Muntanyes Russes Prop De Manresa

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Muntanyes Russes Prop De Manresa

Entrada Autor: Ra-mon » dg. ago. 05, 2012 2:48 pm

Aquesta matí havíem d'anar a igualada i per evitar l'eix i fer el viatge més divertit hem fet la ruta de La Pollosa, Moià, hem travessat tot Manresa, Òdena i Igualada.

A Sant Salvador de Guardiola en ves d'agafar la carretera actual i ràpida hem continuat per la vella i revirada carretera: una carretera que fa anys era la única via per anar de Manresa a Igualada.

La carretera en qüestió està en força bon estat, una mica bonyeguda, i un continu de revolts i de pujades i baixades: unes autèntiques muntanyes russes :mrgreen:

Els de la zona segur que sabeu quina és i els que no feu-la alguna dia, us agradarà ;)

No hi ha cap foto però hi ha la ruta a Wikiloc des de Sant Salvador a Òdena per la carretera vella ;)

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Re: Muntanyes Russes Prop De Manresa

Entrada Autor: Vini » dg. ago. 05, 2012 4:51 pm

L'he feta un grepat de vegades,pero si vas una mica fort,cansen les "bonyecs" de la carretera,i un que altre et don un bon susto.
Si vols provar una de guapa(carretera) fes la de Callus(tens que entrar al poble)i trenca per Sant Mateu,i continua fins a Castelltallat.De aquest punt en endevant si no tens una trail,millor girar cua.
Ja moltres altres rutes per fer per carreteras desconegudes per una majoria de gent del mateix Bages.
Salut Vini :D
.

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dg. ago. 05, 2012 5:01 pm

Vini, em sembla que ja l'he fet, la carretera des de Sant Mateu puja i passa molta estona per la carena ?

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Entrada Autor: Vini » dg. ago. 05, 2012 10:25 pm

Ramon: mirat les carreteras de tots el pobles que t'escric,son moltes de les que avitualment faig:
Suria -Castelladral-Serrateix-Viver-Navas.(via ràpida a casa)
Navas-Gaià-Prats de lluçanes-Gironella.(via ràpida a casa)
Gironella-Caserres-L'Espunyola-Montmajor-Cardona.(via ràpida a casa).
Aixo de via ràpida,es per que aquestas rutas les faig al matí avanç de anar a trevallar.
En faig moltes d'altres idiferentes vesions.
Pero Ramon son maques de veritat.(jo per el meu trevall,sort en tinc.
Salut i l'independencia per Catalunya(jo ja tinc sempre l'Estelada al balcò.
Vini & Tensi
.

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dl. ago. 06, 2012 5:41 pm

Si que hi has estat Ramón, si no recordo malament, vas estar per la zona amb un "carruatge" fent turisme i després, hi vares passar en una escapada amb la Pan, o potser em falla la memòria :roll:
La resta de carreteres que et comenta en Vini, són per l'estil, tot i que per mi té un valor especial la de St. Mateu.
Són les típiques carreteres que tant són maques per fer a ritme pausat (GRUM) o més estil "carbonilles" (no miro a ningú :twisted: ).
Però estic més que convencut que per la teva zona també ni ha un bon munt de carreterones d'aquest estil.
Jo, aquesta que comentes, la feia sovint amb un vell amic i el seu R5 turbo copa per anar a esmorzar a Ca l'Andorrà. :cool:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dc. ago. 08, 2012 7:46 am

Una de les que m´agrada fer per aquesta zona es: Suria - Balsareny - Avinyò - Sant Feliu Sasserra ( 38 Qms ) :roll:
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dc. ago. 08, 2012 6:37 pm

aquesta carretera la vaig fer un cop que vaig estar uns messos treballant a Igualada,es molt divertida si la fas per fer-la, a part que hi han un parell de llocs amb unas vistes cap a Montserrat que son molt macas i vas entre boscos mai millor dit,un cop vaig arrivar em va quedar clar el perque la gent d'Igualada tiva mes cap a Barcelona o Vilafranca que cap a Manresa,potser ara canviara :roll: ,per obligacio tenia que ser un calvari ;)
Imatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dc. ago. 08, 2012 10:01 pm

[quote user="Kpeps" post="209315"]aquesta carretera la vaig fer un cop que vaig estar uns messos treballant a Igualada,es molt divertida si la fas per fer-la, a part que hi han un parell de llocs amb unas vistes cap a Montserrat que son molt macas i vas entre boscos mai millor dit,un cop vaig arrivar em va quedar clar el perque la gent d'Igualada tiva mes cap a Barcelona o Vilafranca que cap a Manresa,potser ara canviara :roll: ,per obligacio tenia que ser un calvari ;)[/quote]

Si, una cosa és fer una carretera així per diversió o per obligació :D

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. ago. 08, 2012 10:10 pm

Aquesta carretera, sempre que paso per la zona, es veu a trams, al costat de l´actual.
Sempre li he dit a la Natalia, que l´hem de fer...
Pero quant anem per alla, és pq anem a algun lloc en concret, i no ens cau mai bé...
Al final haurem de buscar un dia només per anar a fer aquesta carretera
Ex ...moltes coses

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. ago. 09, 2012 10:50 am

[quote user="Steelman" post="209330"]Aquesta carretera, sempre que paso per la zona, es veu a trams, al costat de l´actual.
Pero quant anem per alla, és pq anem a algun lloc en concret, i no ens cau mai bé...
Al final haurem de buscar un dia només per anar a fer aquesta carretera[/quote]

No home, no!
Si penses venir per la zona avisa amb una mica de temps que en un momentet et recomanem altres joies que no et pots perdre de la Catalunya Central ;)

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. ago. 17, 2012 7:51 am

[quote user="GRUM" post="209373"][quote user="Steelman" post="209330"]Aquesta carretera, sempre que paso per la zona, es veu a trams, al costat de l´actual.
Al final haurem de buscar un dia només per anar a fer aquesta carretera[/quote]

No home, no!
Si penses venir per la zona avisa amb una mica de temps que en un momentet et recomanem altres joies que no et pots perdre de la Catalunya Central ;)[/quote]

Aleix, aviat et faré un truc per que m´acompanyis, em ve molt de gust fer-la.
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 17, 2012 7:51 am, en total s’ha editat 2 vegades.
ImatgeImatgeImatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. ago. 17, 2012 1:01 pm

Cap problema, jo t'acompanyo a la carretera en qüestió i allà et deixo al teu ritme perquè sinó... :roll:

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. ago. 17, 2012 1:16 pm

[quote user="GRUM" post="209839"]Cap problema, jo t'acompanyo a la carretera en qüestió i allà et deixo al teu ritme perquè sinó... :roll:[/quote]

No home no, la farem plegats i aixis farem fotos ;)
ImatgeImatgeImatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. ago. 17, 2012 7:36 pm

Em sembla bé, sempre puc aprofitar per rodar darrera i aprendre alguna cosa dels més experimentats ;)

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » ds. ago. 18, 2012 12:36 pm

Ahir vespre, vaig passar per la ctra de les "muntanyes russes", la veritat és que és curiosa, de les que a mi m'agraden però és ben cert que l'asfalt cansa de bonyegut que està. Han posat una capa fina d'asfalt nou sobre el vell, i en alguns trossos hi ha clapes del vell, marques a terra i bonys, molts bonys que no et deixen traçar massa bé, però per fer a ritme tranquil està bé i la vista és maca.
Tot i això, i tal com deia en Vini, a la mateixa zona hi ha un parell (com a mínim) de carreteres semblants, però en millor estat per disfrutar de la conducció. Estan bé perque son trams no massa llargs que pots fer en una esgarrapada per desconectar després d'un mal dia. Jo les feia als migdies, quan treballava en horari partit i m'ajudaven a passar la tarda amb un somriure a la cara :smile:
Però com sempre, per gustos colors i a cadascú li agrada una cosa diferent, sort n'hi ha ;)
Si algún dia passeu per Manresa i us sobra una estoneta per fer revolts, aviseu.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » ds. ago. 18, 2012 12:44 pm

SI no m´he errat, per pujar a Montserrat des de Igualada, en la ruta del 11 de setembre l´he inclós ;)
Ex ...moltes coses

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dl. ago. 20, 2012 12:43 am

[quote user="Ramon" post="209134"]
... per la vella i revirada carretera: una carretera que fa anys era la única via per anar de Manresa a Igualada.
[/quote]

i tant que eés revirada. Durant molts anys s'hi va celebrar un rally (de cotxes) anomenant 1000 viratges, de fet recordo que de petit quan encara em podia pentinar fent-me ratlla, ma mare deia una frase feta molt popular per Igualada "sembla la carretera de Manresa". La via més pràctica per anar a Manresa era pel Bruc i baixant per "ca la iaia", tot i fer més quilòmetres feies més via.

Si no teniu pressa està bé per conèixer-la, però amb motos grans com les actuals la veritat és que no es disfruta massa. A més dels bonys que comenteu sol estar bruta en alguns trams. Jo la veig divertida per fer amb motos petites i lleugeres i en ella hi tinc molt bons records dels inicis "moteros", quan amb els amics i els vespinos i variants corresponents anavem a Marbea (Manresa) a comprar una simple bugia o els més potentats un escape MetraKit, sempre amb el ganivet a les dents i un casc que ens posavem de manera voluntària pq encara no era obligatori a les 49.

Una excusa com una altra de passar un dissabte al matí. Jo molt de tant en tant encar m'hi deixo perdre...

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”