Quant es va plantejar la sortida em va agradar la proposta però tenia els meus dubtes en anar-hi, doncs em coincidia amb la tornada del meu viatge d’una setmana per la Selva Negra. Vaig començar a preparar maletes i vaig veure que encara m’hi cabia tenda, sac, matalas, estris varis… i l’escudellometre…. Així que decideixo empalmar vacances: de la Selva Negra cap a Gavarnie…. A la Núria, l’acabo enredant i també s’apunta a creuar tot França, uns 1130km, per arribar a Gavarnie el dissabte al vespre.
Quant arribem al camping la expedició que ha sortit al mati de Lleida tot just acaba de montar les tendes i encara falta per arribar l’Stelvio i Stelvia que ho faran el diumenge, crec que es varen perdre i això que varen surtir uns quants dies abans :mrgreen: :mrgreen:
Un cop organitzats i situats anem a fer les cervesetes de rigor esperant que arribin els que dormen al hotel.. qui són? :roll: :roll: jejejeje....

Sorpresa agradable, ens trobem amb el Jutge (Xavier).Ens varem coneixer a la sortida dels Alps i tot i que viu a cinc minuts de casa no havien tornat a coincidir.
Esperem que els gabatxos ja estiguin dormint per començar a fer el sopar, ens costa seguir l'horari francès:

Diumenge 12. Em llevo cap a les 7:00h... encara dormen tots... sshhhhhh
El dia es desperta fresquet i emboirat però això no ens farà canviar de plans.

Poc a poc van apareixent...

Diumenge toca ruta en moto. Desprès d'esmorçar enfilem via i anem a fer ruta (algú ja farà una descripció més precisa de la ruta):Pont d’Spagne, Coll de Soulor, Coll d’Spandelles, Lourdes, Cirque de Troumouse...
Arribem a Lourdes a l’hora de dinar i per no perdre gaire temps i al ser una sortida low cost dinem en un fastfood. Visita ràpida i desprès enfilem cap al Cirque de Troumouse, la carretera que hi puja és impressionant, en els darrers kilometres hi ha que pagar un pagar un peatge per accedir a dalt de tot però la guixeta era tancada i varem passar.
A punt per sortir:

Com li agrada... jejeje..

Comencem la ruta amb una visita al Carrefour de Luz-Saint-Saveur, al arribar al Pont d'Spagne en patim les conseqüències, ens agafa gana a tots:

Pont d'Spagne:

Coll d'Spandelles:

Lourdes:

Cirque de Treumouse:

Tornem al camping i ja ens trobem amb Stelvio i Stelvia, per fi són arribats :jump :jump
Molt contents de trobar-nos amb ells però dura poc la alegria...ens volen per treballar :ksss :ksss :

A pescar:

Cirque de Gavarnie des del camping:

Dilluns 13. És el dia previst per fer ruta a peu, hi ha diferents alternatives:
En Trencaferro i l’Emma s’agafen dia “romantic” i no els veiem fins l’hora de sopar…a veure si expliquen que varen fer :roll: :roll:
Altres decideixen quedar-se pel camping i fer una ruta alternativa a la prevista… ja ho explicaran... o no!
Pujada a la Brecha de Roland:
La majoria decidim agafar les motos i pujar fins el Col de Tentes, deixem les motos a l’explanada i un cop preparats (aigua, entrepans, bastons, xubasquero… i el meló)…. Enfilem cap a la Brecha de Roland….Ramon va ser el “sherpa melonero”, un meló que va portar en Prudencia des de Reus i que el Ramon va pujar fins a la Brecha :bow :bow :bow

Des del camping:

A mitja tarda ens retrobem les diferents expedicions al camping, un cop dutxats, empolaïnats i recuperats del treking, sense caminar gaire ens plantem en una terraseta de Gavarnie a fer la cerveseta, tot i que tenim el menú lowcost preparat decidim donar-li un descans als fogonets i als escudellometres i l’Stelvio reserva taula per tots en una pizzeria… Aquí ens retrobem amb en Trencaferro i l’Emma, expliquen alguna cosa d’un balneari amb cara de satisfacció. Aquest vespre si varem fer horari frances, a les 22h ja haviem sopat i haviem pres el digestiu.
Dimarts 14
Dia de tornada per alguns, aquí hi ha diferents opcions i alternatives, altres decideixen allargar l’estada (Tres, Stelvios i Trencaferro i cia.)
El primer grup (Stelman, Natalia, Núria, Ramon i Prudenci) marxen a les 8.30h… En Carles, la Patricia i jo ens prenem el mati més amb calma i desprès de tenir-ho tot endreçat a les motos sortim de Gavarnie als voltants de les 11 h. Fem el Col del Tourmalet, parem a comprar el pa a Sainte Marie de Campan, Col d’Aspin i a l’arrivar a Arreau ens trobem als que havien sortit abans a punt per dinar. Un incident amb la moto de l’Stelman els obliga a fer aquesta parada. Decidim fer un beure amb ells i comentar la jugada, però no ens quedem a dinar. Tenim picnic preparat i el pa del dia que hem comprat, abans d’enfilar el Perysourde parem a dinar al costat del llac de Loudenvielle. Ja son les 16 h i desprès de fer Perysourde i el Portillon arrivem a Viella. Carles i Patricia faran nit allí. Jo desprès de diferents alternatives faig via fins a Pont de Suert, i encara faig alguns ports més: Viu de Llevata, Creu de Perves, Port de Comiols i Coll de l’Illa.
Col d'Aspin:

Quant ja estem a punt de pujar a les motos arriba aquesta GSX R amb sidecar... tot un espectacle:

Llac de Loudenvielle, hora del picnic:

Ja faltava menys per arrribar a casa: