Prenent El Polç A La K

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Prenent El Polç A La K

Entrada Autor: Eva » dg. jul. 15, 2012 9:51 pm

Desde que tinc la K em sento inkomode agafant les corbes, de fet al ésser més llarga senzillament, em menjo masses corbes i això ... no es bo :enfadat :enfadat :enfadat

Total que vaig demanar ajuda i com que a Mototurisme hi han solucions per tot, desseguida en James es va oferir per fer-me una classe teòrica i pràctica de com entrar a corba i el millor,... sortir-ne el millor possible.

Ja en Carlos del taller Martín i Conesa em va comentar que la K només té una traçada a la corba i... és veritat.
Si la pifies no et deixa rectificar...

Total que en Ramon m´ha ajudat a entendre millor l´entrada i sortida a corba.

Els primers kilòmetres que hem fet , entre els meus nervis i lo lents que anàvem.... casi cai a la cuneta....
No sé per on hem passat, no he vist res de res.. només m´he concentrat en aprendre la traçada que el profe m´ha ensenyat una i unaltre vegada.

Ara tanco els ulls i veig perfectament la traçada d´entrada a corba a la dreta i a l´esquerra.

Puc afirmar que la K es molt dòcil.
No fa cap lleig i els neumàtics ( que per cert eran els mateixos que en Ramon) s´enganxan al terra.

Tenir una K m'imposava, però vols que t´ho digui..... ara ja no tornaria a la gs :mrgreen: :mrgreen: .

Moltes gràcies Ramon per la teva paciència ;)

Ara em toca practicar i practicar.....

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

[youtube]QD-Xsm_DINM[/youtube]

Algunes de les imatges:

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 8ce2a24b38
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 15, 2012 9:52 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Prenent El Polç A La K

Entrada Autor: Randy-650 » dg. jul. 15, 2012 10:47 pm

L'agilitat d'una moto bàsicament es medeix per la seva distància entre els eixos (els centres de les dues rodes): a més distància menys àgil en revolts i mes estable en rectes. A menys distancia més àgil en revolts i menys estable en rectes.

Una de les motos més àgils del mercat és la Buell 1150R, que amb sols 1.365 mm entre eixos la fa molt 'juguetona' entre revolts, fins arribar el punt que en cops de gas s'aixeca fins i tot en tercera. Amb una moto més llarga costa més aixecar roda.

Distancia entre eixos d'algunes BMW:

-S 1000RR: 1.432 mm
-GS: 1.507 mm
-RT: 1.484,6 mm <---observeu que és més curta que la GS: més àgil
-K 1.600 GT: 1.618 mm!!!! :eyes

Me n'alegro que en Bond t'hagi fet veure com s'hi va. :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. jul. 15, 2012 11:09 pm

Eva, fes cas dels consells d'en Ramon ... i d'aquí 4 dies ja et sentiràs tant còmode com amb la GS !!! ;)

Ànims !!! :cool:
Gas a la burra!!!

Ricard_biker
Presentats
Entrades: 428
Membre des de: dj. nov. 03, 2011 10:20 pm
Ubicació: Viladecans

Entrada Autor: Ricard_biker » dg. jul. 15, 2012 11:13 pm

En dos dies, per tu serà "pa sucat amb oli"... :lol:

Salut!

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dl. jul. 16, 2012 9:46 am

El "problema" en que t'has trobát tu, ja fá molt de temps que em vá passar el mateix.
Aquest tipus de motos mes o meins pesades,amb mes llargada d'eixos que altres mes petites tenen l'incomvenient de que si entres malament a la curva,ja has vegut oli,sempre es té que saber la trajectoria bona per sortir de curva correctament.
Fá com a dos anys,la meva conducció era diferenta de la que faig ara (amb aixó no vull dir que ara sigui mès bó;no té rès a veure,ho soc igual de dolent :D ),sempre habia pensat que al tindre baixos per un tub la Goldwing,podia anar amb marxes llargues,entrant a les curves frenant i sortint d'elles amb la moto molt baixa de revolucions.
He dit fá dos anys perqué desde que un dia el Ramon (Mr.Bond) em vá fer anar detrás seu ensenyant.me com habia de traçar la curva,com anar amb les revolucions que tocaba,com no tenir que tocar el fré quasibé mai,pues el fré-motor es el que ho té que fer.
Desde llavors gaudeixo moltisim més de la meva moto,disfruto fent revolts encara que no sigui el que mes li agrada a la GW,encara que tingui l'incomvenient de que gasto més rodes que abans (posat tot a la balança,ja em vá bè).
Pero la conducció de motos "pesades" sempre té aquesta peculiaritat:saber abans de entrar a la curva,per on la agafarás i per on ensurtirás,si es té en comte aixó,la moto et donará mil i una satisfaccions.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dl. jul. 16, 2012 12:17 pm

Eva, vares tenir un MESTRE, en majúscules.

A mí també m'ha ajudat molt Sir James. Podría fer un "copiar i enganxar" del comentari del Geroni.

Gràcies Eva per compartir-ho i gràcies Ramon per ajudar-nos a molts a disfrutar de la moto "a ritme".

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dl. jul. 16, 2012 12:47 pm

Jesús, és veritat.

Varem començar tant i tant poc a poc que no tenia clar que la moto s´aguantés....
Al anar tant poc a poc et concentres millor i realment, intentes seguir la traçada de la moto del devant i malgrat no sigui fácil... mica en mica t´en adones de la ruta d´entrada a corba dreta i esquerra.

Potser varem fer uns 130 km i CAP RECTA.

El que si que és veritat, és que a les motos que pesan tant has de fer TOTA la feina abans d´entrar a la corba. La distancia entre eixos tal i com diu en Randy també implica molt i molt.

Només tinc una aventatge, que la moto és relativament baixa i que toco perfectament al terra.

Normalment , i parlo en primera persona, no em fixo en la manera de conducció, però quant la moto que portes és superior a la teva capacitat... val la pena fixar-se une mica.

Portar una trail no té res a veure amb la K... sençillament és , després de uns molt bons consells PRACTICAR I PRACTICAR ;)

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. jul. 16, 2012 7:19 pm

UF !!

Tants afalacs... em fareu possar vermell :oops: :oops: :oops:

La veritat es que ens ho varem passar molt be i només era qüestió de revolts que l'Eva hi anès agafant la mida a la K.

Molts records a tothom !!

Vsssssssss

Ramon
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

VMan
Presentats
Entrades: 851
Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: VMan » dl. jul. 16, 2012 9:06 pm

James, potser hauries de muntar una rodada en circuit,no per corre, nomes per traçar corbes :mrgreen: :mrgreen:
Eva mica en mica, la Gs entra sola a les corbes, la K costa mes. :form :form

Dodo
Presentats
Entrades: 1166
Membre des de: dl. nov. 10, 2008 10:28 pm
Ubicació: Montcal-Canet D'Adri

Entrada Autor: Dodo » dl. jul. 16, 2012 9:31 pm

[quote user="VMan" post="207532"]James, potser hauries de muntar una rodada en circuit,no per corre, nomes per traçar corbes :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

+ 1

Som molts els que tenim una màquina sota el cul i no la sabem portar com cal, :oops: :oops:
segurament és perqué solem rodar sols o amb poca gent i ens em creat el nostre propi ritme!!!!
Bé, si fas clases particulars de conducció compte amb un més! :smile:
Salud

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. jul. 16, 2012 9:41 pm

De què esteu parlant ? :roll: :roll: :roll:

Llegint en diagonal surt això :roll:

Pendre el pols ... agafar les corbes ... entendre millor l'entrada i la sortida ...tanco els ulls ... dòcil ... gràcies per la paciència ... el "problema" en que t'has trobat ... des de llavors gaudeixo moltíssim ... et donará mil i una satisfaccions ... gràcies per ajudar-nos a molts a disfrutar ... varem començar tant a poc a poc ... malgrat no sigui fàcil ... PRACTICAR I PRACTICAR ... em fareu possar vermell ... ens ho varem passar molt be ... hi anès agafant la mida ... potser hauries de muntar una rodada en circuit ... mmm ...

Eps, espero que us ho agafeu bé ... és el que heu dit :mrgreen:

PD: ara que el quefe és lluny l'hem de liar, no ? ... em sona que algú ho va dir :mrgreen:
Steelman, passeu-vos-ho bé a Sebilj ;)

Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Straw man » dl. jul. 16, 2012 9:43 pm

suposo que la k deu tenir molta menys retenció de motor i per això al principi et menges les corves.
Però com diu la dita: "el hábito, hace al monge" :mrgreen:
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Cabirol
Presentats
Entrades: 1784
Membre des de: dj. jul. 16, 2009 11:01 pm
Ubicació: Roda de Ter (Osona)

Entrada Autor: Cabirol » dl. jul. 16, 2012 9:58 pm

Jo tambè soc un dels que cuan habia de entrar en corva tocave un punt de frè, desde que vaig tindre la ocasio de un dia de retorn cap a casa anar derrera den ramon( jems bond) ja gairabe no toco el frè, un mès que mafexeixo a donar les gracies a en jems bond, ah i no et posis "" coloraoo""

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dl. jul. 16, 2012 10:14 pm

sincerament no hi ha res mes a dir,una ajuda per molts,la veritat ;) quan has de canviar d'estil perque la maquina es diferent uns consells van molt be,per cert Ramon,que et va semblar la 6 cilindres per traçar ?
Imatge

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dl. jul. 16, 2012 10:35 pm

[quote user="Ramon" post="207538"]De què esteu parlant ? :roll: :roll: :roll:

Llegint en diagonal surt això :roll:

Pendre el pols ... agafar les corbes ... entendre millor l'entrada i la sortida ...tanco els ulls ... dòcil ... gràcies per la paciència ... el "problema" en que t'has trobat ... des de llavors gaudeixo moltíssim ... et donará mil i una satisfaccions ... gràcies per ajudar-nos a molts a disfrutar ... varem començar tant a poc a poc ... malgrat no sigui fàcil ... PRACTICAR I PRACTICAR ... em fareu possar vermell ... ens ho varem passar molt be ... hi anès agafant la mida ... potser hauries de muntar una rodada en circuit ... mmm ...

Eps, espero que us ho agafeu bé ... és el que heu dit :mrgreen:

PD: ara que el quefe és lluny l'hem de liar, no ? ... em sona que algú ho va dir :mrgreen:
Steelman, passeu-vos-ho bé a Sebilj ;)
[/quote]

Benvolgut Ramon:

Acostumo a obrir fils de viatges i d´altres temes que crec que poden ésser d´interés.
D´altres vegades obro fils, on per cert hi paso molt i molts de díes i moltes hores on només pretenc animar a moltes amigues/amics a que agafin les motos i surtin a fer una sortida, per petita que sigui, però que surtin en moto ... perque realment val la pena.

No m´agrada obrir fils a Cervesseta o només solo obrir fils dins aquest apartat per felicitar per l´aniversari.

Sólo obviar la palla i anar al gra i crec que el teu apunt dins un fil que m´ha fet molta il.lussió d´obrir ha estat molt desafortunat:

1.- LLegint el títol saps molt bé del que es parla.
2.- No escriguis coses treient-les de diferents apunts perque queda molt i molt malament. Tothom és molt lliure d´escriure d´opinar , de riure... de fer el que volgui pero dins la coherencia i el respecte. Total , en aquest fil ha sigut coherent i crec que no costa res llegir d´una manera correcte el que hi ha en cada apunt. Vull esmentar, que m´encanta que tothom hi digui la seva, trobo que el fil és molt més enriquidor. Tots els apunts han sigut coherents menys el teu.
3.- Els demès s´ho agafaran com voldràn i/o podran, però jo que no soc amant d´entrar en polèmiques , sí que vull dir que et teu apunt no m´ha semblat correcte.
4.- El diumenge vaig tenir en Ramon que es va oferir a ensenyar-me a entrar millor a les corbes, es a dir em va DONAR UN COP DE MA EN LA MEVA SEGURETAT i creu-me que va ésser pacient i discret.
5.- L´Steelman es va despedir en el apartat de cervesseta, si li vols dir algo ho pots fer desde allà. A mi ja m´ha passat l´edat de que si no tinc la profe la puc/vull liar.

Ramon a mi m´agrada molt Mototurisme i tot el que aqui es parla, no m´agraden les polèmiques ni les tonteries.
Intento només escriure en el apartat de cròniques i viatges desde on :
1.- Organitzo varies sortides no oficials al any
2.- Explico en primera persona el viatges que faig ( Patagònia, Japó, Marroc...)

I sobretot també m´agrada que TOTHOM hi participi, fins i tot m´agraden els +1 ;)

I ja per últim demanar-te que , dins els meus fils siguis més respectuós amb la gent que hi participa. A mi m´encanta la pluralitat, però amb respecte i ben entessa.

Moltes i moltes gràcies per la teva comprensió :ksss
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 16, 2012 10:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Ribes
Presentats
Entrades: 185
Membre des de: dt. des. 13, 2011 11:24 am
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Ribes » dt. jul. 17, 2012 8:31 am

Molt bones classes particulars, val la pena aprofitar l'experiencia i els consells dels professionals.

Aviat la tindras dominada i la pilotaras com la GS...bé, la pilotaras com una GT 1600...collons que maca es la K, m'encanta ;)

salutacions

P.D. aprofita a rebre classes abans de la pujada del IVA...jejeje :mrgreen: :mrgreen:

Geroni
Presentats

Entrada Autor: Geroni » dt. jul. 17, 2012 8:41 am

Completament d'acord amb TOT el que ha dit l' Eva.
No sé a que vé el "llegir en diagonal" e interpretar el que vulguis interpretat,allá tu.
A més,crec que segons tinc entés,a tu també et varen donar "clases" de con traçar i millorar la conducció i no em refereixo al famos curset de conducció.
Si el que pretenies era fer una broma,el lloc mes indicat es a Cerveseta,no a General,aqui es poden mal interpretar els comentaris.
Jo com l'Eva,tampoc m'enfado,només es que crec que si una cosa la tinc que dir,la dic,sempre amb el millor respecte.
Geroni l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 17, 2012 8:43 am, en total s’ha editat 1 vegada.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Entrada Autor: Xavmar » dt. jul. 17, 2012 8:54 am

Nois, no sigueu tan susceptibles.......
Sols era una broma d'en Ramon sense ninguna mala idea.
Sols faltaria que en els moments que corren no es puguin fer bromes sense ningun tipus de maldat.
Segur que en Ramon ho feia amb aquesta intenció, i això que no el conec.
Es bo riure.
:b9

Geroni
Presentats

Entrada Autor: Geroni » dt. jul. 17, 2012 9:09 am

[quote user="Xavmar" post="207574"]Nois, no sigueu tan susceptibles.......
Sols era una broma d'en Ramon sense ninguna mala idea.
Sols faltaria que en els moments que corren no es puguin fer bromes sense ningun tipus de maldat.
Segur que en Ramon ho feia amb aquesta intenció, i això que no el conec.
Es bo riure.
:b9[/quote]

-Que no ho ha fet amb mala intenció,ja m'ho imagino,sino se li hagués contestat d'un altra manera.
-De bromes sempre s'en pot fer,pero al lloc adecuat que per aixó hi ha l'apartat Cerveseta.
-Ja sabem que l'escriure a internet es molt fret i les coses es poden mal interpretar pero aixó ho sabem tots,tan els que escriuen com els que responen.
-Ja sé que no es pot comparar el que diré pero escrit i no pronunciat cara a cara a una persona se li pot dir qualsevol improperi i acte seguit demanar perdó,pero no son maneres.(no vull dir de cap manera que sigui aquest el cas).
Es té que vigilar molt es que s'escriu perque no pugui portar a malinterpretacions.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dt. jul. 17, 2012 9:14 am

Eva,quan et vas comprar aquesta moto,em vas fer pensar molt,no perque no ti veies ja que has portat de tot i fins i tot la vas provar i vas escriure sobre aixo, es una moto que quan la vaig provar ja vaig dir que eren ''palabras mayores'' la meva prova dinamica amb ella nomes van ser 500 km's es cert,pero en aquell moment tenia la K 1200 S i em va semblar que portava una joguina,en DigamJordi suposso que et podria dir exactament la diferencia entre pasar d'una a l'altre,jo ara desde la perspectiva d'anar amb una GS veig clara la diferencia que hi pots trobar com a moto principal a casa,perque m'entenguis ja que tu saps tambe de cotxes,has pasat de un BMW serie 1 amb paquet M de 150 cv's a un serie 5 M de 500 cv de veritat,a gaudir-la que aquesta maquina em te el cor robat ;) ;)
Imatge

Respon

Torna a “General”