I la millor moto aventurera del món és......................

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: I La Millor Moto Aventurera Del Món és..................

Entrada Autor: Fjodor » dv. set. 07, 2012 12:49 pm

Bona pregunta!!!
Quina és la millor amoto del món??? :D

Això és unaltre post, o és aqui?
Qui fa les millors truites de trumfes?
QUines bombetes cremen millor? duren més?

És cert que les piles Duracell duren més que les altres?

De debó ARIEL és blancura?

Mmmmmm... el sexe dels àngels?

Per què coll... la derbi C6 fonia biel.la amb aquella facilitat?

Feina per Sebastià D'Arbó

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. set. 07, 2012 1:00 pm

[quote user="Fjodor" post="211638"]

De fet, trailment parlant, de Suzuki i Kawa no m'ha interessat gaire res mai... les XT i les XL li donaven mil voltes, per mi. La prova és... una DT, dues XT, i tres XTZ 750... i una XR!
[/quote]

La Suzuki Djebel 650 no la vas mirar mai amb bons ulls? :shock: Doncs amb una mínima preparació (molles i tubarro) era mooooolt bona moto per fer trail 100%. I molt millors que les XT.

El teu problema es diu 'marquitis'. :cool:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dv. set. 07, 2012 1:24 pm

Jo crec que la XT li donava 1000 voltes... la de patada, i dos discs.

No una, 1000. Sobretot, en l'arrancada...

Marquitis... hahaha.. molt bona...
Jo només sé que en el grupillo hi havia dues XT i tres Djebels... i sempre ens haviem d'esperar una hora per que arranquessin les Suzis... apart de pèrdues d'oli a les juntes del cilindre, etc. etc... però, també anaven bé, home!
De fet, crec que la referència de l'època eren elles dues, amb permís de la XL amb aquell dipòsit gros... però... que bonica era!

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dv. set. 07, 2012 2:46 pm

[quote user="Xavier" post="211652"]Perdó. Em pensava que es parlava de la millor moto del món i donava la meva opinió ;) .

I es tracta de la més aventurera.[/quote]

Xavier, el que fa l'enamorament! ;)

No hi ha res com està content amb la moto que tens i sobretot si omple les expectatives reals!

Per altra banda, n'hi ha uns quants que si que fem sortides trails amb cara i ulls. És a dir de més de 100km amb ruta mixte asfalt, pistes.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dv. set. 07, 2012 6:43 pm

M'agrada aquest fil!

Segueixo sense tenir clar que vol dir una "moto aventurera".

En el cas d'en Sergibuda, sembla que la seva no és una moto aventurera, la seva és una aventura d'anar en aquesta moto fins al Faro ;) :bow

Sembla que les "motos aventureres" només poden ser maxitrails. N'esteu segurs?

Si com diu en CMB:

Aventura:

Segons l'enciclopèdia catalana: Fet que s'esdevé inesperadament a algú.

Intentar fer un viatge off amb una GSA més que una aventura és un suïcidi (sobretot si porta ESA) :lol: Aquesta MAxitrail (es pot dir així?) és una màquina quasi perfecte per fer asfalt. Molt d'asfalt. Còmode, autonomia (he arribat a fer 550 kms), capacitat de càrrega, fiable (en quan a motor), fàcil de portar, etc.... Ideal per fer viatges de llarg recorregut asfaltats.

Si com diu en 650-X:

Potser un altre enfoc de la pregunta podria ser: Quina es la millor moto per viatjar "all-road"?

si es tracta d'això, no tinc cap dubte. Una 450 (màxim 600) monocilindrica amb el mínim d'electrònica, amb capacitat de carrega i autonomia mínima de 300-400 km.

Hi havia un post (molt interessant) que he intentat recuperar i no he trobat, en que es parlava de amb quina moto aniries a fer la volta al món. Imagino que aquesta seria la moto més "aventurera". O no?

Pregunta per els malalts de marquitis: Aniríeu a fer la volta al món "aventurera" amb la vostra marca de moto? Sigui taronja o amb dos....boxers?

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. set. 07, 2012 8:01 pm

ens en anem del tema però mireu aqui:

http://www.bmwmotos.com/foro/showthread ... ail/page11

http://www.bmwmotos.com/foro/showthread ... ail/page12

si la presenten al mateix temps que la Gs H2o. ( Ifma Köln ) ...... :Disparant

:eyes :eyes :eyes :eyes
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 07, 2012 8:04 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. set. 07, 2012 8:12 pm

[quote user="Pasqual" post="211687"]
Hi havia un post (molt interessant) que he intentat recuperar i no he trobat, en que es parlava de amb quina moto aniries a fer la volta al món. Imagino que aquesta seria la moto més "aventurera". O no?

[/quote]

Parles d'aquest fil?

ErnesTDM
Presentats
Entrades: 1312
Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
Ubicació: Arenys de Munt

Entrada Autor: ErnesTDM » dv. set. 07, 2012 8:16 pm

Doncs jo si que hi aniria, a la fi del mon. De la mateixa manera que podria anar amb una BMW, una Honda, una Triumph...

Estic d'acord que per sentir que estàs fent una autèntica aventura en moto, no implica necessariament sortir del "negre". Encara que entenc que el terme "aventura" es relaciona sempre amb dessert, selva, paratges inhòspits... (això es que no saben que son les rondes de bcn a les 8 del mati :mrgreen: )

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. set. 07, 2012 8:29 pm

[quote user="ErnesTDM" post="211701"]

Estic d'acord que per sentir que estàs fent una autèntica aventura en moto, no implica necessariament sortir del "negre".....[/quote]

No cal, no. Si no preguntem-li al Cuco quan torni.

Fotos fetes a Guatemala: :tremolant

Imatge

Imatge

Imatge

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dv. set. 07, 2012 8:29 pm

[quote user="Randy-650" post="211700"][quote user="Pasqual" post="211687"]

[/quote]

Parles d'aquest fil?[/quote]

EXACTE! Com t'ho fas per trobar-ho? He estat 20 minuts intentant trobar-lo

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dv. set. 07, 2012 8:39 pm

[quote user="Randy-650" post="211703"][quote user="ErnesTDM" post="211701"]

Estic d'acord que per sentir que estàs fent una autèntica aventura en moto, no implica necessariament sortir del "negre".....[/quote]

No cal, no. Si no preguntem-li al Cuco quan torni.

Fotos fetes a Guatemala: :tremolant

Imatge

Imatge

Imatge[/quote]

Uix, això és anar a Guatemala i acabar a "Guatapeor"!!! ;)

Ara no mapedregueu per l'acudit eh!!! :???:
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. set. 07, 2012 8:41 pm

[quote user="Trencaferro" post="211705"]

Uix, això és anar a Guatemala i acabar a "Guatapeor"!!! ;)

Ara no mapedregueu per l'acudit eh!!! :???:[/quote]

Imatge

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » ds. set. 08, 2012 12:55 pm

Si parlem d'aventura, parlem de off-road, Âfrica, Mongòlia, sudamèrica, Islàndia, etc no? O parlem de que "et passin coses" encara que sigui a l'autopista que et porta a Assen?
Jo crec que parlem de -com amínim- algo de off-road, si no no ens estaríem referint a les trails. I per aquest tipus de viatje com menys quilos, volum i tecnología millor. Mecànica reparable amb un mínim de coneixements, fora plàstics i materials "extranys" que no es poden soldar facilment.
Les millors, per a mi; XT's, Dominators, dr's, i alguna bicilíndrica (GS de carburadors, Africa Twin, Transalp...)
Clar que, segons com es miri, també és una aventura fer uns quants díes seguits de pistes amb 250 quilos de moto, magnèsis i aluminis que no es poden soldar, injeccions intocables, ordinadors inaccesibles, etc...

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dc. set. 12, 2012 9:24 am

...i és que és genial viure sempre enamorat... :D
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 12, 2012 9:24 am, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dc. set. 12, 2012 8:48 pm

umm, com la veieu?

Imatge

Té algunes coses bones per a realitzar aventures...

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. set. 12, 2012 9:14 pm

A mí m´agrada, potser hi posaria unes altres rodes
ImatgeImatgeImatge

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dj. set. 13, 2012 9:11 am

Ummmm... amb maletes, la veig estranya.. hi ha més maleta que moto... no?
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 13, 2012 9:12 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dv. set. 14, 2012 12:05 am

Doncs el Cuco ja ha tornat, i té de donar la raó Fjodor: Arribar amb una KTM és tota una aventura.. jajajajaja. Has comptat cada quan necessites una benzinera atès l'elevat consum de la 990, o ja comptes amb afagir-hi el dipòsit de 1.200 lereres?

Com gairebé sempre estic d'acord amb en Pascual amb la seva concepió de la moto aventurera, però òbviament això és perquè ell i jo pensem en viatges que comportaran una dosi alta de off (àfrica esencialment).

La millor moto per anar on sigui és la nostra propia moto, ja que l'aventura és justament la d'arribar-hi els dos junts, fins i tot en un vespino.

Ara bé, segons la configuració de la moto el viatge serà més còmode o fàcil, o menys.

Un parell de continents atravessats em fan reflexionar sobre la velocitat màxima que necessitaré en un viatge, i creieu-me que ara ja se´m fa difícil creure que en un viatge "guapo" necessitaré mai (necessitat, no comoditat) anar a més de 120 kms/h. Per tant, el sobrepés que significa una moto d'altes prestacions (bicilíndric de 1000 en amunt), no m´és en absolut necessari. El fet que les bi/tricilíndriques baixes (800), tinguin un pes encara elevat, fan desestimar-les (posats a triar) malgrat que la fiabilitat dels dos cilindres és un tema a tenir en compte quan es manté amb un consum tant contingut com el de la GS800 (4,5l).

El cert és que en un viatge aventurer, crec que hi ha aspectes prioritaris com son l'autonomia real amb capacitat per digerir benzines indigeribles sense conseqüències pel motor (heu sentit mai com canten les válvules d'un boxer amb la benzina dolenta simplement del Marroc?). El segon aspecte al que dono importància es la comoditat de marxa que inclou una cúpula suficient, un seient sofrible, i una postura erguida, doncs 12 i 13 hores per dia amb incomoditat fan que el que fallis siguis tú, i per molta bona moto que portis acabis estirat al llit amb lumbalgia, per exemple. La il·luminació ha de ser suficient i la càrrega de la bateria ha d'estar garantia (cosa que en cap cas pasa amb la GS 800).
La capacitat de càrrega ha de ser, si més no, mínima, malgrat que sigui amb alforges, un subxasis del darrera és imprescindible. No s´hi pensa mai que apart de l'equipatge cal portar sempe aigua, oli i menjar, recanvis, etc, vulguis o no.
En definitiva i no m'enrotllo més, la que jo voldria tenir encara no s´ha fabricat. Aquesta Huskye s´hi assembla força, però potser la que s´hi assembla més, per la seva postura, capacitat de càrrega i autonomia (dipòsit/consum), sigui efectivament la Yamaha Teneré (la mono), llàstima que la relació pes/potència ha quedat un xic curta.

CMB
Presentats

Entrada Autor: CMB » dv. set. 14, 2012 12:53 am

[quote user="Cuco" post="212359"]Doncs el Cuco ja ha tornat, i té de donar la raó Fjodor: Arribar amb una KTM és tota una aventura.. jajajajaja. Has comptat cada quan necessites una benzinera atès l'elevat consum de la 990, o ja comptes amb afagir-hi el dipòsit de 1.200 lereres?

Com gairebé sempre estic d'acord amb en Pascual amb la seva concepió de la moto aventurera, però òbviament això és perquè ell i jo pensem en viatges que comportaran una dosi alta de off (àfrica esencialment).

La millor moto per anar on sigui és la nostra propia moto, ja que l'aventura és justament la d'arribar-hi els dos junts, fins i tot en un vespino.

Ara bé, segons la configuració de la moto el viatge serà més còmode o fàcil, o menys.

Un parell de continents atravessats em fan reflexionar sobre la velocitat màxima que necessitaré en un viatge, i creieu-me que ara ja se´m fa difícil creure que en un viatge "guapo" necessitaré mai (necessitat, no comoditat) anar a més de 120 kms/h. Per tant, el sobrepés que significa una moto d'altes prestacions (bicilíndric de 1000 en amunt), no m´és en absolut necessari. El fet que les bi/tricilíndriques baixes (800), tinguin un pes encara elevat, fan desestimar-les (posats a triar) malgrat que la fiabilitat dels dos cilindres és un tema a tenir en compte quan es manté amb un consum tant contingut com el de la GS800 (4,5l).

El cert és que en un viatge aventurer, crec que hi ha aspectes prioritaris com son l'autonomia real amb capacitat per digerir benzines indigeribles sense conseqüències pel motor (heu sentit mai com canten les válvules d'un boxer amb la benzina dolenta simplement del Marroc?). El segon aspecte al que dono importància es la comoditat de marxa que inclou una cúpula suficient, un seient sofrible, i una postura erguida, doncs 12 i 13 hores per dia amb incomoditat fan que el que fallis siguis tú, i per molta bona moto que portis acabis estirat al llit amb lumbalgia, per exemple. La il·luminació ha de ser suficient i la càrrega de la bateria ha d'estar garantia (cosa que en cap cas pasa amb la GS 800).
La capacitat de càrrega ha de ser, si més no, mínima, malgrat que sigui amb alforges, un subxasis del darrera és imprescindible. No s´hi pensa mai que apart de l'equipatge cal portar sempe aigua, oli i menjar, recanvis, etc, vulguis o no.
En definitiva i no m'enrotllo més, la que jo voldria tenir encara no s´ha fabricat. Aquesta Huskye s´hi assembla força, però potser la que s´hi assembla més, per la seva postura, capacitat de càrrega i autonomia (dipòsit/consum), sigui efectivament la Yamaha Teneré (la mono), llàstima que la relació pes/potència ha quedat un xic curta.[/quote]

Caram!

Bentornat!

A part d'aquesta explicació de moto aventurera i aventura en moto que has fet, deus tenir moltes coses més per explicar, oi? ;)

Veig que la Transalp, no serveix per TransAnd, ni per TransAfr, ... :halfcry

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dv. set. 14, 2012 7:43 am

Independenment de com sigui l'aventura, veig que sempre ho plantajeu, com a "jo, la meva moto, els meu trastos", es a dir una moto una persona, d'aquesta manera si podem parlar de motos mes o menys "petites", comodes pel conductor, però, i si parlem de "jo, acompanyant, la nostra moto, els nostres trastos"?, Ferieu servir la mateixa moto?

:cerv
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat

Respon

Torna a “General”