I la millor moto aventurera del món és......................
Moderador: Airald
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
I la millor moto aventurera del món és......................
..... Segons la revista america CYCLEWORLD...
La Yamaha SuperTenere 1200.
http://www.cycleworld.com/2012/08/31/be ... er-tenere/
La Yamaha SuperTenere 1200.
http://www.cycleworld.com/2012/08/31/be ... er-tenere/
Ex ...moltes coses
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Tú que l´has portat podras opinar millor que jo........................
- Steelman
- Presentats
- Contacta:
Re: I la millor moto aventurera del món és..................
Em falta provar la KTM i la Crosstourer, i provar la Tiger més a fonts...
Entre la GS i la XTZ.....
La XT es mou millor per camp ..i en revolts rapids i lents..
La GS es mes comoda per viatges, és mes noble i és mes "perdonavides" , és mes facil corretgir traçades.
Sense haver-les provat, jo hauria votat la KTM.... és una moto més 50-50 que, les altres son molt mes 80-20, i si parlem de moto aventurera.... per asfalt molta aventura no tens (normalment) ;)
La GS es mes comoda per viatges, és mes noble i és mes "perdonavides" , és mes facil corretgir traçades.
Sense haver-les provat, jo hauria votat la KTM.... és una moto més 50-50 que, les altres son molt mes 80-20, i si parlem de moto aventurera.... per asfalt molta aventura no tens (normalment) ;)
Ex ...moltes coses
- ErnesTDM
- Presentats
- Entrades: 1312
- Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
- Ubicació: Arenys de Munt
Carai, i jo aquí en el pais de les GS's... tindré que emigrar als EE.UU. :lol: :lol: :lol:
- Jordijd8
- Presentats
- Entrades: 87
- Membre des de: dj. nov. 10, 2011 11:21 pm
- Ubicació: Terrassa
[quote user="Steelman" post="211465"]Em falta provar la KTM i la Crosstourer, i provar la Tiger més a fonts...
Sense haver-les provat, jo hauria votat la KTM.... és una moto més 50-50 que, les altres son molt mes 80-20, i si parlem de moto aventurera.... per asfalt molta aventura no tens (normalment) ;)[/quote]
Jo hi provat la XTZ que opino el mateix amb un motor molt lineal
La GS perdona molt mes la traçada pero crec que el pas per curva es mes rapid amb la GS.
La Crosstourer la traçada per curva es un mixta entre la XTZ i la GS. Pel demes es molt semblant a la GS.
El canvi nou voldria tornar.lo a provar!!!!!
Faltaria provar la KTM i la Tiger..... :eyes :eyes
Sense haver-les provat, jo hauria votat la KTM.... és una moto més 50-50 que, les altres son molt mes 80-20, i si parlem de moto aventurera.... per asfalt molta aventura no tens (normalment) ;)[/quote]
Jo hi provat la XTZ que opino el mateix amb un motor molt lineal
La GS perdona molt mes la traçada pero crec que el pas per curva es mes rapid amb la GS.
La Crosstourer la traçada per curva es un mixta entre la XTZ i la GS. Pel demes es molt semblant a la GS.
El canvi nou voldria tornar.lo a provar!!!!!
Faltaria provar la KTM i la Tiger..... :eyes :eyes
- Pedroguzzi
- Presentats
- Entrades: 416
- Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
- Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
- Contacta:
[quote user="Jordijd8" post="211480"][quote user="Steelman" post="211465"]Faltaria provar la KTM i la Tiger..... :eyes :eyes[/quote]
I la nova Stelvio de >Moto Guzzi amb el diposit de 34 litres de serie

se me nota mucho???? ja ja ja ja
I la nova Stelvio de >Moto Guzzi amb el diposit de 34 litres de serie

se me nota mucho???? ja ja ja ja
Pedroguzzi l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 05, 2012 11:24 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
En dues o tres rodes , a la fi del mon

- Steelman
- Presentats
- Contacta:
Re: I la millor moto aventurera del món és..................
Tens raó..
La última NTX també té una pinta maca.......
Es que ara estem ben servits amb aquest segments..
Crosstourer
Tiger (1200 i 800)
GS (800 i 1200)
Multistrada 1200
SuperTenenre
Stelvio
Ktm 990
i no se si incloure la Versys 1000
La última NTX també té una pinta maca.......
Es que ara estem ben servits amb aquest segments..
Crosstourer
Tiger (1200 i 800)
GS (800 i 1200)
Multistrada 1200
SuperTenenre
Stelvio
Ktm 990
i no se si incloure la Versys 1000
Ex ...moltes coses
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Vinga, també diré la meva.
Tot són opinions i tot és relatiu. Primer de tot, què entenem per aventureres? Si és el cas que vol dir que poguem anar per asfalt i pistes fàcils o dificils... Segurament la KTM serà la millor. Tot i que no l'he provat, però té dues coses a favor, pes moderat i suspensions més adequades per ús trail.
De totes les altres 1200, res de res, són motos asfàltiques que permeten un ús en off, la Crosstourer la que menys i la GS o XTZ més. Tot i que trobarem motoristes que fan grans aventures amb GS, segurament anirien millor amb motos més lleugeres i menys voluminoses.
Sense cap mena de dubte la GS800 o XC 800 permeten un ús més dual i eficient per fer aventura. Ara bé penalitzen en conducció per vies ràpides la poca protecció que tenen. La GS caldria millorar algunes coses, estil seient, suspensions, ...
Si el que entenem per aventura és una moto que ens permeti circular per vies normals a distàncies molt llunyanes i alguna incursió a pistes fàcils, la Tiger Explorer 1200 pot ser una bona tria. Evidentment la GS i la Yamaha també!
Per tant algú preguntarà i la Honda, en qué destaca: motor, canvi (automàtic o manual), suavitat, cardan, crec que no té rival ara per ara.
Salut
Tot són opinions i tot és relatiu. Primer de tot, què entenem per aventureres? Si és el cas que vol dir que poguem anar per asfalt i pistes fàcils o dificils... Segurament la KTM serà la millor. Tot i que no l'he provat, però té dues coses a favor, pes moderat i suspensions més adequades per ús trail.
De totes les altres 1200, res de res, són motos asfàltiques que permeten un ús en off, la Crosstourer la que menys i la GS o XTZ més. Tot i que trobarem motoristes que fan grans aventures amb GS, segurament anirien millor amb motos més lleugeres i menys voluminoses.
Sense cap mena de dubte la GS800 o XC 800 permeten un ús més dual i eficient per fer aventura. Ara bé penalitzen en conducció per vies ràpides la poca protecció que tenen. La GS caldria millorar algunes coses, estil seient, suspensions, ...
Si el que entenem per aventura és una moto que ens permeti circular per vies normals a distàncies molt llunyanes i alguna incursió a pistes fàcils, la Tiger Explorer 1200 pot ser una bona tria. Evidentment la GS i la Yamaha també!
Per tant algú preguntarà i la Honda, en qué destaca: motor, canvi (automàtic o manual), suavitat, cardan, crec que no té rival ara per ara.
Salut
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
va... jo també diré la meva!
Per mi l'aventura la posa el que la condueix, no la moto. Restem massa influenciats per espots publicitaris, imatges de dunes, voltes al mon i demés propaganda. L'aventura d'un d'anar a Andorra amb vespino, pot ser similar a la d'un altre de creuar un continent per autopistes.. no?
Salut
Per mi l'aventura la posa el que la condueix, no la moto. Restem massa influenciats per espots publicitaris, imatges de dunes, voltes al mon i demés propaganda. L'aventura d'un d'anar a Andorra amb vespino, pot ser similar a la d'un altre de creuar un continent per autopistes.. no?
Salut
- Cristina
- Presentats
- Entrades: 1857
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
- Ubicació: Vilabella (Alt Camp)
[quote user="650X" post="211495"]va... jo també diré la meva!
Salut[/quote]
Totalment d'acord amb tu ;)
He entrat per respondre això però te m'has avançat :twisted:
Salut[/quote]
Totalment d'acord amb tu ;)
He entrat per respondre això però te m'has avançat :twisted:
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
[quote user="650X" post="211495"]Per mi l'aventura la posa el que la condueix, no la moto. Restem massa influenciats per espots publicitaris, imatges de dunes, voltes al mon i demés propaganda. L'aventura d'un d'anar a Andorra amb vespino, pot ser similar a la d'un altre de creuar un continent per autopistes.. no?[/quote]
Bones!!!
M'ha agradat molt aquesta reflexió, especialment allò de que l'aventura la posa un mateix. ;)
Tornant al tema, fa temps vaig llegir (no recordo quin fòrum) que un s'havia comprat una Adventure encara que sabia de sobres que no la utilitzaria per a la fi per la qual es fabrica, únicament li agradava tenir aquella moto que era capaç de saltar dunes al desert, creuar rius i embrutar-se de fang a la selva més profunda, imatges visualitzades al catàleg de la marca, per suposat. I de fet, moltes vegades la publicitat ens intenta vendre el que ens agradaria fer, i no pas el que farem el 99% de les vegades...
La XTZ 1200 la millor moto aventurera?? En què s'han basat per arribar a aquesta conclusió?? Què consideren aventura?? Pots anar un dia als Monegros en solitari, trencar una llanta, i al mig d'enlloc tens aventura assegurada... :shock: :shock:
Fins aviat!
Bones!!!
M'ha agradat molt aquesta reflexió, especialment allò de que l'aventura la posa un mateix. ;)
Tornant al tema, fa temps vaig llegir (no recordo quin fòrum) que un s'havia comprat una Adventure encara que sabia de sobres que no la utilitzaria per a la fi per la qual es fabrica, únicament li agradava tenir aquella moto que era capaç de saltar dunes al desert, creuar rius i embrutar-se de fang a la selva més profunda, imatges visualitzades al catàleg de la marca, per suposat. I de fet, moltes vegades la publicitat ens intenta vendre el que ens agradaria fer, i no pas el que farem el 99% de les vegades...
La XTZ 1200 la millor moto aventurera?? En què s'han basat per arribar a aquesta conclusió?? Què consideren aventura?? Pots anar un dia als Monegros en solitari, trencar una llanta, i al mig d'enlloc tens aventura assegurada... :shock: :shock:
Fins aviat!

- SisoRT
- Presentats
- Entrades: 747
- Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm
Aportacions interessants. També vull dir la meva a l'entorn de la lleugeresa d'unes i altres.
Si per aventura off-road s'entén anar amb la moto descarregada, òbviament la 450, millor que la 800 i aquesta que la 1200. Però, si com sol passar, vol dir dos maletes laterals, topcasse, bossa/es suplementària/es, bossa sobre-dipòsit, afegim-hi alguna llauna de gasolina i oli penjada i ho rematem amb la substitució del dipòsit per un de més capacitat ... tan per tan ... sabates grosses!
Si amés el que porta la moto, per dir-ho sense ofendre'm, és corpulent ... aparteu les minipokets! :mrgreen:
Si per aventura off-road s'entén anar amb la moto descarregada, òbviament la 450, millor que la 800 i aquesta que la 1200. Però, si com sol passar, vol dir dos maletes laterals, topcasse, bossa/es suplementària/es, bossa sobre-dipòsit, afegim-hi alguna llauna de gasolina i oli penjada i ho rematem amb la substitució del dipòsit per un de més capacitat ... tan per tan ... sabates grosses!
Si amés el que porta la moto, per dir-ho sense ofendre'm, és corpulent ... aparteu les minipokets! :mrgreen:
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Ja podeu dir missa, que d'aventurera, aventurera, només n'hi ha una. Dic jo... lleugeresa, estreta i joganera... com cap
Unaltra cosa és l'ús que cadascú doni a sa moto...
Unaltra cosa és l'ús que cadascú doni a sa moto...
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2012 2:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
[quote user="650X" post="211495"]va... jo també diré la meva!
Salut[/quote]
Absolutament d'acord, no és el cavall, és l'indi. :roll:
No tinc per norma comprar res en funciò de les "modes o publicitats" , i sobre tot, (quasi bé) maï, sobre la base d'opinions dels altres (per molt profesionals que siguin...), prefereixo equivocarme/apendre per mi mateix.
Salut[/quote]
Absolutament d'acord, no és el cavall, és l'indi. :roll:
No tinc per norma comprar res en funciò de les "modes o publicitats" , i sobre tot, (quasi bé) maï, sobre la base d'opinions dels altres (per molt profesionals que siguin...), prefereixo equivocarme/apendre per mi mateix.
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2012 2:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Algú em pot dir que és una moto aventurera? Desprès ja diré quina em sembla la millor del món
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
[quote user="Pasqual" post="211534"]Algú em pot dir que és una moto aventurera? Desprès ja diré quina em sembla la millor del món[/quote]
Gràcies Pasqual per fer la pregunta que estava a punt de escriure :roll:
Gràcies Pasqual per fer la pregunta que estava a punt de escriure :roll:
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Pasqual" post="211534"]Algú em pot dir que és una moto aventurera? Desprès ja diré quina em sembla la millor del món[/quote]
Una moto com la teva però amb 100 kg menys, millors suspensions i sobretot, sense ESA. Potència per sobre els 100 CV, que es pugui anar per pistes amb certa alegria i es pugui fer el burro sense desmuntar la moto.
Si sumem tot això, la que més s'hi assembla és la KTM Adventure. Però la SuperTénéré també la veig mooolt a prop, més que qualsevol GS, Tiger o Crosstourer. :roll:
La ideal per mi seria aquesta, amb una invertida al davant:

Però amb el motor d'aquesta:

Una moto com la teva però amb 100 kg menys, millors suspensions i sobretot, sense ESA. Potència per sobre els 100 CV, que es pugui anar per pistes amb certa alegria i es pugui fer el burro sense desmuntar la moto.
Si sumem tot això, la que més s'hi assembla és la KTM Adventure. Però la SuperTénéré també la veig mooolt a prop, més que qualsevol GS, Tiger o Crosstourer. :roll:
La ideal per mi seria aquesta, amb una invertida al davant:

Però amb el motor d'aquesta:

- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Aventura:
Segons l'enciclopèdia catalana: Fet que s'esdevé inesperadament a algú.
Segons wikipedia (es): Una aventura es una experiencia de naturaleza arriesgada normalmente compuesta de eventos inesperados. Una aventura puede constar de tareas arriesgadas, encuentros con personas, cosas o situaciones impactantes, la realización de metas importantes en la vida de un individuo, o un riesgoso proyecto de negocios.
Representación de una aventura.
La experimentación de una aventura puede crear estimulación física y psicológica en el individuo, que puede ser considerada contraproducente (por ejemplo, el miedo) o beneficiosa (incremento en la autoestima) dependiendo del desenlace de dicha aventura. Para algunas personas, la aventura se vuelve un factor muy importante en sus vidas.
Per tant podríem dir:
. Moto aventurera
. Aventura en moto
Son dues coses diferents no i que potser hem barrejat fins ara.
Si em permeteu, algunes sortides de Mototurisme són una aventura que fem amb motos d'aventura. :razz:
Segons wikipedia (es): Una aventura es una experiencia de naturaleza arriesgada normalmente compuesta de eventos inesperados. Una aventura puede constar de tareas arriesgadas, encuentros con personas, cosas o situaciones impactantes, la realización de metas importantes en la vida de un individuo, o un riesgoso proyecto de negocios.
La experimentación de una aventura puede crear estimulación física y psicológica en el individuo, que puede ser considerada contraproducente (por ejemplo, el miedo) o beneficiosa (incremento en la autoestima) dependiendo del desenlace de dicha aventura. Para algunas personas, la aventura se vuelve un factor muy importante en sus vidas.
Per tant podríem dir:
. Moto aventurera
. Aventura en moto
Si em permeteu, algunes sortides de Mototurisme són una aventura que fem amb motos d'aventura. :razz:
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
L'aventura en moto d'aventura...
http://azerirallyaventura.blogspot.com.es
---------------------------------
¡IKER ITURREGUI Y SU KTM 990 ADVENTURE CULMINARON CON ÉXITO SU TRAVESÍA!
El aventurero vasco se encuentra ya en casa después de casi 40.000 km de viaje.
Finalmente, la increíble aventura ha finalizado con un éxito total, superando las temibles Bam Road y Bones Road, reconocidas como dos de las pistas más inhóspitas del mundo y después de atravesar Mongolia y Siberia a los mandos de su única y fiel compañera, la KTM 990 Adventure, que al igual que él, en ningún momento ha desfallecido, como cuenta el propio Iker en su blog : “...lo de las maletas no ha sido un bollo, las he destrozado y en Tynda me las han reconstruido, pero eso no tiene nada que ver con la moto. Cuando no nos oiga nadie, sabes que te puedo decir, que en casi 30.000 km que llevo de viaje, !una!! vez le he cambiado el aceite a mi princesa, y una el filtro de aire, una!! Lo demás, tensar y engrasar la cadena. A parte de eso, nada. Si algo mas hubiese tenido, no tengo ninguna pega en contarlo. Que yo no soy oficial KTM, aunque me echen una mano. No he cambiado ni bujías, ni filtro de la bomba de gasolina, ni reglaje de válvulas, nada!! Para meterla en el avión, le tuve que sacar el aceite y aquí en Moscú le he puesto aceite nuevo, pero sin cambiar los filtros, cosa que no hago nunca. La moto para mi se lleva un diez. Ya lo sabia antes de salir, pues he tenido otras dos antes que esta...”
----------------------------------
No us perdeu aquest video:
http://azerirallyaventura.blogspot.com.es
---------------------------------
¡IKER ITURREGUI Y SU KTM 990 ADVENTURE CULMINARON CON ÉXITO SU TRAVESÍA!
El aventurero vasco se encuentra ya en casa después de casi 40.000 km de viaje.
Finalmente, la increíble aventura ha finalizado con un éxito total, superando las temibles Bam Road y Bones Road, reconocidas como dos de las pistas más inhóspitas del mundo y después de atravesar Mongolia y Siberia a los mandos de su única y fiel compañera, la KTM 990 Adventure, que al igual que él, en ningún momento ha desfallecido, como cuenta el propio Iker en su blog : “...lo de las maletas no ha sido un bollo, las he destrozado y en Tynda me las han reconstruido, pero eso no tiene nada que ver con la moto. Cuando no nos oiga nadie, sabes que te puedo decir, que en casi 30.000 km que llevo de viaje, !una!! vez le he cambiado el aceite a mi princesa, y una el filtro de aire, una!! Lo demás, tensar y engrasar la cadena. A parte de eso, nada. Si algo mas hubiese tenido, no tengo ninguna pega en contarlo. Que yo no soy oficial KTM, aunque me echen una mano. No he cambiado ni bujías, ni filtro de la bomba de gasolina, ni reglaje de válvulas, nada!! Para meterla en el avión, le tuve que sacar el aceite y aquí en Moscú le he puesto aceite nuevo, pero sin cambiar los filtros, cosa que no hago nunca. La moto para mi se lleva un diez. Ya lo sabia antes de salir, pues he tenido otras dos antes que esta...”
----------------------------------
No us perdeu aquest video:
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Be posats així... per definició una moto no pot ser o no ser aventurera ja que es un adjectiu dedicat a les persones. Altre cosa es que volguem donar vida a les coses.
Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola. Hi ha tantes motos als garatges.. :mrgreen:
Salut
[quote user="CMB" post="211541"]Aventura:
Per tant podríem dir:
. Moto aventurera
. Aventura en moto
Si em permeteu, algunes sortides de Mototurisme són una aventura que fem amb motos d'aventura. :razz:[/quote]
Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola. Hi ha tantes motos als garatges.. :mrgreen:
Salut
[quote user="CMB" post="211541"]Aventura:
Per tant podríem dir:
. Moto aventurera
. Aventura en moto
Si em permeteu, algunes sortides de Mototurisme són una aventura que fem amb motos d'aventura. :razz:[/quote]