Nova Zelanda

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Re: Nova Zelanda

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 6:30 pm

[quote user="Jesus GS" post="223145"]Benvinguda !!! :holacat[/quote]

Gràcies, Jesús.

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 6:32 pm

[quote user="PEPI600" post="223148"]Benvinguda a casa :birracat[/quote]

Gràcies, Pep.

Consti que a Nova Zelanda vaig veure un munt de "reliquies" a 4 rodes i vaig pensar amb tú.

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 6:33 pm

[quote user="Frstrom" post="223157"]Benvinguda i molt bo any nou.
Vsssssssssssssssssssssss.[/quote]

Moltes gràcies i... a veure quin día et deixes veure a una sortida de Mototurisme.
Vinga que aviat no et coneixarem... :okcat

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dc. gen. 02, 2013 6:45 pm

[quote user="Eva" post="223352"][quote user="PEPI600" post="223148"]Benvinguda a casa :birracat[/quote]

Gràcies, Pep.

Consti que a Nova Zelanda vaig veure un munt de "reliquies" a 4 rodes i vaig pensar amb tú.[/quote]

Per lo de "reliquia" o per les quatre rodes ? :picant :picant
Imatge Imatge

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 6:48 pm

[quote user="PEPI600" post="223358"][quote user="Eva" post="223352"][quote user="PEPI600" post="223148"]Benvinguda a casa :birracat[/quote]

Gràcies, Pep.

Consti que a Nova Zelanda vaig veure un munt de "reliquies" a 4 rodes i vaig pensar amb tú.[/quote]

Per lo de "reliquia" o per les quatre rodes ? :picant :picant[/quote]

quatre rodes, es clar..... :okcat

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 7:04 pm

Durant dos dies vaig estar rodant a NZ amb dos instructors d'autoescola suïssos.

Anaven amb 2 gs 650, ja he deixat més d´una imatge seva en aquest fil.

La seva intenció era acabar la ruta aproximadament el dia 15 de gener, però avui m´han enviat un correo dient que ja eren a Suïssa de nou , després de patir un accident a Dunedin (Illa Sud). Varies costelles i el peu trencat l´han obligat a anar al hospital i retornar a Suïssa.

Aquí tothom avisa de lo perillós que és conduir per l´esquerra, no per el fer de conduir-hi, sinó perquè hi han molts de "guiris" amb autocaravanes que invaiexen a les corbes el carril contrari.

De fet, al matí, la conducció en moto és molt perillosa per la quantitat d'animals morts que es troben a la carretera i per les autocaravanes que condueixen invadint el carril contrari.

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 7:15 pm

Si hagués de triar entre la Illa Nord o la Illa Sud, sens dubte i després d´haver conduit 5.550 km ( durant 17 díes) escolliria la Illa Sud.

La Illa Sud és un 30 % més gran que la Illa Nord, però hi ha un 70 % menys menys de gent.

Les zones més boniques, salvatges e inclús indrets que encara no ha trepitxat el ésser humà es troben a la Illa Sud.

Un apunt especial es mereixen la zona dels Glaciars.

Vaig ésser molt afortunada, vaig poguer conduir fins a Milford Sound. aquesta carretera va estar tancada degut a les plujes, però la varen obrir el mateix día que jo hi vaig anar. Un tunnel separa Milford de la resta de la zona dels glaciars.
Aquest tunnel ha sigut reparat nombroses vegades. El gel, la fred fa que el sol es deteriori constantment. I per més inri, tant prompte entres en el tunnel comença una baixada tenebrossa que t´endissa cap els fiords. Uns fiords, on la natura capritxosa ha elaborat una preciossa síntesis d´aigua, roques i animals elegants que fan que cada minut paris bocabadat devant tan al.lucinant maravella.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. gen. 02, 2013 7:32 pm

[quote user="Eva" post="223369"] aquesta carretera va estar tancada degut a les plujes, però la varen obrir el mateix día que jo hi vaig anar. .[/quote]

no es van atrevir a mantenir-la tancada i que no hi passesis :okcat :okcat BENVINGUDA
Imatge

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 7:35 pm

[quote user="Kpeps" post="223378"][quote user="Eva" post="223369"] aquesta carretera va estar tancada degut a les plujes, però la varen obrir el mateix día que jo hi vaig anar. .[/quote]

no es van atrevir a mantenir-la tancada i que no hi passesis :okcat :okcat BENVINGUDA [/quote]

jeje, gràcies pubill :okcat

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. gen. 02, 2013 7:41 pm

I per quan la cronica ????? :okcat
ImatgeImatgeImatge

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dc. gen. 02, 2013 9:04 pm

[quote user="STELVIO 00" post="223383"]I per quan la cronica ????? :okcat[/quote]

uissss.... jo no faig crònica, només diari mentre viatjo i en aquesta ocasió vaig escollir unaltre forum.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 07, 2013 6:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dc. gen. 02, 2013 9:46 pm

[quote user="Eva" post="223406"][quote user="STELVIO 00" post="223383"]I per quan la cronica ????? :okcat[/quote]

uissss.... jo no faig crònica, només diari mentre viatjo.[/quote]

Però alguna foto més si que pots publicar, no?

:birracat

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dj. gen. 03, 2013 4:20 am

[quote user="CMB" post="223410"][quote user="Eva" post="223406"][quote user="STELVIO 00" post="223383"]I per quan la cronica ????? :okcat[/quote]

uissss.... jo no faig crònica, només diari mentre viatjo.[/quote]

Però alguna foto més si que pots publicar, no?

:birracat[/quote]

Si... aixó sí, de fet vaig fer un total de 4.600 fotos i uns 50 videos.

Carles, Nova Zelanda tambe és molt i molt apte per fer sortides en off.
Eva l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 03, 2013 4:31 am, en total s’ha editat 1 vegada.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. gen. 03, 2013 6:34 am

Benvinguda Eva, ara que ja has rodat per els 5 continents espero amb curiositat quin repte asoliràs properament :okcat

Per l'horari aquest que postejes dedueixo que tens jet-lag?

Bon Any :nou

Salut!!

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dj. gen. 03, 2013 7:06 am

[quote user="650X" post="223446"]Benvinguda Eva, ara que ja has rodat per els 5 continents espero amb curiositat quin repte asoliràs properament :okcat

[/quote]

Enric, amb aquest tema em pots ajudar ????
A on puc anar ara ???

[quote user="650X" post="223446"]

[/quote]

Jet lag a muerte,espero d´aqui a un parell de díes retornar a la normalitat, la aventatge es que aprofito per fer moltes coses que tenia atrasades (jeje).

I per cert, bon any, rei.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. gen. 03, 2013 9:55 pm

[quote user="STELVIO 00" post="223383"]I per quan la cronica ????? :okcat[/quote]

:okcat
Això, això, una crònica que pugui servir de referències a altres viatgers interessats ;)

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dj. gen. 03, 2013 10:02 pm

[quote user="Eva" post="223450"][quote user="650X" post="223446"]Benvinguda Eva, ara que ja has rodat per els 5 continents espero amb curiositat quin repte asoliràs properament :okcat

[/quote]

A on puc anar ara ???

[/quote]

Jet lag a muerte,espero d´aqui a un parell de díes retornar a la normalitat, la aventatge es que aprofito per fer moltes coses que tenia atrasades (jeje).

I per cert, bon any, rei.[/quote]

Ets de difícil aconsellar, per què, vols dir que no has estat a tot arreu??

US Route 66... :okcat

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dj. gen. 03, 2013 10:38 pm

Eva, has anat a Àfrica? No ho tinc present!

Idees:
1. Coast to coast. Amèrica. Anada Per Canadà. Tornada per USA
2. Volta al Mediterrani. Però ara és perillós i suposo que impossible
3. UK
4. Has anat a Cap Nord?
5. La ruta dels ossos a Sibèria
6. ...

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dv. gen. 04, 2013 5:06 am

[quote user="CMB" post="223550"]Eva, has anat a Àfrica? No ho tinc present!

Idees:
1. Coast to coast. Amèrica. Anada Per Canadà. Tornada per USA .- L´he fet en cotxe....
2. Volta al Mediterrani. Però ara és perillós i suposo que impossible.- De moment ...com tu bé diu.... és massa perillossa...
3. UK
4. Has anat a Cap Nord? Cap Nord era un destí per el 2012 , vaig treballar-hi en la ruta i tot, però al final no va poguer ésser, però aquest destí el tinc pendent amb la K i la Mar de copi.
5. La ruta dels ossos a Sibèria .....és asfaltada ????
6. ...[/quote]

També hi ha Sud Africa, en Pasqual i en Moncho hi varen anar i a NZ em vaig trobar una parella que l´habian fet i em varen donar la tarja per aconsellar-me .

No m´agrada repetir destins, però el que sí que repetiré serà NZ i amb la Mar.
De veritat que val molt i molt la pena, l´únic punt negatiu és la quantitat de hores que hi han desde casa fins a Auckland ( més de 48 hores i més de 20.000 km), però TOTA LA RESTA ( paisatges, gent, visites culturals, ...) HO SUPERA LLARGAMENT....

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dv. gen. 04, 2013 5:35 am

[quote user="650X" post="223541"][quote user="Eva" post="223450"][quote user="650X" post="223446"]Benvinguda Eva, ara que ja has rodat per els 5 continents espero amb curiositat quin repte asoliràs properament :okcat

[/quote]

A on puc anar ara ???

[/quote]

I per cert, bon any, rei.[/quote]

Ets de difícil aconsellar, per què, vols dir que no has estat a tot arreu??

US Route 66... :okcat[/quote]

Si , ja he conduit amb bmw per els 5 continents , no m´agraden destins incerts o problemàtics,
US Route 66 crec que s´ha de fer amb una Harley i amb el estil genui americà.

Turquia ...

Bueno.... primer toca asimilar aquest viatge i anar pensant ......

Ara diré una cosa que fa molt de temps em va dir en Pasqual, un viatge comença desde el primer moment que començes a pensar amb ell i té TOTA la raó, el sol fet de començar-hi a pensar, planificar, buscar informació....ja estàs viatjant... la incertessa del que et trobaràs per molt que preparis, els nervis de les 10 hores abans de marxar ( val a dir que em vaig quedar totalment en blanc), el día a día que estàs fora, els pensaments durant el viatge.... és un TOT que em fa pensar que malgrat tot el que pases durant el viatge ( bó i dolent) et donguin ganes de empendre unaltre viatge.

Una cosa que tinc molt i molt clara és que la prudéncia una vegada estàs de viatge és molt important , m´explico: a NZ les carreteres son molt bones, però hi han moltes trampes , com per exemple molts animals morts , però molts animals morts que et trobes de bon matí al començar a circular ( desde llebrtes, possum, conills, "puerc´-espín"...), moltes autocaravanes de "guiris" que agafen malament les corbes invaint el carril contrari, animals de granja escapats del seu tancat (ovelles i fins i tot llames), .... degut a tots els anteriors motius i altres que no anomenaré, la carretera es converteix, malgrat la seva impecable aparenxa en un camí difícil i de vegades penses... uffff quina carretera més maca, corbes obertes, ben peraltada.... i et dius... vinga gasssss i a disfrutar , però el subconscient et diu..... no ho facis..... i acabes no fent-ho perqué un accident fora de casa és un problema MOLT GREU. Malgrat ho tinguis tot lligat amb assegurançes, però tens molt i molts mals de caps que no compensen el plaer de "cargolar" el gassss.

Cada vegada que marxo/em tenim el tema de les assegurançes ben lligat, és molt i molt important.
Voldría afegir que el RACC, en el viatge a Patagonia no cobria, varem fer una assegurança diferent.
A NZ el Racc cobreix a nivell médic i de repatriació.
I jo a més amb el Spot tinc una assegurança que estigui on estigui, si pateixo un accident , activo el SPOT i desde la central es posen en contacta amb medis médics terrestres o aeris del lloc on jo estigui i em rescatan i em deixen en un hospital. Després els seus serveis s´acaben.

Hi ha molta gent que fa esports d´alt risc ( escaladors, montañistes...) i allà a NZ les oficines , per exemple de Arthur´s Pass els lloga SPOT´s.
Hi ha molta geny que fa caminates de varis díes i dormen en refugis.... dons els aconsellen que portin Spot per ésser localitzats en cas d´accidents, allaus de neu, plujes torrencials, rescats inmediats......

Bueno.... ja callo......casumambeljetlag.......

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”