Perquè La Gent Quan Es Canvia La Moto Augmenta La Potència?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Kion
Presentats
Entrades: 27
Membre des de: dc. maig 25, 2011 12:39 pm
Ubicació: Berga

Re: Perquè La Gent Quan Es Canvia La Moto Augmenta La Potènc

Entrada Autor: Kion » dj. jul. 12, 2012 7:01 pm

Jo tinc una Transalp 700, i vul puntualitzar que te 59,1 cv ;) Suficients per mi el 99% de les vegades que surto amb moto.

Salutacions

[quote user="Steelman" post="206358"][quote user="Randy-650" post="206357"]
Discrepo.
Els fabricants, tots, tenen petites, mitjanes i grans cilindrades, amb més o menys potencia. O sigui, que hi ha on escollir.[/quote]
Es a dir que si jo ara vull continuar amb Honda, amb una Maxitrail.
Segons tu, la Transalp amb 50CV seria una opcio a tenir en compte, versus, la crosstourer.
Tenint en compte el que m´agrada viatjar, i que sempre anem dos, i amb les maletes fins a dalt de tot?[/quote]

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » ds. jul. 14, 2012 12:34 pm

Jo no se quina moto serà la que substituirà la Fazer (quan toqui), però es molt probable que tingui menys cavalls, perquè per l'ús que li faig jo a la moto, amb 100 cavalls que tinc ara, m'en sobren.

A part, amb els 5 anys que ja fa que tinc el carnet de moto, i després d'haver tingut 2 anys una Gs500 i 3 anys una fazer, he pogut comprovar que es molt més pràctic i agraït tenir la potència justa i necessaria a les 3.000 - 5.000 rpm, que no pas com la fazer, que fins que no arribes a les 6.000 rpm no comença la "festa".

Una altre cosa es que estèticament m'agradi més la fazer, o que sigui una moto més còmode per marxar de vacances, però a efectes de motor-potència-efectivitat, prefereixo la GS500 que la fazer, i la GS tenia menys de la meitat de cavalls.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » ds. jul. 14, 2012 12:52 pm

[quote user="Molinenc" post="207241"]Jo no se quina moto serà la que substituirà la Fazer (quan toqui), però es molt probable que tingui menys cavalls, perquè per l'ús que li faig jo a la moto, amb 100 cavalls que tinc ara, m'en sobren.

A part, amb els 5 anys que ja fa que tinc el carnet de moto, i després d'haver tingut 2 anys una Gs500 i 3 anys una fazer, he pogut comprovar que es molt més pràctic i agraït tenir la potència justa i necessaria a les 3.000 - 5.000 rpm, que no pas com la fazer, que fins que no arribes a les 6.000 rpm no comença la "festa".

Una altre cosa es que estèticament m'agradi més la fazer, o que sigui una moto més còmode per marxar de vacances, però a efectes de motor-potència-efectivitat, prefereixo la GS500 que la fazer, i la GS tenia menys de la meitat de cavalls.[/quote]

Exacte, els motors de 4 cilindres de poc cubicatge, necessiten anar alts de voltes per tenir parell de motor.

En aquest sentit un motor bi de menys cubicatge pot rendir igual o millor a les voltes que comentes 3000-5000.

Per portar la contrària, en tó positiu, un motor gran de 1200cc, pots anar a 2000 rpm tranquilament i tens potència per circular bé i el motor té prou parell per avançar i accelerar. El problema serà que de seguida corre massa i això és perillós!

Seria bó poder tenir una mena de limitador o avisador que quan passis d'una certa velocitat la moto t'avisi. Per exemple, jo el tinc al cotxe a 140 km/h i és molt útil. Llavors tries si vols corre més o no!

Salut

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. jul. 14, 2012 1:19 pm

[quote user="Molinenc" post="207241"]...... he pogut comprovar que es molt més pràctic i agraït tenir la potència justa i necessaria a les 3.000 - 5.000 rpm, que no pas com la fazer, que fins que no arribes a les 6.000 rpm no comença la "festa".

[/quote]

Discrepo.

Jordi, et pregunto: has anat mai al darrera d'algú que portés una 600 o una 650 4T en un port de muntanya? Jo he portat monos, bi i quatre cilindres. I t'asseguro que el què disfrutes amb un quatre cilindres alt de voltes no ho disfrutes amb una bi amb molt de par.

A tu t'agraden els cotxes de gas-oil o t'agrada més un Civic TypeR? T'agrada més el teu flamant cotxe nou o t'agradaria més portar un 350Z al tall?

Crec i penso que el què t'ha faltat és treure el millor profit de les 10.000 i pico revolucions de la Fazer. Anant sòl normalment no hi vas així, però amb colla si....

Sort en la nova compra quan sigui el moment. :cerv
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » ds. jul. 14, 2012 3:35 pm

El que passa Randy, es que considero que per anar a gas amb la Fazer n'has de saber un rato d'anar amb moto.

Amb cotxe si que tinc més "nassos" d'anar al limit, però amb la moto no. Per això et dic, que a mi, em sobren cavalls a la fazer. Per muntanya, vaig més rápid amb una bi (o al menys es aquesta la sensació que em dona) que no pas amb la Fazer.

[quote user="Randy-650" post="207250"][quote user="Molinenc" post="207241"]...... he pogut comprovar que es molt més pràctic i agraït tenir la potència justa i necessaria a les 3.000 - 5.000 rpm, que no pas com la fazer, que fins que no arribes a les 6.000 rpm no comença la "festa".

[/quote]

Discrepo.

Jordi, et pregunto: has anat mai al darrera d'algú que portés una 600 o una 650 4T en un port de muntanya? Jo he portat monos, bi i quatre cilindres. I t'asseguro que el què disfrutes amb un quatre cilindres alt de voltes no ho disfrutes amb una bi amb molt de par.

A tu t'agraden els cotxes de gas-oil o t'agrada més un Civic TypeR? T'agrada més el teu flamant cotxe nou o t'agradaria més portar un 350Z al tall?

Crec i penso que el què t'ha faltat és treure el millor profit de les 10.000 i pico revolucions de la Fazer. Anant sòl normalment no hi vas així, però amb colla si....

Sort en la nova compra quan sigui el moment. :cerv[/quote]

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » ds. jul. 14, 2012 6:24 pm

[quote user="Randy-650" post="207250"]
Crec i penso que el què t'ha faltat és treure el millor profit de les 10.000 i pico revolucions de la Fazer. Anant sòl normalment no hi vas així, però amb colla si....[/quote]

Per això alguns acostumem a rodar sols. :roll:
De tota manera, crec que és molt personal. A mi no m'ha agradat mai correr, ni en cotxe ni en moto, no en tinc cap necessitat i no per això disfruto menys de la moto, senzillament, per mi el plaer no està en la velocitat sinó en el viatge, sigui anant de vacances o fent una volteta aprop de casa.
Èntenc que no és una elecció gaire habitual, de fet és una "discussió" recurrent i alguns em consideren un "bitxo raru", fins i tot m'han dit que és més perillós anar tranquil...
...cadascú que faci el que vulgui que ja som tots grandets.
Ara, un dels motius pels que em costa rodar en grups és justament, perquè s'acostuma a rodar més depressa del què a mi m'agrada.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » ds. jul. 14, 2012 8:58 pm

[quote user="Molinenc" post="207278"]El que passa Randy, es que considero que per anar a gas amb la Fazer n'has de saber un rato d'anar amb moto.
[/quote]

Doncs noi, jo no en tinc ni p.i. d'anar en moto i gaudeixo de les 10/12.500 rpm de la Bandy... :shock:

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » ds. jul. 14, 2012 10:03 pm

[quote user="Randy-650" post="207303"][quote user="Molinenc" post="207278"]El que passa Randy, es que considero que per anar a gas amb la Fazer n'has de saber un rato d'anar amb moto.
[/quote]

Doncs noi, jo no en tinc ni p.i. d'anar en moto i gaudeixo de les 10/12.500 rpm de la Bandy... :shock:[/quote]

No siguis modest Randy ;)
ImatgeImatgeImatge

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » ds. jul. 14, 2012 10:54 pm

En la meva vida "asfàltica", em vaig estrenar amb una Morini 350, després una Yamaha XT 600 i ara una BMW R80GS. Aquesta última la trobo suficient per a mi, 50 cavalls. He portat motos molt més potents però, estic segur que la meva propera -cuan arribi- no tindrá més cavalls. Tinc molts bons records del monocilíndric... No tinc per costum correr (ja m'esbravo amb l'enduro), però sí viatjar. Es pot anar (i tornar) a tot arreu si saps el que portes.
Tinc la gran sort de que la meva parella també porta moto, tot i això reconec que la Transalp (com comentaveu) queda justeta per moto, paquet i paquets.

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » ds. jul. 14, 2012 11:53 pm

Doncs tu deus portar molts anys amb moto, i jo només 5, i considero que per anar a 10.000rpm per carretera n'has de saber un rato.

[quote user="Randy-650" post="207303"][quote user="Molinenc" post="207278"]El que passa Randy, es que considero que per anar a gas amb la Fazer n'has de saber un rato d'anar amb moto.
[/quote]

Doncs noi, jo no en tinc ni p.i. d'anar en moto i gaudeixo de les 10/12.500 rpm de la Bandy... :shock:[/quote]

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dg. jul. 15, 2012 12:37 am

Una de les coses que m'agraden de Mototurisme.cat es que les diferències d'opinió son conduides d'una forma molt respectable, intel.ligent i, quan fa falta, amb un xic d'humor. I ho dic de veritat, no es conya.
En qualsvol altre foro, a hores d'ara ja s'haurien insultat, retret les faltes d'ortografía (fàcil recurs per voler fer mal) i trencat algunes amistats. Tot sería energia malmesa sense haver avançat ni un pas.
Això ens fa forts, això ens uneix, ens fa millors persones i ens fa sentir mes orgullosos del "seny" català i del nostre sobri tarannà.

That's all.

Jordi "Prony" :ban :ban

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. jul. 15, 2012 12:43 am

[quote user="Prony" post="207329"]Una de les coses que m'agraden de Mototurisme.cat es que les diferències d'opinió son conduides d'una forma molt respectable, intel.ligent i, quan fa falta, amb un xic d'humor. I ho dic de veritat, no es conya.
En qualsvol altre foro, a hores d'ara ja s'haurien insultat, retret les faltes d'ortografía (fàcil recurs per voler fer mal) i trencat algunes amistats. Tot sería energia malmesa sense haver avançat ni un pas.
Això ens fa forts, això ens uneix, ens fa millors persones i ens fa sentir mes orgullosos del "seny" català i del nostre sobri tarannà.

That's all.

Jordi "Prony" :ban :ban[/quote]

Així m'agrada ;) ... tu sempre veient el cantó positiu de les coses !!! ;)

Parlant de canvis ... m'he firat una SH300 per jubilar la SH 125 :mrgreen: ... i ara a Tossa a fer-me l'ocell ferit :twisted:

Salut !!! :cool:
Gas a la burra!!!

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dg. jul. 15, 2012 1:08 am

[quote user="Jesus GS" post="207330"][quote user="Prony" post="207329"]Una de les coses que m'agraden de Mototurisme.cat es que les diferències d'opinió son conduides d'una forma molt respectable, intel.ligent i, quan fa falta, amb un xic d'humor. I ho dic de veritat, no es conya.

That's all.

Jordi "Prony" :ban :ban[/quote]

Així m'agrada ;) ... tu sempre veient el cantó positiu de les coses !!! ;)

Parlant de canvis ... m'he firat una SH300 per jubilar la SH 125 :mrgreen: ... i ara a Tossa a fer-me l'ocell ferit :twisted:

Salut !!! :cool:[/quote]

Encara acabaras amb un Yamaha TMAX!!! :mrgreen:

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dg. jul. 15, 2012 8:45 am

[quote user="Jesus GS" post="207330"]

Salut !!! :cool:[/quote]

Quin tub d'escapament 'espantavelles' li penses posar? :razz:

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dg. jul. 15, 2012 10:28 am

Us esteu "desviant" del tema... :mrgreen:

Un bon amic diu, que la cilindrada de la moto, es inversament proporcional, a la potència i frequència sexual.
En resum, sería un sustitutiu (com la xocolata)..., a mes....menys. :twisted:

Com diu en Vendetta, lo normal. ;)

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dg. jul. 15, 2012 12:00 pm

[quote user="Joavel" post="207363"]Us esteu "desviant" del tema... :mrgreen:

Un bon amic diu, que la cilindrada de la moto, es inversament proporcional, a la potència i frequència sexual.

Com diu en Vendetta, lo normal. ;)[/quote]

Sento discrepar :mrgreen: :mrgreen:

I no em feu donar explicacions ;)
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 15, 2012 12:00 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. jul. 15, 2012 3:38 pm

Carles, si no fos de la ditxosa crisi tingues per segur que en comptes d'una SH300 em firaria una Tmax ... i ... Toni de moment la deixarem tal qual surt de la caixa !!!

Salut !!! ;)
Gas a la burra!!!

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dg. jul. 15, 2012 4:46 pm

[quote user="STELVIO 00" post="207392"][quote user="Joavel" post="207363"]Us esteu "desviant" del tema... :mrgreen:

Com diu en Vendetta, lo normal. ;)[/quote]

Sento discrepar :mrgreen: :mrgreen:

I no em feu donar explicacions ;)[/quote]

Sí, volem les dades i les explicacions... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:

Igual... el meu "bon amic", està equivocat ???...o potser... :tremolant :tremolant :tremolant :eyes :razz: :lol: ;)

Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Tiramilles » dg. jul. 15, 2012 8:57 pm

Hola!!

Ja fa dies que segueixo el fil d'aquest post i avui he decidit dir el que penso.
Generalitzaré, cosa que no s'hauria de fer però que quan es parla de coses generals cal fer. Per tant no parlo de un motorista en concret sinó d' una majoria.

Vivim en una societat consumista i tot en el nostre voltant està pensat per això , el consum. Jo amb aquesta opinió no vull pas críticar o menysprear aquest tipus de societat (o si.. ;) ) però no podem viure aliens al que això implica.

Estem envoltats d'uns "inputs" que ens diuen constantment que em de cuidar de la nostra seguretat, comoditat i economia. Amb totes aquestes influencies sóm capaços de trobar mil i una justificacións i necessitats per les noves compres, en aquest cas motos.

Per tant justifiquem i necessitem motos de més 14000euros amb les últimes innovacions ,gadjets, gran pòtencia.

Potser no necessitem més de 100CV per fer un adelantament, però es clar em vist mils de videos i anuncis on la moto adelanta la camara amb un simple cop de gas i l'adelanta en un paisatge maravellos en una posta de sol, i es clar tots volem viure allò.
Potser em de ser capaços de viatjar i mourens en moto amb menys pressa, adelantant quan convingui i sigui fàcil, gaudint del moment.
Jo sóc el primer que m'agrada conduir ràpid però no per això necessitem 100CV. Es igual o més divertit i igual o menys perillos anar amb una moto de 45 CV buscant els seus limits.

Potser necessitem motos amb cardan i revisions cada 30000 Km perqué no tenim temps i es incòmode fer els manteniments però potser anar amb moto, filosoficament també ha de tenir aquest aspecte de cuidar-la, mimar-la i que sigui la teva companya d'aventures. Però esclar vivim un vida massa estressada per perdre 1 hora el divendres abans d'utilitzar la moto el cap de setmana.

Segurament les motos més grans són més còmodes (en general), però potser em de canviar com valorem els viatges i sortides, les incomoditats, problemes i anecdotes la majoria de vegades són les coses que recordem. Segurmanet la majoria de vosaltres recordareu la ventada del mont Ventoux durant molt de temps.

Be, em sembla que m'estic embolicant massa

Crec que això funciona com tot en aquesta societat, sempre volem i fins i tot ens creiem que necessitem alguna cosa millor de la que tenim i trobem les excuses i justificacions que facin falta.

Sempre comprem els nostres desitjos no el que necessitem o amb el que tenim suficient.

Quan comprem una moto, sobretot una de les grosses, ens imaginem fent tots aquells viatges que segurament mai farem, veient els paisatges que segurament mai veurem i fent les coses que segurament mai farem, però acabem compran i pagant la moto que serveix per tot això que segurament no farem mai.

Ja se que molts de vosaltres no compartiu aquest discurs i que segurament esteu pensant que gràcies aquesta demanda s'han fet progressos tecnològics i s'ha prosperat, però potser hauriem d'aconseguir es que tos els recursos que, per exemple s'han malgastat per aconseguir que unes suspensions s'ajustin soles o que el faro de giri cap a on ens dirigim o molt altres gadjets, es gastesin en fer millores reals i necessaries en altres camps (medicina, medi ambient..)
Però es clar la demanda era de gadgets per les motos.

Alguns potser creiem que el fet de comprar els teus desitjos i tenir ilusions es justificació per comprar la moto que no ens cal. Però realment creieu que tenir-la us ajudarà a ser mes felicos?

Be. Ho acabo aquí

La meva resposta a la pregunta del post:

En aquesta societat, sempre volem i fins i tot ens creiem que necessitem alguna cosa millor de la que tenim i trobem les excuses i justificacions que facin falta.

No se si queda clar el que penso, segur que no :roll: :roll:
Si ho heu llegit tot . Gracies i perdò pel rollo

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dl. jul. 16, 2012 12:06 am

Collons Jordi,

Et signaria un 99% del que comentes, deixem l'1% per a escoltar una mica el que et diu el cor, la resta ja ho fa el cap, que rep tots aquests imputs que comentes.

Salut

Respon

Torna a “General”