Hi haurà succesora de l´Africa Twin.Segons Katsumi Yamazaki.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm
Ubicació: Torelló

Re: Hi Haurà Succesora De L´Africa Twin.Segons Katsumi Yamaz

Entrada Autor: Tiramilles » ds. gen. 12, 2013 7:11 pm

[quote user="Kpeps" post="224484"][quote user="CMB" post="224402"]
Estar clar que no critiques a la Crosstourer, ja ho faig jo mateix: És un bacallà passat de pes! Però aquest motor és una delicia!
Jo hi faria el mateix trail amb la Varadero que amb la Crosstourer, és a dir pràcticament res de res! Les dues pesen uns 280kg de pes!!!!!
![/quote]

ens hem desviat una mica del tema,pero....crec que en una maquina,el pes es important pero en el fons,si en marxa es una pluma com es el cas de la Crostourer ho deixa de ser,per fer trail suposso que es una altre historia,un mon que desconec i en el meu cas com es igual que pesi 100 que 300 kg i la forma de las trail m'agrada :okcat qui diu que el motor d'una Er6 seria un bon substitut,crec que no sap el que es diu,aquest es un derivat dels motors bicilindrics GPZ-KLE i per Deu, nomes el soroll que fa el motor d'arranc al posarla en marxa,faria destrempar a qualsevol que hagi tingut una Africa Twin.[/quote]

Només aclarir que jo no dic que el motor d'una ER-6 hagi de ser el sustitut de l'antic de l'Africa :nonocat , jo no cónec com funciona el motor de la Kawasaki ni si es bo o que :callo .

Jo no parlo de la nova africa sinó d'una trail imaginaria i de les caracteristique que a mi em sembla que buscaria, per poder fer trail 50off-50on i viatges.

Només parlo d'un tipus de motor bicilindric compacte com per exemple aquest, també podriem parlar del motor antic de l'africa en V però actualitzat, o el de la transalp, o el de la V Storm 650 o f800gs.....o....o..... només amb la premisa d'aconseguir un motor bicilindric molt compacte i molt lleuger.
El de la adventure 990 ja se que es molt compacte i lleuger però crec que per una trail de 170-180 Kg (en ordre de marcha) no ens calen 100CV, per aixó em referia al de la Kawa, 70 CV o qualsevol altre compacte i lleuger d'uns 70 CV aprox. Per exemple un motor 750 de KTM (amb base a la de la 990)amb 75CV i algun kilo menys.

Fjodor, tranquil si Ktm agafes una 640 adventure actualitzada (690 adventure) i inventés aquest motor bicilindric de 75 Cv i 750cc i fes una germana petita de la 990 adventure amb 20-25 Kg menys per mi segurament seria la trail ideal. :okcat

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » ds. gen. 12, 2013 8:21 pm

[quote user="Pere29" post="224507"]
Per altre banda pel que alguns comenten que ens agradaria (jo mateix) sembla mes que parlem de una Dominator actualizada que no pas de una Africa.[/quote]

Imatge

Justament a això que dius em refereixo, Pere. La Dominator ja pesava només 164 Kgs.
Com pot ser que no hi hagui res semblant modern, al marge de la KTM 690 Enduro? (i això, posan-li afeguits per l'autonomía i una mica de protecció aerodinàmiaca)

Demano disculpes, que m'estic apartant de l'origen del fil

:sorry

Salut
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 12, 2013 8:29 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » ds. gen. 12, 2013 9:38 pm

holaaa

llegint el fil, hem sembla que el milor que podria fer honda es copiar una kle 500 com la meva...
per cert, sona de conya, com el primer dia, despres de 90.000 km...

:b9
Jb500 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 12, 2013 9:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » ds. gen. 12, 2013 10:25 pm

[quote user="Jb500" post="224534"]holaaa

llegint el fil, hem sembla que el milor que podria fer honda es copiar una kle 500 com la meva...

+1 Imatge

:viscat
Jsk l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. gen. 12, 2013 10:47 pm, en total s’ha editat 3 vegades.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. gen. 13, 2013 10:41 am

[quote user="Jsk" post="224537"][quote user="Jb500" post="224534"]holaaa

+1 Imatge

:viscat[/quote]

:cat_vergonya menys mal que no us heu pres a mal la meva comparacio que en cap cas es posava en dubte la fiabilitat d'aquest motors,encara recordo un reportatge del Solomoto en el que un xicot va comprar una GPZ 500 per 500 $ amb 170000 km's i va anara a fer la volta a EEUU ho una cosa aixi,a seguir gaudint-les companys :birracat
Imatge

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » dg. gen. 13, 2013 2:03 pm

[quote user="Kpeps" post="224561"][quote user="Jsk" post="224537"][quote user="Jb500" post="224534"]holaaa

+1 Imatge

:viscat[/quote]

:cat_vergonya menys mal que no us heu pres a mal la meva comparacio que en cap cas es posava en dubte la fiabilitat d'aquest motors,encara recordo un reportatge del Solomoto en el que un xicot va comprar una GPZ 500 per 500 $ amb 170000 km's i va anara a fer la volta a EEUU ho una cosa aixi,a seguir gaudint-les companys :birracat[/quote]

home, en un primer moment he estat apunt de treure la retallada :caçador
pero despres he pensat que clar, com que no l'heu probat... es normal que no sapigueu el que pot arribar a donar la millor moto del mon :viscat

Imatge

:birracat
Jb500 l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. gen. 13, 2013 2:09 pm, en total s’ha editat 4 vegades.

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 14, 2013 10:17 am

Quina mania... la KLE es una moto de la generació de motos japoneses que van molt bé per tot, però no despunten en res... és la seva filosofia, d'altra banda vàlida com qualsevol altra. Són opcions. Què hi té a veure amb una Africa Twin? res. De fet, Kawasaki és la marca nipona amb menys tradició de rallyes.

Abans, Randy, no tenia una moto de 105 CV. La Super Tenere era una "bèstia" de 70 CV bicilíndric en línia que fotia canya a totes les Afriques, BMWs i el que fos. No n'hi havia cap, com aquell motor. Quan agafaves una Africa Twin, anava finissima, però li faltava aquell punch del motor ST... personalment m'estimo més un punt de brusquetat i rudesa a canvi de tenir prestacions, diguem-ne... alegres...

Obviament si vols amb 20 CV tambe n'hi ha prou pels mortals. Parlem de potència. Ja et dic que ara estic ben acostumat a tenir cavalls. I m'agrada. I espero poder provar una de 150. De fet, no m'entra al cap ara tenir una moto de menys potència que la que tinc ara. I és que el concepte R, ara per ara, és el que més s'acosta a la meva personalitat. Quan dic R, vull dir concepte, no màquina. Trail R!.
No es tracta d'anar sempre a tope. Ni molt menys. És un tipus de conducció, i punt. Puc ser el més lent de tots, però m'agrada tenir cavalls... penso que ja que estem aquí de pas...aprofito la tecnologia... no?
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 14, 2013 10:18 am, en total s’ha editat 1 vegada.

JoanCG
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dl. gen. 14, 2013 1:31 pm

[quote user="Fjodor" post="224706"]Obviament si vols amb 20 CV tambe n'hi ha prou pels mortals. Parlem de potència. Ja et dic que ara estic ben acostumat a tenir cavalls. I m'agrada. I espero poder provar una de 150. De fet, no m'entra al cap ara tenir una moto de menys potència que la que tinc ara. I és que el concepte R, ara per ara, és el que més s'acosta a la meva personalitat. Quan dic R, vull dir concepte, no màquina. Trail R!.
No es tracta d'anar sempre a tope. Ni molt menys. És un tipus de conducció, i punt. Puc ser el més lent de tots, però m'agrada tenir cavalls... penso que ja que estem aquí de pas...aprofito la tecnologia... no?[/quote]

Sí senyor. :okcat
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » dl. gen. 14, 2013 4:21 pm

[quote user="Fjodor" post="224706"]Obviament si vols amb 20 CV tambe n'hi ha prou pels mortals. Parlem de potència. Ja et dic que ara estic ben acostumat a tenir cavalls. I m'agrada. I espero poder provar una de 150. De fet, no m'entra al cap ara tenir una moto de menys potència que la que tinc ara. I és que el concepte R, ara per ara, és el que més s'acosta a la meva personalitat. Quan dic R, vull dir concepte, no màquina. Trail R!.
No es tracta d'anar sempre a tope. Ni molt menys. És un tipus de conducció, i punt. Puc ser el més lent de tots, però m'agrada tenir cavalls... penso que ja que estem aquí de pas...aprofito la tecnologia... no?[/quote]

Mira, aqui hi estic bastant d'acord!

No cal haver d'anar super ràpid sempre, però si un moment convé o vols disposar de la potència és d'agraïr tenir-ho!

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 14, 2013 4:27 pm

:boig :boig

GAS, doncs!
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 14, 2013 4:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

JoanCG
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dl. gen. 14, 2013 5:27 pm

Els qui tenim un nivell de conducció mig, amb una maxi-trail bicilíndrica, inclòs les més lleugeres com ara les f800gs o vstrom650, a no ser que portin neumàtics amb tacs, no es poden fer pujades amb gens de fang o bassals d’aigua, degut als neumàtics en un 70%, i al pes de la moto en un 30% (més o menys).

I la majoria dels qui tenim maxi-trails, no hi posem neumàtics de tacs tipus karoo o tkc, per que llavors perdem en carretera adherència en sec i mullat, i tampoc fem molt off.

Per tant, per a mi una moto que et permeti fer senders, pujades pedregoses, bassals de fang, però no trialeres gaire tècniques (per a mi això és trail), ha de tenir com s’ha dit repetidament un pes moderat (160Kgs sense benzina aprox), i unes prestacions suficients per tal de que quan facis carretera, et permetin sense malmetre el motor, mitjanes de 120Km/h amb velocitats puntuals de 150km/h per si un cas (uns 55 Cv mínim).

Les motos de menys de 10 anys de matriculació que compleixen aquests requisits, partint de la base que un 450 és massa justa per motor, serien les següents, crec:

Husqvarna TE 630 (mono, 149Kgs, + de 55Cvs, s’ha de afegir una cúpula i dipòsit extra)
KTM Enduro 690 (mono, 138Kgs, 62Cv, s’ha de afegir una cúpula i dipòsit extra)
KTM Adventure 640 (mono, 154Kgs, 48Cv)
BMW G 650 Challenge (mono 148kgs, 53Cv, s’ha de afegir una cúpula)
Aprilia RXV 550 (bicilíndrica, 62Cvs, uns 130Kgs, però és massa enduro)

Aquestes màquines, amb neumàtics tipus karoo o tkc, poden fer realment tant on, com off-road real.

Quines em deixo, amb aquest pes i potència?
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. gen. 14, 2013 5:32 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dl. gen. 14, 2013 7:24 pm

Jo crec que las trails com deu mana son gairebé totes les que han sortit en fotos a aquest post. Plenes de virtuts i de tots els defectes que heu citat. No van be enlloc, però van a tot arreu. El trail no te fronteras això sí, d'altras van més be o més ràpid.
També penso que Honda fará una "trail" mig grossa que l'acosti cap el mon de les maxitrails (Superténéré, GS, etc) ja que la Varadero no té l'estètica aventurera que ara es porta. La carregará de plàstics, de tecnologia, de quilos, de defensas i d'adhesius desèrtics. La farcirá d'extras i de roba que hi faci joc. I valdrá un culló.
Las trails com deu mana han mort (hi han poques excepcions). Personalment, abans que la Ténéré (molts plàstics, tecnologia i quilos) em quedo amb la XT660. Més vulgar i mal equipada: més trail.
Vaig fer 108.000 quilòmetres a una XT de coça. Pistes, Cap Nord, transpirenaica, concentracions, per a mi això és trail. :D

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dl. gen. 14, 2013 8:37 pm

[quote user="Ieie" post="224783"]Jo crec que las trails com deu mana son gairebé totes les que han sortit en fotos a aquest post. Plenes de virtuts i de tots els defectes que heu citat. No van be enlloc, però van a tot arreu. El trail no te fronteras això sí, d'altras van més be o més ràpid.
També penso que Honda fará una "trail" mig grossa que l'acosti cap el mon de les maxitrails (Superténéré, GS, etc) ja que la Varadero no té l'estètica aventurera que ara es porta. La carregará de plàstics, de tecnologia, de quilos, de defensas i d'adhesius desèrtics. La farcirá d'extras i de roba que hi faci joc. I valdrá un culló.
Las trails com deu mana han mort (hi han poques excepcions). Personalment, abans que la Ténéré (molts plàstics, tecnologia i quilos) em quedo amb la XT660. Més vulgar i mal equipada: més trail.
Vaig fer 108.000 quilòmetres a una XT de coça. Pistes, Cap Nord, transpirenaica, concentracions, per a mi això és trail. :D[/quote]

:okcat

Fjodor
Presentats

Entrada Autor: Fjodor » dl. gen. 14, 2013 8:38 pm

Excepcions... prova la 990 ADV.

Però si parles de monocilíndriques, jo també vaig tenir dues XT de coça, i sí allò era TRAIL (monocilíndric,eh?).. clar, això no et permet tanta alegria en desplaçaments llargs o autopista... si has de comparar amb la XT 600 avui... prova la 640 mono... o... la XT 660... pero veuras que els motors no tenen res a veure.

Respon

Torna a “General”