AL FI A 80 KM/H PER L´AREA METROPOLITANA
Moderador: Airald
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
AL FI A 80 KM/H PER L´AREA METROPOLITANA
Hola a tots:
Doncs alló que es va parlar i després va quedar "aparcat" doncs venien el.leccions a la fí s´ha complert. :?
Ara sortiran el trio del govern a explicar que el govern de Catalunya ha decidit reduir a 80 Kms/h la velocitat máxima a les autopistes i autovies de l´area metropolitanaper reduir( diuen ells) la contamnació.
Molt bé, jo firmo anar els dies de cada dia 80 km/h per entrar o per travessar tota l´area metropolitana. :?
però i els diumenges i per la nit quan no hi hagui trànsit ?????
només de pensar-ho ja m´entre un atac d´angoixa.......
qui tindrá els nervis d´acer per controlar-se ????? circular a 80 Kms/h per l´autopista..... :x quan estigui tota l´autopista neta i pulida ??????
penseu que si vens de Girona a la Roca fins passat Martorell es area metropolitana.... :?
No us sona a recaptació '??????
Creieu que veritablement hi haurá menys contaminació ??????
Ai,Ai,Ai,
Doncs alló que es va parlar i després va quedar "aparcat" doncs venien el.leccions a la fí s´ha complert. :?
Ara sortiran el trio del govern a explicar que el govern de Catalunya ha decidit reduir a 80 Kms/h la velocitat máxima a les autopistes i autovies de l´area metropolitanaper reduir( diuen ells) la contamnació.
Molt bé, jo firmo anar els dies de cada dia 80 km/h per entrar o per travessar tota l´area metropolitana. :?
però i els diumenges i per la nit quan no hi hagui trànsit ?????
només de pensar-ho ja m´entre un atac d´angoixa.......
qui tindrá els nervis d´acer per controlar-se ????? circular a 80 Kms/h per l´autopista..... :x quan estigui tota l´autopista neta i pulida ??????
penseu que si vens de Girona a la Roca fins passat Martorell es area metropolitana.... :?
No us sona a recaptació '??????
Creieu que veritablement hi haurá menys contaminació ??????
Ai,Ai,Ai,

- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: AL FI A 80 KM/H PER L´AREA METROPOLITANA
SI, I DESCARADAMENT.gs12 red ha escrit:
No us sona a recaptació '??????
NO, PENSO QUE ENCARA MÉS (Embusos i retencions amb el motor al ralentí)gs12 red ha escrit:Creieu que veritablement hi haurá menys contaminació ??????


- Rickyii
- Presentats
- Entrades: 178
- Membre des de: dt. feb. 06, 2007 12:30 am
- Ubicació: Lleida
- Contacta:
A mi es que aquestes notícies em deixen sense cap mena d'esperança de que vulguin sol·lucionar els problemes com cal.
En el cas dels accidents penso que hi hauria d'haver una assignatura a les escoles (amb examens inclosos) i practiques de conducció i circulació des de ben petits. Això ja hauria de fer anys que funciones però de moment es barallen amb l'assignatura de la humanitat o etica o no se com es diu, que patètic. Encara no han entes que l'educació es vital...
I pel que fa a la contaminació ho trobo molt bé que es treballi d'una p..a vegada contra la contaminació perque d'aqui a quatre dies no quedara ni un gram de gel als pols, però el transit es l'acció prioritària?? que no em facin riure !!
Que obliguin a posar plaques solars a tots els edificis, que es tanquin les centrals nuclears i que s'aprofitin les energies renovables !! I que desenvolupin un motor amb un derivat que no sigui del petroli, caram !! Això seria accions que em farien pensar que realment volen acabar amb la contaminació, però posar el límit a 80? això es una nova malaltia, li direm la malaltia recaptatoria !!
Apa, Salut !!
En el cas dels accidents penso que hi hauria d'haver una assignatura a les escoles (amb examens inclosos) i practiques de conducció i circulació des de ben petits. Això ja hauria de fer anys que funciones però de moment es barallen amb l'assignatura de la humanitat o etica o no se com es diu, que patètic. Encara no han entes que l'educació es vital...
I pel que fa a la contaminació ho trobo molt bé que es treballi d'una p..a vegada contra la contaminació perque d'aqui a quatre dies no quedara ni un gram de gel als pols, però el transit es l'acció prioritària?? que no em facin riure !!
Que obliguin a posar plaques solars a tots els edificis, que es tanquin les centrals nuclears i que s'aprofitin les energies renovables !! I que desenvolupin un motor amb un derivat que no sigui del petroli, caram !! Això seria accions que em farien pensar que realment volen acabar amb la contaminació, però posar el límit a 80? això es una nova malaltia, li direm la malaltia recaptatoria !!
Apa, Salut !!
Hola que tal? hola que tal...
- Truenus
- Presentats
- Entrades: 72
- Membre des de: dl. abr. 23, 2007 9:35 pm
- Ubicació: Sant Pere de Torelló
-
- Presentats
- Entrades: 168
- Membre des de: dl. juny 11, 2007 7:07 pm
Vsssss
Adi Kaifern l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 25, 2009 5:06 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: AL FI A 80 KM/H PER L´AREA METROPOLITANA
Totalment d'acord!!! En comptes de limitar la velocitat, per què no fan unes classes de conducció econòmica a la gent? És molt millor concienciar als conductors que no cal apurar la frenada, que val la pena canviar quan abans a una marxa més llarga, que no és bo dur l'aire condicionat i la finestra abaixada, que la pressió dels pneumàtics és important... tot aixó si estalvia combustible i contaminació!Randy-650 ha escrit:SI, I DESCARADAMENT.gs12 red ha escrit:
No us sona a recaptació '??????
NO, PENSO QUE ENCARA MÉS (Embusos i retencions amb el motor al ralentí)gs12 red ha escrit:Creieu que veritablement hi haurá menys contaminació ??????
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Esta parlant ara el consell Baltasar al club de TV3.
Diu que aixo no es fa per el medi ambient ni per seguretat, si no per la salut humana.
Diu que com altres llocs del mon on hi han mesures similars (matricules parells/imparells) doncs aqui han volgut limitar la velocitat, per estalviar 1000 morts anuals per contaminacio :shock:
I tambe diuen que es una mesura de altres 70 mesures mes.
Diu que aixo no es fa per el medi ambient ni per seguretat, si no per la salut humana.
Diu que com altres llocs del mon on hi han mesures similars (matricules parells/imparells) doncs aqui han volgut limitar la velocitat, per estalviar 1000 morts anuals per contaminacio :shock:
I tambe diuen que es una mesura de altres 70 mesures mes.
Ex ...moltes coses
- Kel
- Presentats
- Entrades: 3513
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
Resten 69 mesures, ....... , potser tenim sort i ....Steelman ha escrit:
I tambe diuen que es una mesura de altres 70 mesures mes.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................
..........................................................................
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
Està clar que això s'ha fet amb fins recaudatòris... i també està clar que estem tornant cap a temps anteriors, fa temps que a l'autovia de Castelldefels no es podia circular a més de 80kms/h, i fa uns anys ho van pujar fins a 100, ara perquè s'ha de tornar a posar 80??
A cas hi haurà menys accidents??
Au va... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Fins aviat!
Està clar que això s'ha fet amb fins recaudatòris... i també està clar que estem tornant cap a temps anteriors, fa temps que a l'autovia de Castelldefels no es podia circular a més de 80kms/h, i fa uns anys ho van pujar fins a 100, ara perquè s'ha de tornar a posar 80??
A cas hi haurà menys accidents??
Au va... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Fins aviat!

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- Rickyii
- Presentats
- Entrades: 178
- Membre des de: dt. feb. 06, 2007 12:30 am
- Ubicació: Lleida
- Contacta:
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
Bè, si ho fan per estalviar contaminaciò... doncs que a les motos, les permetin a la velocitat que toca , JA QUE NO CONTAMINEN TANT com els cotxes. O no?
No generem tan colapse, no contaminem tan (bè,no és el meu cas pq tinc 1300, pero si la majoria) , no matem a ningu ja que som petits i debils, com deia algu per aqui nomès notaria un mosquit al parabrises, si que sorprenem arribant a espantar amb lo que els enllaunats en diuen imprudencies, i en cambi no paren de donar-nos pel sac, maiii cap privilegi.
Reflexione-m'hi siusplau, refelexione-m'hi.
No generem tan colapse, no contaminem tan (bè,no és el meu cas pq tinc 1300, pero si la majoria) , no matem a ningu ja que som petits i debils, com deia algu per aqui nomès notaria un mosquit al parabrises, si que sorprenem arribant a espantar amb lo que els enllaunats en diuen imprudencies, i en cambi no paren de donar-nos pel sac, maiii cap privilegi.
Reflexione-m'hi siusplau, refelexione-m'hi.
- josepgts
- Presentats
- Entrades: 139
- Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:58 am
- Ubicació: Rubi
a veure:
s'hauria de veure d'on han tret les dades de l'estudi i quan, tenint en compte que ja ho varen proposar fa 2 anys i que un estudi d'aquest tipus triga entre 2 i 3 anys 1 o més per recopilar dades i un altre per realitzar l'estudi, aquest estudi te 5 anys, i els motors han canviat molt en 5 anys, un cotxe actual contamina més a 80 amb 4ta a +/-3000rpm (impossible anar en 5ena) que a 120 amb 6ª a 2500rpm, es a dir que tenint en compte que en 5 anys s'ha renovat més del 30% del parc automovilistic aquesta mesura es inutil a nivell de contaminació. I he llegit algunes de les altres 71 mesures i n'hi han de risa.
A mi, que soc un burro, s'em acudeixen altres opcions, per exemple que la propera vegada que la seat demani un subenció o tanca (treballo al sector automoció i sé del cert que per VW la seat es un xollo) li donin (com sempre) amb la condició de que tregui al mercat un vehicle hibrid, i un cop al mercat on tindria un preu de 30.000€ aprox (toyota el té per menys) en subencioni el 50% al client final, segur que s'en vendrien moltissims, i aquests si que redueixen la contaminació. I s'em acudeixen varies més, però clar totes costen diners i cap en recauda...
Jo crec que la única opció de qui hagi aprovat aquesta mesura es dimitir, perqué només hi ha dues opcions, o realment només se li ha acudit això amb lo qual demostra que es burro i un burro no pot gobernar un pais, o en realitat només es una manera de recaudar sense incomplir la promesa de baixar els impostos, amb lo qual demostra que es un lladre i un mentider i tampoc hauria d'estar al gobern.
despres no entenen el perqué de l'abstencio...
s'hauria de veure d'on han tret les dades de l'estudi i quan, tenint en compte que ja ho varen proposar fa 2 anys i que un estudi d'aquest tipus triga entre 2 i 3 anys 1 o més per recopilar dades i un altre per realitzar l'estudi, aquest estudi te 5 anys, i els motors han canviat molt en 5 anys, un cotxe actual contamina més a 80 amb 4ta a +/-3000rpm (impossible anar en 5ena) que a 120 amb 6ª a 2500rpm, es a dir que tenint en compte que en 5 anys s'ha renovat més del 30% del parc automovilistic aquesta mesura es inutil a nivell de contaminació. I he llegit algunes de les altres 71 mesures i n'hi han de risa.
A mi, que soc un burro, s'em acudeixen altres opcions, per exemple que la propera vegada que la seat demani un subenció o tanca (treballo al sector automoció i sé del cert que per VW la seat es un xollo) li donin (com sempre) amb la condició de que tregui al mercat un vehicle hibrid, i un cop al mercat on tindria un preu de 30.000€ aprox (toyota el té per menys) en subencioni el 50% al client final, segur que s'en vendrien moltissims, i aquests si que redueixen la contaminació. I s'em acudeixen varies més, però clar totes costen diners i cap en recauda...
Jo crec que la única opció de qui hagi aprovat aquesta mesura es dimitir, perqué només hi ha dues opcions, o realment només se li ha acudit això amb lo qual demostra que es burro i un burro no pot gobernar un pais, o en realitat només es una manera de recaudar sense incomplir la promesa de baixar els impostos, amb lo qual demostra que es un lladre i un mentider i tampoc hauria d'estar al gobern.
despres no entenen el perqué de l'abstencio...
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. jul. 11, 2007 7:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.


- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Bueno...tampoc us desanimeu. Heu provat algú a anar des de Viladecans a Barcelona a les 7 de qualsevol dematí (tret de dissabte i diumenge)?. Agafar 80 per hora ja és una utopía¡¡¡. Quan hi anava a treballar en cotxe lo màxim que podia agafar era 50, com a màxim¡¡¡¡. Això si, minuts i minuts completament aturats.
Aquesta solució no deixa pas de ser una solució de cara a la galería. No en solucionaran els problemes del trànsit així, no. Potser amb un transport públic a l'alçada dels impostos que paguem, i no la merda que tenim actualment.
Mentre això no se solucioni, continuarè agafant la moto. Si he d'anar a 80, doncs hi aniré a 80, però que s'oblidin per sempre del meu vot.
He dit.
V'sssssssssssss
Aquesta solució no deixa pas de ser una solució de cara a la galería. No en solucionaran els problemes del trànsit així, no. Potser amb un transport públic a l'alçada dels impostos que paguem, i no la merda que tenim actualment.
Mentre això no se solucioni, continuarè agafant la moto. Si he d'anar a 80, doncs hi aniré a 80, però que s'oblidin per sempre del meu vot.
He dit.
V'sssssssssssss
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
ESTUDI DEL RACC:
El RACC considera innecessària la mesura de reduir a 80 Km/h
la velocitat màxima a l’àrea metropolitana de Barcelona
El RACC recolza les mesures dirigides a reduir la contaminació local i a millorar la qualitat de l’aire, però considera que la mesura de reduir 80 Km/h la velocitat màxima a la primera corona de l’àrea metropolitana de Barcelona és innecessària, tant per raons tècniques com d’aplicabilitat.
• Raons tècniques
Tècnicament no està gens clar que una reducció com la proposada serveixi per reduir les emissions de gasos i partícules. Els estudis més solvents mostren com la congestió (conducció amb arrancades i aturades), i no pas la velocitat, és la clau en quant a les emissions de gasos i partícules. En la pràctica, no existeix una linealitat entre velocitat i emissions.
Cal tenir en compte que en els motors que compleixen amb la normativa comunitària es pot constatar que les emissions de NOx apareixen a l’inici del cicle EU (de conducció estàndard), quan el motor està fred i el catalitzador no treballa al seu ple rendiment. També hi ha una punta d’emissions de NOx al finalitzar del cicle EU. Però, el que és important es que no es detecten diferències remarcables entre les velocitats de 120Km/h i 80Km/h dins del propi cicle.
Un test realitzat expressament per l’Automòbil Club Alemany (ADAC) per valorar l’impacte d’una reducció de la velocitat de 120km/h a 80km/h mostra que les emissions de NOx augmenten un 26%, suposant que el parc de vehicles estigués compost en un 50% de dièsel i en un 50% de benzina.
• Raons d’aplicabilitat
Amb aquesta mesura, a més, no es té en consideració la forma de conducció dels usuaris. Una velocitat màxima de 80 Km/h en vies ràpides pot comportar, amb molta seguretat, que els usuaris circulin a velocitats de fins 70 km/h i, donat el cas, que aquests usuaris circulin amb una marxa més curta (quarta en lloc de cinquena) comportant que es disparin les emissions.
D’altra banda, l’aplicació d’aquesta mesura de reducció de velocitat sembla també complicada, sobretot si es fa de forma indiscriminada en el temps i en l’espai. És simptomàtic que el propi Pla reconegui que en l’actualitat es detecta un nivell relativament alt d’incompliment dels límits de velocitat establerts. Sembla sensat que, abans de proposar una reducció dels límits de velocitat, s’asseguri el compliment dels límits vigents en l’actualitat.
Amb altres actuacions, com la senyalització variable, es podrien assolir els objectius pretesos. La senyalització variable suposa la regulació de la velocitat dels vehicles en funció de quants n’hi ha en la carretera. Es tracta d’una regulació limitada en el temps (moments de congestió) i l’espai (llocs on es produeix la congestió) i no d’una reducció indiscriminada de la velocitat. D’igual manera que s’aplicarà a la segona corona, es podria aplicar a la primera.
El RACC considera innecessària la mesura de reduir a 80 Km/h
la velocitat màxima a l’àrea metropolitana de Barcelona
El RACC recolza les mesures dirigides a reduir la contaminació local i a millorar la qualitat de l’aire, però considera que la mesura de reduir 80 Km/h la velocitat màxima a la primera corona de l’àrea metropolitana de Barcelona és innecessària, tant per raons tècniques com d’aplicabilitat.
• Raons tècniques
Tècnicament no està gens clar que una reducció com la proposada serveixi per reduir les emissions de gasos i partícules. Els estudis més solvents mostren com la congestió (conducció amb arrancades i aturades), i no pas la velocitat, és la clau en quant a les emissions de gasos i partícules. En la pràctica, no existeix una linealitat entre velocitat i emissions.
Cal tenir en compte que en els motors que compleixen amb la normativa comunitària es pot constatar que les emissions de NOx apareixen a l’inici del cicle EU (de conducció estàndard), quan el motor està fred i el catalitzador no treballa al seu ple rendiment. També hi ha una punta d’emissions de NOx al finalitzar del cicle EU. Però, el que és important es que no es detecten diferències remarcables entre les velocitats de 120Km/h i 80Km/h dins del propi cicle.
Un test realitzat expressament per l’Automòbil Club Alemany (ADAC) per valorar l’impacte d’una reducció de la velocitat de 120km/h a 80km/h mostra que les emissions de NOx augmenten un 26%, suposant que el parc de vehicles estigués compost en un 50% de dièsel i en un 50% de benzina.
• Raons d’aplicabilitat
Amb aquesta mesura, a més, no es té en consideració la forma de conducció dels usuaris. Una velocitat màxima de 80 Km/h en vies ràpides pot comportar, amb molta seguretat, que els usuaris circulin a velocitats de fins 70 km/h i, donat el cas, que aquests usuaris circulin amb una marxa més curta (quarta en lloc de cinquena) comportant que es disparin les emissions.
D’altra banda, l’aplicació d’aquesta mesura de reducció de velocitat sembla també complicada, sobretot si es fa de forma indiscriminada en el temps i en l’espai. És simptomàtic que el propi Pla reconegui que en l’actualitat es detecta un nivell relativament alt d’incompliment dels límits de velocitat establerts. Sembla sensat que, abans de proposar una reducció dels límits de velocitat, s’asseguri el compliment dels límits vigents en l’actualitat.
Amb altres actuacions, com la senyalització variable, es podrien assolir els objectius pretesos. La senyalització variable suposa la regulació de la velocitat dels vehicles en funció de quants n’hi ha en la carretera. Es tracta d’una regulació limitada en el temps (moments de congestió) i l’espai (llocs on es produeix la congestió) i no d’una reducció indiscriminada de la velocitat. D’igual manera que s’aplicarà a la segona corona, es podria aplicar a la primera.


- Josey Wales
- Presentats
- Entrades: 1758
- Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
- Ubicació: Manresa (Bages)
""Un test realitzat expressament per l’Automòbil Club Alemany (ADAC) per valorar l’impacte d’una reducció de la velocitat de 120km/h a 80km/h mostra que les emissions de NOx augmenten un 26%, suposant que el parc de vehicles estigués compost en un 50% de dièsel i en un 50% de benzina.
• Raons d’aplicabilitat
Amb aquesta mesura, a més, no es té en consideració la forma de conducció dels usuaris. Una velocitat màxima de 80 Km/h en vies ràpides pot comportar, amb molta seguretat, que els usuaris circulin a velocitats de fins 70 km/h i, donat el cas, que aquests usuaris circulin amb una marxa més curta (quarta en lloc de cinquena) comportant que es disparin les emissions.""
Sí és que es veu d'una hora lluny que és una enganyifa!!! :evil: :evil: :evil:
• Raons d’aplicabilitat
Amb aquesta mesura, a més, no es té en consideració la forma de conducció dels usuaris. Una velocitat màxima de 80 Km/h en vies ràpides pot comportar, amb molta seguretat, que els usuaris circulin a velocitats de fins 70 km/h i, donat el cas, que aquests usuaris circulin amb una marxa més curta (quarta en lloc de cinquena) comportant que es disparin les emissions.""
Sí és que es veu d'una hora lluny que és una enganyifa!!! :evil: :evil: :evil:
-
- Presentats
- Entrades: 168
- Membre des de: dl. juny 11, 2007 7:07 pm
VSssss
Adi Kaifern l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 25, 2009 5:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages