Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmines?
Moderador: Airald
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Randy-650" post="220985"]tot el que sigui superior a 50 CV ja no els aprofito al 100%. :cat_vergonya[/quote]
em sembla Randy que en aquest fil, ets el unic que ha dit amb valentia el que es real (pel meu punt de vista) sempre he dit que amb una petita empenta,a les rectes i las baixades corren fins i tot las patates,pero no saben parar,en las motos actuals el poc pes i la rabior que tenen els motors ja no de 100 cv,sino de 65 cv molts no tindrian ''valor'' de ficar la moto gas a fondo entre curva a curva i saber apurar una frenada sense estimbarse muntanya avall,aqui ja no entro a parlar de RR's de debo,vehicles que a la majoria de mortals,ens sobrepassan pero de llarg...............las motos trail no deixen de ser ferregots que plegan molt i tenen baixos,pero gas a fons pocs las posem i si las vols apurar tambe et fan posar en evidencia ja que son com a poc 100 cv i....lo dit....las de gran turisme,molt motor,pero massa pes i el mateix.......ja no parlem de les custom que si arrives a una corba i vols plegar,el esgarrafall que et fa l'estreb quan toca a terra i el pes desmesurat surts pero disparat i aixi podriem anar dient.
en definitiva las ajudes electroniques son un ajut que sort que hi es,ja que la majoria anar en moto en sabem,pero PILOTAR no, per lo que el dia que et vols deixar anar una maica, mes val que alguna cosa t'ajudi si et passas, qui vulgui fer curses i trobar limits que s'en vagi a un circuit que no es el mateix que et pari i et revolquis per las pedres que estimbar-te contra un arbre :birracat :birracat .
em sembla Randy que en aquest fil, ets el unic que ha dit amb valentia el que es real (pel meu punt de vista) sempre he dit que amb una petita empenta,a les rectes i las baixades corren fins i tot las patates,pero no saben parar,en las motos actuals el poc pes i la rabior que tenen els motors ja no de 100 cv,sino de 65 cv molts no tindrian ''valor'' de ficar la moto gas a fondo entre curva a curva i saber apurar una frenada sense estimbarse muntanya avall,aqui ja no entro a parlar de RR's de debo,vehicles que a la majoria de mortals,ens sobrepassan pero de llarg...............las motos trail no deixen de ser ferregots que plegan molt i tenen baixos,pero gas a fons pocs las posem i si las vols apurar tambe et fan posar en evidencia ja que son com a poc 100 cv i....lo dit....las de gran turisme,molt motor,pero massa pes i el mateix.......ja no parlem de les custom que si arrives a una corba i vols plegar,el esgarrafall que et fa l'estreb quan toca a terra i el pes desmesurat surts pero disparat i aixi podriem anar dient.
en definitiva las ajudes electroniques son un ajut que sort que hi es,ja que la majoria anar en moto en sabem,pero PILOTAR no, per lo que el dia que et vols deixar anar una maica, mes val que alguna cosa t'ajudi si et passas, qui vulgui fer curses i trobar limits que s'en vagi a un circuit que no es el mateix que et pari i et revolquis per las pedres que estimbar-te contra un arbre :birracat :birracat .
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Pero les motos i els CV's no son només per anar a fer revolts no?
Vull dir que segurament no aprofitarem els 100CV de les maxitrails en carreteres revirades.
Pero els aprofitarem quant anem de viatge per Europa i carregats fins a les celles... a l´hora de poder fer avançaments amb molta mes tranquilitat.
No tot son revolts i corbes al mon de les motos ;)
Amb tot, és veritat el que dius,a l´hora de anar a fer "revolts" la majoria no aprofitem tot els CV's del a nostra moto.
Mes d´una vegada he comentat que segons quina carretera amb una 125 i bones mans.... ens posaria en envidencia a més d´un (a mi el primer)
Vull dir que segurament no aprofitarem els 100CV de les maxitrails en carreteres revirades.
Pero els aprofitarem quant anem de viatge per Europa i carregats fins a les celles... a l´hora de poder fer avançaments amb molta mes tranquilitat.
No tot son revolts i corbes al mon de les motos ;)
Amb tot, és veritat el que dius,a l´hora de anar a fer "revolts" la majoria no aprofitem tot els CV's del a nostra moto.
Mes d´una vegada he comentat que segons quina carretera amb una 125 i bones mans.... ens posaria en envidencia a més d´un (a mi el primer)
Ex ...moltes coses
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
El que crec que està clar, és que l’ús que se’n fa d’aquests sistemes, canvia molt en funció del conductor.
Aquell qui va habitualment tranquil, i de passeig, poques vegades se li activarà ni ABS, ni control de tracció ni res, per que va amb un ampli marge de seguretat.
En canvi, aquell qui té una conducció més al límit (dins el que és anar per carretera oberta), òbviament tindrà més possibilitats de que se li activi tot plegat. Apurades de fre, apertures de gas, reduccions més brusques...
La pregunta: Canviarem per les ajudes electròniques la forma de ser/conduir d’algú de nosaltres? El qui gaudeix d’anar de pressa anirà relaxat? El tranquil correrà més? El llegir un post té aquest poder de canviar el tipus de conducció? NO. Tothom, més enllà del sentit comú, condueix la moto com pot, sap, i sobretot, com li agrada. Tothom és com és, amb o sense ajudes electròniques.
Per tant, entenc que a aquell qui va tranquil i relaxat, els sistemes no li fan nosa, i sempre son un plus en seguretat. Per contra els qui per, com dic sovint , “excés de testosterona ”, gaudim de la moto en conducció “ràpida”, haurem de triar si volem ser puristes, i anar sense electrònica, o més aburgesats i gaudir dels cops de gas bruscos amb menys perills que fa 10 anys enrere. Les caigudes que en circuit vaig tenir amb aquella R1 van ser sempre pel mateix: Sortida per orelles al passar-me en el gas anant inclinat.
Així, doncs, en breu treure el meu “peu del perfil” que surt sota els posts. Per que des de ara m ’autodefineixo com a “tipus RR, però aburgesat” , i per tant ja no crec que el meu peu de post hagi de posar, “que és el indi que tira la fletxa l’important....etc etc...”.
Ara en el meu cas serà la fletxa el que comptarà...i és que el cas és que encara m’agrada “fer el indio”, i amb les ajudes aquestes el puc fer amb “opción comodín...”
P.D. Jesús, no facis conya, que t’arreglo (i és que m’emprenya que tinguis raó...) :cat_vergonya
Aquell qui va habitualment tranquil, i de passeig, poques vegades se li activarà ni ABS, ni control de tracció ni res, per que va amb un ampli marge de seguretat.
En canvi, aquell qui té una conducció més al límit (dins el que és anar per carretera oberta), òbviament tindrà més possibilitats de que se li activi tot plegat. Apurades de fre, apertures de gas, reduccions més brusques...
La pregunta: Canviarem per les ajudes electròniques la forma de ser/conduir d’algú de nosaltres? El qui gaudeix d’anar de pressa anirà relaxat? El tranquil correrà més? El llegir un post té aquest poder de canviar el tipus de conducció? NO. Tothom, més enllà del sentit comú, condueix la moto com pot, sap, i sobretot, com li agrada. Tothom és com és, amb o sense ajudes electròniques.
Per tant, entenc que a aquell qui va tranquil i relaxat, els sistemes no li fan nosa, i sempre son un plus en seguretat. Per contra els qui per, com dic sovint , “excés de testosterona ”, gaudim de la moto en conducció “ràpida”, haurem de triar si volem ser puristes, i anar sense electrònica, o més aburgesats i gaudir dels cops de gas bruscos amb menys perills que fa 10 anys enrere. Les caigudes que en circuit vaig tenir amb aquella R1 van ser sempre pel mateix: Sortida per orelles al passar-me en el gas anant inclinat.
Així, doncs, en breu treure el meu “peu del perfil” que surt sota els posts. Per que des de ara m ’autodefineixo com a “tipus RR, però aburgesat” , i per tant ja no crec que el meu peu de post hagi de posar, “que és el indi que tira la fletxa l’important....etc etc...”.
Ara en el meu cas serà la fletxa el que comptarà...i és que el cas és que encara m’agrada “fer el indio”, i amb les ajudes aquestes el puc fer amb “opción comodín...”
P.D. Jesús, no facis conya, que t’arreglo (i és que m’emprenya que tinguis raó...) :cat_vergonya
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 03, 2012 11:04 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
es clar que si,son per tot,pero jo em referia al cas que s'esta parlant, que es buscar limits del vehicle ,per viatjar,cv's i par motor,mes val que sobrin que no que faltin ja que sortir tranquilament d'una curva tancada de primera en un port de muntanya no te preu o anar per carretera planejant en marxas llargues i sense estar tota l'estona canvi amunt canvi avall,es va mes comode i es gasta menys benzina :okcat i en aquest casos si es creua per exemple un gos una frenada d'emergencia es mes segura :birracat
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Buenas!!!
Aquest és un tema intermitent. Vull dir que sol sortir cada cert temps...
Jo quasi sempre dic el mateix. Algú de vosaltres es compraria ara un 4L, o un 1430???, o un Peugeot 504???
En canvi quan parlem de motos ens surt la vena purista... cony, doncs hauriem de renegar dels frens de disc i posar-vos fars de carbur o amortiguadors per bieletes... llavors si que serieu autèntics. I més si us poseu La Vanguardia sota la chupa de pell...
Una vegada vaig escoltar o vaig llegir, no ho recordo, que tots aquests gadgets quan millor van és quan ni t'adones que hi son... però actuen. I que vols que et digui, una paperina estalviada o ser un "autentic motero style"... Jo ho tinc clar.
Aquest és un tema intermitent. Vull dir que sol sortir cada cert temps...
Jo quasi sempre dic el mateix. Algú de vosaltres es compraria ara un 4L, o un 1430???, o un Peugeot 504???
En canvi quan parlem de motos ens surt la vena purista... cony, doncs hauriem de renegar dels frens de disc i posar-vos fars de carbur o amortiguadors per bieletes... llavors si que serieu autèntics. I més si us poseu La Vanguardia sota la chupa de pell...
Una vegada vaig escoltar o vaig llegir, no ho recordo, que tots aquests gadgets quan millor van és quan ni t'adones que hi son... però actuen. I que vols que et digui, una paperina estalviada o ser un "autentic motero style"... Jo ho tinc clar.
Salut!!!
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
No penso crear polémica, però després de llegir totes les opinions en sembla que només n'hi ha un que sap de que va el tema, i és en Joan CG.
Tots parleu de seguretat i honestament crec que la seguretat és l'efecte colateral dels sistemes d'ajuda electrónica.
Jo també en coneixo algún que seria un gran provador d'ajudes electróniques igual que en Joan CG, ja que la foto de moltes corbes és:
ABS-EMBRAGATGE ANTIREBOT-CONTROL DE TRACCIÓ-TALLADA D'ENCESA...i anar fent. :cat_vergonya
No estan pensats, ni ideats, ni decidits per tenir més seguretat...sinó per poder anar mes ràpid.
En sap greu dir-ho, però a les motos totes les ajudes electróniques hi son per poder correr més. El diseny de les motos no sembla que begui del nous aires de racionalitat, seguretat i seny ara tant de moda. :sorry :viscat
Tots parleu de seguretat i honestament crec que la seguretat és l'efecte colateral dels sistemes d'ajuda electrónica.
Jo també en coneixo algún que seria un gran provador d'ajudes electróniques igual que en Joan CG, ja que la foto de moltes corbes és:
ABS-EMBRAGATGE ANTIREBOT-CONTROL DE TRACCIÓ-TALLADA D'ENCESA...i anar fent. :cat_vergonya
No estan pensats, ni ideats, ni decidits per tenir més seguretat...sinó per poder anar mes ràpid.
En sap greu dir-ho, però a les motos totes les ajudes electróniques hi son per poder correr més. El diseny de les motos no sembla que begui del nous aires de racionalitat, seguretat i seny ara tant de moda. :sorry :viscat
Salut i kilómetres
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Siono,et dono tota la rao :birracat aquests sistemes serveixen per tenir mes seguretat,per anar mes rapid,estan els motors actuals,per pasar mes rapid per curva els xassis d'ultima generacio i unes suspensions com deu mana i per apurar frenades uns bons frens amb varis pistons,si en son 6 millor que 4
tal com dius : ABS-EMBRAGATGE ANTIREBOT-CONTROL DE TRACCIÓ-TALLADA D'ENCESA...i anar fent ...tot aixo es com un antidot ANTIBESTIADESCONTROLADA que posen a las motos perque qualsevol pugui anar com un Campio amb las maquines actuals.
tot aixo ho dic amb el coneixement que aquesta ultima sortida,portava un eina del quaternari,a l'hora del dinar vaig comentar que anava a un pas igual que amb las actuals (en cap moment vaig passar de mitg gas) pero en alguns moment de la ruta la sensacio de falta de frens ......... de moviments de direccio i altres coses em feien donar conta que hi han gadgets que va be portar :okcat
tal com dius : ABS-EMBRAGATGE ANTIREBOT-CONTROL DE TRACCIÓ-TALLADA D'ENCESA...i anar fent ...tot aixo es com un antidot ANTIBESTIADESCONTROLADA que posen a las motos perque qualsevol pugui anar com un Campio amb las maquines actuals.
tot aixo ho dic amb el coneixement que aquesta ultima sortida,portava un eina del quaternari,a l'hora del dinar vaig comentar que anava a un pas igual que amb las actuals (en cap moment vaig passar de mitg gas) pero en alguns moment de la ruta la sensacio de falta de frens ......... de moviments de direccio i altres coses em feien donar conta que hi han gadgets que va be portar :okcat
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="JoanCG" post="221024"]El que crec que està clar, és (... )
P.D. Jesús, no facis conya, que t’arreglo (i és que m’emprenya que tinguis raó...) :cat_vergonya[/quote]

[quote user="Kpeps" post="221076"] (...) pero en alguns moment de la ruta la sensacio de falta de frens ......... de moviments de direccio i altres coses em feien donar conta que hi han gadgets que va be portar :okcat[/quote]
El mateix vaig pensar quant vaig tornar a provar una GSXR750 del 89 fa un temps ... i em preguntava ... com podia anar genoll per terra amb aquest ferro fa 20 anys ???... és cert que a lo bo ens acostumem ràpid ... i si és en pro de la seguretat, benvinguts siguin aquests gadgets.
Salut !!! :birracat
P.D. Jesús, no facis conya, que t’arreglo (i és que m’emprenya que tinguis raó...) :cat_vergonya[/quote]

[quote user="Kpeps" post="221076"] (...) pero en alguns moment de la ruta la sensacio de falta de frens ......... de moviments de direccio i altres coses em feien donar conta que hi han gadgets que va be portar :okcat[/quote]
El mateix vaig pensar quant vaig tornar a provar una GSXR750 del 89 fa un temps ... i em preguntava ... com podia anar genoll per terra amb aquest ferro fa 20 anys ???... és cert que a lo bo ens acostumem ràpid ... i si és en pro de la seguretat, benvinguts siguin aquests gadgets.
Salut !!! :birracat
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 04, 2012 5:51 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Gas a la burra!!!
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Vicenç" post="221063"]Buenas!!!
Aquest és un tema intermitent. Vull dir que sol sortir cada cert temps...
Jo quasi sempre dic el mateix. Algú de vosaltres es compraria ara un 4L, o un 1430???, o un Peugeot 504???
En canvi quan parlem de motos ens surt la vena purista... cony, doncs hauriem de renegar dels frens de disc i posar-vos fars de carbur o amortiguadors per bieletes... llavors si que serieu autèntics. I més si us poseu La Vanguardia sota la chupa de pell...
Una vegada vaig escoltar o vaig llegir, no ho recordo, que tots aquests gadgets quan millor van és quan ni t'adones que hi son... però actuen. I que vols que et digui, una paperina estalviada o ser un "autentic motero style"... Jo ho tinc clar.[/quote]
Bones,
jo no ho veig ben be així, no es tracta de ser menys autèntics sinó de seguir controlant tots els aspectes principals de la conducció. Un frè de disc és millor que un frè de tambor, però no et treu el control en la frenada. Un control de tracció està interferint en el control del gas, d'acord que és per seguretat, però alguns pensem que li treu la gràcia de dominar la moto. Probablement la majoria o gairebé tots dels qui participem en un foro com aquest gaudim de conduir una moto i no només l'emprem com a mitjà de transport.
Què preferiu conduir la moto o anar de paquet? Oi que preferiu conduir? Per què, si de totes maneres el paquet també veurà el mateix paisatge i arribarà al mateix lloc? Doncs pel plaer de conduir i jo, com bastants companys, ara per ara gaudeixo més d'una conducció sense interferencies com un control de tracció, res més.
A mi m'agraden les motos actuals i no descarto tenir en un futur una moto amb control de tracció i demés electrònica avançada. Però si puc en triaré una amb diferents graus de interferència o desconnectable, com ja porten algunes motos, on tens fins a 8 nivells "d'intensitat" del control de tracció per poder demanar tota l'ajuda possible en situacions compromeses, però poder també tenir més sensacions quant ho demanis.
Leclerk.
PD: m'ha agradat més la comparació que ha fet l'Albert_KTM amb les màquines reflex digitals, que a l'hora de demanar ajuts et treuen del problema però sense renunciar a poder "treballar en manual".
Aquest és un tema intermitent. Vull dir que sol sortir cada cert temps...
Jo quasi sempre dic el mateix. Algú de vosaltres es compraria ara un 4L, o un 1430???, o un Peugeot 504???
En canvi quan parlem de motos ens surt la vena purista... cony, doncs hauriem de renegar dels frens de disc i posar-vos fars de carbur o amortiguadors per bieletes... llavors si que serieu autèntics. I més si us poseu La Vanguardia sota la chupa de pell...
Una vegada vaig escoltar o vaig llegir, no ho recordo, que tots aquests gadgets quan millor van és quan ni t'adones que hi son... però actuen. I que vols que et digui, una paperina estalviada o ser un "autentic motero style"... Jo ho tinc clar.[/quote]
Bones,
jo no ho veig ben be així, no es tracta de ser menys autèntics sinó de seguir controlant tots els aspectes principals de la conducció. Un frè de disc és millor que un frè de tambor, però no et treu el control en la frenada. Un control de tracció està interferint en el control del gas, d'acord que és per seguretat, però alguns pensem que li treu la gràcia de dominar la moto. Probablement la majoria o gairebé tots dels qui participem en un foro com aquest gaudim de conduir una moto i no només l'emprem com a mitjà de transport.
Què preferiu conduir la moto o anar de paquet? Oi que preferiu conduir? Per què, si de totes maneres el paquet també veurà el mateix paisatge i arribarà al mateix lloc? Doncs pel plaer de conduir i jo, com bastants companys, ara per ara gaudeixo més d'una conducció sense interferencies com un control de tracció, res més.
A mi m'agraden les motos actuals i no descarto tenir en un futur una moto amb control de tracció i demés electrònica avançada. Però si puc en triaré una amb diferents graus de interferència o desconnectable, com ja porten algunes motos, on tens fins a 8 nivells "d'intensitat" del control de tracció per poder demanar tota l'ajuda possible en situacions compromeses, però poder també tenir més sensacions quant ho demanis.
Leclerk.
PD: m'ha agradat més la comparació que ha fet l'Albert_KTM amb les màquines reflex digitals, que a l'hora de demanar ajuts et treuen del problema però sense renunciar a poder "treballar en manual".
Leclerk l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. des. 04, 2012 7:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Estic bastant d´acord amb el que ha dit en Pasqual, per arribar a posar al límit qualsevol de les nostres motos, tan en frenada com en derrapades en acceleració, el millor lloc es un circuit, en dos anys i mig de tenir control de tracció a la moto, només he notat que entres una vegada ( sorra al mig d´una corva ) i possiblement em va salvar d´una caiguda segura, i el ABS cap vegada.
Potser que el meu nivell sigui molt baix, o potser es que m´agrada conduir, no pilotar, però benvingudes siguin aquestes ajudes electròniques i de confort, fa temps molt de temps, era dels que deia que un cotxe automàtic mai, fins que vaig probar un tiptrónic.........
Potser que el meu nivell sigui molt baix, o potser es que m´agrada conduir, no pilotar, però benvingudes siguin aquestes ajudes electròniques i de confort, fa temps molt de temps, era dels que deia que un cotxe automàtic mai, fins que vaig probar un tiptrónic.........


- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
He llegit en més d’una ocasió “m’agrada sentir les derrapades controlades en carretera”, quan es diu que no s’està d’acord en el control de tracció;hi ha quelcom en això que no veig clar; avia’m si aconsegueixo explicar-me:
Les derrapades en acceleració, a no ser que hi hagi pedretes, sorra o estigui molt humit, sempre son anant MOLT inclinat i obrint MOLT gas, ja que és el moment en el que en pneumàtic pot tenir més tendència a derrapar, en funció, bàsicament, a :
-L’estat i temperatura de l’asfalt (mollat, sec, grip que tingui...)
-A les propietats del pneumàtic i temperatura del mateix.
-L’entrega de potència de una moto (amb aprox. 50 Cvs de potència, només es derrapa donant gas a fondo en 1ª o 2ª, i anant casi fregant l'estribera per terra. En cas contrari no. No hi ha prou potència com per comprometre l'adherència d'un pneumàtic que estigui en bones condicions. Com a mínim així era quan ho feia amb slicks ratllats, fa molts anys, practicant supermotard. I per derrapar en bones condicions d’adherència en 3ª tot i anant inclinat, amb menys de aprox 100Cv, no derrapes.
Tot aquest rotllo per explicar què? Que les derrapades provocades en acceleració sense control de tracció en motos que no siguin de supermotard (és a dir, motos de més de 160kgs), son COMPLICADISSIMES de controlar ja en circuit. Doncs no dic res en carretera oberta...
Per això no entenc comentaris del tipus “m’agrada controlar les derrapades sense control de tracció”. Puff..si ja era arriscat fer-ho amb la supermotard, i en la R1 preparada del 98 que portava, se’m posaven per corbata quan sense provocar-les em passava als circuits, dir que hi ha qui ho fa expressament en carretera oberta....és que sou bons de coll...ns.
No? :eyes
Les derrapades en acceleració, a no ser que hi hagi pedretes, sorra o estigui molt humit, sempre son anant MOLT inclinat i obrint MOLT gas, ja que és el moment en el que en pneumàtic pot tenir més tendència a derrapar, en funció, bàsicament, a :
-L’estat i temperatura de l’asfalt (mollat, sec, grip que tingui...)
-A les propietats del pneumàtic i temperatura del mateix.
-L’entrega de potència de una moto (amb aprox. 50 Cvs de potència, només es derrapa donant gas a fondo en 1ª o 2ª, i anant casi fregant l'estribera per terra. En cas contrari no. No hi ha prou potència com per comprometre l'adherència d'un pneumàtic que estigui en bones condicions. Com a mínim així era quan ho feia amb slicks ratllats, fa molts anys, practicant supermotard. I per derrapar en bones condicions d’adherència en 3ª tot i anant inclinat, amb menys de aprox 100Cv, no derrapes.
Tot aquest rotllo per explicar què? Que les derrapades provocades en acceleració sense control de tracció en motos que no siguin de supermotard (és a dir, motos de més de 160kgs), son COMPLICADISSIMES de controlar ja en circuit. Doncs no dic res en carretera oberta...
Per això no entenc comentaris del tipus “m’agrada controlar les derrapades sense control de tracció”. Puff..si ja era arriscat fer-ho amb la supermotard, i en la R1 preparada del 98 que portava, se’m posaven per corbata quan sense provocar-les em passava als circuits, dir que hi ha qui ho fa expressament en carretera oberta....és que sou bons de coll...ns.
No? :eyes
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. des. 05, 2012 12:07 pm, en total s’ha editat 9 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Vicenç
- Presentats
- Entrades: 189
- Membre des de: dt. nov. 18, 2008 6:51 pm
- Ubicació: Eivissa
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Leclerk" post="221116"]
Bones,
jo no ho veig ben be així, no es tracta de ser menys autèntics sinó de seguir controlant tots els aspectes principals de la conducció. Un frè de disc és millor que un frè de tambor, però no et treu el control en la frenada. Un control de tracció està interferint en el control del gas, d'acord que és per seguretat, però alguns pensem que li treu la gràcia de dominar la moto. Probablement la majoria o gairebé tots dels qui participem en un foro com aquest gaudim de conduir una moto i no només l'emprem com a mitjà de transport.
Què preferiu conduir la moto o anar de paquet? Oi que preferiu conduir? Per què, si de totes maneres el paquet també veurà el mateix paisatge i arribarà al mateix lloc? Doncs pel plaer de conduir i jo, com bastants companys, ara per ara gaudeixo més d'una conducció sense interferencies com un control de tracció, res més.
A mi m'agraden les motos actuals i no descarto tenir en un futur una moto amb control de tracció i demés electrònica avançada. Però si puc en triaré una amb diferents graus de interferència o desconnectable, com ja porten algunes motos, on tens fins a 8 nivells "d'intensitat" del control de tracció per poder demanar tota l'ajuda possible en situacions compromeses, però poder també tenir més sensacions quant ho demanis.
Leclerk.
PD: m'ha agradat més la comparació que ha fet l'Albert_KTM amb les màquines reflex digitals, que a l'hora de demanar ajuts et treuen del problema però sense renunciar a poder "treballar en manual".[/quote]
Insisteixo, avui en dia et compraries un 1430???, o un R8???. Jo em compraria el Simca 900 que va ser el primer cotxe que vaig conduir???
Una càmara el màxim que et pot passar és que si et cau perdis un grapat de calers i alguna foto de la targeta digital. En una moto si caus... et pots fer molt de mal.
Bones,
jo no ho veig ben be així, no es tracta de ser menys autèntics sinó de seguir controlant tots els aspectes principals de la conducció. Un frè de disc és millor que un frè de tambor, però no et treu el control en la frenada. Un control de tracció està interferint en el control del gas, d'acord que és per seguretat, però alguns pensem que li treu la gràcia de dominar la moto. Probablement la majoria o gairebé tots dels qui participem en un foro com aquest gaudim de conduir una moto i no només l'emprem com a mitjà de transport.
Què preferiu conduir la moto o anar de paquet? Oi que preferiu conduir? Per què, si de totes maneres el paquet també veurà el mateix paisatge i arribarà al mateix lloc? Doncs pel plaer de conduir i jo, com bastants companys, ara per ara gaudeixo més d'una conducció sense interferencies com un control de tracció, res més.
A mi m'agraden les motos actuals i no descarto tenir en un futur una moto amb control de tracció i demés electrònica avançada. Però si puc en triaré una amb diferents graus de interferència o desconnectable, com ja porten algunes motos, on tens fins a 8 nivells "d'intensitat" del control de tracció per poder demanar tota l'ajuda possible en situacions compromeses, però poder també tenir més sensacions quant ho demanis.
Leclerk.
PD: m'ha agradat més la comparació que ha fet l'Albert_KTM amb les màquines reflex digitals, que a l'hora de demanar ajuts et treuen del problema però sense renunciar a poder "treballar en manual".[/quote]
Insisteixo, avui en dia et compraries un 1430???, o un R8???. Jo em compraria el Simca 900 que va ser el primer cotxe que vaig conduir???
Una càmara el màxim que et pot passar és que si et cau perdis un grapat de calers i alguna foto de la targeta digital. En una moto si caus... et pots fer molt de mal.
Salut!!!
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
Quant surts per fer el viatge cap a Itaca, has de pregar que el camí sigui llarg
- Leclerk
- Presentats
- Entrades: 631
- Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
- Ubicació: Granollers
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="JoanCG" post="221152"]He llegit en més d’una ocasió “m’agrada sentir les derrapades controlades en carretera”, quan es diu que no s’està d’acord en el control de tracció, i ha quelcom en això que no veig clar; avia’m si aconsegueixo explicar-me:
Les derrapades en acceleració, a no ser que hi hagi pedretes, sorra o estigui molt humit, sempre son anant MOLT inclinat i obrint MOLT gas, ja que és el moment en el que en pneumàtic pot tenir més tendència a derrapar, en funció, bàsicament, a :
-L’estat i temperatura de l’asfalt (mollat, sec, grip que tingui...)
-A les propietats del pneumàtic i temperatura del mateix.
-L’entrega de potència de una moto (amb aprox. 50 Cvs de potència, només es derrapa donant gas a fondo en 1ª o 2ª, i anant casi fregant l'estribera per terra. En cas contrari no. No hi ha prou potència com per comprometre l'adherència d'un pneumàtic que estigui en bones condicions. Com a mínim així era com ho feia amb slicks ratllats, fa molts anys practicant supermotard. I per derrapar en bones condicions d’adherència en 3ª tot i anant inclinat, amb més de aprox 100Cv, no derrapes.
Tot aquest rotllo per explicar què? Que les derrapades provocades en acceleració sense control de tracció en motos que no siguin de supermotard (és a dir, motos de més de 160kgs), son COMPLICADISSIMES de controlar ja en circuit. Dons no dic res en carretera oberta.
Per això no entenc comentaris del tipus “m’agrada controlar les derrapades sense control de tracció”. Puff..si ja era arriscat fer-ho amb la supermotard, i en la R1 preparada del 98 que portava se’m posaven per corbata quan sense provocar-les em passava als circuits, dir que hi ha qui ho fa expressament en carretera oberta....és que sou bons de coll...ns.
No? :eyes[/quote]
Tens tota la raó en això, però precisament tu mateix, al primer missatge que has escrit obrint el post deies: "dues vegades casi me la poso per barret al obrir gas sortint de les corbes (amb l’anterior, tant feia si la carretera estava humida, el control de tracció anul•lava derrapades),"
Aqui hi ha precisament la gràcia de no dur electrònica, que has de vigilar i controlar la obertura del gas sabent que no hi ha control de tracció i precisament per això mantens una alerta que el control de tracció et fa perdre, com tu mateix reconeixes que t'ha passat amb la magnífica Multistrada 1200.
No es tracta de apendre a derrapar, que com molt bé exposes, només és a l'abast d'experts, sinó que es tracta de mantenir la sensibilitat de no passar-se. No sé si m'explico.
[quote user="Vicenç" post="221154"]
Insisteixo, avui en dia et compraries un 1430???, o un R8???. Jo em compraria el Simca 900 que va ser el primer cotxe que vaig conduir???
Una càmara el màxim que et pot passar és que si et cau perdis un grapat de calers i alguna foto de la targeta digital. En una moto si caus... et pots fer molt de mal.[/quote]
Vicenç, crec que no m'entens. Es clar que no em compraria un cotxe de 30 anys, però no voler certa electrònica no vol dir no voler uns xassis més avançats, frens més potents que no perden forma en us intensiu, injecció que t'evita els problemes dels carburadors en canvis de pressio atmosfèrica, etc...
Puc voler motos més modernes però no voler control de tracció ni frenada compartida. És compatible.
Leclerk.
Les derrapades en acceleració, a no ser que hi hagi pedretes, sorra o estigui molt humit, sempre son anant MOLT inclinat i obrint MOLT gas, ja que és el moment en el que en pneumàtic pot tenir més tendència a derrapar, en funció, bàsicament, a :
-L’estat i temperatura de l’asfalt (mollat, sec, grip que tingui...)
-A les propietats del pneumàtic i temperatura del mateix.
-L’entrega de potència de una moto (amb aprox. 50 Cvs de potència, només es derrapa donant gas a fondo en 1ª o 2ª, i anant casi fregant l'estribera per terra. En cas contrari no. No hi ha prou potència com per comprometre l'adherència d'un pneumàtic que estigui en bones condicions. Com a mínim així era com ho feia amb slicks ratllats, fa molts anys practicant supermotard. I per derrapar en bones condicions d’adherència en 3ª tot i anant inclinat, amb més de aprox 100Cv, no derrapes.
Tot aquest rotllo per explicar què? Que les derrapades provocades en acceleració sense control de tracció en motos que no siguin de supermotard (és a dir, motos de més de 160kgs), son COMPLICADISSIMES de controlar ja en circuit. Dons no dic res en carretera oberta.
Per això no entenc comentaris del tipus “m’agrada controlar les derrapades sense control de tracció”. Puff..si ja era arriscat fer-ho amb la supermotard, i en la R1 preparada del 98 que portava se’m posaven per corbata quan sense provocar-les em passava als circuits, dir que hi ha qui ho fa expressament en carretera oberta....és que sou bons de coll...ns.
No? :eyes[/quote]
Tens tota la raó en això, però precisament tu mateix, al primer missatge que has escrit obrint el post deies: "dues vegades casi me la poso per barret al obrir gas sortint de les corbes (amb l’anterior, tant feia si la carretera estava humida, el control de tracció anul•lava derrapades),"
Aqui hi ha precisament la gràcia de no dur electrònica, que has de vigilar i controlar la obertura del gas sabent que no hi ha control de tracció i precisament per això mantens una alerta que el control de tracció et fa perdre, com tu mateix reconeixes que t'ha passat amb la magnífica Multistrada 1200.
No es tracta de apendre a derrapar, que com molt bé exposes, només és a l'abast d'experts, sinó que es tracta de mantenir la sensibilitat de no passar-se. No sé si m'explico.
[quote user="Vicenç" post="221154"]
Insisteixo, avui en dia et compraries un 1430???, o un R8???. Jo em compraria el Simca 900 que va ser el primer cotxe que vaig conduir???
Una càmara el màxim que et pot passar és que si et cau perdis un grapat de calers i alguna foto de la targeta digital. En una moto si caus... et pots fer molt de mal.[/quote]
Vicenç, crec que no m'entens. Es clar que no em compraria un cotxe de 30 anys, però no voler certa electrònica no vol dir no voler uns xassis més avançats, frens més potents que no perden forma en us intensiu, injecció que t'evita els problemes dels carburadors en canvis de pressio atmosfèrica, etc...
Puc voler motos més modernes però no voler control de tracció ni frenada compartida. És compatible.
Leclerk.
Si penses que l'aventura és perillosa, prova la rutina. És mortal.
- Antonio
- Presentats
- Entrades: 421
- Membre des de: dj. oct. 28, 2010 7:37 pm
- Ubicació: Girona
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
YO NO RONCO..........Sueño que soy una moto
- Sergi3
- Presentats
- Entrades: 1454
- Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Doncs jo sabent que el meu nivell de conducció és, no ho sé, simplement és, quan vaig en moto no magrada patir. Quan portes unes hores conduint, es facil despistar-se, així que benvinguda sigui tota l'ajuda per no pendre mal. Circulant per barcelona, amb una vespa, es molt divertit, sobretot si plou, si frenes de cop, tot patina, poses un peu a terra, i normalment solucionat, pero amb la strom, i ara amb la triumph sempre he pensat, menys mal que te ABS, perque frenan for sobre un pas de vianants moll, tenia tots el numeros d'acabar a terra. Jo m'he adonat que és en aquets casos, i n'he tingunt uns quans, que tot aixo serveix per alguna cosa.
:birracat
:birracat
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Aquesta és la meva "biblia" en moto:
El Ritmo
Los miembros del “Minnesota HSTA” conducen a su propio “ritmo”, tal como se refleja en el siguiente artículo de Nick Ienatsch, ex articulista de Motorcyclist Magazine y actual colaborador de “Cycle World”. Si tú también lo haces, deberías pensar en apuntarte.
La competición implica velocidad, concentración y disposición; los resultados de un error son normalmente catastróficos dado que hay poco espacio para el error cuando “pilotas” al 100%.
La conducción en carretera abierta es menos intense y lejana del límite absoluto, pero dado que las circunstancias que la rodean son menos controlables, los errores y el exceso de agresividad pueden ser igual de catastróficos. Muchos “correcaminos” han abandonado la conducción en carretera. "Demasiado peligroso, demasiadas variables y demasiado fácil de dejarse llevar por la velocidad" dicen los especialistas de circuito. Los “Correcaminos” con exceso de adrenalina suelen terminar conduciendo en carretera abierta igual que lo harían en circuito, y no es causa de sorpresa que sean cazados por la policía, las leyes de la física y la fría y dura realidad de un entorno no acondicionado para el pilotaje de “décimas de segundo”. Pero como muchos de nosotros sabemos, un tranquilo paseo por una de nuestras carreteras favoritas, puede ser una de las mejores maneras de pasar unas horas libres con la moto que amamos. Y esas pocas horas se disfrutan mejor conduciendo a “El Ritmo”.
Un año después de unirme a la plantilla de “Motorcyclist” en 1984, contrataron a Mitch Boehm. Seis meses después, tuvo lugar el nacimiento de “El Ritmo” y lo perfeccionamos durante los siguientes meses de pruebas en carretera y salidas de fin de semana. Ahora “El Ritmo” es parte de mi vida—y una parte de la vida del grupo del domingo por la mañana con el que salgo. “El Ritmo” es una técnica de conducción en carretera abierta que no sólo mantiene a los moteros vivos, sino también intensamente entretenidos.
EL RITMO
“El Ritmo” hace énfasis en el control de la moto y quita énfasis a la velocidad pura. Acelerar a fondo y frenar en el último instante no son parte del programa de actividades, eliminando de forma efectiva los dos principales peligros presentes en accidentes individuales de motos en conducción deportiva. La inercia de paso por curva es en nombre del Nuevo juego, indicaciones contundentes al manillar para colocar la moto correctamente a la entrada de la curva, sujetar fuerte y meterla sin perder tiempo ni metros. Como el acelerador no estaba a tope a la salida de la última curva, la siguiente no requiere mucho freno, si es que requiere algo en absoluto. No es infrecuente salir una mañana y no ver una sola luz de freno encendiéndose.
Si hace falta frenar, se aprieta la maneta del freno delantero de forma suave, rápida y con un cierto nivel de presión para adecuar la velocidad de entrada en la curva en el menor tiempo posible. Entrar en la curva con los frenos, es incrementar las opciones de salirse de la carretera y una clara confesión de que estas yendo demasiado fuerte y no consigues ponerte a la velocidad correcta para la curva con suficiente antelación porque has mantenido el gas abierto demasiado tiempo. Conducir a “El Ritmo” te hace depender menos del acelerador y los frenos (los elementos de los que mas fácilmente se abusa) y te permite incrementar tu habilidad para juzgar la velocidad correcta de paso por curva, lo cual es el aspecto más divertido de la conducción por carretera abierta.
TU CARRIL ES TU LIMITE
Cruzar la línea central en cualquier momento, excepto durante una maniobra de adelantamiento, es intolerable y otro signo de que estas yendo demasiado fuerte para mantenerte con el grupo. Incluso cuando tengas total visibilidad en una de izquierdas, mantente a la derecha de la raya central. Mantenerse a la derecha de la raya es más exigente que simplemente cortar cada curva y cuando todo el grupo acepta ésta práctica inteligente, la tentación de engañar se elimina por la presión del resto del grupo y por la lógica. Aunque la conducción en carretera abierta no debe describirse en términos de competición, puedes pensar que tu carril es la pista. Dejar tu carril es aumentar las posibilidades de un accidente.
El control total de la moto hace que uses cada centímetro del carril si las circunstancias lo permiten. En curvas con total visibilidad y sin tráfico en contra, entra por el extremo abierto de la curva, “tira” la moto relativamente tarde hacia el interior para retrasar el vértice del interior y acelera para salir, rozando el extremo de la salida a medida que la moto se levanta. Usa el manillar de manera contundente pero suave para minimizar el tiempo de transición; no te tires “a cuchillo” porque el chasis flexará y podrá sacarte de la línea correcta. Dado que no has apurado la frenada, podrás abrir gas más rápido, antes del vértice, estabilizando la moto y preparándola para la salida. Con mucha frecuencia, las circunstancias no permiten la utilización completa del carril de raya exterior a raya central y de vuelta. Curvas sin visibilidad, tráfico en contra, gravilla y porquería son algunos de los criterios que exigen una conducción más conservadora, así que déjate un margen de 30 a 50 centímetros para el error, especialmente en el lado izquierdo donde el tráfico en contra puede resultar fatal. Simplemente haz mas estrecha la entrada de las curvas ciegas de derechas y fija el vértice de las curvas ciegas de izquierdas uno par o tres de decímetros dentro de tu carril de forma que puedas evitar tráfico en contra que no hayas y pueda estar pisando la raya central. Dado que estas conduciendo a “El Ritmo” y no al límite, el control que has de mantener en la entrada de las curvas te dá un tiempo extra para poder escapar de gravilla o porquería inesperada; de forma general, el sitio por donde pasaría la rueda exterior de un coche es el sitio más limpio en una curva con suciedad ya que el peso del coche se desplaza a dicha rueda, limpiando mas porquería a su paso: busca ésa línea.
UN BUEN GUIA, SEGUIDORES DESEOSOS
La carretera no es un entorno de competición, y hace falta humildad, auto confianza, y autocontrol para mantenerlo así. El guía marca el ritmo y busca en sus espejos síntomas de apuro en los que le siguen, demasiada distancia entre motos en las rectas, cruzar la raya central y descolgarse de la moto en las curvas. Si el guía se quiere apartar, simplemente reduce su velocidad en recta ligeramente, pero continúa disfrutando de las curvas, cerrando la formación pero sin perder nada de diversión. El pequeño grupo de tres o cuatro con el que salgo es tan homogéneo que el ritmo es prácticamente idéntico independientemente de quien guíe. El guía cambia de vez en cuando mediante un signo con la mano, pero nunca hay un cambio de guía porque el ego de alguno asome por la manga derecha. No te equivoques, la conducción es entretenida --y rápida-- en las curvas. Cualquiera con un buen brazo derecho puede pasar el cuchillo en las rectas; pero es la habilidad en las curvas lo que hace posible “El Ritmo”.
Las distancias entre motos son relativamente amplias, y las rectas--pasadas a una velocidad moderada--son la oportunidad perfecta para ajustar los espacios. Mantener una buena distancia sirve para varios propósitos, además de ser mas seguro. Minimizas el riesgo de “comerte” las piedrecitas que saltan y la policía tendrá menos motivos para pensar que se está desarrollando una carrera. El estilo de “El Ritmo” de no descolgarse de la moto en las curvas también reduce la apariencia de estar empujando demasiado fuerte y añade un grado de madurez y sensibilidad a los ojos de del resto de conductores y de los agentes de la ley. Indudablemente es un reto pasar por curvas mientras permaneces perfectamente sentado en la moto.
El adoctrinamiento de los nuevos “pilotos” lleva un tiempo ya que “El Ritmo” lleva a desarrollar pasos por curva realmente rápidos y los novatos quieren enroscar el acelerador a la salida para recuperar lo que han perdido en la entrada de las curvas. Nuestro grupo reduce la velocidad drásticamente cuando un nuevo conductor se une al grupo dado que debido a la técnica de velocidad moderada en rectas y no utilización de los frenos puede llevar al no experto a entrar en una curva demasiado rápido, creando las condiciones perfectas para el accidente más común. Con un conductor nuevo aprendiendo “El Ritmo” detrás tuyo, toca el freno con suficiente antelación a la curva para alertarle y asegúrate que entiendo que no hay ninguna presión por mantenerse con el grupo.
Hay comunicación constante mientras se rueda a “El Ritmo”. Un pie fuera de la estribera indica porquería o gravilla en la carretera y una indicación de reducir la velocidad o de un giro se señala con el brazo izquierdo con suficiente antelación. La señalización de giros se usa para cambios de carreteras y para los adelantamientos, una señal de agradecimiento también con la mano izquierda para agradecer a los “enlatados” que se apartan a la derecha para facilitar el adelantamiento. Dado que no has de mantener una sujeción tan firme del manillar, la mano izquierda también está libre para saludar a los moteros que circulan en dirección opuesta, una cortesía que nos gustaría que se mantuviese.
Si te vas haciendo a la idea de que “El Ritmo” es una forma relajada y no competitiva de salir con tu grupo, lo has entendido bien."
:birracat :birracat :birracat
El Ritmo
Los miembros del “Minnesota HSTA” conducen a su propio “ritmo”, tal como se refleja en el siguiente artículo de Nick Ienatsch, ex articulista de Motorcyclist Magazine y actual colaborador de “Cycle World”. Si tú también lo haces, deberías pensar en apuntarte.
La competición implica velocidad, concentración y disposición; los resultados de un error son normalmente catastróficos dado que hay poco espacio para el error cuando “pilotas” al 100%.
La conducción en carretera abierta es menos intense y lejana del límite absoluto, pero dado que las circunstancias que la rodean son menos controlables, los errores y el exceso de agresividad pueden ser igual de catastróficos. Muchos “correcaminos” han abandonado la conducción en carretera. "Demasiado peligroso, demasiadas variables y demasiado fácil de dejarse llevar por la velocidad" dicen los especialistas de circuito. Los “Correcaminos” con exceso de adrenalina suelen terminar conduciendo en carretera abierta igual que lo harían en circuito, y no es causa de sorpresa que sean cazados por la policía, las leyes de la física y la fría y dura realidad de un entorno no acondicionado para el pilotaje de “décimas de segundo”. Pero como muchos de nosotros sabemos, un tranquilo paseo por una de nuestras carreteras favoritas, puede ser una de las mejores maneras de pasar unas horas libres con la moto que amamos. Y esas pocas horas se disfrutan mejor conduciendo a “El Ritmo”.
Un año después de unirme a la plantilla de “Motorcyclist” en 1984, contrataron a Mitch Boehm. Seis meses después, tuvo lugar el nacimiento de “El Ritmo” y lo perfeccionamos durante los siguientes meses de pruebas en carretera y salidas de fin de semana. Ahora “El Ritmo” es parte de mi vida—y una parte de la vida del grupo del domingo por la mañana con el que salgo. “El Ritmo” es una técnica de conducción en carretera abierta que no sólo mantiene a los moteros vivos, sino también intensamente entretenidos.
EL RITMO
“El Ritmo” hace énfasis en el control de la moto y quita énfasis a la velocidad pura. Acelerar a fondo y frenar en el último instante no son parte del programa de actividades, eliminando de forma efectiva los dos principales peligros presentes en accidentes individuales de motos en conducción deportiva. La inercia de paso por curva es en nombre del Nuevo juego, indicaciones contundentes al manillar para colocar la moto correctamente a la entrada de la curva, sujetar fuerte y meterla sin perder tiempo ni metros. Como el acelerador no estaba a tope a la salida de la última curva, la siguiente no requiere mucho freno, si es que requiere algo en absoluto. No es infrecuente salir una mañana y no ver una sola luz de freno encendiéndose.
Si hace falta frenar, se aprieta la maneta del freno delantero de forma suave, rápida y con un cierto nivel de presión para adecuar la velocidad de entrada en la curva en el menor tiempo posible. Entrar en la curva con los frenos, es incrementar las opciones de salirse de la carretera y una clara confesión de que estas yendo demasiado fuerte y no consigues ponerte a la velocidad correcta para la curva con suficiente antelación porque has mantenido el gas abierto demasiado tiempo. Conducir a “El Ritmo” te hace depender menos del acelerador y los frenos (los elementos de los que mas fácilmente se abusa) y te permite incrementar tu habilidad para juzgar la velocidad correcta de paso por curva, lo cual es el aspecto más divertido de la conducción por carretera abierta.
TU CARRIL ES TU LIMITE
Cruzar la línea central en cualquier momento, excepto durante una maniobra de adelantamiento, es intolerable y otro signo de que estas yendo demasiado fuerte para mantenerte con el grupo. Incluso cuando tengas total visibilidad en una de izquierdas, mantente a la derecha de la raya central. Mantenerse a la derecha de la raya es más exigente que simplemente cortar cada curva y cuando todo el grupo acepta ésta práctica inteligente, la tentación de engañar se elimina por la presión del resto del grupo y por la lógica. Aunque la conducción en carretera abierta no debe describirse en términos de competición, puedes pensar que tu carril es la pista. Dejar tu carril es aumentar las posibilidades de un accidente.
El control total de la moto hace que uses cada centímetro del carril si las circunstancias lo permiten. En curvas con total visibilidad y sin tráfico en contra, entra por el extremo abierto de la curva, “tira” la moto relativamente tarde hacia el interior para retrasar el vértice del interior y acelera para salir, rozando el extremo de la salida a medida que la moto se levanta. Usa el manillar de manera contundente pero suave para minimizar el tiempo de transición; no te tires “a cuchillo” porque el chasis flexará y podrá sacarte de la línea correcta. Dado que no has apurado la frenada, podrás abrir gas más rápido, antes del vértice, estabilizando la moto y preparándola para la salida. Con mucha frecuencia, las circunstancias no permiten la utilización completa del carril de raya exterior a raya central y de vuelta. Curvas sin visibilidad, tráfico en contra, gravilla y porquería son algunos de los criterios que exigen una conducción más conservadora, así que déjate un margen de 30 a 50 centímetros para el error, especialmente en el lado izquierdo donde el tráfico en contra puede resultar fatal. Simplemente haz mas estrecha la entrada de las curvas ciegas de derechas y fija el vértice de las curvas ciegas de izquierdas uno par o tres de decímetros dentro de tu carril de forma que puedas evitar tráfico en contra que no hayas y pueda estar pisando la raya central. Dado que estas conduciendo a “El Ritmo” y no al límite, el control que has de mantener en la entrada de las curvas te dá un tiempo extra para poder escapar de gravilla o porquería inesperada; de forma general, el sitio por donde pasaría la rueda exterior de un coche es el sitio más limpio en una curva con suciedad ya que el peso del coche se desplaza a dicha rueda, limpiando mas porquería a su paso: busca ésa línea.
UN BUEN GUIA, SEGUIDORES DESEOSOS
La carretera no es un entorno de competición, y hace falta humildad, auto confianza, y autocontrol para mantenerlo así. El guía marca el ritmo y busca en sus espejos síntomas de apuro en los que le siguen, demasiada distancia entre motos en las rectas, cruzar la raya central y descolgarse de la moto en las curvas. Si el guía se quiere apartar, simplemente reduce su velocidad en recta ligeramente, pero continúa disfrutando de las curvas, cerrando la formación pero sin perder nada de diversión. El pequeño grupo de tres o cuatro con el que salgo es tan homogéneo que el ritmo es prácticamente idéntico independientemente de quien guíe. El guía cambia de vez en cuando mediante un signo con la mano, pero nunca hay un cambio de guía porque el ego de alguno asome por la manga derecha. No te equivoques, la conducción es entretenida --y rápida-- en las curvas. Cualquiera con un buen brazo derecho puede pasar el cuchillo en las rectas; pero es la habilidad en las curvas lo que hace posible “El Ritmo”.
Las distancias entre motos son relativamente amplias, y las rectas--pasadas a una velocidad moderada--son la oportunidad perfecta para ajustar los espacios. Mantener una buena distancia sirve para varios propósitos, además de ser mas seguro. Minimizas el riesgo de “comerte” las piedrecitas que saltan y la policía tendrá menos motivos para pensar que se está desarrollando una carrera. El estilo de “El Ritmo” de no descolgarse de la moto en las curvas también reduce la apariencia de estar empujando demasiado fuerte y añade un grado de madurez y sensibilidad a los ojos de del resto de conductores y de los agentes de la ley. Indudablemente es un reto pasar por curvas mientras permaneces perfectamente sentado en la moto.
El adoctrinamiento de los nuevos “pilotos” lleva un tiempo ya que “El Ritmo” lleva a desarrollar pasos por curva realmente rápidos y los novatos quieren enroscar el acelerador a la salida para recuperar lo que han perdido en la entrada de las curvas. Nuestro grupo reduce la velocidad drásticamente cuando un nuevo conductor se une al grupo dado que debido a la técnica de velocidad moderada en rectas y no utilización de los frenos puede llevar al no experto a entrar en una curva demasiado rápido, creando las condiciones perfectas para el accidente más común. Con un conductor nuevo aprendiendo “El Ritmo” detrás tuyo, toca el freno con suficiente antelación a la curva para alertarle y asegúrate que entiendo que no hay ninguna presión por mantenerse con el grupo.
Hay comunicación constante mientras se rueda a “El Ritmo”. Un pie fuera de la estribera indica porquería o gravilla en la carretera y una indicación de reducir la velocidad o de un giro se señala con el brazo izquierdo con suficiente antelación. La señalización de giros se usa para cambios de carreteras y para los adelantamientos, una señal de agradecimiento también con la mano izquierda para agradecer a los “enlatados” que se apartan a la derecha para facilitar el adelantamiento. Dado que no has de mantener una sujeción tan firme del manillar, la mano izquierda también está libre para saludar a los moteros que circulan en dirección opuesta, una cortesía que nos gustaría que se mantuviese.
Si te vas haciendo a la idea de que “El Ritmo” es una forma relajada y no competitiva de salir con tu grupo, lo has entendido bien."
:birracat :birracat :birracat
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Que cadascú porti el que vulgui... jo ho tinc molt clar que l'únic que m'ha aportat alguna cosa és l'ABS.
Ja podem portar altres mecanismes... jo no en vull cap.
Tot depèn del seny de cadascú...
On s'ha vist un aparell que disminuexi el par motor en frenada i corba... MARE MEVA!!!!! Aaggggghhhh estan locos, estos ingenierus.... :boig :boig :boig
I unaltra cosa: si tens 100, 150 o 1000 CV no es tracta d'aprofitar-los, sinó de saber utilitzar-los en cada moment. A l'enduro o el motocross, per exemple, amb la moto de quasi 60 CV amb 105 kg de pes, la potència em fa tirar, però en ritme curt em serveix per negociar un peralte, una rodera o sortir d'un revolt tancat amb alegria. i no estrujo els 60 CV... ni molt menys!... però sé que els tinc. He de saber, però, quan puc cargolar el puny per ensofrar...
SI voleu estar controlats, pugeu a les atraccions.
O això o plego.
Ja podem portar altres mecanismes... jo no en vull cap.
Tot depèn del seny de cadascú...
On s'ha vist un aparell que disminuexi el par motor en frenada i corba... MARE MEVA!!!!! Aaggggghhhh estan locos, estos ingenierus.... :boig :boig :boig
I unaltra cosa: si tens 100, 150 o 1000 CV no es tracta d'aprofitar-los, sinó de saber utilitzar-los en cada moment. A l'enduro o el motocross, per exemple, amb la moto de quasi 60 CV amb 105 kg de pes, la potència em fa tirar, però en ritme curt em serveix per negociar un peralte, una rodera o sortir d'un revolt tancat amb alegria. i no estrujo els 60 CV... ni molt menys!... però sé que els tinc. He de saber, però, quan puc cargolar el puny per ensofrar...
SI voleu estar controlats, pugeu a les atraccions.
O això o plego.
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 10, 2012 9:24 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Fjodor" post="221476"]Que cadascú porti el que vulgui... jo ho tinc molt clar que l'únic que m'ha aportat alguna cosa és l'ABS.
Ja podem portar altres mecanismes... jo no en vull cap.
Tot depèn del seny de cadascú...
On s'ha vist un aparell que disminuexi el par motor en frenada i corba... MARE MEVA!!!!! Aaggggghhhh estan locos, estos ingenierus.... :boig :boig :boig
I unaltra cosa: si tens 100, 150 o 1000 CV no es tracta d'aprofitar-los, sinó de saber utilitzar-los en cada moment. A l'enduro o el motocross, per exemple, amb la moto de quasi 60 CV amb 105 kg de pes, la potència em fa tirar, però en ritme curt em serveix per negociar un peralte, una rodera o sortir d'un revolt tancat amb alegria. i no estrujo els 60 CV... ni molt menys!... però sé que els tinc. He de saber, però, quan puc cargolar el puny per ensofrar...
SI voleu estar controlats, pugeu a les atraccions.
O això o plego.[/quote]
Sense que serveixi de precendent, totalment d'acord al 100%.
I per això mateix m'agrada anar en mtb, perquè no hi ha res que la màquina faci, ho has de fet tot tu.
Ja podem portar altres mecanismes... jo no en vull cap.
Tot depèn del seny de cadascú...
On s'ha vist un aparell que disminuexi el par motor en frenada i corba... MARE MEVA!!!!! Aaggggghhhh estan locos, estos ingenierus.... :boig :boig :boig
I unaltra cosa: si tens 100, 150 o 1000 CV no es tracta d'aprofitar-los, sinó de saber utilitzar-los en cada moment. A l'enduro o el motocross, per exemple, amb la moto de quasi 60 CV amb 105 kg de pes, la potència em fa tirar, però en ritme curt em serveix per negociar un peralte, una rodera o sortir d'un revolt tancat amb alegria. i no estrujo els 60 CV... ni molt menys!... però sé que els tinc. He de saber, però, quan puc cargolar el puny per ensofrar...
SI voleu estar controlats, pugeu a les atraccions.
O això o plego.[/quote]
Sense que serveixi de precendent, totalment d'acord al 100%.
I per això mateix m'agrada anar en mtb, perquè no hi ha res que la màquina faci, ho has de fet tot tu.


-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
Ara, ara....
aqui em tens, a les 3 h de resistència de BTT d'enguany, a Torroella de Montgrí...

aqui em tens, a les 3 h de resistència de BTT d'enguany, a Torroella de Montgrí...

- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Atonten Els ABSs/DTCs/no-blocked-clucth I Altres Andròmi
[quote user="Fjodor" post="221515"]Ara, ara....
aqui em tens, a les 3 h de resistència de BTT d'enguany, a Torroella de Montgrí...
[/quote]
Eps Eps !!!! Que els frens de la bici son hidràulics, no els de tisora de la meva antiga i genuina BH!! i...ostres....una bici amb suspensions!!!
Heretje, heretje, a la foguera !!!!
:birracat
:b9
aqui em tens, a les 3 h de resistència de BTT d'enguany, a Torroella de Montgrí...

Eps Eps !!!! Que els frens de la bici son hidràulics, no els de tisora de la meva antiga i genuina BH!! i...ostres....una bici amb suspensions!!!
Heretje, heretje, a la foguera !!!!
:birracat
:b9
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. des. 10, 2012 8:23 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.