El Que Queda Despres Del Foc De L'Empordà

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

El Que Queda Despres Del Foc De L'Empordà

Entrada Autor: MikelRT » ds. ago. 25, 2012 8:08 pm

Aprofitant que anunciaven una petita baixada de les temperatures (desprès d’haver petit 38º per Les Galies atlàntiques de Bourdeus i La Rochelle) dons hem aprofitat per fer una ruta per l’Empordà.
Quant varem fer el viatge d’aquest estiu i varem veure la zona cremada des de l’autopista, dons se’ns va posar el “pels de punta” i a la tornada, un altre cop.
Tots ja vareu veure les noticies dels dies que va durar el foc per l’Empordà i teniu tota l’ informació, però amb aquestes imatges us podeu fer una idea de lo salvatge que es LA TRAMONTANA quant se li dona per bufar de valen: El foc va tant ràpid, que allà on toca de ple la tramuntana fa que no deixi cremar els arbres completament; a vegades crema per sota i a vegades per sobre.
M’entres que a la zones protegides del vent, es veu clarament com quedava tot socarrimat.
Be, no cal fer mes comentaris i us penjo unes quantes fotos preses avui:

Imatges de l'incendi de l'Empordà vist des del satèl•lit Terra de la Nasa. En aquesta imatge es pot veure la superfície cremada pel foc.
Imatge
Zona de la ruta d'avui
Imatge
Zona de LLERS
Imatge
Imatge

Zona de Terrades
Imatge
Imatge

Zona de Boadella
Imatge
Imatge

Zona de Escaules
Imatge
Imatge

Zona de Pont de Molins
Imatge
Imatge

Una abraçada

Mikel
MikelRT l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 25, 2012 8:08 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: El Que Queda Despres Del Foc De L'Empordà

Entrada Autor: Jesus » ds. ago. 25, 2012 8:30 pm

Em cau l'ànima als peus cada vegada que veig paratges d'aquests massacrats d'aquesta manera ... no hi ha dret, a aquest pas ho cremaran tot !!! :enfadat

Gràcies per compartir-ho company.

Salut !!!
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 25, 2012 8:31 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » ds. ago. 25, 2012 8:41 pm

Imatges esfereidores, i una desgracia per les perdues materials i humanes que hi ha hagut.

Pel tema bosc, jo m'ho miro des d'una altre prespectiva. I es que dins la desgràcia que hi ha hagut, pel què veig a les fotos no està tant malament com sembla, un arbre cremat parcialment no vol dir un arbre mort, si els matolls, però aquests es regeneren molt rapidament al igual que també no es pas dolent regenerar zones forestals perquè hi creixin nous arbres.
Ja veureu, que si plou una mica d'aqui a uns quants mesos es veurà tot verd, encara que sembli mentida, en els darrers 25 anys, la massa forestal ha crescut més d'un 20% a Catalunya, i això és una dada força significativa i esperençadora.

Això no treu la tristor de les imatges....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Toni Wan Kenobi
Presentats
Entrades: 874
Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
Ubicació: Aquí

Entrada Autor: Toni Wan Kenobi » ds. ago. 25, 2012 8:59 pm

:crys
Salut i kilòmetres!!!
Toni
:cathola

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. ago. 25, 2012 8:59 pm

Tot i que les imatges són prou impactants, opino com en Trencaferro: si hi han pluges en pocs anys tindrem uns arbres verds com mai. L'altre dia parlava amb un bosqueter de 96 anys i m'explicava que abans era normal cremar boscos per netejar-los, sobretot als llocs on no arribava el bestiar a pasturar.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 25, 2012 9:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”