Perquè La Gent Quan Es Canvia La Moto Augmenta La Potència?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: Perquè La Gent Quan Es Canvia La Moto Augmenta La Potènc

Entrada Autor: Joan XT » dv. jul. 06, 2012 5:13 pm

Ala, un altre bitxo raro....
poooppppp...... :form
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. jul. 06, 2012 5:20 pm

Jo crec que anem canviant de moto en funció de la pràctica que anem agafant, com més en saps.....més xixa vols tenir, per si de cas, i quan ja tens una edat....vols anar més tranquilet, tot i saber-ne més.

de tota manera, jo vaig passar d'una CBR tocadeta per tot arreu i amb 189 cv.; a una DR Big 800 i a una Vstrom 650
....però eren altres temps.

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dv. jul. 06, 2012 5:21 pm

[quote user="Alucinamaripili" post="206387"]Jo crec que anem canviant de moto en funció de la pràctica que anem agafant, com més en saps.....més xixa vols tenir, per si de cas, i quan ja tens una edat....vols anar més tranquilet, tot i saber-ne més.

de tota manera, jo vaig passar d'una CBR tocadeta per tot arreu i amb 189 cv.; a una DR Big 800 i a una Vstrom 650
....però eren altres temps.[/quote]
CBR amb 189 cv? :eyes
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. jul. 06, 2012 5:29 pm

[quote user="Joan XT" post="206388"][quote user="Alucinamaripili" post="206387"]Jo crec que anem canviant de moto en funció de la pràctica que anem agafant, com més en saps.....més xixa vols tenir, per si de cas, i quan ja tens una edat....vols anar més tranquilet, tot i saber-ne més.

CBR amb 189 cv? :eyes[/quote]

I no era la única....

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dv. jul. 06, 2012 6:30 pm

hola,jo tambe soc un altre bitxo raro,raro, :mrgreen:
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. jul. 06, 2012 6:43 pm

[quote user="PEPI600" post="206367"]Randy, jo també soc un bitxo raro, vaig passar dels 120 cv de la Pan als 110 cv de adv :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

El teu cas no compta, doncs aquella Pan€ tenia un problema que ningú el va saber esbrinar; no anava com tenia que anar, i mira que les Pan€ s'aguanten, i molt. :roll:

[quote user="CMB" post="206383"]Ei, potser he seguit jo el detonant de la questió...

Bé, coses:

. Interpreto que una de les coses que potser vols dir Randy, és que 'hi ha molta passió' a Mototurisme per comprar motos gran i 'treure pit', és això el que vols dir?
. Potser també vols dir que últimament es corre molt a les sortides de Mototurisme. O no?[/quote]

No, home, no. Deia que fa mils d'anys que passa, i tothom ho ha vist.

Potser si que hi ha molta 'passió' moteril, cosa que potser abans no passava. I no, no es corre més que abans, al menys a les sortides que he anat jo. Abans es corria molt més. Jo el que veig és que molta gent va a la seva bola, xino-xano, na fent. Com té que ser.

[quote user="Joan XT" post="206384"]Ala, un altre bitxo raro....
poooppppp...... :form[/quote]

Si, però si un dia canvies la XT ja m'ho explicaràs.... :twisted:

[quote user="J-C" post="206395"]hola,jo tambe soc un altre bitxo raro,raro, :mrgreen:[/quote]

Tu si que encaixes. :razz:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dv. jul. 06, 2012 7:02 pm

[quote user="Vicenç" post="206353"]Bon dia!!!!

Jo sóc el bitxo "raro" :cool: :cool: :cool:

Vaig passar de la 1100 a la 850 i tot i que no tinc pensat canviar de moto si que crec que si ho hagués de fer em miraria una 650 o similar, tot i que els motius no son ben bé els mateixos que exposes tu.

Jo no ho faria tant per poder expremer cavalls, cosa que no m'interessa gens, sino per que ho trobo excessiu. No m'aporta res tenir més de cent cavalls sota les cames. I si en un avançament et veus forçat a accelñerar és que no estàs fent la maniobra correctament.

Però bé, com dic, en aquest aspecte sóc un rara avis.[/quote]

Completament d'acord amb les teves aportacions.
A mi tampoc m'atrau ni la velocitat ni la potència, sinó el plaer de viatjar a un ritme que em permeti gaudir del paissatge, però és que jo també soc MOOOLT RARO!!
Per cert, jo també he "reduit l'estable", de la Bandit a la Versys, i tot i així no me l'acabo pas :roll:
També et diré, que resulta difícil trobar que rodi a ritme "tranquil" (i no em tireu la cavalleria per sobre, ara), però és cert. Per norma, quan surto, sempre m'avança tothom, cosa que a mi no em molesta i per poc que pugui, sempre facilito. Sempre penso que soc un privilegiat per no tenir tanta pressa com la resta :cool:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » dv. jul. 06, 2012 7:33 pm

Jo crec que quatre cavalls tirant d'un carro es cansen menys que dos. Amb això vull dir que s'exigeix molt menys en una moto potent que en una altra que tingui la potència més justeta. Un altre motiu és que una moto més potent normalment és mes grossa i es guanya en comoditat i seguretat, i això s'agraiex en rutes llargues.
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 06, 2012 7:38 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dv. jul. 06, 2012 10:21 pm

Abans de res, i sense pretendre fer la pilota a en Randy, vull felicitar-lo per les qüestions que posa sobre la taula i aquesta n'és un bon exemple.

La meva opinió al respecte es que mai he hagut de menester tota la potencia que la meva humil V-Strom guarda dins el seu motor. En una ocasió vaig superar les 8.000 voltes per minut i em vaig quedar sorprès de lo que donava.

Des de fa exactament 25 anys, he tingut tres motos de prop de 650 cc i sempre m'han donat el que els hi he exigit (per motor). L'únic però es que, en tots aquest anys sempre havia sortit sol, mai en grup, i no feia creuers de 140 Quilòmetres per hora. De ben segur que la V-Strom els pot mantindre, però jo no m'hi sento a gust perquè tinc la impressió de que el motor està a disgust.

Des de que us conec, he hagut de renunciar a alguna sortida de llarg quilometratge per por a haver d'exprèmer incòmodament el motor per poder-vos seguir el ritme.

Per altra banda, etiquetem d'immadur o el que prefereixes, però front les naus intergalàctiques que m'envolten a les nostres sortides em fan sentir ben poca cosa.

I per últim, el 100% de les meves despeses en oci son per la moto, no gasto ni un euro en cap altre afició.

Tot i això, penso que m'haureu de seguir suportant amb la meva moto actual durant força temps.

Una abraçada,

Jordi "Prony"

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » ds. jul. 07, 2012 12:17 am

Jo tambe soc un bitxo raro..

Despres de l'escalada "logica" de cilindrada quant comences a anar en moto,
vaig pasar d'una MBX 74,
a una KLE 500
despres una Africa Twin 750,
seguit de una BMW 1000 GS
substituint.la per una altra BMW la GS 1100.

El temps sembla que em va donar la sabiduria per saber la moto que m'anaba millor per les meves necesitats

Una VSTROM 650.

I tot sembla indicar que potser la meva propera moto sera una honda NC 700 X.

Que tot i pujar de cilindrada respecta la STROM te menys cavalls.

Tot un exemple de bitxo raro....
Rodar en moto es lo meu

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » ds. jul. 07, 2012 10:56 am

[quote user="Danielot" post="206437"]Jo tambe soc un bitxo raro..

Despres de l'escalada "logica" de cilindrada quant comences a anar en moto,
vaig pasar d'una MBX 74,
a una KLE 500
despres una Africa Twin 750,
seguit de una BMW 1000 GS
substituint.la per una altra BMW la GS 1100.

El temps sembla que em va donar la sabiduria per saber la moto que m'anaba millor per les meves necesitats

Una VSTROM 650.

I tot sembla indicar que potser la meva propera moto sera una honda NC 700 X.

Que tot i pujar de cilindrada respecta la STROM te menys cavalls.

Tot un exemple de bitxo raro....[/quote]

Jo aquesta moto, la NC 700 X, la trovo força lògica, però l'han orientat cap a un segment de mercat que s'inicia a anar en moto. A falta de poder-la provar, 51 cavalls han de ser insuficients per un ús rutero, si suficients per un ús ciutadà i rutes properes. Ho dic basat en el motor mono 650 de Rotax que portava la F650GS de fa uns anys. Clar que si ho comparem amb el company motero que va venir d'Àsia amb una 250cc, aquesta vola! Altres mancances que li trobo a la Honda, és poca protecció aerodinàmica, segurament poca frenada davantera, la moto pesa 217kg i només té un disc de fré i la més important que el motor és de poc recorregut i diuen que talla a unes 6000rpm, cosa que pot ser problemàtic en un avançament si no ets conscient de les voltes que circules i si talla injecció, la moto no accelerarà més. :oops: Caldria provar-ho i potser no és tant problemàtic o si!

Imatge

Estaria bé que aquest bi de 670cc el pugessin a 70cv i li donessin més protecció a la moto, conjuntament amb el DCT els hi surtiria una moto rodona i força més perfecte!

Ens escoltaran? :shock:

No si al final, potser serà la moto que em compraré... El preu de 7000€ no està tant desfasat que els 15000€ de les maxitrails. Dona menys, però val molt menys!

Salut
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. jul. 07, 2012 10:59 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. jul. 07, 2012 12:20 pm

es una pregunta amb una resposta clara,tothom quan canvia vol anar a millor i generalment en el mon de la moto es mes cubicatge,altre questio d'importancia son els cv's que es on es tindria que mirar la compra,quan portes una moto amb molt motor,encara que no l'apretis i notes la potencia i si agafes una que no en te tanta o et fas a la ideia o no hi vas a gust,encara que vagis a 120 igual i siguis respectuos amb els discos de velocitat no es anar a 120,si no com arrivas als 120.
Imatge

Vicenç
Presentats
Entrades: 189
Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
Ubicació: Eivissa

Entrada Autor: Vicenç » ds. jul. 07, 2012 11:14 pm

Buenas!!!!

Anem a posar una miqueta de pebre.

Alguns de vosaltres dieu que una moto més gran pateix menys, és més segura i confortable etc etc. Segurament en molts casos és tal i com dieu, però sabeu perfectament que en molts d'altres és simplement "marcar paquet" i a veure qui la té més grossa... la moto.

O no coneixeu a ningú que té l'ADV i tot el que li fa és anar de Barna a Monistrol un cop cada quinze dies i si no plou...

I en molts altres casos el que volem és sencillament correr més, poder dir més tard que em fet creuers a 160... (tots ho hem escoltat una o altra vegada... o no???)

I les motos petites també aguanten... o serà que no han fet quilòmetres les Vespes???, o les antigues 175-250-350cc???

Eh!!!!, i que cadascú es compri el que més li agradi i es pugui mantenir, clar que si... però és absurd autoenganyar-nos. Mireu les pàgines de compravenda, motos amb cinc-set anys i uns quilometratges baixíssims (descomptant les motos que han pogut estar manipulades). RT's, ADV, Pan's... que de vegades no arriven als sis o set mil kilòmetres l'any. Motos que teóricament estan fetes per viatjar i veure món...

I deixo pel darrer el tema seguretat. Mireu, jo se el que duc entre les mans, intento saber en tot moment el que em pot donar i el que li puc demanar. I fins avui no recordo fer un avançament i que hagi hagut de baixar dos marxes i pregar a tots els sants i a la Moreneta per poder-lo fer. I que jo recordi que hagi saltat l'ABS de veritat una vegada. Sóc un sant???, clar que no, però com he dit abans, si en un avançament vas tant apurat és que no l'estàs fent correctament. I si una carretera té curves... doncs vas amb marge més que suficient per poder sortejar els màxims imprevistos possibles...
Però si vas esbojarrat ho vas amb una 50cc o amb una 1800cc, amb 33cv o amb 180..
Salut!!!

Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Pere29 » dg. jul. 08, 2012 12:09 am

jo crec que el motiu principal es perque canviem la moto per cansament d´aquesta, en molts casos, no sempre esta clar.

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. jul. 08, 2012 12:11 am

[quote user="Alucinamaripili" post="206387"]Jo crec que anem canviant de moto en funció de la pràctica que anem agafant, com més en saps.....més xixa vols tenir, per si de cas, i quan ja tens una edat....vols anar més tranquilet, tot i saber-ne més.

És cert, a mi m'ha passat el mateix, amb l'edat et vas calmant i ja no tens la necessitat d'anar tot el dia amb el ganivet entre les dents... gaudiexes de la moto d'un altre manera ... la qual cosa no vol dir que en algun moment et deixes portar per l'adrenalina ... i que a vegades anyoris els 180CV entre les cames !!! :mrgreen: ... però hem de ficar ceny !!! ;)
Gas a la burra!!!

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dg. jul. 08, 2012 8:50 am

[quote user="Jesus GS" post="206531"]
És cert, a mi m'ha passat el mateix, amb l'edat et vas calmant i ja no tens la necessitat d'anar tot el dia amb el ganivet entre les dents... gaudiexes de la moto d'un altre manera ... la qual cosa no vol dir que en algun moment et deixes portar per l'adrenalina ... i que a vegades anyoris els 180CV entre les cames !!! :mrgreen: ... però hem de ficar ceny !!! ;)[/quote]

Imatge

Molt bo, Jesus....

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dg. jul. 08, 2012 11:29 am

[quote user="Pasqual" post="206548"][quote user="Jesus GS" post="206531"]
És cert, a mi m'ha passat el mateix, amb l'edat et vas calmant i ja no tens la necessitat d'anar tot el dia amb el ganivet entre les dents... gaudiexes de la moto d'un altre manera ... la qual cosa no vol dir que en algun moment et deixes portar per l'adrenalina ... i que a vegades anyoris els 180CV entre les cames !!! :mrgreen: ... però hem de ficar ceny !!! ;)[/quote]

Imatge

Molt bo, Jesus....[/quote]

Estic amb les afirmacions d’aquests dos amics.

I, crec que en la mateixa línea, afegeixo que del meu de vista, aquells qui “patíem” d’un excés de testosterona, o de massa dependència a l’adrenalina, amb els anys, sortosament ja no necessitem segons quins tipus de sensacions i emocions “en el filo de la navaja”.

Fa anys si no participava amb curses de velocitat, supermotard, dirt-track o el que fos, “em faltava quelcom”. Ara, per res faria curses. Només em surten les paraules “no em fan falta, ja”.

En canvi, sí gaudeixo de tant en tant (un parell de vegades cada any)de fer unes tandes, picant-me en circuit amb alguns col•legues que tinguin RRs; a Montmeló, Alcarrás, Calafat i poc més, que fa mandra anar lluny.

Y per això vaig triar la Ducati Multistrada amb 150Cv, amb més potencia que l'última BMW F800GS (amb uns més que bons i efectius 85Cv).

La Ducati, és confortable i bona per viatjar, tot i que menys que la majoria de Maxi-trails amb llanta ‘19. Sé que efectivament, amb 100Cv n’hi ha més que suficient per absolutament tot...menys per segregar aquella adrenalina que en funció de com és cadascú es necessita.

Amb 150Cv , tot i que els utilitzis màxim un 1% del temps o menys, et calma els residus d’adrenalina que de tant en tant tenim alguns, i així no trobo a faltar les nombroses RRs que vaig tenir.

I compte, que aquesta Ducati, en circuit i bones mans (no pas les meves), corre...

Per tant, acabo per dir que hi ha tantes necessitats de C.V. com persones, i per tant, la potència perfecte per a cada persona, és diferent.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 08, 2012 11:40 am, en total s’ha editat 5 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dg. jul. 08, 2012 5:11 pm

Si canvies de moto, els punts de partida son:
1-comoditat per l'acompanyant, per fer viatges,
2-que ens agradi la moto

i a parti d'aquí.....

Crec que també depen una mica, l'us que li fem servir. Diari, viatges, sol, acompanyat,
pero el sers humans som aixis, sempre més ;)

:cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Bertu
Presentats
Entrades: 97
Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental

Entrada Autor: Bertu » dl. jul. 09, 2012 6:07 pm

Jo no dic res...de ben segur que demà diria el contrari.
A mi el que em penalitza és la butxaca....sinó en tindria vint-i-tres. Per a mi és una compra "un xic irracional" (com l'amor.....cec... o borni)
Au!

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dl. jul. 09, 2012 11:58 pm

Jo estic bastant amb la línea del Vicenç (de fet n'hem parlat sovint d'aquest tema), amb més de 25 anys ininterrumputs en moto no recordo cap adelantament amb problemes "greus" de falta de potència, és allò de "si he apurat massa, aquest no l'havia d'haver fet"...

En el meu cas, passar de la Trident de 98 CV a la Breva de 95 CV (sempre segons catàleg) no el considero un descens significatiu...de fet, m'anava a comprar la 850 (que crec que en dóna 10 menys) però se'n feien poques i la oferta per la 1100 va ser temptadora. A canvi em toca pagar el doble d'impost de circulació per fer exactament el mateix que faria amb la 850. Ara bé, de tots aquests cavalls se n'aprofiten la meitat, només cal mirar els gràfics de potència i veure els cavalls que marca en les rpm que utilitzem normalment...hi hauria moltes sorpreses. De fet ja fa anys que més que les xifres de potència jo em mirava les del parell màxim...encara que últimament també estan desvocades.

Es podrien explicar moltes anècdotes al respecte, però amb només tres n'hi ha prou:

* Quanta gent comprava motos japos paraleles als primers anys 90 que es pensaven que eren "full-power" i després resultava que eren franceses de 100 CV? I parlo de V-Max, ZX-10 Tomcat,... que els superaven amb escreix.

* Un que tenia una Bonneville limitada a 34 Cv, quan la va dislimitar va dir "pero si no hay casi diferencia" (el que deia jo en un paragraf anterior, vaja)

* Comparant habitualment la Bonnie de 70 CV (o Truxton) i la V7 Racer de 48 CV, tothom diu que la Guzzi es queda curta i tal i tal. Més d'un que les ha provat les dues s'ha endut sorpreses. El parell màxim de la Guzzi és aprop de les 3500 voltes, és més lleugera...en fi, facilitat de conducció.

Dit això, és evident que si es va habitualment carregat i amb dos no ve mai malament una mica de "chicha", ni que els adrenalinics perduts necessitin com més tatanus millor però crec que en els temps que corren és per plantejar-se la relació PREU/qualitat/potència/ús molt seriosament. Quant estem disposats a pagar per tot plegat?

Salut i kms (i uns quants cavalls ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) )
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Respon

Torna a “General”