[quote user="Albert_KTM" post="211420"]Es veuen molt guapes !!!
Referent a això de la posició dels cilindres ....
No creieu que deixa de tenir sentit una configuració boxer si no hi ha refrigeració per aire ??
No era la seva principal funció ??
Si, ja sé que aquesta arquitectura aporta altres avantatges , però també porta alguns inconvenients .....[/quote]
No necessàriament, l'arquitectura de cilindres oposats te com a principal benefici l'equilibratge natural del tren alternatiu. La segona qüestió es que permet abaixar el centre de gravetat. Mes tard ve el fet de tenir poca alçada i poder-lo integrar millor en una carrosseria esportiva (En el cas dels automòbils). Desprès ve la pròpia dispersió de la temperatura ja que la inèrcia tèrmica es bastant inferior al haver-hi mes volum de metall per cada cilindre.
Un dels altres avantatges es, en el cas de cigonyal longitudinal, la possibilitat de reduir el desalineament "eix alternatiu (Cigonyal) /eix motriu (Cardan)", per la qual cosa es minimitzen els moments polars d'inèrcia.
I, per ultim, permet als seus propietaris poder esser capaços de canviar una bugia per si mateixos, sense sentir-se mes frustrats que en CR7.
Crec que la resta son inconvenients.
Jordi "Prony" :ban :ban