La Sonda "Curiosity" Ja Es A Mart
Moderador: Airald
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
La Sonda "Curiosity" Ja Es A Mart
Per molts serà un rotllo però es tracta d'un èxit de l'enginyeria. Atesa la distància actual entre la Terra i Mart, la comunicació porta un retard de 14 minuts. Per exemple, si li ordenen "tirat un pet", fins als 28 minuts no sabem si se l'ha tirat.
Aquí hi ha el vídeo de l'històric moment. La seqüència ha durat uns set minuts.
Aterratge a Mart, aquesta matinada
Jordi "Prony"
Aquí hi ha el vídeo de l'històric moment. La seqüència ha durat uns set minuts.
Aterratge a Mart, aquesta matinada
Jordi "Prony"
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: La Sonda "Curiosity" Ja Es A Mart
Es una passada el fet que hagim pogut arribar-hi.
Ja tinc ganes de poder veure les imatges que n´aniran treient. Per mi també es un tema molt interessant, de fet quant ho he sapigut he corregut a explicar-li a la Natalia!!!
Amb tot, posare el mateix acudit que al meu Facebook.
Ja hi hagut més transit aeri a Mart, que a l´aeroport de Castelló!!
Ja tinc ganes de poder veure les imatges que n´aniran treient. Per mi també es un tema molt interessant, de fet quant ho he sapigut he corregut a explicar-li a la Natalia!!!
Amb tot, posare el mateix acudit que al meu Facebook.
Ja hi hagut més transit aeri a Mart, que a l´aeroport de Castelló!!
Ex ...moltes coses
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
Doncs jo ho veig com una despesa inecessaria en temps de crisis, i gent morint de gana... :( :( :( :(
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
[quote user="Ride" post="209252"]Doncs jo ho veig com una despesa inecessaria en temps de crisis, i gent morint de gana... :( :( :( :([/quote]
Bones,
però aquest argument donaria per un debat extens, molt extens. Per què, aleshores on posem el llistó del que és despesa innecessària o no?
Es una despesa innecesària que alguns visquem com ho fem al primer mon?? Per exemple, tenir una segona residència o un cotxe de més de 20.000 euros és despesa innecesària si ho comparem amb les necessitats de moltissimes persones del tercer mon?? Possiblement si, com tantes altres coses. I possiblement no serveixen per innovar en coneixements com si ho és la cursa espacial. No sé, avui m'hauré llevat reflexiu...
Per altra banda jo també em quedo bocabadat de les meravelles de la tècnica i vull pensar que molts del avenços espacials serveixen per a millorar el mon on vivim.
Salut.
Bones,
però aquest argument donaria per un debat extens, molt extens. Per què, aleshores on posem el llistó del que és despesa innecessària o no?
Es una despesa innecesària que alguns visquem com ho fem al primer mon?? Per exemple, tenir una segona residència o un cotxe de més de 20.000 euros és despesa innecesària si ho comparem amb les necessitats de moltissimes persones del tercer mon?? Possiblement si, com tantes altres coses. I possiblement no serveixen per innovar en coneixements com si ho és la cursa espacial. No sé, avui m'hauré llevat reflexiu...
Per altra banda jo també em quedo bocabadat de les meravelles de la tècnica i vull pensar que molts del avenços espacials serveixen per a millorar el mon on vivim.
Salut.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
I les curses de MotoGP són necessaries?? Com dius el Leclerk aquesta barrera es complicada
Pq gracies a la NASA ara a casa tots tenim un micrones
O gracies a la NASA els motoristes portem roba amb un material antiabresiu com el KEVLAR
Es complicat. I sense mirar el tema economic, com diu en Prony, ho trobo fascinant!
Pq gracies a la NASA ara a casa tots tenim un micrones
O gracies a la NASA els motoristes portem roba amb un material antiabresiu com el KEVLAR
Es complicat. I sense mirar el tema economic, com diu en Prony, ho trobo fascinant!
Ex ...moltes coses
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
realment si es veritat, es una proessa extraordinaria,personalment es una cosa que ni fu ni fa,pero si que es necesari aquest tipus de fets ja que demostra que estem en una constant evolucio i nosaltres no,pero segurament els nostres besnets i faran les vacances,cada epoca te las seves i aquesta es de les de treures el barret,un altre manera d'innovar molt rapid es amb las guerres que els governs tambe i posen la carn a la graella,per lo que millor aixo ;) ;)
- Prony
- Presentats
Es cert, es tracta de molts diners però.......si no els gastessin en la exploració espacial, ja podeu tenir ben segur que tampoc els invertirien en reduir la fam al mon.
Tot el que es gasta la NASA es deixa de gastar en armament, i això es un fet. Davant d'això, prefereixo que s'ho gastin en paper de vàter que en míssils, mines o fusells d'assalt.
Ojala m'hi volguessin com a voluntari per anar a Mart. Encara que sols sigui "One Way Ticket", al menys hauré fet quelcom interessant.
Jordi "Prony" :ban :ban
Tot el que es gasta la NASA es deixa de gastar en armament, i això es un fet. Davant d'això, prefereixo que s'ho gastin en paper de vàter que en míssils, mines o fusells d'assalt.
Ojala m'hi volguessin com a voluntari per anar a Mart. Encara que sols sigui "One Way Ticket", al menys hauré fet quelcom interessant.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Noves notícies sobre la sonda! :eyes
Han descobert que a Mart hi ha més vida intel•ligent que a TeleCinco!
Han descobert que a Mart hi ha més vida intel•ligent que a TeleCinco!

- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
[quote user="Prony" post="209235"]Per molts serà un rotllo però es tracta d'un èxit de l'enginyeria. Atesa la distància actual entre la Terra i Mart, la comunicació porta un retard de 14 minuts. Per exemple, si li ordenen "tirat un pet", fins als 28 minuts no sabem si se l'ha tirat.
[/quote]
Estic amb tú. És un èxit de l'enginyeria i ens pot aportar molt.
Malgrat tot, amb el retard de 14 minuts en matèria de comunicació, que vigilin molt les ordres que li donen perquè seguint l'exemple del pet la resposta podría ser, al cap de 28 minuts: ja m'he cagat.
[/quote]
Estic amb tú. És un èxit de l'enginyeria i ens pot aportar molt.
Malgrat tot, amb el retard de 14 minuts en matèria de comunicació, que vigilin molt les ordres que li donen perquè seguint l'exemple del pet la resposta podría ser, al cap de 28 minuts: ja m'he cagat.
- Randy-650
- Presentats
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Xavier" post="209281"]
Malgrat tot, amb el retard de 14 minuts en matèria de comunicació, que vigilin molt les ordres que li donen perquè seguint l'exemple del pet la resposta podría ser, al cap de 28 minuts: ja m'he cagat.[/quote]

Malgrat tot, amb el retard de 14 minuts en matèria de comunicació, que vigilin molt les ordres que li donen perquè seguint l'exemple del pet la resposta podría ser, al cap de 28 minuts: ja m'he cagat.[/quote]

- Ride
- Presentats
Efectivament la linia del que es necesari está al nivell com tanta gent hi ha al món.... En tot cas personalment trobo que els milers de milions per portar un tros de ferro a Mart, mai será justificable, tot i que la humanitat en pogui treure un micro-ones...
I justificar que si no s'els gasten en altres coses, no hem serveix.
Tot i que renocec que es una gesta curiosa....
Tot i que renocec que es una gesta curiosa....
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
[quote user="Xavier" post="209281"]
(...)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(...)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Prony
- Presentats
[quote user="Ride" post="209304"]Efectivament la linia del que es necesari está al nivell com tanta gent hi ha al món.... En tot cas personalment trobo que els milers de milions per portar un tros de ferro a Mart, mai será justificable, tot i que la humanitat en pogui treure un micro-ones...
Tot i que renocec que es una gesta curiosa....[/quote]
I una opinió molt respectable, com ho son totes. :cerv :cerv
Tot i que renocec que es una gesta curiosa....[/quote]
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
[quote user="Ride" post="209252"]Doncs jo ho veig com una despesa inecessaria en temps de crisis, i gent morint de gana... :( :( :( :([/quote]
Però segurament estaràs d'acord que cal invertir en investigació.
La investigació sense experimentació potser no té gaire sentit :roll:
La investigació sense experimentació potser no té gaire sentit :roll:
- Ride
- Presentats
[quote user="Prony" post="209312"]
[/quote]
O i tant !!!!!!!!! ;) ;)
[/quote]
O i tant !!!!!!!!! ;) ;)
- Ride
- Presentats
[quote user="Ramon" post="209326"]
La investigació sense experimentació potser no té gaire sentit :roll:[/quote]
S'ha d'investiguar ??? si !!!
Tot ??? No.....
I penso que la carrera a l'espai, es un concurs de qui la té més grossa....... " la nau " jejejjeej
La investigació sense experimentació potser no té gaire sentit :roll:[/quote]
S'ha d'investiguar ??? si !!!
Tot ??? No.....
I penso que la carrera a l'espai, es un concurs de qui la té més grossa....... " la nau " jejejjeej
- Randy-650
- Presentats

- Ra-mon
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="209401"]Primera foto panoràmica de Mart:
http://panoramas.dk/mars/greeley-haven.html[/quote]
Sembla que li agrada fer derrapades ;)
http://panoramas.dk/mars/greeley-haven.html[/quote]
Sembla que li agrada fer derrapades ;)
- Prony
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="209401"]Primera foto panoràmica de Mart:
http://panoramas.dk/mars/greeley-haven.html[/quote] Aquesta es de la Mars Opportunity. Les que encara no ha enviat la Curiosity seràn en tres dimensión i molt alta resolució. Les espero amb ganes.
La propera setmana ja les tindrem aquí.
http://panoramas.dk/mars/greeley-haven.html[/quote] Aquesta es de la Mars Opportunity. Les que encara no ha enviat la Curiosity seràn en tres dimensión i molt alta resolució. Les espero amb ganes.
La propera setmana ja les tindrem aquí.
- Ra-mon
- Presentats
[quote user="Prony" post="209457"][quote user="Randy-650" post="209401"]Primera foto panoràmica de Mart:
La propera setmana ja les tindrem aquí.[/quote]
Doncs sembla que no seran pas de tanta resolució ja que les càmeres que porta son de 2 megapíxels :roll:
AQUÍ s'explica.
La propera setmana ja les tindrem aquí.[/quote]
Doncs sembla que no seran pas de tanta resolució ja que les càmeres que porta son de 2 megapíxels :roll:
AQUÍ s'explica.