Més "route Des Cols".

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Més "route Des Cols".

Entrada Autor: Leclerk » dj. jul. 12, 2012 10:45 pm

Molt bones,

els passats dies 29, 30 de Juny i 1 de Juliol, vam sortir tres amics amb la intenció de fer uns quants ports de muntanya, entre els quals hi havia el famós Tourmalet que encara no havia pogut fer.
El 2009, en una Transpirenaica "express", vaig trobar-lo tancat i desde llavors que el tenia a dalt de tot de la llista de "pendents".

A les 07h del matí ens trobem a Sant Quirze de Besora i enfilem cap a la Collada de Tosses per baixar a esmorzar a Puigcerdà. Un inici ideal amb bona temperatura i l'excelent asfalt de la collada, que em sorprèn amb unes aromes molt intenses (crec que poden ser unes plantes grogues, que n'hi havia moltes passat Planoles, no en conec el nom...) i les vistes tant agraïdes que té.

Un cop esmorzats sortim cap a fer el Col de Pailheres. Magnífic.
Imatge

Imatge

Baixem cap a Ax-les-Thermes i seguim la famosa "route des cols" per enllaçar Port de Lers (dinem uns entrepans al bar de l'Estany de Lers), Col d'Agnes, Col de Latrape i el Col de la Core (aquest darrer amb unes vistes fantàstiques). Ruta tranquila (l'asfalt no és precisament nou) gaudint del paisatge, el bestiar, i suportant els coi de "gravillons" que en alguns ports son perillosos de debó...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Seguidament anem cap a Portet d'Aspet i acabem la jornada al camping de Bagneres de Luchon. Tot segons el previst. Doncs dutxa, sopar, una cervesa fent sobretaula i a descansar.

El dia següent comencem amb el Col de Peyresourde (que cuidat que ho tenen tot a França, sembla que pentinin l'herba...)

Imatge

i seguim cap a fer l'Aspin...

Imatge

i per fi el Tourmalet. Tot va segons el previst, fantàstic. Em sorprèn alguna rampa (pujada) a la zona de "la Mongie" poc abans de coronar el port, collons com puja això, en bicicleta deu ser un trencacames !

Imatge

Imatge

Imatge

A continuació vam anar cap a Col de Soulor ja amb força boira...

Imatge

i enllacem amb l'Aubisque. Preciós tot i la absència de sol. Els guants d'hivern surten per primer cop de l'equipatge, hagués semblat impossible fa només una estona.

Imatge

Imatge

Baixem per la cara oest i ja amb la intenció de creuar a Espanya, passem el Portalet i gaudim de les vistes de l'estació d'esquí de Formigal i les boniques muntanyes dels voltants, un pirineu aragonés majestuós. El sol torna a lluïr amb força :cool:

Imatge

Com que tenim temps, ens acostem a Sallent de Gàllego i pujem a fer una cerveseta al bar del costat de la presa de la Sarra (si no vaig errat), per comentar la jornada i descansar una estona.

Imatge

Per acabar buscant hotel a Biescas.

El tercer dia, havia de ser una altra bonica jornada de ports tot tornant cap a casa, però només llevar-nos a Biescas cau una tromba d'aigua que ens fa desistir dels plans previstos.

Un cop acabat d'esmorzar sembla que amaina i decidim fer una petita "incursió" a la zona de guara, famosa pels barrancs. Pero veient que el pronòstic meteorològic pintava complicat decidim tornar per vies ràpides.

Passat Lleida ens va caure una bona tempesta amb alguna pedra que es feia notar als braços :tremolant , però ja duiem el "mono" d'aigua posat i ho superem sense contratemps.

En fi, tres dies ben aprofitats disfrutant del Pirineu i de les motos amb bona companyia. Això és vida.

Leclerk.
Leclerk l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 12, 2012 11:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Steelman
Presentats
Entrades: 14817
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: Steelman » dj. jul. 12, 2012 10:49 pm

Bona ruta!!
llastima que no vareu poder entrar a fer els canons de guara..son molt macos!!!

Gracies per compartir-ho!
Ex ...moltes coses

Avatar de l’usuari
CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: CMB » dj. jul. 12, 2012 11:11 pm

Que guay!

Em sona molt aquesta ruta! Està molt bé, oi? :razz:

Llàstima del mal temps que heu tingut al final de la ruta, com a mínim us ha respectat els 'cols'.

Salut

Avatar de l’usuari
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: Pasqual » dv. jul. 13, 2012 12:07 am

Bona ruta. Segons com, no cal anar al Alps.

Gràcies per compartir-la

Avatar de l’usuari
Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: Straw man » dv. jul. 13, 2012 1:23 am

no et cansaries mai de rodar per aquelles muntanyes, sobretot ara amb el bon temps.
la planta groga suposo que deu ser ginesta.
Si que és veritat que a França sembla que pentinin l'herba :lol: ho tenen tot molt cuidat, certament. Si no fos per la mania que tenen amb la gravilla a segons quines carreteres :twisted:
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Avatar de l’usuari
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. jul. 13, 2012 6:42 am

Bona volta !!!!

No sé si havias fet l´Aspin, però una bona alternativa si ja l´has fet, es al baixar del Col de Peyresourde i arribar al poble de Arreau, girar a l´esquerra fins el poble de Guchen i allá pendre a la dreta el trencall per fer la Hourquette d´Ancizan que et portara a Payolle i seguir a l´esquerra fins Sainte Marie Campan i després el Tourmalet.
Donc fé de que las rampas de la Mongie en bicicleta s´enganxan de mala manera ;)
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 13, 2012 6:44 am, en total s’ha editat 2 vegades.
ImatgeImatgeImatge

Avatar de l’usuari
Ribes
Presentats
Entrades: 185
Membre des de: dt. des. 13, 2011 11:24 am
Ubicació: Mataró

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: Ribes » dv. jul. 13, 2012 8:52 am

Molt bona ruta i bones fotos, com m'agraden aquestes carreteres... ;) gràcies per compartir-les
:cerv :cerv

Avatar de l’usuari
Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Re: Més "route Des Cols".

Entrada Autor: Leclerk » dv. jul. 13, 2012 8:39 pm

[quote user="STELVIO 00" post="207079"]Bona volta !!!!

No sé si havias fet l´Aspin, però una bona alternativa si ja l´has fet, es al baixar del Col de Peyresourde i arribar al poble de Arreau, girar a l´esquerra fins el poble de Guchen i allá pendre a la dreta el trencall per fer la Hourquette d´Ancizan que et portara a Payolle i seguir a l´esquerra fins Sainte Marie Campan i després el Tourmalet.
Donc fé de que las rampas de la Mongie en bicicleta s´enganxan de mala manera ;)[/quote]

Doncs no havia contemplat aquesta alternativa, en prenc nota per la propera.

Gràcies.

[quote user="Straw man" post="207077"](...)
la planta groga suposo que deu ser ginesta. (...)[/quote]

Doncs si ho és, de debó que va ser espectacular, cap allà les 08h a.m. passat Planoles. Semblava una carretera perfumada.

Salut.

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”