Els "secrets" De Les Benzines

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Els "secrets" De Les Benzines

Entrada Autor: Ra-mon » dt. set. 04, 2012 9:19 pm

Els combustibles són els mateixos per a totes les companyies, els additius, no.
Els combustibles amb major proporció d'additius són els de Shell i BP, són els de major qualitat i porten un alt percentatge de components extra.
Repsol té una política idèntica de control, però afegeix menor quantitat d'additius.
Cepsa és pràcticament idèntica.
Les gasolines "barates", tipus Carrefour, Eroski ... aquests combustibles no porten res, es carreguen directament des dels tancs, no hi ha additius, ni estabilitzants.

L'article és de fa 2 anys però igualment vàlid.

Enllaç

Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Re: Els "secrets" De Les Benzines

Entrada Autor: Xepe71 » dt. set. 04, 2012 10:03 pm

I els additius són bons o dolents? Vull dir que, a les gasolineres barates (BonArea per exemple), veig que el diesel fa més bromera i costa més d'acabar d'omplir, però ni gasta més ni menys, i el motor sembla que no pateixi, ni fa fums rars, (dic "sembla" perquè no en tinc proves, però a la feina compartim cotxe, i els darrers canvis de cotxe s'han fet amb 480.000, 450.000 i el meu que és el nou, 70.000 i per ara sense problemes. Cert és que no només anem a aquesta gasolinera, però potser ho fem la meitat de les vegades) :|
Imatge
Les motos no perden oli, marquen territori...

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. set. 04, 2012 10:07 pm

Segons l´article d´aquest paio , les que tenen més aditius son de més qualitat.
ImatgeImatgeImatge

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dc. set. 05, 2012 8:13 am

Holaaa,

Merci per posar-ho aquí. Es força ilustratiu. Però m'ha quedat un dubte sobre els estabilitzants.

Quan tarde un diposit de benzina sense estabilitzants en perdre les seves propietats?

:roll:
Sort,

Pedroguzzi
Presentats
Entrades: 416
Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
Contacta:

Entrada Autor: Pedroguzzi » dc. set. 05, 2012 9:22 am

A mi una benzina de Carrefour en França sen va carregar un motor ( m'ho van mirar i al obrir-lo van saber que era per aixo) i a partir de aquest incident paso de aquestas benzineras.
Una de las principals misions de la gasolina es la de lubrificar el motor i si no tenen adhitius bons no ho faran, simplement detonaran dintre i punt , pero deixaran la camara de cobustio molt seca i el pisto pot arribar a gripar ( es lo que en va pasar)
Pedroguzzi l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 05, 2012 9:23 am, en total s’ha editat 1 vegada.
En dues o tres rodes , a la fi del mon
Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. set. 05, 2012 9:24 am

[quote user="Albert" post="211387"]Però m'ha quedat un dubte sobre els estabilitzants.

Quan tarde un diposit de benzina sense estabilitzants en perdre les seves propietats?[/quote]

Ni idea però suposo que deu ser com als productes de menjar, un producte "fresc" dura poc, amb estabilitzant i conservants dura més.

No sé si pot ser per això o no però a mi un dipòsit de la K75 en dura n quilòmetres.
Sortint de Mauritània vaig omplir i em vaig quedar tirat al desert, va durar un 25% menys, no sé si era per falta "d'additius normals" o fer haver-hi afegit altres "additius extres" :roll:

Respon

Torna a “General”