
LA FOTO DEL DIA...
Moderador: Airald
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
LA FOTO DEL DIA...
Una BMW Rennsport 254 amb sidecar de 1954!!!


- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: LA FOTO DEL DIA...
No hi pujaria pas aquí jo. :sonat


-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: LA FOTO DEL DIA...
Doncs algú havia de fer-ho, dic jo... :okcat
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: LA FOTO DEL DIA...
Ei Fjodor, explica alguna cosa més de la foto, no ?
... em té força intrigat :roll:
... em té força intrigat :roll:
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: LA FOTO DEL DIA...
MOlt maca aquesta side de carreres!!!!!!!!
Gracies per pujar-la!!!!!!!!!!!!!!!
Gracies per pujar-la!!!!!!!!!!!!!!!
Ex ...moltes coses
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: LA FOTO DEL DIA...
1954 BMW Rennsport RS54 Sidecar
El RS54 BMW va aconseguir el campionat del món de Sidecar el 1954, i va portar a guanyar 19 títols mundials en una sèrie gairebé ininterrompuda d'èxits, fins el 1974. Aquesta notable sèrie d'èxits va ser gràcies a la excel.lent potència de la BMW i la seva fiabilitat, així com el centre ultra-baix de gravetat.
L'anglès Eric Oliver, amb Norton, era l'home a batre en sidecar el 1953, amb quatre campionats del món en el seu haver, i semblava imbatible de nou el 1954, competint amb un nou equip, Norton, totalment aerodinàmic amb xassís ultra-baix, el primer sidecar "reclinatori". BMW, amb els corredors Noll i Cron va respondre amb una moto nova, la única en l'ús d'injecció de combustible per contrarrestar els problemes de carburació amb violentes forces centrífugues del sidecar en les corbes tancades. Oliver va guanyar els 3 primers Grans Premis de la temporada amb el copilot Lorenzo Dobelli, però un greu accident al circuit de Stuttgart, al circuit de Solitude, els va deixar fora de la competició. Això va posar a BMW la possibilitat que necessitaven per guanyar el campionat d'aquell any, però no va ser una casualitat. El desenvolupament continu dels seus corredors de sidecar havia creat un equip de competició que va dominar l'esport durant dues dècades.
La resta de la temporada l'equip Noll / Cron van aconseguir diverses victòries més. De fet, la parella mai van ser fora del podi tota la temporada, i va guanyar el títol mundial de 1954 convincent. El duo Noll / cron va guanyar el campionat de nou el 1956.
Diversos duets amb sidecar van assolir múltiples campionats del món amb BMW, incloent a Walter Schneider / Strauss Hans (1958-9), Deubel Max / Emil Horner (1961-2-3-4 ), Friz Scheidegger / Emil Horner (1965-6), i Klaus Enders / Ralf Engelhardt (1969-70-72-3-4). Un equip BMW Rennsport era un seriós equip de carreres i era un candidat a guanyar.
En aquest RS54 amb sidecar, el cigonyal és una versió de carrera curta (75x72mm), i els cilindres són d'alumini amb camises de ferro, en què s'executen els pistons de compressió de 9.5:1. Les vàlvules són de 40 mm d'entrada i d'escapament 36 mm, alimentat per carbohidrats dell'Orto SS1 de 35 mm, a través d'una bomba de combustible elèctrica. Un embragatge de 2 discos es connecta a una caixa de canvis de 5 velocitats.
Sens dubte una màquina fora de sèrie!!!!


Salut
El RS54 BMW va aconseguir el campionat del món de Sidecar el 1954, i va portar a guanyar 19 títols mundials en una sèrie gairebé ininterrompuda d'èxits, fins el 1974. Aquesta notable sèrie d'èxits va ser gràcies a la excel.lent potència de la BMW i la seva fiabilitat, així com el centre ultra-baix de gravetat.
L'anglès Eric Oliver, amb Norton, era l'home a batre en sidecar el 1953, amb quatre campionats del món en el seu haver, i semblava imbatible de nou el 1954, competint amb un nou equip, Norton, totalment aerodinàmic amb xassís ultra-baix, el primer sidecar "reclinatori". BMW, amb els corredors Noll i Cron va respondre amb una moto nova, la única en l'ús d'injecció de combustible per contrarrestar els problemes de carburació amb violentes forces centrífugues del sidecar en les corbes tancades. Oliver va guanyar els 3 primers Grans Premis de la temporada amb el copilot Lorenzo Dobelli, però un greu accident al circuit de Stuttgart, al circuit de Solitude, els va deixar fora de la competició. Això va posar a BMW la possibilitat que necessitaven per guanyar el campionat d'aquell any, però no va ser una casualitat. El desenvolupament continu dels seus corredors de sidecar havia creat un equip de competició que va dominar l'esport durant dues dècades.
La resta de la temporada l'equip Noll / Cron van aconseguir diverses victòries més. De fet, la parella mai van ser fora del podi tota la temporada, i va guanyar el títol mundial de 1954 convincent. El duo Noll / cron va guanyar el campionat de nou el 1956.
Diversos duets amb sidecar van assolir múltiples campionats del món amb BMW, incloent a Walter Schneider / Strauss Hans (1958-9), Deubel Max / Emil Horner (1961-2-3-4 ), Friz Scheidegger / Emil Horner (1965-6), i Klaus Enders / Ralf Engelhardt (1969-70-72-3-4). Un equip BMW Rennsport era un seriós equip de carreres i era un candidat a guanyar.
En aquest RS54 amb sidecar, el cigonyal és una versió de carrera curta (75x72mm), i els cilindres són d'alumini amb camises de ferro, en què s'executen els pistons de compressió de 9.5:1. Les vàlvules són de 40 mm d'entrada i d'escapament 36 mm, alimentat per carbohidrats dell'Orto SS1 de 35 mm, a través d'una bomba de combustible elèctrica. Un embragatge de 2 discos es connecta a una caixa de canvis de 5 velocitats.
Sens dubte una màquina fora de sèrie!!!!


Salut
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 23, 2013 9:40 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: LA FOTO DEL DIA...
s'ha de contar tambe que aquesta maquina a part de amb Sidecar,es venia sense a pilots privats com una autentica ''carreras cliente'' la diferencia entre aquestes i las de fabrica,radicava en que las de fabrica montavan una injeccio molt novedosa de la casa Bosch,com curiositat comentar que una Rensport es va subastar fa uns anys per mes de 165000 lliures estrelines,aqui ni han unes 4 unitats originals en mans privades.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 23, 2013 7:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: LA FOTO DEL DIA...
Doncs m'ha dit un vieju dels paddocks que sentir petar una Rennsport era orgàsmic... :boig :boig :boig
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: LA FOTO DEL DIA...
Fjodor, merci per lexplicacio.
Les curses de sides son molt espectaculars (be, nomes he vist alguna gravacio) pero val la pena pel treball d'amdos components.
Les curses de sides son molt espectaculars (be, nomes he vist alguna gravacio) pero val la pena pel treball d'amdos components.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: LA FOTO DEL DIA...
:okcat :okcat :okcat :okcat