I la millor moto aventurera del món és......................
Moderador: Airald
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Ejem, ejem, ... la moto pot tenir certes caraterístiques que pot fer que estigui més preparada per un tipus d'aventura o altra. Llavors el pilot les sabrà o voldrà utilitzar o no!
Salut
[quote user="650X" post="211543"]Be posats així... per definició una moto no pot ser o no ser aventurera ja que es un adjectiu dedicat a les persones. Altre cosa es que volguem donar vida a les coses.
Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola. Hi ha tantes motos als garatges.. :mrgreen:
Salut
[quote user="CMB" post="211541"]Aventura:
Segons l'enciclopèdia catalana: Fet que s'esdevé inesperadament a algú.
Segons wikipedia (es): Una aventura es una experiencia de naturaleza arriesgada normalmente compuesta de eventos inesperados. Una aventura puede constar de tareas arriesgadas, encuentros con personas, cosas o situaciones impactantes, la realización de metas importantes en la vida de un individuo, o un riesgoso proyecto de negocios.
Representación de una aventura.
La experimentación de una aventura puede crear estimulación física y psicológica en el individuo, que puede ser considerada contraproducente (por ejemplo, el miedo) o beneficiosa (incremento en la autoestima) dependiendo del desenlace de dicha aventura. Para algunas personas, la aventura se vuelve un factor muy importante en sus vidas.
Per tant podríem dir:
. Moto aventurera
. Aventura en moto
Son dues coses diferents no i que potser hem barrejat fins ara.
Si em permeteu, algunes sortides de Mototurisme són una aventura que fem amb motos d'aventura. :razz:[/quote][/quote]
Salut
[quote user="650X" post="211543"]Be posats així... per definició una moto no pot ser o no ser aventurera ja que es un adjectiu dedicat a les persones. Altre cosa es que volguem donar vida a les coses.
Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola. Hi ha tantes motos als garatges.. :mrgreen:
Salut
[quote user="CMB" post="211541"]Aventura:
Segons l'enciclopèdia catalana: Fet que s'esdevé inesperadament a algú.
Segons wikipedia (es): Una aventura es una experiencia de naturaleza arriesgada normalmente compuesta de eventos inesperados. Una aventura puede constar de tareas arriesgadas, encuentros con personas, cosas o situaciones impactantes, la realización de metas importantes en la vida de un individuo, o un riesgoso proyecto de negocios.
Representación de una aventura.
La experimentación de una aventura puede crear estimulación física y psicológica en el individuo, que puede ser considerada contraproducente (por ejemplo, el miedo) o beneficiosa (incremento en la autoestima) dependiendo del desenlace de dicha aventura. Para algunas personas, la aventura se vuelve un factor muy importante en sus vidas.
Per tant podríem dir:
. Moto aventurera
. Aventura en moto
Son dues coses diferents no i que potser hem barrejat fins ara.
Si em permeteu, algunes sortides de Mototurisme són una aventura que fem amb motos d'aventura. :razz:[/quote][/quote]
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola.
Henry! Però, una muntura està més o menys preparada per fer el que sigui en funció de les seves prestacions i característiques, que la fa apta pel que tu creguis que has de fer, amb més o menys qualitat. I això depèn de motor, suspensions... característiques... no?
Salut!
Henry! Però, una muntura està més o menys preparada per fer el que sigui en funció de les seves prestacions i característiques, que la fa apta pel que tu creguis que has de fer, amb més o menys qualitat. I això depèn de motor, suspensions... característiques... no?
Salut!
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2012 4:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Mireu que diu en Randy en el post de la segona joventut: Enllaç
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
CMB l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 06, 2012 4:33 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
De totes les motos que he provat, per mi la més aventurera de totes és aquesta:
Per què?
Doncs perquè sobretot durant una època era tota una aventura fer qualsevol viatge amb ella. Per tal que us feu una idea, un estiu va perdre els dos silenciosos (van sortir disparats primer un i al cap d'uns quilòmetres l'altre) abans d'arribar a Binéfar, abans havíem reposat un dels cargols que agafa el tub del darrera al motor a Alfarràs. Al dia següent vam haver de buscar algú que soldés el xassís a Pamplona, fet que vam repetir a Burgos. A Badajoz, a més de soldar el xassís per tercer cop, vam soldar el col·lector del tub d'escapament del tub davanter (vam arribar al taller amb el tub aguantat per un parell de cordills i la meva bamba) i vam instal·lar-hi uns silent blocks. L'aventura va acabar a Despeñaperros després de passar per Faro a causa del regulador, que va dir que ja en tenia prou.
Si tot això no us sembla prou aventura i penseu que només és una moto amb problemes, explicar-vos que circulant per Portugal a quarts de dotze de la nit (per evitar la calor i recuperar el temps perdut de taller en taller), se'ns va acabar la carretera per la que hi circulàvem, amb el resultat d'una de les tres motos a terra i el conductor ferit. Vaig haver d'acostar-me a una urbanització propera i buscar algú que no s'amagués de mi per tal que des del meu mòbil avisés els serveis d'urgència (no en tinc ni faves de portuguès, apart de dir cerveja, obrigado i frango), que van enviar una patrulla de la policia, una ambulància i un avís a tots els veïns per tal que s'acostessin a xafardejar. Un cop el nostre amic va ser retirat en l'ambulància i la meva dona va haver marxat al darrera en la seva moto, ens vam quedar els agents i jo sols esperant la grua que havia de recollir la moto. Al cap d'una estona, van decidir engegar el cotxe patrulla, però com que l'havien tingut amb els llums encesos (era negra nit i no hi havia cap mena de llum), no tenia bateria suficient, així que van encendre les pistoles làser aquestes que tenen per fer-te aturar i al cap d'una estona ens vam posar a empènyer el cotxe per tal d'engegar-lo, doncs volien comunicar-se per ràdio per reclamar la grua i tenien por que la grua arribés i se'ns tirés al damunt... Esperpèntic!
Per què?
Doncs perquè sobretot durant una època era tota una aventura fer qualsevol viatge amb ella. Per tal que us feu una idea, un estiu va perdre els dos silenciosos (van sortir disparats primer un i al cap d'uns quilòmetres l'altre) abans d'arribar a Binéfar, abans havíem reposat un dels cargols que agafa el tub del darrera al motor a Alfarràs. Al dia següent vam haver de buscar algú que soldés el xassís a Pamplona, fet que vam repetir a Burgos. A Badajoz, a més de soldar el xassís per tercer cop, vam soldar el col·lector del tub d'escapament del tub davanter (vam arribar al taller amb el tub aguantat per un parell de cordills i la meva bamba) i vam instal·lar-hi uns silent blocks. L'aventura va acabar a Despeñaperros després de passar per Faro a causa del regulador, que va dir que ja en tenia prou.
Si tot això no us sembla prou aventura i penseu que només és una moto amb problemes, explicar-vos que circulant per Portugal a quarts de dotze de la nit (per evitar la calor i recuperar el temps perdut de taller en taller), se'ns va acabar la carretera per la que hi circulàvem, amb el resultat d'una de les tres motos a terra i el conductor ferit. Vaig haver d'acostar-me a una urbanització propera i buscar algú que no s'amagués de mi per tal que des del meu mòbil avisés els serveis d'urgència (no en tinc ni faves de portuguès, apart de dir cerveja, obrigado i frango), que van enviar una patrulla de la policia, una ambulància i un avís a tots els veïns per tal que s'acostessin a xafardejar. Un cop el nostre amic va ser retirat en l'ambulància i la meva dona va haver marxat al darrera en la seva moto, ens vam quedar els agents i jo sols esperant la grua que havia de recollir la moto. Al cap d'una estona, van decidir engegar el cotxe patrulla, però com que l'havien tingut amb els llums encesos (era negra nit i no hi havia cap mena de llum), no tenia bateria suficient, així que van encendre les pistoles làser aquestes que tenen per fer-te aturar i al cap d'una estona ens vam posar a empènyer el cotxe per tal d'engegar-lo, doncs volien comunicar-se per ràdio per reclamar la grua i tenien por que la grua arribés i se'ns tirés al damunt... Esperpèntic!
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Si, home ja ho sé... el que vull dir es que les aventures poden ser diferents segons la persona que les vulgui viure, que no tenen perquè estar fixades en un tipus de recorregut concret on tot siguin selves, dunes, rius profunds i plànicies interminables! d'acord que segurament es el concepte mes estès d'aventura (no per això posen els cognoms a les motos "Adventure" per que sí) però d'això jo en dic Trail, o tot terreny.
L'aventura es totalment subjectiva i on jo puc flipar en colors un altre es pot aburrir. El que recorria el mon amb una yamaha r1 no està visquent una aventura, ja que no porta una moto aventurera? tan sols amb la mateixa moto i un mateix recorregut, un pot sentir-se protagonista d'una gran aventura i un altre solament un viatger, per mi l'aventura la marca cadascú, això si! amb una trail tens més possibilitats de sortir-ne content.
Potser un altre enfoc de la pregunta podria ser: Quina es la millor moto per viatjar "all-road"?
Salut!
PD:avui estic torracollons, ja em perdonareu :mrgreen:
[quote user="Fjodor" post="211549"]Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola.
Henry! Però, una muntura està més o menys preparada per fer el que sigui en funció de les seves prestacions i característiques, que la fa apta pel que tu creguis que has de fer, amb més o menys qualitat. I això depèn de motor, suspensions... característiques... no?
Salut![/quote]
L'aventura es totalment subjectiva i on jo puc flipar en colors un altre es pot aburrir. El que recorria el mon amb una yamaha r1 no està visquent una aventura, ja que no porta una moto aventurera? tan sols amb la mateixa moto i un mateix recorregut, un pot sentir-se protagonista d'una gran aventura i un altre solament un viatger, per mi l'aventura la marca cadascú, això si! amb una trail tens més possibilitats de sortir-ne content.
Potser un altre enfoc de la pregunta podria ser: Quina es la millor moto per viatjar "all-road"?
Salut!
PD:avui estic torracollons, ja em perdonareu :mrgreen:
[quote user="Fjodor" post="211549"]Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola.
Henry! Però, una muntura està més o menys preparada per fer el que sigui en funció de les seves prestacions i característiques, que la fa apta pel que tu creguis que has de fer, amb més o menys qualitat. I això depèn de motor, suspensions... característiques... no?
Salut![/quote]
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Cordills Segi !!! No et desitjo gaires aventuras com aquesta :mrgreen:
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
[quote user="650X" post="211569"]Si, home ja ho sé... el que vull dir es que les aventures poden ser diferents segons la persona que les vulgui viure, que no tenen perquè estar fixades en un tipus de recorregut concret on tot siguin selves, dunes, rius profunds i plànicies interminables! d'acord que segurament es el concepte mes estès d'aventura (no per això posen els cognoms a les motos "Adventure" per que sí) però d'això jo en dic Trail, o tot terreny.
L'aventura es totalment subjectiva i on jo puc flipar en colors un altre es pot aburrir. El que recorria el mon amb una yamaha r1 no està visquent una aventura, ja que no porta una moto aventurera? tan sols amb la mateixa moto i un mateix recorregut, un pot sentir-se protagonista d'una gran aventura i un altre solament un viatger, per mi l'aventura la marca cadascú, això si! amb una trail tens més possibilitats de sortir-ne content.
Potser un altre enfoc de la pregunta podria ser: Quina es la millor moto per viatjar "all-road"? Audi!!!!!
Salut!
PD:avui estic torracollons, ja em perdonareu :mrgreen:
[quote user="Fjodor" post="211549"]Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola.
Henry! Però, una muntura està més o menys preparada per fer el que sigui en funció de les seves prestacions i característiques, que la fa apta pel que tu creguis que has de fer, amb més o menys qualitat. I això depèn de motor, suspensions... característiques... no?
Salut![/quote][/quote]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I què m'en dius d'anar a voltar amb la Husqvarna i els cargols, no va ser aventura?
L'aventura es totalment subjectiva i on jo puc flipar en colors un altre es pot aburrir. El que recorria el mon amb una yamaha r1 no està visquent una aventura, ja que no porta una moto aventurera? tan sols amb la mateixa moto i un mateix recorregut, un pot sentir-se protagonista d'una gran aventura i un altre solament un viatger, per mi l'aventura la marca cadascú, això si! amb una trail tens més possibilitats de sortir-ne content.
Potser un altre enfoc de la pregunta podria ser: Quina es la millor moto per viatjar "all-road"? Audi!!!!!
Salut!
PD:avui estic torracollons, ja em perdonareu :mrgreen:
[quote user="Fjodor" post="211549"]Però si definíssim aventurera una moto per qualitats, sempre, sempre aquestes qualitats vindrien donades per el pilot/a que la porta. Mai per si sola.
Henry! Però, una muntura està més o menys preparada per fer el que sigui en funció de les seves prestacions i característiques, que la fa apta pel que tu creguis que has de fer, amb més o menys qualitat. I això depèn de motor, suspensions... característiques... no?
Salut![/quote][/quote]
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I què m'en dius d'anar a voltar amb la Husqvarna i els cargols, no va ser aventura?
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Estem marxant de tema ja...
:|
Parlem del concepte d'una moto que et permeti fer DE TOT i sigui apta i pensada ja per això.
No vull dir que per força en un viatge i amb una Gold Wing hagis de passar per un llit de riu ple de rocs per que no et queda més remei... això forma part del viatge. És l'aventura del viatge.
Parlem aqui (em sembla) d'una muntura que et permeti plantejar-te el viatge passant per aquest llit de rocs i al mateix temps, per l'autopista o per un port de muntanya o per uns sorrals... m'explico?
Ja pensada per sortejar qualsevol tipus d'obstacle i terreny, independentment de qui la porti.
:D
:|
Parlem del concepte d'una moto que et permeti fer DE TOT i sigui apta i pensada ja per això.
No vull dir que per força en un viatge i amb una Gold Wing hagis de passar per un llit de riu ple de rocs per que no et queda més remei... això forma part del viatge. És l'aventura del viatge.
Parlem aqui (em sembla) d'una muntura que et permeti plantejar-te el viatge passant per aquest llit de rocs i al mateix temps, per l'autopista o per un port de muntanya o per uns sorrals... m'explico?
Ja pensada per sortejar qualsevol tipus d'obstacle i terreny, independentment de qui la porti.
:D
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
[quote user="Fjodor" post="211617"]Estem marxant de tema ja...
:|
Parlem del concepte d'una moto que et permeti fer DE TOT i sigui apta i pensada ja per això.
No vull dir que per força en un viatge i amb una Gold Wing hagis de passar per un llit de riu ple de rocs per que no et queda més remei... això forma part del viatge. És l'aventura del viatge.
Parlem aqui (em sembla) d'una muntura que et permeti plantejar-te el viatge passant per aquest llit de rocs i al mateix temps, per l'autopista o per un port de muntanya o per uns sorrals... m'explico?
Ja pensada per sortejar qualsevol tipus d'obstacle i terreny, independentment de qui la porti.
:D[/quote]
Potser pel que vols dir , la millor sigui l´actual KTM 990 Adventure R i en menor mesura la BMW GS 800 ( aquestes suspensions !!!!
)com a Trails 50/50 % ( qui fa una sortida amb una Trail al 50% ???? ) ( una sortida de 300 Qms i 150 Qms. de camins ???? ) :-o
després hi han les trails SUV que son motos de carretera que permeten circular o més ben dit " patir " -- unes mes que d´altres -- per camins no massa complicats ( que poden ser totes les restants ) :roll: :roll:
:|
Parlem del concepte d'una moto que et permeti fer DE TOT i sigui apta i pensada ja per això.
No vull dir que per força en un viatge i amb una Gold Wing hagis de passar per un llit de riu ple de rocs per que no et queda més remei... això forma part del viatge. És l'aventura del viatge.
Parlem aqui (em sembla) d'una muntura que et permeti plantejar-te el viatge passant per aquest llit de rocs i al mateix temps, per l'autopista o per un port de muntanya o per uns sorrals... m'explico?
Ja pensada per sortejar qualsevol tipus d'obstacle i terreny, independentment de qui la porti.
:D[/quote]
Potser pel que vols dir , la millor sigui l´actual KTM 990 Adventure R i en menor mesura la BMW GS 800 ( aquestes suspensions !!!!
després hi han les trails SUV que son motos de carretera que permeten circular o més ben dit " patir " -- unes mes que d´altres -- per camins no massa complicats ( que poden ser totes les restants ) :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 07, 2012 10:23 am, en total s’ha editat 5 vegades.

-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
No ho sé quina és la millor..
Només sé que la que jo tinc s'acosta bastant al concepte que tractem. Ja no és anar per pistes només... és tot el concepte de portar la moto.. la posició, les prestacions, les "maneres" (que deia en Paco Tombas)... tota una filosofia de viatge, d'excursió, de sortida, del que sigui. Saps que trobis el que et trobis, no t'arrugaràs...
SUV? hahà.. molt bona... si, l'asfaltització del concepte trail demostra que poden més els diners (vendes) que el concepte en sí mateix. Ja n'hem parlat molt aqui, d'això.
El món de la moto va veure el naixement de muntures monocilíndriques amb xassis més o menys d'enduro i amb motors "grossos" per tal de fer llargues tirades i passar per sobre de qualsevol terreny, sobretot japos (XT, XL, KLR, DR...). Les europees van tenir les seves versions, al principi amb no tanta sort ni fiabilitat...
La posada en escena de grans curses pel desert o en camp obert va fer pujar les vendes d'aquest tipus de moto. El màxim exponent va ser el paris-Dakar, en els seus anys gloriosos, en els quals em vaig enganxar com un tontet. Em fascinava, de fet, despres de la DT 80 em vaig comprar la XT 600 autèntica.
Aquesta etapa va acabar i les marques, ja involucrades al 100% amb aquest tipus de curses, van optar per bicilíndrics, ja fos Yamaha, Honda, BMW.. i al final KTM, la marca que més ha invertit en aquest tipus de muntura, i que més ha invertit en les motos de sèrie per tal que s'assemblin a les de competició.
-- Aqui radica la filosofia de la 990. El que més m'agrada d'aquesta moto és que és la que més propera està d'una moto de curses.--
Tot això, juntament amb les primeres crisis de vendes i amb la davallada de les curses de llarga distància, i amb el conseqüent augment de preu (i pes) de les bicilíndriques, va fer que l'usuari de moto trail grossa passés de ser on-off a ser 80-90% on. Resultat: la majoria de motos d'aquesta filosofia són ara asfàltiques. Sobretot les que es venen més, però en el fons s'ha creat un tipus de moto ideal per viatjar, poden ser carregades molt be, centres de gravetat alts i posicions còmodes per conduir en llargues tirades. Així han nascut Multistrades, Explorers.. etc. fins a tal punt que fins i tot hi ha models que porten llantes d'aleació. Molts models fins i tot van disfressats d'aventureres, però xais amb pell de llop. Li devem alguna cosa a Thierry Sabine?
Per això, per mi, l'autèntica segueix sent... i per això es ven poc. Tinc clar que el que vol una KTM no té alternativa ni competència. És KTM i punt.
Això si, suposo que la nova 1200 que treuran serà un pas més cap a l'asfaltització.. o no? ja veurem...
El més important, és passar-ho bé amb el que es tingui.
Només sé que la que jo tinc s'acosta bastant al concepte que tractem. Ja no és anar per pistes només... és tot el concepte de portar la moto.. la posició, les prestacions, les "maneres" (que deia en Paco Tombas)... tota una filosofia de viatge, d'excursió, de sortida, del que sigui. Saps que trobis el que et trobis, no t'arrugaràs...
SUV? hahà.. molt bona... si, l'asfaltització del concepte trail demostra que poden més els diners (vendes) que el concepte en sí mateix. Ja n'hem parlat molt aqui, d'això.
El món de la moto va veure el naixement de muntures monocilíndriques amb xassis més o menys d'enduro i amb motors "grossos" per tal de fer llargues tirades i passar per sobre de qualsevol terreny, sobretot japos (XT, XL, KLR, DR...). Les europees van tenir les seves versions, al principi amb no tanta sort ni fiabilitat...
La posada en escena de grans curses pel desert o en camp obert va fer pujar les vendes d'aquest tipus de moto. El màxim exponent va ser el paris-Dakar, en els seus anys gloriosos, en els quals em vaig enganxar com un tontet. Em fascinava, de fet, despres de la DT 80 em vaig comprar la XT 600 autèntica.
Aquesta etapa va acabar i les marques, ja involucrades al 100% amb aquest tipus de curses, van optar per bicilíndrics, ja fos Yamaha, Honda, BMW.. i al final KTM, la marca que més ha invertit en aquest tipus de muntura, i que més ha invertit en les motos de sèrie per tal que s'assemblin a les de competició.
-- Aqui radica la filosofia de la 990. El que més m'agrada d'aquesta moto és que és la que més propera està d'una moto de curses.--
Tot això, juntament amb les primeres crisis de vendes i amb la davallada de les curses de llarga distància, i amb el conseqüent augment de preu (i pes) de les bicilíndriques, va fer que l'usuari de moto trail grossa passés de ser on-off a ser 80-90% on. Resultat: la majoria de motos d'aquesta filosofia són ara asfàltiques. Sobretot les que es venen més, però en el fons s'ha creat un tipus de moto ideal per viatjar, poden ser carregades molt be, centres de gravetat alts i posicions còmodes per conduir en llargues tirades. Així han nascut Multistrades, Explorers.. etc. fins a tal punt que fins i tot hi ha models que porten llantes d'aleació. Molts models fins i tot van disfressats d'aventureres, però xais amb pell de llop. Li devem alguna cosa a Thierry Sabine?
Per això, per mi, l'autèntica segueix sent... i per això es ven poc. Tinc clar que el que vol una KTM no té alternativa ni competència. És KTM i punt.
Això si, suposo que la nova 1200 que treuran serà un pas més cap a l'asfaltització.. o no? ja veurem...
El més important, és passar-ho bé amb el que es tingui.
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 07, 2012 10:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- ErnesTDM
- Presentats
- Entrades: 1312
- Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
- Ubicació: Arenys de Munt
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Jo estic amb els que pensen que la moto per si sola no fa l'aventura. També caldria saber que entenen els americans per aventura... L'aventura la vas construint tu mateix a mida que fas km. El 99,9% dels km que jo faig son per asfalt (excepte alguna pista pel Montnegre, cap problema). Crec que escollim aquestes màquines per comoditat, ergonomia, capacitat de càrrega, motor incansable... ¿que quina es la millor? doncs tants caps tants barrets. Jo no canviaria la meva Supertenere per cap d'altre, com suposo que en Fjodor no canviaria la seva KTM.
Dit això, si que canviaria la ST per un altre... per a mi la moto ideal seria una TDM1200!! ;)
...els d'Iwata som així.
Dit això, si que canviaria la ST per un altre... per a mi la moto ideal seria una TDM1200!! ;)
...els d'Iwata som així.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Jo vaig tenir 3 SuperTeneres 750... l'autèntica... els hi vaig fer un munt de kilometres... i encara avui me'n compraria una per estripar... allò anava de fàbula. Les portava amb bones suspensions i tocades... la 1200 és molt ben feta, però ha perdut filosofia. Per mi és massa voluminosa. M'agrada la WorldCrosser!!! :D
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 07, 2012 11:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Suzuki, ara diu que fa tard i que veu que a Europa les que tallen el bacallà son les maxitrail, diuen que presentaràn una maxitrail de 1200 cc aquest any , una sorpresa diferent a les altres .... esperem que no sigui semblant a la Kawasaki versys 1000 cc. que només de veure-la passar , et venen ganes de tirar-li tomàquets !!!!
( eh ? que cap usuari de Kawa s´ofengui !!! ) :-o
( eh ? que cap usuari de Kawa s´ofengui !!! ) :-o
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 07, 2012 11:25 am, en total s’ha editat 3 vegades.

- ErnesTDM
- Presentats
- Entrades: 1312
- Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
- Ubicació: Arenys de Munt
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Tens rao, aquelles Superteneres i també les Africa Twin, GS 80...
Perquè el garatge ja el tinc a tope, que sino m'agradaria tenir una ST750 per anar-la restaurant.
Perquè el garatge ja el tinc a tope, que sino m'agradaria tenir una ST750 per anar-la restaurant.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Tens raó.. la Versys té un disseny desafortunat... (mia opinion)...
De fet, trailment parlant, de Suzuki i Kawa no m'ha interessat gaire res mai... les XT i les XL li donaven mil voltes, per mi. La prova és... una DT, dues XT, i tres XTZ 750... i una XR!
Només les RM i les KX de motocross.
L'època gloriosa de les RM de motocross, les "grogues"... eren brutals!
De fet, trailment parlant, de Suzuki i Kawa no m'ha interessat gaire res mai... les XT i les XL li donaven mil voltes, per mi. La prova és... una DT, dues XT, i tres XTZ 750... i una XR!
Només les RM i les KX de motocross.
L'època gloriosa de les RM de motocross, les "grogues"... eren brutals!
- ErnesTDM
- Presentats
- Entrades: 1312
- Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
- Ubicació: Arenys de Munt
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
L'hi donava la rao al Fjodor.
Pel que fa a la Versys... que aborrit seria un mon ple de GS's :mrgreen:
Pel que fa a la Versys... que aborrit seria un mon ple de GS's :mrgreen:
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Pel que fa a totes, no?
No m'imagino un món ple de KTMs!!!!!! :D
Però sí que és veritat que les GS... aixeques una pedra i en surten tres!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No m'imagino un món ple de KTMs!!!!!! :D
Però sí que és veritat que les GS... aixeques una pedra i en surten tres!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Jo continuaria anant amb la RT :evil:
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Si, van molt bé, però no és del concepte que es tracta aqui...
Sector.. ruteres?
Vsssss
Sector.. ruteres?
Vsssss
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................
Perdó. Em pensava que es parlava de la millor moto del món i donava la meva opinió ;) .
I es tracta de la més aventurera.
I es tracta de la més aventurera.
Xavier l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 07, 2012 12:27 pm, en total s’ha editat 2 vegades.