Que Opineu ?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Que Opineu ?

Entrada Autor: Kpeps » dc. oct. 10, 2012 7:47 pm

La moto envejece

El principal y más grave problema que tiene la moto, entendida como industria e incluso como cultura, no es la crisis económica ni la subida impositiva, ni el nulo apoyo de la Administración. Siendo todas ellas cuestiones importantísimas... en realidad el problema más grave para el futuro de la moto es que hemos perdido a la juventud.
Eso es lo verdaderamente preocupante; que a los jóvenes de ahora las motos parecen no interesarles lo más mínimo. La mayoría -por supuesto hay excepciones- matarían por un móvil de última generación pero, en cambio, se muestran completamente indiferentes ante la moto como estilo de vida. La ven como una curiosidad que no va con ellos... más allá del scooter para ir al instituto o moverse por la urbanización en verano.
Seguro que todos los que formanos parte del sector -usuarios, marcas, concesionarios, medios...- hemos cometido muchos errores para que sea así. Y la decisión del anterior gobierno de aumentar la edad mínima para acceder al ciclomotor ha resultado también, en este sentido, lo nefasta que todos auguramos que resultaría de cara a “hacer cantera”.
Pero sería faltar a la verdad reducirlo todo a esos factores e ignorar una circunstancia coyuntural, generacional, que trasciende incluso lo estrictamente comercial o administrativo: los jóvenes de ahora rehuyen cualquier cosa que no sea cómoda, fácil e inmediata.
Y la moto nunca será tan cómoda, fácil e inmediata como pueda serlo un coche.
Creo que no exagero si afirmo que ésta y no otra es la verdadera clave de la supervivencia de la moto tal y como la conocemos. Lo único que, desde hace un siglo, ha hecho sobrevivir a este negocio por encima de guerras, crisis, incomprensiones y adversidades ha sido la pasión. Si la moto pierde esta capacidad de apasionar -lo único en que puede competir y superar al todopoderosos automóvil- muere. No hay más. No es un vehículo racional. No se compra con la cabeza.
La dramática realidad es que la pasión se está perdiendo para toda una generación.
De seguir así las cosas, en unos años, el panorama español de las dos ruedas se limitará casi exclusivamente a los scooter -funcionalidad pero no pasión- con las motos convertidas en un vehículo para un puñado de frikis.
No pretendo ser alarmista ni melodramático. Solamente constatar una realidad contra la que resulta muy difícil luchar porqué es educacional; resulta imposible pelear contra la cultura del confort y el mínimo esfuerzo en el que se ha instalado buena parte ya no sólo de la juventud sino de toda la sociedad española.
Las marcas solamente pueden seguir haciendo lo que ya hacen; productos cada vez más bonitos, seguros y racionales... seguir apoyando iniciativas como el Honda Instituto de Seguridad y similares e invertir en formación y poner en marcha campañas que muestren el lado positivo de la moto.
De la Administración ya sabemos lo que podemos esperar. Y aún menos nos queda esperar del futuro inmediato.
Así que nos corresponde a nosotros hacer proselitismo.
Ha llegado la hora de arremangarse y convertirnos en profetas en nuestra tierra.
Con nuestro comportamiento al manillar... y con nuestro testimonio ante las nuevas generaciones.
Si nos ven motoristas prudentes, crecerán motoristas prudentes.
Si nos ven motoristas apasionados, crecerán motoristas apasionados.
Si nos ven motoristas, crecerán motoristas.
Al final la moto, recordémoslo, solamente nos tiene a nosotros.

Por: Gonzalo de Martorell

Director de contenidos de Motofan

Publicado el 27/09/2012
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Que Opineu ?

Entrada Autor: Randy-650 » dc. oct. 10, 2012 7:59 pm

Opino que podies posar un resum. :mrgreen:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dc. oct. 10, 2012 8:13 pm

Havia escrit tot un capítol i ho he esborrat, crec que no disposo de prou fonaments per expressar el meu parer. Es tracta, si mes no, d'una qüestió que no m'afecta i segur que la meva exposició seria anodina i sense cal.lat. Sento no poder ajudar-te.

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. oct. 10, 2012 8:53 pm

Quin és el promig d'edat de Mototurisme?

Respon a la pregunta?

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. oct. 10, 2012 8:56 pm

[quote user="Pasqual" post="214856"]Quin és el promig d'edat de Mototurisme?

Respon a la pregunta?[/quote]
I quin es el promig d´edat de Motos.net ??

Mototurisme té un "target" determinat i potser per aixó la mitjana d´edat és ....... madura
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. oct. 10, 2012 8:59 pm

[quote user="Pasqual" post="214856"]Quin és el promig d'edat de Mototurisme?

[/quote]

Ara obro una enquesta a Cerveseta. :roll:

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. oct. 10, 2012 9:06 pm

A veure...

Com que per feina tinc contacte directe amb alumnes de 18 anys i majors. Certament n'hi ha pocs que vagin en moto, i no en scooter. La veritat que no crec que sigui per falta de ganes o afició, sino que pot ser un cúmul de circumstancies, entre altres que molts trien un cotxe per raons molt evidents. Aquest és molt car d'adquisició. Igual que comprar una moto amb cara i ulls els hi representarà més de 5.000€ pel cap baix.

la pregunta serà quan tindrà disponible un jove aquests 5.000€ teòrics per adquirir una moto? A efectes pràctics mai o molt tard!

El 50% dels joves menors de 30 anys estan sense feina decent i i l'altra 50% la majoria van fent, per tant queden pocs...

En el mon d'enduro el pare d'uns 40 anys, potser vol fer que el seu fill continuï la saga i és ell qui compra el vehicle per aficionar el fill, en conec a més d'un i de dos...

Salut

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. oct. 10, 2012 9:15 pm

[quote user="Kpeps" post="214828"]
Eso es lo verdaderamente preocupante; que a los jóvenes de ahora las motos parecen no interesarles lo más mínimo. La mayoría -por supuesto hay excepciones- matarían por un móvil de última generación pero, en cambio, se muestran completamente indiferentes ante la moto como estilo de vida. La ven como una curiosidad que no va con ellos... más allá del scooter para ir al instituto o moverse por la urbanización en verano.
[/quote]

Voleu dir que en general els joves avui dia tenen interes per alguna cosa ? Per qualsevol activitat penso que cal possar hi passió, i jo als joves els veig molt poc apassionats.
ImatgeImatgeImatge

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. oct. 10, 2012 9:15 pm

[quote user="STELVIO 00" post="214865"][quote user="Kpeps" post="214828"]
[/quote]

Voleu dir que en general els joves avui dia tenen interes per alguna cosa ? Per qualsevol activitat penso que cal possar hi passió, i jo als joves els veig molt poc apassionats.[/quote]

uixxx aixó sembla un discurs de vell!!

NO val a generalitzar..
Ex ...moltes coses

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. oct. 10, 2012 9:17 pm

[quote user="Steelman" post="214866"][quote user="STELVIO 00" post="214865"][quote user="Kpeps" post="214828"]
[/quote]

Voleu dir que en general els joves avui dia tenen interes per alguna cosa ? Per qualsevol activitat penso que cal possar hi passió, i jo als joves els veig molt poc apassionats.[/quote]

NO val a generalitzar..[/quote]

:mrgreen: :mrgreen:
ImatgeImatgeImatge

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. oct. 10, 2012 10:01 pm

Doncs la veritat jo no ho veig tant malament, més o menys com sempre.

Si analitzo el meu cercle de la vida real ( no motard), no hi ha masa gent que tingui pasió per les motos, més o menys com el cercle dels meus fills diria.
El que si hi ha ara és un accés menys "amable" a les dues rodes que abans. S'ha d'anar documentat, assegurat i disposat a rebre per tots costats, vaja legal al 100% si no vols patir. A la meva època no calia tanta legalitat per poder disfrutar de la moto, tothom podia tenir algún trasto a casa per anar a fer una volta . Potser aquí radica molta part del problema.
Ara mateix en tinc un cas a casa, la meva filla és motard i us puc assegurar que més d'un en podria perdre les ganes:
- Llicència ciclomotor: clases i pagar.
- A1: clases, teórica, examen i pagar.
- Cotxe: Clases, examen i pagar.
- A2: clases, teorica, examen i pagar.
- A: examen i pagar.
Realment la pasió ha de ser molt gran per no deixar-ho estar.

A part d'això, sempre hi ha gent que no tindrà mai la pasió tot i tenir un entorn molt i molt favorable. :oops:
Salut i kilómetres

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. oct. 10, 2012 10:04 pm

[quote user="Steelman" post="214866"][quote user="STELVIO 00" post="214865"][quote user="Kpeps" post="214828"]
[/quote]

NO val a generalitzar..[/quote]

Aquesta conversa l'he tingut amb ells degut a que ja comencem època de vagues (per no dir festes) que convoquen les associacions d'estudiants.

Veuen un futur incert i deien que protesten d'aquesta menera. El director, que ha vingut un moment a l'aula els ha comentat entre altres coses que per canviar les coses el dia 25N hi ha eleccions, vaja, que hem tingut tema per 1h més.

Tot i així la majoria dels meus alumnes quan acaben tenen feina d'algun tipus més bé o mal remunerada, però ho veuen difícil, i amb raó! Això si, semblen una més concienciats que aquesta vegada potser si s'ha d'anar a votar, però a qui? No creuen en pràcticament cap polític dels que hi ha actualment i pensen que votar a 'outsiders' és llençar el vot!

Entre altres coses s'ha comentat que cal una bona 'batzegada' al país per il·lusionar a la gent i potser per aquesta banda ha sortit un brí d'esperança!

Ja veurem!

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. oct. 10, 2012 10:11 pm

Siono, hi ha una cosa que no en parles: a la nostra època podies comprar una moto de
Trial o de cross SENSE matricular i podies anar per tot arreu sense que et diguéssin res.I aprenies a estimar el món
de la moto en totes les variants.

Fes-ho avui en dia.... :tremolant

Abans hi havia una cosa que el jovent no té ni tindrà mai: llibertat.

M'equivoco?

Edito: he posat el mateix que tu!!!! :martell :martell :martell :martell
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 10, 2012 10:14 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Straw man
Presentats
Entrades: 294
Membre des de: dv. maig 18, 2012 10:40 am
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Straw man » dc. oct. 10, 2012 10:13 pm

amb els nivell d'atur que hi ha entre la joventut i el tema de les llicències no està la cosa per motos... malauradament.
també és cert que el concepte joventut a mi em sembla que s'ha estirat una mica i si hi ha afició tard o d'hora s'accedeix a una moto. Potser no tant aviat com abans.
compte amb culpabilitzar a la joventut per falta de passió, són descreguts perque no els agrada el que tenen davant i d'això en són corresponsables totes les generacions.
strawman going straight to the devil
strawman going straight to hell.

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Pere29 » dc. oct. 10, 2012 10:22 pm

Sense esta gaire posat en el tema opino que hi ha tres factors molt important

- l´edad, de iniciacio. ¿cuants carnets, permisos es te que treure una persona per portar una moto.?

-El preu de compra (i el moment actual)

-Una altre cosa que jo veig amb la gent mes jove, es que depenen completament dels pares, i aqui culpo una mica als pares per ser excesivament proteccionistes, m´explico, molts amics meus el disabte van a portar als nens a la disco, els van a buscar, els porten a l´institut i al cine, no necessiten moto si tenen taxiste.

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dc. oct. 10, 2012 11:11 pm

Trobo molt encertats aquests comentaris, sobretot els que dieu que les coses han canviat, que la llibertat d'abans no es la d'ara.

De fet, més d'un cop ja m'he plantejat jo que quan acabin de controlar-nos totalment potser no tindré ganes d'anar en moto. És a dir, actualment em poden multar per un munt d'infraccions cada cop que agafo la moto (sense fer el ximple), a més dels "delictes" que cometo per anar amb casc obert, sense proteccions, en màniga curta, amb pantalons curts, amb xancles... Més d'un cop he comentat a algun amic que si jo no estés tan i tan malalt de moto com estic, és a dir, si no hagués anat mai en moto (com els joves dels qui estem parlant), possiblement moriria sense fer-ho o havent-ho provat i decidit que era incòmode i car.
sergibuda

they called me an accident

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dc. oct. 10, 2012 11:58 pm

Tema interessant,

Per una banda que hi hagi més o menys aficiò a les motos per part de la "joventut"...no m'inporta gens, de la mateixa manera que tampoc no em preocupa si els agrada més o menys el basquet, o al cinema...

El que si m'inporta és la manca d'implicaciò dels (més) joves amb els seus problemes i amb la manera de enfrontarlos i donar-hi soluciò.

Jo (i imagino que molts dels que corren per aquí de edat semblant a la meva...) varem arrivar a la moto, com a necesitat de transport. Papa ni em portava a treballar, ni per suposat a la disco, ni al "insti". El primer vespino va arribar, per la necesitat d'arrivar a l'hora, de la feina (de mati) a l'institut (tardes) i despres (vespres i matinades fresques, jejeje...) estones amb les amigues...
Sense el meu venerat vespino, gran part de la meva joventut, hauría estat molt diferent i segurament menys divertida, però em vaig haver de rascar la butxaca en forma de treballar dissabtes i molts diumenges i vacances...
No hi havía elecciò, ni hi havía més alternativa, t'espavilaves sí o sí o et perdíes mitja vida entre autobusos i trens...

La moto, en definitiva, era un mitjà de transport barat i alternatiu, que et donava llibertat , problema que ara mateix el jovent no té, ni veu la moto com un sustitut al cotxe de mama/papa taxi. En la majoría de cases sempre hi ha un vehicle (moltes vegades amb xofer...) a la seva disposiciò. Passar fred, calor, mullar-se no forma part de les seves "prioritats", inclús pagant el preu de la manca d'independencia.

Aquesta manca de voler independencia personal (paraula tan de moda, paradoxalment ara, en boques juvenils... jejejeje...) és la clau.
Els joves avui día viuem molt confortablement i no tenen necessitat vital de experimentar (fora de casa) allò que per molts de nosaltres era basic: buscar els espais de llibertat personal, que no teníem a casa...trovar alternatives i valvules d'escape (mai més ben dit) a la represiò imposada tant a nivell socio-cultural, com laboral.

També és ben cert, que les mesures (algunes molt fora de lloc) de les administracions, fan poc atractiu (per molts joves...) el plantejar-se, no ja comprar, si no conduir una moto de 100 CV. per carretera oberta amb la llibertat/inconsciencia en que ho haviem fet en epoques passades; i evidentment, això les fa menys atractives, inclús com a "objecte de temps lliure".

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 11, 2012 9:01 am

[quote user="Steelman" post="214857"][quote user="Pasqual" post="214856"]Quin és el promig d'edat de Mototurisme?

Respon a la pregunta?[/quote]
I quin es el promig d´edat de Motos.net ??

Mototurisme té un "target" determinat i potser per aixó la mitjana d´edat és ....... madura[/quote]

motos.net no te promitg d'edat t'ho puc ben assegurar que s'ho mira desde el quinze-anyer que busca la primera moto com el abuelo cebolleta....ara la mitja d'edat de Mototurisme es dificil d'evaluar,jo mateix fa 18 anys que no passo dels 25 :cool: :cool: :cool:

per altre banda,com be es diu,no es bo generalitzar amb el tema,en Socrates ja ho deia fa mes de 2000 anys que el jovent no tenia valors i que contestava als pares i no estava per aprendre......el gran problema de la moto jo crec que han estat els petits scooter's automatics,fa moolts anys no ni havien i el que agafava una moto si tenia que aficionar perque quan no feia la perla trencava un cable o gripava.......i be,ho t'agradava o no,per lo que despres somiavas amb alguna mes grosa que corres mes i no s'espatlles tant,amb aquests scooter's utilitaris,la joventut ja no ha sabut que era la perla ni el canviar de marxas ni en definitiva la moto per lo que molts han pasat directament al cotxe.
Imatge

Respon

Torna a “General”