Cavallet O Pota De Cabra
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Cavallet O Pota De Cabra
A les sortides observo que no hi ha gaire criteri comú quan aparquem les motos: uns fan servir el cavallet central, altres la pota de cabra. A la seguent parada, observo que molts que tenien el cavallet ara posen la pota de cabra, i a l'inrevés. :sonat
Quins criteris seguiu per posar el cavallet o la pota de cabra? :shock:
Quins criteris seguiu per posar el cavallet o la pota de cabra? :shock:

- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Cavallet O Pota De Cabra
Sempre que puc amb el cavallet, segur que algun dia els pneumàtics i els amortiguadors m'ho agrairan.
Tinc curiositat per saber la resposta del "trinxacargols Stelvio"... :birracat
Salut
Tinc curiositat per saber la resposta del "trinxacargols Stelvio"... :birracat
Salut
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
I tú Randy no contestes?
- Jsk
- Presentats
- Entrades: 683
- Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
- Ubicació: Banyoles
Doncs jo sempre faig servir la pota de cabra, bàsicament per que en cap moto hi tinc cavallet... :b9
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. gen. 01, 2013 7:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Doncs el meu "ritual" sempre es el seguent : 1 ) POTA DE CABRA
2 ) CABALLET CENTRAL
Tot aixó sempre que el terreny m´ho permeti.
Abans que ningú m´ho pregunti, SEMPRE trec el caballet SENSE pujar a la moto, per evitar que es produexi el "trinxament" del cargol :okcat
2 ) CABALLET CENTRAL
Abans que ningú m´ho pregunti, SEMPRE trec el caballet SENSE pujar a la moto, per evitar que es produexi el "trinxament" del cargol :okcat
- Joan XT
- Presentats
- Entrades: 2641
- Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
- Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL
Per ser la primera ja no puc votar, la meva moto sempre mana i no puc dir res :okcat ahhh, un detall, si l'aparco amb pujada fico marxa enrera i fico el totxo a la roda :holacat
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="650X" post="223242"]I tú Randy no contestes?[/quote]
Jo no puc votar encara, haig d'esperar que hi hagin més respostes. :viscat
Però bàsicament poso una cosa o altre depenent del terreny: tou o inclinat, pota, terreny dur i força estona, cavallet.
De moment, repeteixo, de momeeeeeeeeent encara mai m'ha caigut la moto, en parat. En marxa moltes, sobretot per muntanya. :callo
Jo no puc votar encara, haig d'esperar que hi hagin més respostes. :viscat
Però bàsicament poso una cosa o altre depenent del terreny: tou o inclinat, pota, terreny dur i força estona, cavallet.
De moment, repeteixo, de momeeeeeeeeent encara mai m'ha caigut la moto, en parat. En marxa moltes, sobretot per muntanya. :callo

- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
[quote user="STELVIO 00" post="223249"]Doncs el meu "ritual" sempre es el seguent : 1 ) POTA DE CABRA
2 ) CABALLET CENTRAL
Abans que ningú m´ho pregunti, SEMPRE trec el caballet SENSE pujar a la moto, per evitar que es produexi el "trinxament" del cargol :okcat[/quote]
Jo faig el mateix i donada la meva alçada sempre pujo amb el lateral posat.... ja k un dia vaig estar a punt de caure al enganxar-se el peu al seient posterior.
2 ) CABALLET CENTRAL
Abans que ningú m´ho pregunti, SEMPRE trec el caballet SENSE pujar a la moto, per evitar que es produexi el "trinxament" del cargol :okcat[/quote]
Jo faig el mateix i donada la meva alçada sempre pujo amb el lateral posat.... ja k un dia vaig estar a punt de caure al enganxar-se el peu al seient posterior.
Gas a la burra!!!
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Gràcies Randy pel que tu i jo compartim.
Jo prefereixo publicar el meu parer a mesura que s'hagin esmentat prou opinions. Però, sempre segons el meu humil pensament, no s'acostuma a fer-ho correctament.
I no es cap broma ni te rerefons estranys.
Jordi "Prony"
Jo prefereixo publicar el meu parer a mesura que s'hagin esmentat prou opinions. Però, sempre segons el meu humil pensament, no s'acostuma a fer-ho correctament.
I no es cap broma ni te rerefons estranys.
Jordi "Prony"
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Doncs jo quasibé sempre que no sigui per gaire temps i el terreny ho permeti, poso el cavallet lateral.
Ara bé, a les nits quant l'aparco al garatge o quan marxo a treballar i s'ha d'estar com a mínim una setmana parada, aleshores si sempre el cavallet central.
P.D. Randy, tindries de fer una enquesta posant perquè els cavallets centrals són una mer.., que sempre costen un munt de posar-los i depèn de com fins hi tot algun esguinç pel mal gest poden arribar a provocar....
Ara bé, a les nits quant l'aparco al garatge o quan marxo a treballar i s'ha d'estar com a mínim una setmana parada, aleshores si sempre el cavallet central.
P.D. Randy, tindries de fer una enquesta posant perquè els cavallets centrals són una mer.., que sempre costen un munt de posar-los i depèn de com fins hi tot algun esguinç pel mal gest poden arribar a provocar....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- STELVIO 00
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Trencaferro" post="223297"]Doncs jo quasibé sempre que no sigui per gaire temps i el terreny ho permeti, poso el cavallet lateral.
P.D. Randy, tindries de fer una enquesta posant perquè els cavallets centrals són una mer.., que sempre costen un munt de posar-los i depèn de com fins hi tot algun esguinç pel mal gest poden arribar a provocar....[/quote]
En Randy tindria que fer una enquesta de perquè fa enquestas :jajacat :jajacat a veure que surt :okcat
P.D. Randy, tindries de fer una enquesta posant perquè els cavallets centrals són una mer.., que sempre costen un munt de posar-los i depèn de com fins hi tot algun esguinç pel mal gest poden arribar a provocar....[/quote]
En Randy tindria que fer una enquesta de perquè fa enquestas :jajacat :jajacat a veure que surt :okcat
- Pedroguzzi
- Presentats
- Entrades: 416
- Membre des de: ds. jul. 07, 2012 12:41 pm
- Ubicació: Lliça D'Amunt (Valles Oriental)
- Contacta:
la meva com que s'aguanta soleta cap problema ¿ sera l'unica? :viscat
En dues o tres rodes , a la fi del mon

- STELVIO 00
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Pedroguzzi" post="223300"]la meva com que s'aguanta soleta cap problema ¿ sera l'unica? :viscat[/quote]
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
si la deixo aparcada sempre el caballet central, si la paro un moment la pota de cabra,pero sempre,abans de pujar o baixar de la moto i poso la pota de cabra ja que es facil que es decanti i vagi a terra per l'altre banda,hi ha molta gent que te la mania de fer el ''JHONWAINE'' :nonocat :nonocat
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Jo no tinc cavallet en cap de les motos...
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Si te caballet la moto, la pujo al caballet.
De totes maneres, no crec que sigui mes estable el caballet que la pota de cabra.
Crec que la pota de cabra dona més estabilitat a la moto , davant de possibles cops d'altres vehicles, vianants,..
En la meva moto, que ara si que té caballet, la pujo al caballet per diversos motius.
A) Per que el te, i al deixar-la al parking les rodes "descansen" una mica.
B) Per que si la deixes a la pota de cabra, al engegar la moto, surt durant una estona molt de fum (problemes de les boxesr 1150)
C) Per mirar nivell d´oli, i altres coses a la moto, doncs va millor
Al carrer, tambe la deixo en caballet, sobretot per la opcio B , pero crec que és mes segur deixar-la sobre la pota de cabra..
De totes maneres, no crec que sigui mes estable el caballet que la pota de cabra.
Crec que la pota de cabra dona més estabilitat a la moto , davant de possibles cops d'altres vehicles, vianants,..
En la meva moto, que ara si que té caballet, la pujo al caballet per diversos motius.
B) Per que si la deixes a la pota de cabra, al engegar la moto, surt durant una estona molt de fum (problemes de les boxesr 1150)
Al carrer, tambe la deixo en caballet, sobretot per la opcio B , pero crec que és mes segur deixar-la sobre la pota de cabra..
Ex ...moltes coses
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
El meu procediment acostuma a ser el mateix sempre: en aturar-me la pota de cabra, baixar de la moto i el cavallet central. Això no vol dir que si el terrent no es gaira favorable per pujar/baixar la moto del caballet central, es quedi una estona només amb la pota de cabra, però sempre que sigui per una estona.
:burrucat
El meu procediment acostuma a ser el mateix sempre: en aturar-me la pota de cabra, baixar de la moto i el cavallet central. Això no vol dir que si el terrent no es gaira favorable per pujar/baixar la moto del caballet central, es quedi una estona només amb la pota de cabra, però sempre que sigui per una estona.
:burrucat
Sort,
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Normalment a la pota de cabra, i al garatge sobre el caballet, tampoc hi paro massa atenció.

- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
[quote user="Steelman" post="223349"]Si te caballet la moto, la pujo al caballet.
Al carrer, tambe la deixo en caballet, sobretot per la opcio B , pero crec que és mes segur deixar-la sobre la pota de cabra..[/quote]
Ja tenim una resposta correcta. :okcat :okcat
Contràriament a desenes de comentaris (d'Altres foros) que llegeixo respecte aquesta qüestió, la moto es manté molt mes estable i segura quan està suportada per la pota de cabra. Es qüestió de lògica.
Jordi "Prony"
Al carrer, tambe la deixo en caballet, sobretot per la opcio B , pero crec que és mes segur deixar-la sobre la pota de cabra..[/quote]
Ja tenim una resposta correcta. :okcat :okcat
Contràriament a desenes de comentaris (d'Altres foros) que llegeixo respecte aquesta qüestió, la moto es manté molt mes estable i segura quan està suportada per la pota de cabra. Es qüestió de lògica.
Jordi "Prony"
- ErnesTDM
- Presentats
- Entrades: 1312
- Membre des de: dg. abr. 04, 2010 10:49 pm
- Ubicació: Arenys de Munt
Doncs jo coincideixo amb l'Albert. I al pujar faig a l'inrevés, no trec la pota de cabra fins que soc a dalt.
ErnesTDM l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 02, 2013 10:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.