LES P... LLEIS I ELS P... CALERS

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Re: LES P... LLEIS I ELS P... CALERS

Entrada Autor: Jsk » dl. juny 18, 2012 11:29 pm

[quote user="Randy-650" post="204113"][quote user="STELVIO 00" post="204110"]

La nova monja del Foro , potser ?? ;)[/quote]

No crec, no? :lol:

Deixe'm-ho córrer, si un dia coincidim en alguna sortida ja l'hi diré que m'ho expliqui millor cara a cara. :tremolant[/quote]

Randy, el que li passa en Fjodor es que fa massa temps que no s'apunta a cap sortida de Mototurisme... :mrgreen:
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 7:55 am

[quote user="Jsk" post="204154"][quote user="Randy-650" post="204113"][quote user="STELVIO 00" post="204110"]

Deixe'm-ho córrer, si un dia coincidim en alguna sortida ja l'hi diré que m'ho expliqui millor cara a cara. :tremolant[/quote]

Randy, el que li passa en Fjodor es que fa massa temps que no s'apunta a cap sortida de Mototurisme... :mrgreen:[/quote]

Vols dir que s´apuntat mai ???? :mrgreen: :mrgreen:
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 19, 2012 7:55 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. juny 19, 2012 9:29 am

[quote user="STELVIO 00" post="204172"][quote user="Jsk" post="204154"][quote user="Randy-650" post="204113"][quote user="STELVIO 00" post="204110"]

Randy, el que li passa en Fjodor es que fa massa temps que no s'apunta a cap sortida de Mototurisme... :mrgreen:[/quote]

Vols dir que s´apuntat mai ???? :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Si, mira:

Mototurisme Desembre 2011

El reconeixes?

Imatge

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 9:45 am

Deixa que busqui alguna cosa de color taronja :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Pere29 » dt. juny 19, 2012 10:38 am

Una pregunta portes el tub senser amb colectors inclosos o nomes l´escape, perque si portes tot senser i has tret el catalizador puc entendre que no et passi, pero si nomes portes silenciador no ho entenc.

Jo tinc els colectors arrow posats i en els papers posa exactament (rispectta la normativa 2006/120 CE). Saps que vol dir aixo, que cuan tingui que fer ITV montare els de serie, per si decas.
Si no vaig errat les motos que surtem amb acka de serie porten igualment el catalizador.

Tot i aixo hi ha coses no no tenen sentit( estic completament d´acord amb tu) perque hi ha extres que pots posar a l´hora de comprar el vehicle nou. No hauria de ser que despres no et pasin, un altre exemple compres una bola pel remolc que esta homologada i despres las de tornar a homologar a itv.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 10:54 am

[quote user="CMB" post="204178"]

Si, mira:

Mototurisme Desembre 2011

El reconeixes?

Imatge[/quote]

Carles, aixó no es una sortida mensual, es una sortida Off que veu montar,oi?
ImatgeImatgeImatge

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. juny 19, 2012 11:46 am

Vaig anar-hi eh?
No sé si era Mototurisme o no... m'ho vaig passar molt bé... tot i que reconec que algun tros vaig trobar a faltar la muntura Off 100%.

COm s'ha girat la troca.
Gràcies per la solidaritat, ja sé que em pilleu.

No sé.... els pocs que he conegut de Mototurisme sou tots molt bona gent. Ja sé que m'hauria d'apuntar a una sortida... però us dic, i no es afany de tirar pilotes fora, que sempre vaig molt ocupat. Però a veure si un dia puc coincidir... també us he de dir que anar en moto molta gent no m'agrada. I això ja ho heu intuït, oi? :lol:

Però si encara soc aqui és:
A) perquè encara no m'heu fotut fora ( :roll: )
B) Perque m'hi trobo bé aqui. He après moltes coses de vosaltres i considero que és el millor forum de motos que hi ha a la xarxa, amb permís de Adventure Rider, però és unaltra història.

He dit.

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 12:20 pm

[quote user="Fjodor" post="204210"]Vaig anar-hi eh?
No sé si era Mototurisme o no... m'ho vaig passar molt bé... tot i que reconec que algun tros vaig trobar a faltar la muntura Off 100%.

COm s'ha girat la troca.

No sé.... els pocs que he conegut de Mototurisme sou tots molt bona gent. Ja sé que m'hauria d'apuntar a una sortida... però us dic, i no es afany de tirar pilotes fora, que sempre vaig molt ocupat. Però a veure si un dia puc coincidir... també us he de dir que anar en moto molta gent no m'agrada. I això ja ho heu intuït, oi? :lol:

B) Perque m'hi trobo bé aqui. He après moltes coses de vosaltres i considero que és el millor forum de motos que hi ha a la xarxa, amb permís de Adventure Rider, però és unaltra història.

He dit.[/quote]

Doncs ja estas trigant ;)

Ja em semblava que no havias vingut mai a una mensual :lol:
ImatgeImatgeImatge

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dt. juny 19, 2012 12:42 pm

[quote user="STELVIO 00" post="204213"][quote user="Fjodor" post="204210"]Vaig anar-hi eh?

COm s'ha girat la troca.

He dit.[/quote]

Doncs ja estas trigant ;)

Ja em semblava que no havias vingut mai a una mensual :lol:[/quote]

Ara si que l'has clavat! :razz:

Mira que aquesta que acabem de fer al Juny era feta a mida. Poca gent per OFF, uns 10 i ben a prop de casa... :cool:

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dt. juny 19, 2012 12:44 pm

A veeeeeure... faré un cop d'ull a les que venen...

Per cert, he de canviar la goma del darrera... demanaré un MT90 Scorpion...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 19, 2012 1:26 pm

Fins on sé jo: TOTES les motos al canviar el tub d'escapament canvien el CO i s'ha de retocar la injecció, per això recomanen posar al mateix temps el Power Commander per evitar en part la variació dels gasos. Per norma general al canviar l'escapament al reduir petardeja més del compte -la meva és un clar exemple, però m'encanta-, i en els bi encara és més acusat.
Pels cotxes venen xips especials per aquest casos, o inclòs hi ha cases/tallers específics que ho retoquen, però per les motos no, no es volen embolicar i no volen tocar res, ni portant-les a la casa oficial.

Tot això ho dic perquè TOTES les motos venen capades de fàbrica per passar l'homologació, però normalment una moto de 50 CV pot tenir-ne perfectament 70. Una de 85 com la meva en pot tenir 110, una de 170 en pot tenir 225. I sense que la mecànica pateixi, cosa molt important. Però es clar, després no passa la ITV.

A la meva, amb el tub canviat la vaig passar pels pèls pel tema gasos. El paio em va dir, encara ho recordo:

-Haces mucha ciudá, no?

Li vag dir que si, que 'hago mucha siudá'.

Mentida. No en faig gens ni mica. :smile:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dt. juny 19, 2012 1:50 pm

Doncs mai m'hagués imaginat que el canvi del tub pogués influir en les emissions de gasos contaminants però ara ja ho se. El que m'agradaria saber es, si posant un altre cop l'escapament original, el nivell baixaria. Em sembla que per la xarxa hi han varies solucions provisionals per passar la ITV encara que desconec si es tracta de llegendes urbanes.

El tema de la idoneïtat de les ITV's em sembla que està fora de tot dubte, un altre cosa es que es facin be o malament. El que es cert es que retira de la circulació molts vehicles que, o be son perillosos o be ens molesten amb el soroll o be son contaminants. Tan sols fa falta passar unes hores a qualsevol ciutat del tercer mon per comprovar la nostra sorprenent millora en quan a pol·lució, soroll i accidentalitat. Tots ens hem donat algun ensurt quan el vehicle del davant te fosos els llums de fre, oi??

Penso que hauria de tenir un cost simbòlic i que la taxa actual la paguessin aquells que presenten defectes. Aixi es premiaria als que conserven el vehicle i es penalitzaria al que ni tan sols es preocupa per mirar les bombetes abans d'anar-hi.

I, per últim, el meu cotxe es de l'any 2000. He passat la ITV en cinc o sis ocasions (sempre en la mateixa estació) i cada vegada em diu que els amortidors estan en mes bon estat que en la ocasió anterior, es a dir, que quan eren nous, el cotxe devia ser un perill. Deuen ser com els vins, que milloren amb els temps. Per cert, a l'última passada, el rendiment dels frens va fer una millora espectacular (sense haver-los canviat en 170.000 quilòmetres, a l'igual que els amortidors).

Jordi "Prony" :ban :ban

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. juny 19, 2012 1:50 pm

[quote user="Randy-650" post="204219"]Fins on sé jo: TOTES les motos al canviar el tub d'escapament canvien el CO i s'ha de retocar la injecció, per això recomanen posar al mateix temps el Power Commander per evitar en part la variació dels gasos. Per norma general al canviar l'escapament al reduir petardeja més del compte -la meva és un clar exemple, però m'encanta-, i en els bi encara és més acusat.
Pels cotxes venen xips especials per aquest casos, o inclòs hi ha cases/tallers específics que ho retoquen, però per les motos no, no es volen embolicar i no volen tocar res, ni portant-les a la casa oficial.

Tot això ho dic perquè TOTES les motos venen capades de fàbrica per passar l'homologació, però normalment una moto de 50 CV pot tenir-ne perfectament 70. Una de 85 com la meva en pot tenir 110, una de 170 en pot tenir 225. I sense que la mecànica pateixi, cosa molt important. Però es clar, després no passa la ITV.

A la meva, amb el tub canviat la vaig passar pels pèls pel tema gasos. El paio em va dir, encara ho recordo:

-Haces mucha ciudá, no?

Li vag dir que si, que 'hago mucha siudá'.

Mentida. No en faig gens ni mica. :smile:[/quote]

Osti Randy: una diferència de 170 a 225 CV... :eyes :eyes son 55 cv. menys.... , home que em diguis 5 o 6 cavalls de dife`rencia, val.... però 55 !!!!
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 19, 2012 2:00 pm

[quote user="Llagasta" post="204229"]

Osti Randy: una diferència de 170 a 225 CV... :eyes :eyes son 55 cv. menys.... , home que em diguis 5 o 6 cavalls de dife`rencia, val.... però 55 !!!![/quote]

Si, noi, si. I n'hi ha una, crec que és la ZZR 1400, la de 195CV, que perfectament pot arribar als 280 CV. :eyes

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dt. juny 19, 2012 2:43 pm

[quote user="Randy-650" post="204231"][quote user="Llagasta" post="204229"]

Osti Randy: una diferència de 170 a 225 CV... :eyes :eyes son 55 cv. menys.... , home que em diguis 5 o 6 cavalls de dife`rencia, val.... però 55 !!!![/quote]

Si, noi, si. I n'hi ha una, crec que és la ZZR 1400, la de 195CV, que perfectament pot arribar als 280 CV. :eyes[/quote]

Randy, no serà que confons, deslimitar amb potenciar.

Una cosa, com diu en Llagasta, es que retirant el catalitzador i posant un tub amb millors característiques, milloris uns CV, pero aquests exemples que dius ja s'ha de tractar de millores en el propulsor, no creus?

Salut.

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dt. juny 19, 2012 3:26 pm

Doncs a mi m'importa un caraju si els Akras contaminen més o no. No és problema meu. És dels fabricants, que per això hi són. Avui dia la tecnologia ja té mecanismes per fabricar elements com cal.
Els escapes per circuit ja diuen ben clar que no són per carretera oberta ( la SX 250 t'ho diu en varies ocasions al manual, i hi ha una inscripcio grabada a la bufanda... Not for road use). És clar, no?
Doncs a mi em deixen circular sense problemes amb aquests escapes, perque així m'ho han venut.

--------------------
Anècdota:
Rotonda de Cadaqués/Port de la Selva (carretera Roses-Cadaqués).
Jo enfilo de Roses i vaig cap a Cadaqués. Feia poc que portava els Akra i aquell dia anava sense taps (soroll notable). Arrivant al capdamunt on hi ha la rotonda esmentada visualitzo una parella de mossos. Em paren. Miren els escapes.
- "Ja fa estona que et sentim que pujes"
- A veure??"
- "Ah! són Akrapovic... ja pots continuar"
- "Circuli"

---------------------

I jo dic que l'unic que importa són els dinerons.
l'ITV? gratuït de totes totes. Si realment és UN SERVEI ha de ser gratuït, que ja paguem tots de sobres amb els impostos, matriculacions i demés collonades...
Indústria auxiliar? SI, i tant! però si és homologada, que ho sigui de veritat i que no ens representi maldecaps als usuaris.

Però... ja sabeu... administració= _______________ (espai en blanc per tal que cadascú posi el que li sembli)

En fi... seguirem...

Salut i AKRAS a tothom... :lol:
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 19, 2012 3:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 19, 2012 7:38 pm

[quote user="Leclerk" post="204237"]

Randy, no serà que confons, deslimitar amb potenciar.

Una cosa, com diu en Llagasta, es que retirant el catalitzador i posant un tub amb millors característiques, milloris uns CV, pero aquests exemples que dius ja s'ha de tractar de millores en el propulsor, no creus?
[/quote]

No, no estic confonent res. Deia que TOTES les motos de fàbrica surten capades, que per si mateixes poden tenir molta més potència que la que finalment tenen quan arriben al mercat. Si de fàbrica portéssin filtres d'aire més lliures, la injecció més alta, escapamernts més oberts, i unes quantes coses més, flipariem en colors. I no ho fan perquè aleshores no passarien la ITV de Industria per homol·logar-les. Les Harley mateixes ara per ara són les més capades del mercat, de l'ordre del 40-50% menys de potència.

Sols treient el catalitzador i posant un escapament més lliure per norma general no es guanya cap CV, sols s'aconsegueix que tingui més alts i segurament menys baixos, apart de més sorolls.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. juny 19, 2012 10:24 pm

[quote user="Fjodor" post="203986"]Algú em pot explicar per què em puc gastar 1000 eurus ens uns escapes Akrapovic HOMOLOGATS (porten una e ben bonica dins un cercle) amb els quals pots circular sense aixecar cap mosca administrativo-legal-de-trànsit i quan vas a passar la MERDA IMPOSADA del'ITV (recaptar diners per la puta cara) no passen per les EMISSIONS???? :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat[/quote]

Em sembla molt bé la teva emprenyamenta ... jo hagués dit el mateix però no hagués usat el taronja sinó el vermell, augmenta més la sensació de mala llet ;)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. juny 19, 2012 10:30 pm

[quote user="Ramon" post="204310"][quote user="Fjodor" post="203986"]Algú em pot explicar per què em puc gastar 1000 eurus ens uns escapes Akrapovic HOMOLOGATS (porten una e ben bonica dins un cercle) amb els quals pots circular sense aixecar cap mosca administrativo-legal-de-trànsit i quan vas a passar la MERDA IMPOSADA del'ITV (recaptar diners per la puta cara) no passen per les EMISSIONS???? :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat[/quote]

Em sembla molt bé la teva emprenyamenta ... jo hagués dit el mateix però no hagués usat el taronja sinó el vermell, augmenta més la sensació de mala llet ;)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
ImatgeImatgeImatge

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » dt. juny 19, 2012 10:46 pm

Però encara no us heu enterat que el color preferit d'en Fjodor és el Taronja KTM :lol:
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Respon

Torna a “General”