EDITAT: Proves I Impressions De La Tiguer Explorer 1200.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: EDITAT: Proves I Impressions De La Tiguer Explorer 1200.

Entrada Autor: Trencaferro » ds. juny 16, 2012 3:30 am

[quote user="Boolean" post="203827"][quote user="Trencaferro" post="203816"]
Per les defenses SWMOTECH, no ho sé, ja enviaràs fotos quan les tinguis posades a veure què tal queden ;)[/quote]

QUeden de vici,.... :mrgreen:

Enllaç

Imatge

No protegeixen el motor pero no se,... dona la sensacio que protegeixen millor el diposit que no pas les de serie.
POtser lo idal seria portar-les totes dues, pero seria una pasta :D[/quote]

Ostres, no sé pas si juntament amb les de motor que porto de sèrie quedaria molt carregada. :roll:
I si, no tenen mala pinta, tot i que no trovo ni el pès, no sé veure si la pintura és brillant o bé amb textura rugosa i mate com les originals...
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » ds. juny 16, 2012 9:17 am

Rugosa com les originals no se, pero brillants del tot tampoc.... diguem-ne amb un lleuger satinat :D

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » ds. juny 16, 2012 8:13 pm

[quote user="Trencaferro" post="203817"][quote user="Pasqual" post="203758"]Consolat, amb el temps tot cau... :lol:

Imatge

:[/quote]

Culló Pasqual!!! vols dir qu ha estat mai amunt això??? :tremolant :tremolant

Pensa que hi ha coses que van al revés, els "perolos" de la nova GS aigua, en comptes de caure, crec que aquest cop van mes amunt!!![/quote]

potser la Nova GS d´aigua es dirá: BMW 1250 Wonderbra :roll:
Imatge

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dg. juny 17, 2012 8:08 pm

Ja he vist el video d´en Sidru.

Amb el nivell que té en Sidru, m´esperava un video més espectacular :???: :???:

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 21, 2012 10:02 am

Per fi ahir em varen arrivar les maletes laterals que feia taaaant de temps que esperava! :ban :ban

I com no podia ésser d'una altre manera avui les he anat a muntar.
Dir-vos que tant per estètica com per practicitat, vaig comprar el joc de maletes originals juntament amb el top-case tot i que de moment aquest últim es fa pregar... :enfadat
Doncs bé, tornant al tema, estèticament son semblants a les també originals de les archiconegudes GS, de plastic negre i a la part "frontal" d'alumini pulit amb el logo de la marca en relleu.
L'esquerra, és grandiósa, i la dreta, al haver-hi el tub d'escapament, té unes dimensions interiors més reduides (vaja, que aquesta és petitona, petitona, com la "titòla d'un madrilenyu"!) :cerv :cerv

El posar i treure és còmode i pràctic, ja que venen agafades al suport que ja vé de sèrie, i queden molt i molt bén integrades. Ara bé, la instal.lació ja són figues d'un altre paner, i és que resulta que no van fixes!!! :eyes :eyes :eyes porten uns sistema que permet l'oscil.lació d'aquestes, tenen joc a la part inferior, i conectades a una espècie d'amortiguador que s'instala sota els seient i que fa que sempre tinguin la mateixa oscil.lació.

Diuen que fa que es reperteixi millor el pès als revolts i que sigui més fàcil, còmode i segur a l'hora de tumbar-se. :shock:

Sincerament, no sé si anirà millor o pitjor, però no deixa de ser curiós el sistema aquest...
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 21, 2012 10:06 am, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dj. juny 21, 2012 10:06 am

[quote user="Trencaferro" post="204552"]Per fi ahir em varen arrivar les maletes laterals que feia taaaant de temps que esperava! :ban :ban

Dir-vos que tant per estètica com per practicitat, vaig comprar el joc de maletes originals juntament amb el top-case tot i que de moment aquest últim es fa pregar... :enfadat
Doncs bé, tornant al tema, estèticament son semblants a les també originals de les archiconegudes GS, de plastic negre i a la part "frontal" d'alumini pulit amb el logo de la marca en relleu.
L'esquerra, és grandiósa, i la dreta, al haver-hi el tub d'escapament, té unes dimensions interiors més reduides (vaja, que aquesta és petitona, petitona, com la "titòla d'un madrilenyu"!) :cerv :cerv

El posar i treure és còmode i pràctic, ja que venen agafades al suport que ja vé de sèrie, i queden molt i molt bén integrades. Ara bé, la instal.lació ja són figues d'un altre paner, i és que resulta que no van fixes!!! :eyes :eyes :eyes porten uns sistema que permet l'oscil.lació d'aquestes, tenen joc a la part inferior, i conectades a una espècie d'amortiguador que s'instala sota els seient i que fa que sempre tnguin la mateixa oscil.lació.

Diuen que fa que es reperteixi millor el pès als revolts i que sigui més fàcil, còmode i segur a l'hora de tumbar-se. :shock:[/quote]

I també per millorar l'aerodinàmica! ¿?

Podries posar fotos, quan puguis, siusplau?

Vas mirar els nous suports de Givi, que sembla que van molt integrats i es poden muntar/desmontar fàcilment?

Gràcies

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. juny 21, 2012 10:07 am

[quote user="Trencaferro" post="204552"]Per fi ahir em varen arrivar les maletes laterals que feia taaaant de temps que esperava! :ban :ban

El posar i treure és còmode i pràctic, ja que venen agafades al suport que ja vé de sèrie, i queden molt i molt bén integrades. Ara bé, la instal.lació ja són figues d'un altre paner, i és que resulta que no van fixes!!! :eyes :eyes :eyes porten uns sistema que permet l'oscil.lació d'aquestes, tenen joc a la part inferior, i conectades a una espècie d'amortiguador que s'instala sota els seient i que fa que sempre tnguin la mateixa oscil.lació.

Diuen que fa que es reperteixi millor el pès als revolts i que sigui més fàcil, còmode i segur a l'hora de tumbar-se. :shock:[/quote]

A veure si pots possar unes fotos i ens farem millor l´idea ;) Aixó de que oscilin jo no ho veig clar :eyes estic encuriosit
ImatgeImatgeImatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 21, 2012 11:14 am

Stelvio, si tu estàs encuriosit, imagina't com estav jo que les tenia comprades i no entenia res de res del què posava el prospecte. Vist com funciona ja he aclarit dubtes i bé... No crec pas que sigui mala idea. Ara bé, segons m'han dit, el top-case original també oscil.la però amb un altre sistema completament diferent al de les maletes laterals. :eyes :eyes :eyes però aquest haurem d'esperar a tenir-lo muntat per poder veure quin és ja que amb les simples explicacions no ho vaig pas entendre....
Carles, amb l'aerodinàmica no crec que afecti més que l'amplada que ja tenen les pròpies maletes, si que tenen moviment però no us penseu ara de que van donant voltes elles soles! :martell :martell

Si que al sortir de Barcelona i tornar cap a casa fins al tancar-la al garatge vaig experimentar 3 noves sensacions:
- Circular enmig dels cotxes, és practicament impossible, tenia la sensació d'estar circulant amb el camió del Minino ;) .
- Em va semblar que perdia una mica d'acceleració i velocitat punta de portar-les a no portar-les. Com que és el primer cop que en monto, els que havitualment en porteu ja em direu si és una cosa normal pel pès o per l'aerodinàmica.
- Quan la vull posar al cavallet central, abans em costava però Jesús i paciència, però ara.... Culló m'hi enfilo totjo i la moto no puja, com costa!!! :enfadat en aquest cas s'haurà de cambiar aquella dita tant famos i dir: "vale mas peso que fuerza"! i jo com que estic fet un figurí...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ara d'aqui a una estona tiraré fotos i ja les penjaré perquè entengueu millor el funcionament.

Boolean
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dj. juny 21, 2012 11:54 am

[quote user="Trencaferro" post="204565"]Stelvio, si tu estàs encuriosit, imagina't com estav jo que les tenia comprades i no entenia res de res del què posava el prospecte. Vist com funciona ja he aclarit dubtes i bé... No crec pas que sigui mala idea. Ara bé, segons m'han dit, el top-case original també oscil.la però amb un altre sistema completament diferent al de les maletes laterals. :eyes :eyes :eyes [/quote]

Donc fe de lo del topcase,... simplement es veu com es pot desplaçar lateralment uns 2 cms que segons diuen serveix per contrarestar les inercies en les corbes... :shock: Ens ho haurem de creure :mrgreen:

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 21, 2012 7:13 pm

Va, començem amb el "tutorial" de les maletes oscil-lants de l'Explorer. :form :form :pc

Pels que no l'hagueu vist mai o els que no us hi hagueu fixat, aquesta moto, porta de serie a la mateixa peça de l'agafamans posterior, els anclatges per a les maletes posteriors originals, concretament aquests:

Imatge

I a més, quan arriven les maletes, porten uns "suports" complementaris, que s'han de collar a les estriveres posteriors, i son les que faran de "tope" i limitaran el moviment d'aquestes:

Aquest seria el suport dret amb vista lateral.
Imatge

I el mateix amb vista posterior perquè s'apreci millor.
Imatge

I al lateral esquerre, tres quarts del mateix.
Imatge

I ara, l'altre mecanisme, que també bé amb les maletes i que s'ha de fixar en el pas de roda posterior, just sota el seient de l'acompanyant, i abans de tocar a la matricula, que és una espècie de barra amb uns topes de plàstic als extrems i uns protectors de goma en forma de molla als costats, i que permeten el seu moviment lateral:

Imatge

Imatge

I fins aqui els mecanismes, ara en el pròxim post us ensenyo els funcionament i com queden posades. :jump

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 21, 2012 7:14 pm

Som'hi, un cop vistos els artilugis que ens permetran colocar les maletes en seguretat, agafarem les mateixes, i amb els suports que porten, concretament dues pestanyes en forma de L, les apoiarem en els anclatges de sota l'agafamans vistos en el post anterior.

Les "dents" de les maletes són aquestes:
Imatge

I aquestes, molt fàcils de colocar, s'han de complementar amb una regatera en forma de U que porten a la part de baix de les maletes, i que s'ha de insertar als ganxos muntats en les estriveres.
Aquest espai que veieu, serà el tros que donarà joc un cop estigui en moviment.
Imatge

Un cop muntades, i amb la moto en moviment, farà que la maleta que quedi a la part superior (quan ens inclinem) es mogui cap a la moto fins a fer tope amb la "U"i a més, també farà presió a la barra transversal amb molla, i aquesta farà força a la maleta contrària perquè també façi el moviment i així ajudar a repartir els pesos i les inèrcies quen tombem als revolts.

Perquè es vegi clar, quan fem un gir cap a l'esquerre, la maleta dreta quedarà en aquesta posició:
Imatge

I aquesta obligarà juntament amb el mecanisme, a que la maleta esquerra quedi així:
Imatge

I això és tot, fà que entre les dues hi hagi un moviment d'uns 6 cms. en total, i les suposades ventatges són les que us he dit anteriorment.

Buffffff quin lio i quina parrafadaaaa!!! :martell :martell :b9

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 21, 2012 7:37 pm

Bé, i per finalitzar, us penjo unes fotos de com són, quina capaçitat tenen i com queden muntades per si algú com ja m'heu demanat hi està interessat.

Imatge

Imatge

De moment aquestes, que no sé que li passa a l'imageshack que es penja i em surt una granota congelada. Demà si puc quan acabem de fer la Ratafia amb en Guixmo ja penjaré les altres. ;)

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dj. juny 21, 2012 7:47 pm

Magnífica explicació!

Moltes gràcies. És molt útil.

Ara només cal pujar a Mont Ventoux un dia que faci una mica de vent, a veure com van!

Salut

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dj. juny 21, 2012 8:31 pm

Molt, molt maques les maletes.

Ara, aquest mecanisme d'equilibrat em sembla (des de la ignorància i amb perdó) una collonada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 21, 2012 8:36 pm

[quote user="Storm" post="204657"]Molt, molt maques les maletes.

Ara, aquest mecanisme d'equilibrat em sembla (des de la ignorància i amb perdó) una collonada.[/quote]

Doncs jo penso que en cas de caiguda han de fer la seva funció, o sigui, amortiguar el cop i fer menys destrosses al conjunt de les maletes.

Ara, potser vaig errat..... :roll:

Ja ens ho explicarà amb el temps...
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. juny 21, 2012 8:40 pm

[quote user="Trencaferro" post="204565"]

Si que al sortir de Barcelona i tornar cap a casa fins al tancar-la al garatge vaig experimentar 3 noves sensacions:
- Circular enmig dels cotxes, és practicament impossible, tenia la sensació d'estar circulant amb el camió del Minino ;) .
- Em va semblar que perdia una mica d'acceleració i velocitat punta de portar-les a no portar-les. Com que és el primer cop que en monto, els que havitualment en porteu ja em direu si és una cosa normal pel pès o per l'aerodinàmica.
- Quan la vull posar al cavallet central, abans em costava però Jesús i paciència, però ara.... Culló m'hi enfilo totjo i la moto no puja, com costa!!! :enfadat en aquest cas s'haurà de cambiar aquella dita tant famos i dir: "vale mas peso que fuerza"! i jo com que estic fet un figurí...... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[/quote]

- Circular amb maletas per BCN es tot una "experiencia religiosa", pero t´hi acostumes, jo hi vaig sempre.

-Es cert que perd una mica d´acceleració pero crec que es molt poca cosa, i per mí es un avantatge el dur sempre les maletas

- Amb una mica de "practica" veuras com la pujas al caballet sense problemas, deixa caure tot el pes del teu cos en el moment de la força i pujara sol, jo ho faig amb la meva i funciona, es clar que el meu pes es una mica superior al teu :mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dj. juny 21, 2012 11:10 pm

[quote user="Randy-650" post="204658"][quote user="Storm" post="204657"]Molt, molt maques les maletes.

Ara, aquest mecanisme d'equilibrat em sembla (des de la ignorància i amb perdó) una collonada.[/quote]

Doncs jo penso que en cas de caiguda han de fer la seva funció, o sigui, amortiguar el cop i fer menys destrosses al conjunt de les maletes.

Ara, potser vaig errat..... :roll:

Ja ens ho explicarà amb el temps...[/quote]

La mare que et va..... :b9 :b9 :b9 espero que no amb "gafis" més de lo què ja estic ultimament. :enfaduu
Mira que amb el què m'ha passat avui (que per cert ja està sol.lucionat, moltes gràcies ;) ) em pensaré que fas buduu amb mi eh!!! :tremolant :tremolant

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 21, 2012 11:24 pm

[quote user="Trencaferro" post="204708"]
Mira que amb el què m'ha passat avui (que per cert ja està sol.lucionat, moltes gràcies ;) ) em pensaré que fas buduu amb mi eh!!! :tremolant :tremolant[/quote]

A la teva disposició, ja saps on sóc. ;)

Boolean
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dv. juny 22, 2012 8:38 am

[quote user="Trencaferro" post="204650"]Bé, i per finalitzar, us penjo unes fotos de com són, quina capaçitat tenen i com queden muntades per si algú com ja m'heu demanat hi està interessat.

Imatge

Imatge

De moment aquestes, que no sé que li passa a l'imageshack que es penja i em surt una granota congelada. Demà si puc quan acabem de fer la Ratafia amb en Guixmo ja penjaré les altres. ;)[/quote]

que maques que son i que enorme que es la de l'equerraaa!!!
Per això son les que mes m'agraden, pq aprofiten tot l'espai disponible.... a veure si a finals d'any cauen, tot i que no tinc pressa pq per acabar anant sol sempre amb el top case i amb un petate ja faig :D

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. juny 22, 2012 12:00 pm

Al tanto a U.K! :eyes Lider de vendes! I llàstima no posin la llista complerta. :roll:

Imatge

Respon

Torna a “General”