòbils no tenien cobertura vam haver de muntar a la Varadero i baixar fins el poble més proper, Saint Pancrasse.

El lloc de la nova vida.
Imatge

Imatge

Bé un cop contactada amb l’assegurança, vam haver d’esperar un parell d’hores per poder recollir la mato i ser portada al taller Yamaha aprop de Grenoble. Mentre esperàvem em vaig dedicar afer 4 fotografies del lloc.

Per cert en aquest bar vaig menjar un entrepà de paté de la zona super bo!!
Imatge

Aquí també feien parapent. Darrera, els Alps.
Imatge

Imatge

Un cop la moto al taller, ja us podeu imaginar la història: com tornava el meu amic a casa. Trucant a l’assegurança a veure si li gestionavem un vehicle, no podia ser. Se l’havia de buscar ell i li pagaven 300€. Tots dos pujats damunt de la Varadero tombant per Grenoble cercant empreses de lloguer. Dir que les que ens marcava el GPS estaven desaparegudes. Finalment anarem a la Gare de Trens i allà el meu amic, després de no poder llogar cap vehicle, s’agafà un taxi i tornà a l’Hotel.

Jo gràcies al GPS vaig poder sortir de Grenoble i encarar camí de Villard-de-Lans per Sassenage i els seus tombs meravellosos. Arribant a Engins començà a ploure, però després de la calor que havia passat a Grenoble em va saber a glòria.

Aquella nit el meu amic Otto i jo vam anar a celebrar el seu nou naixament. Vam sopar de fàbula, uns raviolis fets amb ceps i gambes, be´, boníiiissims, acompanyats de dues ampolles de vi francès de Bordeaux. Un bon punt i final a aquest tour amb tantes incidències.

L’endemà era dia de retorn a casa. Vaig passar per les Gorges del Bourne (una meravella) i arribant a Valence vaig entrar a la pista. Semblaven les rambles de Barcelona, els tres arrils anaven plens de francesos i alemanys i no m’abandonaren fins a entrar a Catalunya. Les ârees de servei estaven plenes a reventar. Nomès vaig parar per a repostar el dipòsit de benzina. Passat Girona vaig parar a menjar alguna cosa ràpida, xocolatines!

Tenia ganes d’arribar i abraçar el meu fill d’11 mesos i la meva dona. Aquests viatges es millor fer-los sense ells, però a la fi els acabes trobant a faltar.

I colorint colorado aquest compte .....

Nota d’autor: Comentar-vos que el meu amic va reclamar al seu taller per l’avaria que havia tingut i ni ells ni Yamaha es fa responsable de la mateixa. Algú sap com es pot trencar un cargol d’aquesta manera sense rebre cap cop o impacte? Hagués pogut prendre molt de mal!! Otto m’ha dit que està mirant de denunciar Yamaha per la manera que l’han tractat.
Aquella nit sopant em va dir que deixaria d’anar en moto. No sé el que farà finalment, però fa una setmana va anar a recollir-la a Grenoble i va tornar a casa muntat en ella. Veurem com acaba la història.

Sento haver fet tants capítols, però és el temps que em deix el nen i la dona!! jejej

Arreveure.

jrdi

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dt. juny 19, 2012 6:28 pm

[quote user="STELVIO 00" post="204255"]Ens tens amb Coitus Interruptus :mrgreen: :mrgreen:

A veure quan la podem llegir d´una tirada ;)[/quote]

Bé sento haver-te fet esperar. Ara ja tens també la part final. Espero que hagi estat del teu agrat.

jrdi :tremolant :lol:

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 6:36 pm

Bé Jordi, ha valgut la pena esperar. Bona cronica i millors fotos !!! ;)

Veig que no heu anat a Vassieux en Vercors on hi ha el museu de la Resistencia, lloc emblematic per els francesos des de la II Guerra Mundial

Al teu amic Otto espero que l´hi passi l´emprenyamenta i torni a pujar a la moto
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 19, 2012 6:38 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
ImatgeImatgeImatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 19, 2012 7:30 pm

Molt bona crònica i fotos, m'heu fet venir ganes d'agafar la moto i anar-hi. :bow Gràcies.

Respecte a això que dius:

[quote user="Jcarrerass" post="204259"]
Aquella nit sopant em va dir que deixaria d’anar en moto. No sé el que farà finalment, però fa una setmana va anar a recollir-la a Grenoble i va tornar a casa muntat en ella. Veurem com acaba la història.

[/quote]

Segur que a tu o a qualsevol l'hi sabria greu deixar la moto per això. Tothom ha patit accidents i ningú ha deixat d'anar en moto (bé, la meva dona si :crys ). Molts han patit avaries mecàniques inexplicables i ho poden explicar. És un dels riscos d'anar en moto, i si ho pensem fredament tothom deixaria d'anar-hi, però com que tenim més satisfaccions que no pas penes, doncs continuem anant-hi.

Recomano si Yamaha España no fa cas, com estic veient, que passi per l'oficina del consumidor i faci la corresponent denúncia:

[cell class=spoiler]OMIC - OFICINA MUNICIPAL DE INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR

Pl. Font, 1
43003 TARRAGONA [/cell]
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. juny 19, 2012 10:00 pm

Bon relat i millors fotos d'una zona relativament aprop, amb paisatges entre pre-alpins i alpins. Aquest any perquè em toquen els Alps suizos i italians, pero anotada per fer en una escapadeta de 3-4 dies.

Gracies per compartir-la.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. juny 19, 2012 10:13 pm

Carai quin ensurt lo del manillar del teu amic :shock:

La ruta genial, les fotos genials, la crònica genial, ... merci !

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dt. juny 19, 2012 11:21 pm

Genial, quina ruta més maca per fer...

Salut i gràcies per explicar-nos tan bé aquest viatge.

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dt. juny 19, 2012 11:46 pm

[quote user="STELVIO 00" post="204262"]Bé Jordi, ha valgut la pena esperar. Bona cronica i millors fotos !!! ;)

Veig que no heu anat a Vassieux en Vercors on hi ha el museu de la Resistencia, lloc emblematic per els francesos des de la II Guerra Mundial

Al teu amic Otto espero que l´hi passi l´emprenyamenta i torni a pujar a la moto[/quote]

El primer dia pel Vercors crec que deurien passar aprop, però amb la boira i la pluja només teníem ganes de tornar a l'Hotel :mrgreen:

Potser hauré de tornar perquè van fer els Cols sense poder veure les meravelloses vistes que ofereixen quan llueix el sol.

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dt. juny 19, 2012 11:48 pm

[quote user="Randy-650" post="204267"]Molt bona crònica i fotos, m'heu fet venir ganes d'agafar la moto i anar-hi. :bow Gràcies.

Respecte a això que dius:

[quote user="Jcarrerass" post="204259"]

[/quote]

Segur que a tu o a qualsevol l'hi sabria greu deixar la moto per això. Tothom ha patit accidents i ningú ha deixat d'anar en moto (bé, la meva dona si :crys ). Molts han patit avaries mecàniques inexplicables i ho poden explicar. És un dels riscos d'anar en moto, i si ho pensem fredament tothom deixaria d'anar-hi, però com que tenim més satisfaccions que no pas penes, doncs continuem anant-hi.

Recomano si Yamaha España no fa cas, com estic veient, que passi per l'oficina del consumidor i faci la corresponent denúncia:

[cell class=spoiler]OMIC - OFICINA MUNICIPAL DE INFORMACIÓ AL CONSUMIDOR

Pl. Font, 1
43003 TARRAGONA [/cell]
[/quote]

Gràcies pels comentaris.

El meu amic és alemany i està esperant la resposta final de Yamaha. Per altre costat està fent gestions amb un amic advocat per si acaba demandant a Yamaha.

Jcarrerass
Presentats

Entrada Autor: Jcarrerass » dt. juny 19, 2012 11:51 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="204293"]Bon relat i millors fotos d'una zona relativament aprop, amb paisatges entre pre-alpins i alpins. Aquest any perquè em toquen els Alps suizos i italians, pero anotada per fer en una escapadeta de 3-4 dies.

Gracies per compartir-la.[/quote]

Gràcies pels teus comentaris. Jo també crec amb 3-4 dies tenim suficient per fer totes les corbes del Vercors! :smile:

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”