Deixeu caure aquest fil
Moderador: Airald
-
- Presentats
- Entrades: 1490
- Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
- Ubicació: Osona
Re: Deixeu Caure Aquest Fil
Jordiiiiii...!!!! :oops: Glup !!
Merce l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. maig 29, 2012 12:02 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Prony, jo l'experiència que tinc amb els fruits secs és la de cruspir-m'els ajudat amb una copeta (o porronet) de moscatell ;)
De tota manera m'agradarà llegir la teva experimentació ;)
De tota manera m'agradarà llegir la teva experimentació ;)
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Per massa feina, aquesta setmana no ho podré començar però segur que la propera m'hi poso.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
[quote user="Prony" post="201512"]Be, pel que sembla, aquest fil ja començava a anar-se'n massa avall i "axó no po se".
Resulta que diumenge, quan vem fer l'aturada a Cellers per fer un riu, mentre contemplàvem les aigües del pantà de Terradets, se'm acostà la Mercè "Lini" per fer-me una pregunta que em va deixar molt intrigat.
El primer que vaig pensar fou que allò requeria una resposta relacionada amb la Física Quàntica, però com que desconec el tema, vaig plantejar-me "Que es un fruit sec?" "A quina família pertany?" i el mes important "Quan comença a ser un fruit sec?".
Li vaig dir que, potser fora de l'esclòfia, era un fruit sec mentre que amb esclòfia era un altra cosa, la veritat es que no tinc ni idea. Al cap i a la fi, el màxim nivell de coneixements alimentaris que he assolit es posar en marxa el microones.
Varem quedar en dues tres coses:
1er. Plantejaria la qüestió en aquest fil per veure que responen els mes entesos.
2on. Consultaria la Viquipèdia, a la qual us podeu dirigir per saber-ne mes.
3er. Faria un experiment tipus deures del "cole". Posaria un fruit sec dins d'un got d'aigua i aniria observant que passa.
Com no podria ser d'altre manera, el meu experiment anirà mes enllà, per la qual cosa hi haurà unes quantes provetes sotmeses a diferents condicions ambientals, pressió d'aire versus buit, llum versus foscor, aigua salada versus aigua dolça i aigua desionitzada.
Al final de l'assaig, la balança i la rita ens donaran una resposta molt acurada.
Si mentre estant algú vol aportar alguna indicació, quedo obert als suggeriments.
Estarem en contacte. Moltes gràcies "Lini" per la pregunta.
Jordi "Prony" :ban :ban[/quote]
[quote user="Prony" post="201615"]Per massa feina, aquesta setmana no ho podré començar però segur que la propera m'hi poso.[/quote]
mira Jordi,no es per fotre embolics,pero aquest que escric es el meu missatge nº 4000 i que millor que escriure per demanar-te si has resolt l'enigma,no he volgut apretar en la questio,pero la veritat es que ja fa un parell de messos que no dormo pensant-hi,o sigui que tu,per dir que resoldrias la resposta,o be la Lini per fer-la a veure si anem enllestin.gracies.
Resulta que diumenge, quan vem fer l'aturada a Cellers per fer un riu, mentre contemplàvem les aigües del pantà de Terradets, se'm acostà la Mercè "Lini" per fer-me una pregunta que em va deixar molt intrigat.
"Jordi, si posem un fruit sec en aigua, segueix essent un fruit sec?"
El primer que vaig pensar fou que allò requeria una resposta relacionada amb la Física Quàntica, però com que desconec el tema, vaig plantejar-me "Que es un fruit sec?" "A quina família pertany?" i el mes important "Quan comença a ser un fruit sec?".
Li vaig dir que, potser fora de l'esclòfia, era un fruit sec mentre que amb esclòfia era un altra cosa, la veritat es que no tinc ni idea. Al cap i a la fi, el màxim nivell de coneixements alimentaris que he assolit es posar en marxa el microones.
Varem quedar en dues tres coses:
1er. Plantejaria la qüestió en aquest fil per veure que responen els mes entesos.
2on. Consultaria la Viquipèdia, a la qual us podeu dirigir per saber-ne mes.
3er. Faria un experiment tipus deures del "cole". Posaria un fruit sec dins d'un got d'aigua i aniria observant que passa.
Com no podria ser d'altre manera, el meu experiment anirà mes enllà, per la qual cosa hi haurà unes quantes provetes sotmeses a diferents condicions ambientals, pressió d'aire versus buit, llum versus foscor, aigua salada versus aigua dolça i aigua desionitzada.
Al final de l'assaig, la balança i la rita ens donaran una resposta molt acurada.
Si mentre estant algú vol aportar alguna indicació, quedo obert als suggeriments.
Estarem en contacte. Moltes gràcies "Lini" per la pregunta.
Jordi "Prony" :ban :ban[/quote]
[quote user="Prony" post="201615"]Per massa feina, aquesta setmana no ho podré començar però segur que la propera m'hi poso.[/quote]
mira Jordi,no es per fotre embolics,pero aquest que escric es el meu missatge nº 4000 i que millor que escriure per demanar-te si has resolt l'enigma,no he volgut apretar en la questio,pero la veritat es que ja fa un parell de messos que no dormo pensant-hi,o sigui que tu,per dir que resoldrias la resposta,o be la Lini per fer-la a veure si anem enllestin.gracies.
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
En Prony derrerament deixa massas fils en Stand By :mrgreen: :mrgreen:
I aixó del Fruit sec amb aigua te la seva "tela" :mrgreen:
I aixó del Fruit sec amb aigua te la seva "tela" :mrgreen:
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="STELVIO 00" post="206922"]En Prony derrerament deixa massas fils en Stand By :mrgreen: :mrgreen:
[/quote]
Havia entès que deixava molts FILLS!!!! :roll:
[/quote]
Havia entès que deixava molts FILLS!!!! :roll:

- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
[quote user="Randy-650" post="206935"][quote user="STELVIO 00" post="206922"]En Prony derrerament deixa massas fils en Stand By :mrgreen: :mrgreen:
[/quote]
Havia entès que deixava molts FILLS!!!! :roll:[/quote]
Tot pot ser, però en Prony es bon jan i es faria carrec de tot ;)
[/quote]
Tot pot ser, però en Prony es bon jan i es faria carrec de tot ;)
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
[quote user="STELVIO 00" post="206940"][quote user="Randy-650" post="206935"][quote user="STELVIO 00" post="206922"]En Prony derrerament deixa massas fils en Stand By :mrgreen: :mrgreen:
[/quote]
Tot pot ser, però en Prony es bon jan i es faria carrec de tot ;)[/quote]
+1
[/quote]
+1
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
[quote user="Eva" post="206975"][quote user="STELVIO 00" post="206940"][quote user="Randy-650" post="206935"][quote user="STELVIO 00" post="206922"]En Prony derrerament deixa massas fils en Stand By :mrgreen: :mrgreen:
[/quote]
+1[/quote]
ves-ten fiant

[/quote]
+1[/quote]
ves-ten fiant
- Prony
- Presentats
Repe, glups....
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 13, 2012 12:57 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Prony
- Presentats
Nois,
Disculpeu-me però porto massa temps embolicat en assumptes que no em deixen gaire temps per dedicar-mi alhora que potser un xic "sense-gaires-ganes" per la situació tan miserable i anodina que estem patín. No estic directament afectat però tants mesos de llegir males noticies poden esgotar fins a la persona mes alegre. Us prometo que reprendré el tema tan aviat com em sigui possible.
Reitero el meu desig de que em perdoneu. Procuraré que no torni a passar mai mes.
Pel que fa els tema fills, estic segur que seria un bon pare, però encara no existeix cap persona prou bona i pacient per poder-me suportar.
Jordi "Prony" :ban :ban
Disculpeu-me però porto massa temps embolicat en assumptes que no em deixen gaire temps per dedicar-mi alhora que potser un xic "sense-gaires-ganes" per la situació tan miserable i anodina que estem patín. No estic directament afectat però tants mesos de llegir males noticies poden esgotar fins a la persona mes alegre. Us prometo que reprendré el tema tan aviat com em sigui possible.
Reitero el meu desig de que em perdoneu. Procuraré que no torni a passar mai mes.
Pel que fa els tema fills, estic segur que seria un bon pare, però encara no existeix cap persona prou bona i pacient per poder-me suportar.
Jordi "Prony" :ban :ban
-
- Presentats
Jordi,
omple't d'energia perquè aquesta situació miserable es converteixi amb agradable. No et deixis influenciar per la situació !! :D :D :D
què t'hem de perdonar ? :shock: vinga neng... !!
una pregunta Jordi "Prony" : Si fiquem un cacauhet a dins un got d'aigua, continua sent un fruit sec ?? ;)
No podem deixar caure aquest fil...!!!
omple't d'energia perquè aquesta situació miserable es converteixi amb agradable. No et deixis influenciar per la situació !! :D :D :D
una pregunta Jordi "Prony" : Si fiquem un cacauhet a dins un got d'aigua, continua sent un fruit sec ?? ;)
No podem deixar caure aquest fil...!!!
Merce l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 17, 2012 12:19 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
- Prony
- Presentats
[quote user="Lini" post="207591"]Jordi,
No podem deixar caure aquest fil...!!![/quote]
Gràcies Lini, la teva sensibilitat supera la mitjana humana. Ja saps que ho acabaré fent però ara.....bufffffff.
Si es fon tot el glaç de l'Artic, que passaría?
Si es fon tot el glaç de l'Antardida, que passaria?
No podem deixar caure aquest fil...!!![/quote]
Gràcies Lini, la teva sensibilitat supera la mitjana humana. Ja saps que ho acabaré fent però ara.....bufffffff.
Si es fon tot el glaç de l'Artic, que passaría?
Si es fon tot el glaç de l'Antardida, que passaria?
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Que en qualsevol dels cassos hauríem d'anar en barca.
- Prony
- Presentats
Doncs no es pas així. Tan sols hauríem d'anar en barca si es fonguessin els gels de l'Antàrtida. Quina es la rao??
Perdoneu que escigui malament, el meu ADSL ha fet llufa.
Perdoneu que escigui malament, el meu ADSL ha fet llufa.
- Guixmo
- Presentats
- Entrades: 398
- Membre des de: dl. feb. 22, 2010 7:41 pm
Avui i recordant unes paraules d'aquest cap de setmana passat i mirant a terra, he trobat el fil!!!!
-
- Presentats
...i molt moll, amb tot el què ha plogut...!!! ... està molt moll...Damià !!! MOLT :lol:
Merce l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 22, 2012 4:56 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Guixmo
- Presentats
- Entrades: 398
- Membre des de: dl. feb. 22, 2010 7:41 pm
Si que era moll i nosaltres sense agulles d'aigua
- Prony
- Presentats
Ok, doncs anirem posant-hi cosetes.......
Algú respon la meva pregunta??
Si es fon tot el glaç de l'Àrtic, que passaria?
Si es fon tot el glaç de l'Antàrtida, que passaria?
Algú respon la meva pregunta??
Si es fon tot el glaç de l'Antàrtida, que passaria?
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 22, 2012 7:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Prony" post="216181"]
Si es fon tot el glaç de l'Antàrtida, que passaria?[/quote]
Desapareixerien el 10% de les ciutats costeres més grans del món al pujar
considerablement per això- el nivell del mar. Això vaig llegir un dia a la revista National Geographic.
M'equivoco? :???:
Si es fon tot el glaç de l'Antàrtida, que passaria?[/quote]
Desapareixerien el 10% de les ciutats costeres més grans del món al pujar

M'equivoco? :???: