Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmines?
Moderador: Airald
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmines?
Doncs en el meu cas I al menys durant dues hores, així m’han deixa’t; Atontat i sense saber anar amb moto. M’explico:
Ja fa un parell de setmanes que he entregat al nou (i segons diu feliç) propietari, la meva exDucati Multistrada 1200 Pikes Peak, a la que va precedir una altre Ducati MTS igual “sense Pikes Peak”, però amb els mateixos sistemes de seguretat: ABS, DTC (el control de tracció de Ducati), i el embragament amb sistema de rampes que impossibilita el bloqueig de la roda en reduccions.
Bé, el cas és que l’antic propietari, tenia i m'he quedat a canvi, una Multistrada de les velles (una 1100S), i que mentre m’acabo de decidir quan surtin, quina moto em quedo, si o la KTM, R1200GS o torno a agafar una altre Multistrada, doncs tinc intenció de matar les ganes de moto amb aquesta fins que la vengui, i avui l’he agafat per primera vegada per fer corbes.
Doncs bé. No sé que em passava, com aquell qui no se’n recordés de com es va en bicicleta.
La moto m’anava de costat a costat de darrera a l’entrada de les corbes (es bloquejava la roda per les reduccions); dues vegades casi me la poso per barret al obrir gas sortint de les corbes (amb l’anterior, tant feia si la carretera estava humida, el control de tracció anul•lava derrapades), i al tenir en el meu cas una insana costum de tirar massa del fre de darrera, a diferència de l'antiga amb aquesta m’ha donat una pila de fuetades per frenar-hi massa (no té ABS).
Sí, d’acord, en la propera moto no en prescindiré de res d'axò per seguretat i tranquil•litat, però...encara sé anar amb moto?
Què passaria si tornés a agafar aquella R1 del 98 amb la que feia curses a Montmeló? Passaria de la primera corba?
La setmana que ve tornaré a agafar aquesta moto sense ajudes, m’he quedat desagradablement sorprès de mi mateix. Espero que només hagi estat un mal dia...però no ho crec.
Ja fa un parell de setmanes que he entregat al nou (i segons diu feliç) propietari, la meva exDucati Multistrada 1200 Pikes Peak, a la que va precedir una altre Ducati MTS igual “sense Pikes Peak”, però amb els mateixos sistemes de seguretat: ABS, DTC (el control de tracció de Ducati), i el embragament amb sistema de rampes que impossibilita el bloqueig de la roda en reduccions.
Bé, el cas és que l’antic propietari, tenia i m'he quedat a canvi, una Multistrada de les velles (una 1100S), i que mentre m’acabo de decidir quan surtin, quina moto em quedo, si o la KTM, R1200GS o torno a agafar una altre Multistrada, doncs tinc intenció de matar les ganes de moto amb aquesta fins que la vengui, i avui l’he agafat per primera vegada per fer corbes.
Doncs bé. No sé que em passava, com aquell qui no se’n recordés de com es va en bicicleta.
La moto m’anava de costat a costat de darrera a l’entrada de les corbes (es bloquejava la roda per les reduccions); dues vegades casi me la poso per barret al obrir gas sortint de les corbes (amb l’anterior, tant feia si la carretera estava humida, el control de tracció anul•lava derrapades), i al tenir en el meu cas una insana costum de tirar massa del fre de darrera, a diferència de l'antiga amb aquesta m’ha donat una pila de fuetades per frenar-hi massa (no té ABS).
Sí, d’acord, en la propera moto no en prescindiré de res d'axò per seguretat i tranquil•litat, però...encara sé anar amb moto?
Què passaria si tornés a agafar aquella R1 del 98 amb la que feia curses a Montmeló? Passaria de la primera corba?
La setmana que ve tornaré a agafar aquesta moto sense ajudes, m’he quedat desagradablement sorprès de mi mateix. Espero que només hagi estat un mal dia...però no ho crec.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. des. 02, 2012 8:06 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-bloked-clucth I Altres Andròmin
Fa temps volia obrir un fil semblant, que l'hagués titulat ENS ESTEM APALANCANT AMB LES MOTOS? No el vaig obrir doncs en aquells moments alguns mototuristes estaven en vies de canviar la seva moto per alguna automàtica i amb control de tracció.
Opino que en general la gent cada vegada vol tenir-ho tot més controlat, i que pugui comètre tots els errors que vulguin. De moment un tant per cent molt alt de la gent ja va amb BMW amb telelever, el qual permet rectificar com i quan vulguis en mig dún revolt. Agàfen una forquilla de sempre-convencional o invertida- i les passen canutes, per la qual cosa el 90% de la gent que es canvia la BMW agafa automàticament altre BMW.
Ara ja entrem amb cada vegada més motos amb el control de tracció, que permeten obrir tot el gas que vulguis al sortir dels revolts, i clar, quan n'agafen una sense, ja 'no disfruten', com el teu cas mateix.
En EL MEU CAS EN CONCRET anar en moto vol dir vegilar de traçar bé els revolts, obrir amb moderació a les sortides per no lliscar, i si llisca és perquè ho busques, canviar marxes una al darrera d'altre. En una sortida mensual vaig comptar quants canvis de marxa vaig fer en 35 km abans d'anar alpunt de sortida. Quan en portava 1.000 ja em vaig cansar de comptar. Diuen que amb una GS poses tercera, i au, na fent.
En el meu cas en concret ho tinc clar: mai penso tenir una moto automàtica amb control de tracció. Si vaig en moto és per gaudir cada canvi, cada revolt, cada acceleració, cada frenada. I la moto que més m'ha donat de tot això ha estat la Hypermotard 1100.
RESUM: En Stoner ha deixat el Mundial perquè no disfrutava....
Opino que en general la gent cada vegada vol tenir-ho tot més controlat, i que pugui comètre tots els errors que vulguin. De moment un tant per cent molt alt de la gent ja va amb BMW amb telelever, el qual permet rectificar com i quan vulguis en mig dún revolt. Agàfen una forquilla de sempre-convencional o invertida- i les passen canutes, per la qual cosa el 90% de la gent que es canvia la BMW agafa automàticament altre BMW.
Ara ja entrem amb cada vegada més motos amb el control de tracció, que permeten obrir tot el gas que vulguis al sortir dels revolts, i clar, quan n'agafen una sense, ja 'no disfruten', com el teu cas mateix.
En EL MEU CAS EN CONCRET anar en moto vol dir vegilar de traçar bé els revolts, obrir amb moderació a les sortides per no lliscar, i si llisca és perquè ho busques, canviar marxes una al darrera d'altre. En una sortida mensual vaig comptar quants canvis de marxa vaig fer en 35 km abans d'anar alpunt de sortida. Quan en portava 1.000 ja em vaig cansar de comptar. Diuen que amb una GS poses tercera, i au, na fent.
En el meu cas en concret ho tinc clar: mai penso tenir una moto automàtica amb control de tracció. Si vaig en moto és per gaudir cada canvi, cada revolt, cada acceleració, cada frenada. I la moto que més m'ha donat de tot això ha estat la Hypermotard 1100.
RESUM: En Stoner ha deixat el Mundial perquè no disfrutava....


- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-bloked-clucth I Altres Andròmin
[quote user="Randy-650" post="220949"]Fa temps volia obrir un fil semblant, que l'hagués titulat ENS ESTEM APALANCANT AMB LES MOTOS? No el vaig obrir doncs en aquells moments alguns mototuristes estaven en vies de canviar la seva moto per alguna automàtica i amb control de tracció.
Opino que en general la gent cada vegada vol tenir-ho tot més controlat, i que pugui comètre tots els errors que vulguin. De moment un tant per cent molt alt de la gent ja va amb BMW amb telelever, el qual permet rectificar com i quan vulguis en mig dún revolt. Agàfen una forquilla de sempre-convencional o invertida- i les passen canutes, per la qual cosa el 90% de la gent que es canvia la BMW agafa automàticament altre BMW.
Ara ja entrem amb cada vegada més motos amb el control de tracció, que permeten obrir tot el gas que vulguis al sortir dels revolts, i clar, quan n'agafen una sense, ja 'no disfruten', com el teu cas mateix.
En EL MEU CAS EN CONCRET anar en moto vol dir vegilar de traçar bé els revolts, obrir amb moderació a les sortides per no lliscar, i si llisca és perquè ho busques, canviar marxes una al darrera d'altre. En una sortida mensual vaig comptar quants canvis de marxa vaig fer en 35 km abans d'anar alpunt de sortida. Quan en portava 1.000 ja em vaig cansar de comptar. Diuen que amb una GS poses tercera, i au, na fent.
En el meu cas en concret ho tinc clar: mai penso tenir una moto automàtica amb control de tracció. Si vaig en moto és per gaudir cada canvi, cada revolt, cada acceleració, cada frenada. I la moto que més m'ha donat de tot això ha estat la Hypermotard 1100.
RESUM: En Stoner ha deixat el Mundial perquè no disfrutava....[/quote]
:callo
Opino que en general la gent cada vegada vol tenir-ho tot més controlat, i que pugui comètre tots els errors que vulguin. De moment un tant per cent molt alt de la gent ja va amb BMW amb telelever, el qual permet rectificar com i quan vulguis en mig dún revolt. Agàfen una forquilla de sempre-convencional o invertida- i les passen canutes, per la qual cosa el 90% de la gent que es canvia la BMW agafa automàticament altre BMW.
Ara ja entrem amb cada vegada més motos amb el control de tracció, que permeten obrir tot el gas que vulguis al sortir dels revolts, i clar, quan n'agafen una sense, ja 'no disfruten', com el teu cas mateix.
En EL MEU CAS EN CONCRET anar en moto vol dir vegilar de traçar bé els revolts, obrir amb moderació a les sortides per no lliscar, i si llisca és perquè ho busques, canviar marxes una al darrera d'altre. En una sortida mensual vaig comptar quants canvis de marxa vaig fer en 35 km abans d'anar alpunt de sortida. Quan en portava 1.000 ja em vaig cansar de comptar. Diuen que amb una GS poses tercera, i au, na fent.
En el meu cas en concret ho tinc clar: mai penso tenir una moto automàtica amb control de tracció. Si vaig en moto és per gaudir cada canvi, cada revolt, cada acceleració, cada frenada. I la moto que més m'ha donat de tot això ha estat la Hypermotard 1100.
RESUM: En Stoner ha deixat el Mundial perquè no disfrutava....[/quote]
:callo
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-bloked-clucth I Altres Andròmin
[quote user="JoanCG" post="220944"](...)
Doncs bé. No sé que em passava, com aquell qui no se’n recordés de com es va en bicicleta.
La moto m’anava de costat a costat de darrera a l’entrada de les corbes (es bloquejava la roda per les reduccions); dues vegades casi me la poso per barret al obrir gas sortint de les corbes (amb l’anterior, tant feia si la carretera estava humida, el control de tracció anul•lava derrapades), i al tenir en el meu cas una insana costum de tirar massa del fre de darrera, a diferència de l'antiga amb aquesta m’ha donat una pila de fuetades per frenar-hi massa (no té ABS).
(...).[/quote]
Bones Joan,
suposo que deu ser normal que, acostumat com estaves a les ajudes de la 1200, ara trobis diferències (serà també que amb la 1200 forçaves bastant i tant l'ABS com el control de tracció els "utilitzaves sovint" ;) )
però també tingues en compte que avui precisament l'asfalt és molt fred i depenent dels pneumàtics que portis suposo que algun ensurt obrint gas tampoc és extrany si li fots canya. El motor 1100 "desmodue" de Ducati no destaca per la potència, però si que destaca en parell (i sobretot com l'entrega a mig regim).
No et capfiquis, amb l'experiència que tens estic segur que en uns dies et faràs a la 1100, el xasis es molt noble i les suspensions són de qualitat.
Salut.
Doncs bé. No sé que em passava, com aquell qui no se’n recordés de com es va en bicicleta.
La moto m’anava de costat a costat de darrera a l’entrada de les corbes (es bloquejava la roda per les reduccions); dues vegades casi me la poso per barret al obrir gas sortint de les corbes (amb l’anterior, tant feia si la carretera estava humida, el control de tracció anul•lava derrapades), i al tenir en el meu cas una insana costum de tirar massa del fre de darrera, a diferència de l'antiga amb aquesta m’ha donat una pila de fuetades per frenar-hi massa (no té ABS).
(...).[/quote]
Bones Joan,
suposo que deu ser normal que, acostumat com estaves a les ajudes de la 1200, ara trobis diferències (serà també que amb la 1200 forçaves bastant i tant l'ABS com el control de tracció els "utilitzaves sovint" ;) )
però també tingues en compte que avui precisament l'asfalt és molt fred i depenent dels pneumàtics que portis suposo que algun ensurt obrint gas tampoc és extrany si li fots canya. El motor 1100 "desmodue" de Ducati no destaca per la potència, però si que destaca en parell (i sobretot com l'entrega a mig regim).
No et capfiquis, amb l'experiència que tens estic segur que en uns dies et faràs a la 1100, el xasis es molt noble i les suspensions són de qualitat.
Salut.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-bloked-clucth I Altres Andròmin
No entra en la meva petita cervellera tenir una moto amb contol de tracció, i molt menys automàtica... PUAJ!
Abans plego...
La moto és un dels últims reductes de la nostra vida que ens queda per disfrutar. I com jo vulgui. I m'encanta canviar de marxa! i vull fer-ho sempre! i m'agrada obrir gas i tancar-lo com i quan jo vulgui. Per bé i per malament.
O és que... el pilotar no és un art?
:okcat
Abans plego...
La moto és un dels últims reductes de la nostra vida que ens queda per disfrutar. I com jo vulgui. I m'encanta canviar de marxa! i vull fer-ho sempre! i m'agrada obrir gas i tancar-lo com i quan jo vulgui. Per bé i per malament.
O és que... el pilotar no és un art?
:okcat
- Tiramilles
- Presentats
- Entrades: 246
- Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
- Ubicació: Torelló
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Hola.
A veure, primer de tot aclarir que no poso en dubte en cap moment la funcionalitat de tots aquests "gadgets", que milloren la seguretat i la relaxació alhora de conduir.
També cada persona ha de valorar que busca quan va en moto i perqué la vol fer servir.
La meva opció, es que quan condueixo m'agrada estar la cas de tot el que faig, com freno, com obro gas, com es traça (i aixó no vol dir que es faci bé). També el risc es una part "interssant" que fa més divertit tot plegat.
Crec que en general (com tota la societat) ens estem acomodant molt i volem controlar-ho tot i buscar el risc 0, i moltes vegades ens oblidem de les sensacions reals que volem viure, i al final tots aquests gadgets en separan de la conducció total (controlant tots els parametres) i ens aboquen a la conducció "assistida" on molts parametres no els controles del tot tú.
Al final tenir molta potencia, ha de servir per elevar les sensacions i si al final hem de posar tants elements per controlar-la no seria més facil tenir-ne menys?
Be, en resposta a la pregunta SI, aquest sistemes ens porten a la conducció "asistida" i potser ens "atonten" una mica. Ara, cada persona a de valorar-ho com ell vulgui i totes les opcions són valides. :birracat
A veure, primer de tot aclarir que no poso en dubte en cap moment la funcionalitat de tots aquests "gadgets", que milloren la seguretat i la relaxació alhora de conduir.
També cada persona ha de valorar que busca quan va en moto i perqué la vol fer servir.
La meva opció, es que quan condueixo m'agrada estar la cas de tot el que faig, com freno, com obro gas, com es traça (i aixó no vol dir que es faci bé). També el risc es una part "interssant" que fa més divertit tot plegat.
Crec que en general (com tota la societat) ens estem acomodant molt i volem controlar-ho tot i buscar el risc 0, i moltes vegades ens oblidem de les sensacions reals que volem viure, i al final tots aquests gadgets en separan de la conducció total (controlant tots els parametres) i ens aboquen a la conducció "assistida" on molts parametres no els controles del tot tú.
Al final tenir molta potencia, ha de servir per elevar les sensacions i si al final hem de posar tants elements per controlar-la no seria més facil tenir-ne menys?
Be, en resposta a la pregunta SI, aquest sistemes ens porten a la conducció "asistida" i potser ens "atonten" una mica. Ara, cada persona a de valorar-ho com ell vulgui i totes les opcions són valides. :birracat
Tiramilles l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. des. 02, 2012 8:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
el sistemes de seguretat i ajut a la conduccio,son com diuen un ajut,inevitables els sustos i altres coses encara que es porti de tot ? NO !!!! jo que etic acostumat a tot,puc dir que quan portes una maquina que no te res,de tot aixo,es un DRAGON KAN divertit,pero amb els ulls igual d'oberts !!! en poc temps no es podran comprar motos sense ABS.
- Pere29
- Presentats
- Entrades: 397
- Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
- Ubicació: Torelló
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Tambe crec que ens auriem de preguntar si una moto necessita 130 cv o mes, :sonat poder la resposta esta aqui.
¿Una persona amb un nivell mig de conduccio li pot treure tot el suc a 100 cv sense ayudes electroniques?
¿Una persona amb un nivell mig de conduccio li pot treure tot el suc a 100 cv sense ayudes electroniques?
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Pere29" post="220983"]
¿Una persona amb un nivell mig de conduccio li pot treure tot el suc a 100 cv sense ayudes electroniques?[/quote]
Bona pregunta!! :okcat
En el meu cas en concret que reconec que sóc un patata anant en moto, tot el que sigui superior a 50 CV ja no els aprofito al 100%. :cat_vergonya
¿Una persona amb un nivell mig de conduccio li pot treure tot el suc a 100 cv sense ayudes electroniques?[/quote]
Bona pregunta!! :okcat
En el meu cas en concret que reconec que sóc un patata anant en moto, tot el que sigui superior a 50 CV ja no els aprofito al 100%. :cat_vergonya


- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Fa temps que tinc clar que tot això no ajuda a conduir bé i si les properes generacions només hauran portat motos d'aquest tipus no en sabran gens de conduir.
Més d'un ha escrit que es vol tenir tot controlat, però el que passa és just al contrari: si de cas, la màquina et controla a tu, que segur que no tens el control de res.
Fa uns mesos vaig tornar a participar en un curs de conducció segura de Kawasaki i a l'hora de fer frenades d'emergència sobre terra lliscant el monitor et feia agafar la moto sense ABS i que perdessis el control per després agafar la que sí duia ABS i comprovar que no acabaries a terra. A mi no parava de fotre'm la bronca perquè jo intentava no bloquejar en excès i així controlar la moto (amb la moto amb ABS també ho feia) i li vaig respondre que tenia molt clar que l'ABS funcionaria de meravella, però que jo havia anat allà a millorar la meva conducció.
Més d'un ha escrit que es vol tenir tot controlat, però el que passa és just al contrari: si de cas, la màquina et controla a tu, que segur que no tens el control de res.
Fa uns mesos vaig tornar a participar en un curs de conducció segura de Kawasaki i a l'hora de fer frenades d'emergència sobre terra lliscant el monitor et feia agafar la moto sense ABS i que perdessis el control per després agafar la que sí duia ABS i comprovar que no acabaries a terra. A mi no parava de fotre'm la bronca perquè jo intentava no bloquejar en excès i així controlar la moto (amb la moto amb ABS també ho feia) i li vaig respondre que tenia molt clar que l'ABS funcionaria de meravella, però que jo havia anat allà a millorar la meva conducció.
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Joan ... te fas gran company !!! :callo ... però quant l'agafis per la ma, aquesta MS1100 t'ajudarà a recordar velles sensacions !!! :okcat
Gas a la burra!!!
- Albert_KTM
- Presentats
- Entrades: 646
- Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
- Ubicació: Torelló City (Osona)
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Per mi una bona analogia seria amb una màquina de fotografiar Reflex digital.
Són eines super potents, que et permeten controlar multitud de factors i que, si saps utilitzar-les, pots obtenir fotos increïbles.
Ara bé, no sempre estas disposat a controlar tants factors, no sempre tens temps de vigilar velocitats d'obertura, ISO, llum ambiental, diafragmes ..... per això , si has de tirar una foto depressa i corrents, tenen la funció AUTO. Ella sola s'ho fa tot i quasi segur que et surt una foto correcta.
Segur que no has disfrutat gens tirant la foto, segur que no has après res sobre com fer anar aquella màquina, però tens la foto d'aquell moment pel record, que potser d'una altra manera no la tindries ....
Total, i tornant a les motos, crec que és bo que hi hagi tota l'ajuda disponible amb la tecnologia actual, per si un dia fa falta, o no tens ganes "d'anar per feina" o fas un viatge de feina i no de plaer, o està el terra molt moll o gelat , .....
Però sempre amb l'opció de poder desconnectar-ho quan vulguis i el què vulguis per poder disfrutar de la conducció amb tots els seus subtils detalls, que és el què a mi m'agrada, també.
Fins i tot eines tant utils com l'ABS s'han de poder desconnectar !!!!
Són eines super potents, que et permeten controlar multitud de factors i que, si saps utilitzar-les, pots obtenir fotos increïbles.
Ara bé, no sempre estas disposat a controlar tants factors, no sempre tens temps de vigilar velocitats d'obertura, ISO, llum ambiental, diafragmes ..... per això , si has de tirar una foto depressa i corrents, tenen la funció AUTO. Ella sola s'ho fa tot i quasi segur que et surt una foto correcta.
Segur que no has disfrutat gens tirant la foto, segur que no has après res sobre com fer anar aquella màquina, però tens la foto d'aquell moment pel record, que potser d'una altra manera no la tindries ....
Total, i tornant a les motos, crec que és bo que hi hagi tota l'ajuda disponible amb la tecnologia actual, per si un dia fa falta, o no tens ganes "d'anar per feina" o fas un viatge de feina i no de plaer, o està el terra molt moll o gelat , .....
Però sempre amb l'opció de poder desconnectar-ho quan vulguis i el què vulguis per poder disfrutar de la conducció amb tots els seus subtils detalls, que és el què a mi m'agrada, també.
Fins i tot eines tant utils com l'ABS s'han de poder desconnectar !!!!
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
...com en la KTM, oi?
ABS si, desconnectable.
Els 100 CV o 150 no són per aprofitar-los. Són per tenir-los presents i que et serveixin en moments puntuals. Per mi no hi ha mai un excés de potència. És l'ús que se'n fa d'ella.
ABS si, desconnectable.
Els 100 CV o 150 no són per aprofitar-los. Són per tenir-los presents i que et serveixin en moments puntuals. Per mi no hi ha mai un excés de potència. És l'ús que se'n fa d'ella.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Els americans, molts porten cotxes automatics.
La majoria no saben portar cotxes amb canvi de marxes manual i pedal d´embrague.
Crec que aixó és el que acabarà passant amb les ajudes electroniques de la moto.
ABS,Control de tracció, ....
AL final... poc que en sabem.. en sabrem menys.
La majoria no saben portar cotxes amb canvi de marxes manual i pedal d´embrague.
Crec que aixó és el que acabarà passant amb les ajudes electroniques de la moto.
ABS,Control de tracció, ....
AL final... poc que en sabem.. en sabrem menys.
Ex ...moltes coses
- Pedroguzzi
- Presentats
- Entrades: 416
- Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
- Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
No mes porto ABS i es desconectable a la meva Guzzi . Ara , faria una pregunteta . Tot aixo de controlar la moto amb aquest aparells electronics esta be i fa que tinguis confiança , pero que pasaria si estas en una corva donan gas com un descontrolat i de cop i volta el aparell dels coll.. es trenca?? ahi deixo la cuestio
En dues o tres rodes , a la fi del mon


- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Encara a risc d'anar contracorrent, opino que estem en un moment en que la evolució tecnológica es fa mitjançant l'eina de l'electrònica, però no deixa de ser tecnologia.
Per tant, renunciar-hi seria tant com renunciar també als motors moderns amb vàlvules evolucionades, injeccions ultra-precises, contrapesos de mases, amortidors intel·ligents, de doble casquillo o vàlvules no sé què... Però en canvi ningú es queixa de tenir més i millor potència (inútil per cert...).
És a dir que potser que tornem al cavall i el carro com els Amish...
Evidentment que jo sóc el primer en demanar-li poca electrónica a una moto d'aventura (un simple embraguatge hidràulic ja em va donar pel sac llarg...), però no per això deixo de reconèixer que la tecnologia en general, i l'electrònica en particular son positives a l'hora de fer anar una moto de manera molt més segura (ABS / Control Tracció / Repartidor de frenada), o còmode (Telelever, Cardan, Suspensions regulables electrònicament, Ordinador de marxa, etc, etc), o fins i tot ecològica (catalitzador i sonda lambda, ¿o és que no volem tots salvar el planeta?).
A mi, personalment i amb el meu nivell de pilotatge, no em fa falta saber on són els meus límits ni els de la moto i qualsevol ajuda que em puguin donar si no impliqués més pes, més consum o més fragilitat mecànica, ja m'està bé, encara que sigui quelcom tant sencill com fer els discs de fre amb ones i lobulat perquè es refrigeri millor en comptes de massís com abans.
Ara bé, tot això ho dic a nivell usuari mitjà, no parlo ara de competició en la que opino que si es tracta de determinar qui en sap més haurien de còrrer tots amb la mateixa moto i sense ajudes...
Per tant, renunciar-hi seria tant com renunciar també als motors moderns amb vàlvules evolucionades, injeccions ultra-precises, contrapesos de mases, amortidors intel·ligents, de doble casquillo o vàlvules no sé què... Però en canvi ningú es queixa de tenir més i millor potència (inútil per cert...).
És a dir que potser que tornem al cavall i el carro com els Amish...
Evidentment que jo sóc el primer en demanar-li poca electrónica a una moto d'aventura (un simple embraguatge hidràulic ja em va donar pel sac llarg...), però no per això deixo de reconèixer que la tecnologia en general, i l'electrònica en particular son positives a l'hora de fer anar una moto de manera molt més segura (ABS / Control Tracció / Repartidor de frenada), o còmode (Telelever, Cardan, Suspensions regulables electrònicament, Ordinador de marxa, etc, etc), o fins i tot ecològica (catalitzador i sonda lambda, ¿o és que no volem tots salvar el planeta?).
A mi, personalment i amb el meu nivell de pilotatge, no em fa falta saber on són els meus límits ni els de la moto i qualsevol ajuda que em puguin donar si no impliqués més pes, més consum o més fragilitat mecànica, ja m'està bé, encara que sigui quelcom tant sencill com fer els discs de fre amb ones i lobulat perquè es refrigeri millor en comptes de massís com abans.
Ara bé, tot això ho dic a nivell usuari mitjà, no parlo ara de competició en la que opino que si es tracta de determinar qui en sap més haurien de còrrer tots amb la mateixa moto i sense ajudes...
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 03, 2012 10:19 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Toni Wan Kenobi
- Presentats
- Entrades: 874
- Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
- Ubicació: Aquí
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Dues preguntes per a els qui tenen motos amb ABS i control de tracció:
Quants cops ha actuat el ABS? Quants cops a actuat el control de tracció?
Si la resposta a una de es preguntes o a les dues es "uns quants" vol dir que us heu lliurat d'unes quantes arrossegades per terra, si la resposta es mai vol dir que heu fet suficients quilòmetres amb moto (abans de la arribada de totes aquestes "andròmines") com per aprendre'n.
Dues preguntes per a els qui no duen ABS, etc., etc.:
Quants cops heu anat per terra?
Si la resposta es "ni un" pot ser que tingueu molta sort, que sigueu la re-h*st*a (les estrelletes les he posat jo mateix per no ferir sensibilitats) conduint o que heu conduit molt poc i encara no hagueu arribat al punt crític a on estadísticament us toca una "galeta".
Sia com sia, els ABS, controls de tracció i altres "andròmines" tenen un "botonet" que serveix per a desconnectar.
Apa! "ja ta" dit :mestre :b9
Quants cops ha actuat el ABS? Quants cops a actuat el control de tracció?
Si la resposta a una de es preguntes o a les dues es "uns quants" vol dir que us heu lliurat d'unes quantes arrossegades per terra, si la resposta es mai vol dir que heu fet suficients quilòmetres amb moto (abans de la arribada de totes aquestes "andròmines") com per aprendre'n.
Dues preguntes per a els qui no duen ABS, etc., etc.:
Quants cops heu anat per terra?
Si la resposta es "ni un" pot ser que tingueu molta sort, que sigueu la re-h*st*a (les estrelletes les he posat jo mateix per no ferir sensibilitats) conduint o que heu conduit molt poc i encara no hagueu arribat al punt crític a on estadísticament us toca una "galeta".
Sia com sia, els ABS, controls de tracció i altres "andròmines" tenen un "botonet" que serveix per a desconnectar.
Apa! "ja ta" dit :mestre :b9
Toni Wan Kenobi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 03, 2012 9:50 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Salut i kilòmetres!!!
Toni
Toni

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Els ABS no són desconectables en la majoria de motos eh!
Ho són en les Maxitrails més noves. La varadero, Vstrom,... no ho és
I en les motos de Carretera (pan,RT,FJR,..) no ho són
Jo he anat al terra sense portar ABS..pero no m'hauria salvat d´anar-hi.
En les motos que he portat ABS he estat més a prop de tenir "problemes" per tenir-lo , que no pas per no tenir-lo
El control de Tracció... el portava en una moto i no m´agrada gens. M¨assusta molt més la reaccio quant entra el control de tracció, que no pas la derrapada trasera..."controlada" i ja sabeu que el meu nivell es baix.
Ho són en les Maxitrails més noves. La varadero, Vstrom,... no ho és
I en les motos de Carretera (pan,RT,FJR,..) no ho són
Jo he anat al terra sense portar ABS..pero no m'hauria salvat d´anar-hi.
En les motos que he portat ABS he estat més a prop de tenir "problemes" per tenir-lo , que no pas per no tenir-lo
El control de Tracció... el portava en una moto i no m´agrada gens. M¨assusta molt més la reaccio quant entra el control de tracció, que no pas la derrapada trasera..."controlada" i ja sabeu que el meu nivell es baix.
Ex ...moltes coses
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Potser el problema és si volem tenir les sensacions d'un circuit a una carretera. Potser el problema és que fem coses en llocs no adequats... Potser si que les ajudes limiten l'aprenentatge i i el gaudiment d'anar al limit, però les carreteres obertes no son el llocs per això.
Potser els ABS, EPS,.... son per els que no en sabem prou, però què és més segur (per un mateix i per els altres) pujar la Rabassada amb un seat 850 mal trucat o amb un polo actual amb totes les ajudes electròniques?
Potser els ABS, EPS,.... son per els que no en sabem prou, però què és més segur (per un mateix i per els altres) pujar la Rabassada amb un seat 850 mal trucat o amb un polo actual amb totes les ajudes electròniques?
- Toni Wan Kenobi
- Presentats
- Entrades: 874
- Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
- Ubicació: Aquí
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Pasqual" post="221016"]Potser el problema és si volem tenir les sensacions d'un circuit a una carretera. Potser el problema és que fem coses en llocs no adequats... Potser si que les ajudes limiten l'aprenentatge i i el gaudiment d'anar al limit, però les carreteres obertes no son el llocs per això.
Potser els ABS, EPS,.... son per els que no en sabem prou, però què és més segur (per un mateix i per els altres) pujar la Rabassada amb un seat 850 mal trucat o amb un polo actual amb totes les ajudes electròniques?[/quote]
Home, això depèn, si el polo es de taronja, llimona o xocolata :b9 :b9 :b9
"Conyes" apart, en la meva humil opinió, "amb un polo actual amb totes les ajudes electròniques" es més segur. :conducat ...
... sempre que no et trobis al del "seat 850 mal trucat" baixant mentre tu puges. :b9
Potser els ABS, EPS,.... son per els que no en sabem prou, però què és més segur (per un mateix i per els altres) pujar la Rabassada amb un seat 850 mal trucat o amb un polo actual amb totes les ajudes electròniques?[/quote]
Home, això depèn, si el polo es de taronja, llimona o xocolata :b9 :b9 :b9
"Conyes" apart, en la meva humil opinió, "amb un polo actual amb totes les ajudes electròniques" es més segur. :conducat ...
... sempre que no et trobis al del "seat 850 mal trucat" baixant mentre tu puges. :b9
Toni Wan Kenobi l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 03, 2012 10:30 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Salut i kilòmetres!!!
Toni
Toni
