Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
És de l'escola CursoMotosKurving:
http://www.curso-motos-kurving.com/index-cat.html
Els cursos són.....gratuïts!!
[youtube]0rKQWXH4Tqw[/youtube]
Els hi diem que ens vinguin a fer un curset en una sortida mensual? :okcat
http://www.curso-motos-kurving.com/index-cat.html
Els cursos són.....gratuïts!!
[youtube]0rKQWXH4Tqw[/youtube]
Els hi diem que ens vinguin a fer un curset en una sortida mensual? :okcat


- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Amistosament... doncs mira: jaqueta Rukka (un cullò i mig $$), casc shubert C3 (350-400€) fer contorsionismes sobre la moto amb més de 1200€ de cintura per amunt no te preu... :boig :boig :boig :boig
La carretera em sona molt.
Salut
:b9
La carretera em sona molt.
Salut
:b9
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Ah, sobre la coducció no opino, ja que tampoc domino gaire el tema, però em mareja una mica tant anar d'un costat a l'altre.
Salut
Salut
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Mucho ruido y pocas nueces ... jo crec que no cal fer tant l'indi per anar filant per aquesta carretera !!! :callo
PD: a mi també em sonen aquest revols !!! :okcat
PD: a mi també em sonen aquest revols !!! :okcat
Gas a la burra!!!
- Pedroguzzi
- Presentats
- Entrades: 416
- Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
- Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Masa moviment a sobre la moto per anar com va :foracat
En dues o tres rodes , a la fi del mon


- Tiramilles
- Presentats
- Entrades: 246
- Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
- Ubicació: Torelló
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Aquests moviments són els que fan servir la majoria de gent que va amb motos RR's (tot i que l'estil del video es una mica....estrany).
Entenc que el ritme del video es més lent (el tio va amb texans!) i aquest tipus de conducció sol acabar tocant amb el genoll a terra.
Lògicament cada estil de moto requereix un estil de conducció i un tio amb una trail, maxi-trail o moto de turisme fent aquests moviments faria bastant riure.
He de reconeixer que en la meva època amb la Fazer 600 que sortia amb una colla de RR's vaig fer aquest tipus de conducció durant un temps i em va anar bé per agafar confiança a tumbar fort (els estreps de la moto o van patir..jeje), però després d'agafar confiança, vaig veure que anava igual de depressa i més tranquil, sense fer aquests moviments tan exagerats.
Be "cada maestrillo con su librillo"
Entenc que el ritme del video es més lent (el tio va amb texans!) i aquest tipus de conducció sol acabar tocant amb el genoll a terra.
Lògicament cada estil de moto requereix un estil de conducció i un tio amb una trail, maxi-trail o moto de turisme fent aquests moviments faria bastant riure.
He de reconeixer que en la meva època amb la Fazer 600 que sortia amb una colla de RR's vaig fer aquest tipus de conducció durant un temps i em va anar bé per agafar confiança a tumbar fort (els estreps de la moto o van patir..jeje), però després d'agafar confiança, vaig veure que anava igual de depressa i més tranquil, sense fer aquests moviments tan exagerats.
Be "cada maestrillo con su librillo"
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
je,je li direm el Rukka " el posturetes " :orquestra
sembla pujada al coll de comiols.
sembla pujada al coll de comiols.

- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Amistosament...hi ha molt "capullo" a les carreteres, masses !!!
La DGT hauría de donar premis al "capullo del any" i al guanyador retirar-li el permis una temporadeta. :holacat
La DGT hauría de donar premis al "capullo del any" i al guanyador retirar-li el permis una temporadeta. :holacat
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Ara ens hauran d'explicar com hem d'anar en moto, després de tants anys i tantes curses... :callo
És més un estil de moto de carretera. Els meus moviments i inèrcies són més de l'enduro, de moto erguida, més de cintura, que amb el temps m'ha demostrat ser més còmode i efectiva per la moto que porto. I a més, és el meu estil... Salut
És més un estil de moto de carretera. Els meus moviments i inèrcies són més de l'enduro, de moto erguida, més de cintura, que amb el temps m'ha demostrat ser més còmode i efectiva per la moto que porto. I a més, és el meu estil... Salut
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
[quote user="650X" post="222255"]Amistosament... doncs mira: jaqueta Rukka (un cullò i mig $$), casc shubert C3 (350-400€) fer contorsionismes sobre la moto amb més de 1200€ de cintura per amunt no te preu... :boig :boig :boig :boig
[/quote]
Ja ho pensava..
Jaqueta Rukka, Casc SHubert,...... i texans :callo
[/quote]
Ja ho pensava..
Jaqueta Rukka, Casc SHubert,...... i texans :callo
Ex ...moltes coses
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
no se surt del carril,traça be...las posturetes,cadascu te el seu estil,la roba,ai la roba,els texans em perden,reconec que jo hi vaig molt :nonocat i :nonocat ho tindria que fer....
p.d. si dius que es gratuit , gracies ja que algu pot aprofitar una bona roda. :birracat
p.d. si dius que es gratuit , gracies ja que algu pot aprofitar una bona roda. :birracat
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
[quote user="Joavel" post="222270"]Amistosament...hi ha molt "capullo" a les carreteres, masses !!!
La DGT hauría de donar premis al "capullo del any" i al guanyador retirar-li el permis una temporadeta. :holacat[/quote]
El mateix que tindria que fer el SCT :okcat
La DGT hauría de donar premis al "capullo del any" i al guanyador retirar-li el permis una temporadeta. :holacat[/quote]
El mateix que tindria que fer el SCT :okcat
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Cadascú que traci com vulgui, però personalment aquest estil a mi no em serveix de massa.
El pas de corva és una combinació d'inclinació de la moto i situació del pes del pilot (deixant ara a banda la velocitat, àpix de la corba, compressió de les suspensións i control del tren del darrera amb el gas o el fre (o els dos alhora)).
En aquest cas es situa el pes del pilot a l'exterior de la corba de manera que així permet desplaçar una mica el centre de gravetat enfora i facilita una major inclinació de la moto sense arribar al límit de la verticalitat. Ara bé, quin avantatge suposa això en conducció normal per corves relativament obertes? Jo no el sé veure. La postura habitual de que el pilot tingui la mateixa inclinació que la moto ja et permet tombar molt en gairebé totes les circumstàncies, i fins i tot si encara et fa falta més ets tú el que tomba una mica més abans que no pas la moto. Potser els que van molt forts necessiten tombar més la moto, però no trobo que aquest ball constant faciliti una enllaçada eficaç de corva a corba, i els pilots de Gran Premi (que no fan pas això) no crec que vagin gaire lents.... A més, d'aquesta manera es fa servir més el canto del pneumàtic (moto més inclinada) per fer la mateixa feina que podries fer amb la moto més dreta (i per tant treballant amb la zona més normal de la goma), de manera que així tens més risc d'arribar al límit del pneumàtic sense motiu.
Diferent seria si aquesta postura fos la de supermotard, en la que també es posa el pes cap a l'exterior ja que s'estira el cos enfora per entrar amb el cos erguit i la cama estirada, per tal de fer entrar el tren del davant (normalment amb roda petita) tant aviat com es pot a dintre la corva (jo això sí que ho faig sovint, però només quan vull anar ràpid en corves molt tancades, de manera que la moto grossa un cop inclinada fa la corva més fàcilment sense que la inèrcia et llenci cap a l'exterior). En corves obertes i normals no té gaire sentit i és més que suficient la inclinació igual a la de la moto.
I una tercera manera és fer justament al contrari, és a dir, negociar la corba amb la moto el màxim de dreta, i ser tu el que t'inclines per posar el pes tant a dintre de la corva com pots. Això ho faig també molt en la conducció a l'hivern per carreteres gelades, o amb pluja, ja que et permet passar la corva a la mateixa velocitat que inclinat, però amb la moto més dreta, de manera que el pneumàtic treballa amb gairebé tota la seva amplada i, per tant, amb aquest contacte més extens et dona més seguretat que quan tens la moto inclinada (que vas arrugant el melic a veure si aguantarà...).
És a dir, en resum de la parrafada, que en la meva modesta opinió i pel meu nivell de pilotatge, a aquesta manera de conduir del vídeo no li sé trobar cap utilitat.
El pas de corva és una combinació d'inclinació de la moto i situació del pes del pilot (deixant ara a banda la velocitat, àpix de la corba, compressió de les suspensións i control del tren del darrera amb el gas o el fre (o els dos alhora)).
En aquest cas es situa el pes del pilot a l'exterior de la corba de manera que així permet desplaçar una mica el centre de gravetat enfora i facilita una major inclinació de la moto sense arribar al límit de la verticalitat. Ara bé, quin avantatge suposa això en conducció normal per corves relativament obertes? Jo no el sé veure. La postura habitual de que el pilot tingui la mateixa inclinació que la moto ja et permet tombar molt en gairebé totes les circumstàncies, i fins i tot si encara et fa falta més ets tú el que tomba una mica més abans que no pas la moto. Potser els que van molt forts necessiten tombar més la moto, però no trobo que aquest ball constant faciliti una enllaçada eficaç de corva a corba, i els pilots de Gran Premi (que no fan pas això) no crec que vagin gaire lents.... A més, d'aquesta manera es fa servir més el canto del pneumàtic (moto més inclinada) per fer la mateixa feina que podries fer amb la moto més dreta (i per tant treballant amb la zona més normal de la goma), de manera que així tens més risc d'arribar al límit del pneumàtic sense motiu.
Diferent seria si aquesta postura fos la de supermotard, en la que també es posa el pes cap a l'exterior ja que s'estira el cos enfora per entrar amb el cos erguit i la cama estirada, per tal de fer entrar el tren del davant (normalment amb roda petita) tant aviat com es pot a dintre la corva (jo això sí que ho faig sovint, però només quan vull anar ràpid en corves molt tancades, de manera que la moto grossa un cop inclinada fa la corva més fàcilment sense que la inèrcia et llenci cap a l'exterior). En corves obertes i normals no té gaire sentit i és més que suficient la inclinació igual a la de la moto.
I una tercera manera és fer justament al contrari, és a dir, negociar la corba amb la moto el màxim de dreta, i ser tu el que t'inclines per posar el pes tant a dintre de la corva com pots. Això ho faig també molt en la conducció a l'hivern per carreteres gelades, o amb pluja, ja que et permet passar la corva a la mateixa velocitat que inclinat, però amb la moto més dreta, de manera que el pneumàtic treballa amb gairebé tota la seva amplada i, per tant, amb aquest contacte més extens et dona més seguretat que quan tens la moto inclinada (que vas arrugant el melic a veure si aguantarà...).
És a dir, en resum de la parrafada, que en la meva modesta opinió i pel meu nivell de pilotatge, a aquesta manera de conduir del vídeo no li sé trobar cap utilitat.
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 20, 2012 1:00 pm, en total s’ha editat 14 vegades.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
-
- Presentats
- Entrades: 207
- Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Pero si la moto es una Pocket Bike!!!!!!


- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Crec que en cuco té força raó; i afegueixo:
Cada cop que entro a un circuit (un parell de cops l’any), em passa el mateix:
Al anar amb la Multistrada per carretera, faig efectivament conducció trail, es a dir, amb un mínim de moviment del cos. No fa falta més, per anar per carretera.
Però a la segona corba del circuit, fent aquesta conducció trail , me’n adono de que vaig molt a poc a poc en velocitat de pas per corva. MOLT.
Llavors automàticament canvio el xip i començo a despenjar-me, amb el que ja vaig a ritme de les altres RRs.
Conclusió: Tot i que diferents motos requereixen diferents estils, despenjar-se o no depèn del ritme que vulguis portar. Ja sé que sona ridícul i que no té sentit, però per exagerar, inclús amb una chopper, per estrafolari que quedés, si el conductor es despengés, podria anar més ràpid en pas per corba, ja que moto no tocaria tant les estriberes al despenjar-se el conductor i augmentaria així la velocitat en la corba.
Salut.
Cada cop que entro a un circuit (un parell de cops l’any), em passa el mateix:
Al anar amb la Multistrada per carretera, faig efectivament conducció trail, es a dir, amb un mínim de moviment del cos. No fa falta més, per anar per carretera.
Però a la segona corba del circuit, fent aquesta conducció trail , me’n adono de que vaig molt a poc a poc en velocitat de pas per corva. MOLT.
Llavors automàticament canvio el xip i començo a despenjar-me, amb el que ja vaig a ritme de les altres RRs.
Conclusió: Tot i que diferents motos requereixen diferents estils, despenjar-se o no depèn del ritme que vulguis portar. Ja sé que sona ridícul i que no té sentit, però per exagerar, inclús amb una chopper, per estrafolari que quedés, si el conductor es despengés, podria anar més ràpid en pas per corba, ja que moto no tocaria tant les estriberes al despenjar-se el conductor i augmentaria així la velocitat en la corba.
Salut.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 20, 2012 12:50 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
[quote user="STELVIO 00" post="222279"][quote user="Joavel" post="222270"]Amistosament...hi ha molt "capullo" a les carreteres, masses !!!
La DGT hauría de donar premis al "capullo del any" i al guanyador retirar-li el permis una temporadeta. :holacat[/quote]
El mateix que tindria que fer el SCT :okcat[/quote]
:okcat :birracat
La DGT hauría de donar premis al "capullo del any" i al guanyador retirar-li el permis una temporadeta. :holacat[/quote]
El mateix que tindria que fer el SCT :okcat[/quote]
:okcat :birracat
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
De totes formes, suposo que el vídeo volia ensenyar com es tracen les corbes (independentment de la velocitat), i com s'ha de moure un pilot en conducció esporttiva en una RR.
I les dues coses, malgrat l'exageració dels moviments, trovo que les fa bé.
Salut.
I les dues coses, malgrat l'exageració dels moviments, trovo que les fa bé.
Salut.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Toni Wan Kenobi
- Presentats
- Entrades: 874
- Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
- Ubicació: Aquí
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
Molt d'acord amb molts dels comentaris que s'han fet (lògicament no estic d'acord amb algun dels comentaris o amb part d'algun).
M'agradaria afegir que el que si que es clar es que es tracte d'un vídeo que pretén ser "pedagògic", per això els moviments son "exagerats", igual que ho poden ser els de qualsevol instructor, com per exemple d'esquí amb els seus alumnes.
Ep! es una opinió puc estar errat o molt errat :burrucat
M'agradaria afegir que el que si que es clar es que es tracte d'un vídeo que pretén ser "pedagògic", per això els moviments son "exagerats", igual que ho poden ser els de qualsevol instructor, com per exemple d'esquí amb els seus alumnes.
Ep! es una opinió puc estar errat o molt errat :burrucat
Salut i kilòmetres!!!
Toni
Toni

- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
També haig de dir que no he estat mai ususari d'una R (en vaig tenir una del cunyat un mes al garatge i vaig concloure que amb un trasto d'aquests jo sóc perillós, perquè ja a cada semàfor sortia picat amb algú com si fos la graella d'un Gran Premi, jajaja), i, per tant, la meva opinió basada de sempre en motos trail potser no és extrapol·lable a la manera més efectiva de fer anar un giny d'aquests infernals que tenen altres radis de gir de manillar i recorregut de suspensions més limitats... :conducat
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. des. 20, 2012 1:08 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: Comentem Amistosament Aquest Tipus De Conducció
D'entrada, crec que de tot se'n pot extreure alguna cosa, per tant per molts centenars de milers de quilòmetres que pugui portar al damunt, sempre em semblarà pràctic qualsevol curs de conducció, però a més no veig el mateix que vosaltres... És a dir que jo veig que es mou (exageradament pel tema pedagògic, sí), però que ho fa desplaçant el seu cos (i el seu pes) a l'interior de la corba. Vaja, el cul el posa a l'interior, no?