Nou Asfalt Que Avisa Que Hi Ha Perill De Gel

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Nou Asfalt Que Avisa Que Hi Ha Perill De Gel

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 30, 2013 3:58 pm

Presenten a Galícia un asfalt intel·ligent que ens avisa de la presència de plaques de gel en la calçada. Les primeres proves sobre la xarxa viària són imminents.

[cell class=spoiler]Quan la tecnologia es posa al servei de la seguretat, apareixen solucions tan interessants com aquest nou asfalt intel·ligent que ha estat presentat en O Porriño, Galícia, amb motiu d'unes jornades específiques celebrades en el centre tecnològic Aimen.

Provat amb èxit per la Universitat de Miño, el material ha estat desenvolupat pel lusità Joaquím Carneiro, que va declarar en La Veu de Galícia que el material anava a ser emprat en breu en un tram d'autopista en Castilo Branco, una zona muntanyenca de l'interior de la Península Ibèrica coneguda per les fortes gelades nocturnes que causen nombrosos accidents de trànsit.

El procés és relativament senzill, doncs n'hi ha prou amb 'aditivar' l'asfalt amb nanopartícules d'òxid de titani que reacciona posant-se de color vermell quan l'aigua present en la calçada baixa de zero graus i es congela. Com a efecte secundari, l'òxid de titani col·labora a mantenir neteja el paviment, doncs quan en un accident provoca una fuita d'oli o combustible es produeix un complex fenomen químic gràcies al citat material que degrada les partícules de l'abocament convertint-les en CO2 i aigua.

Joaquin Carneiro, professor de física a Portugal, ha afirmat que està treballant també en un compost que avisarà sobre possibles fissures o esquerdes no visibles que s'estiguin formant en la carretera. De moment tant el govern de Portugal com el de Finlàndia s'han interessat en aquest material.

[/cell]

Imatge

Aviam si hi ha sort i la Generalitat s'interessa per aquest tema. :okcat

Font= Car and Driver
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Re: Nou Asfalt Que Avisa Que Hi Ha Perill De Gel

Entrada Autor: Joavel » dc. gen. 30, 2013 4:16 pm

Fa més de 15 anys que vaig veure una prova, d'un compost similar... com tantes i tantes coses, la tecnología i és, però l'aplicaciò efectiva, o tarda, o no arriva mai.

En les mateixes "jornades", hi havía un compost asfaltic, fet amb neumàtics reciclats, que feia que no se sentis gens el soroll del transit...mai més, n'he sentit a parlar.

Siguem optimistes !!! :jajacat
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 30, 2013 4:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 30, 2013 4:24 pm

[quote user="Joavel" post="226398"]

En les mateixes "jornades", hi havía un compost asfaltic, fet amb neumàtics reciclats, que feia que no se sentis gens el soroll del transit...mai més, n'he sentit a parlar.

[/quote]

Aquí Catalunya fa anys que els nous asfalts són fets amb pneumàtics reciclats. :D Quin tant per cert exacte de pneumàtics triturats en pols barrejat amb quitrà hi posen? Això ja no ho sé. :callo

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dc. gen. 30, 2013 6:44 pm

Ho trobo de moltíssima utilitat si es pot posar en pràctica.

La darrera cosa sorprenent que he llegit sobre les carreteres és un sistema de cobriment amb una mena de plaques fotovoltaiques per produir electricitat. Em sembla molt més llunyà que aquesta millora que apunta el Randy

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dc. gen. 30, 2013 6:47 pm

Està molt bé..
A ANdorra hi ha uns panells al costat de la carretera que segons la temperatura canvia de color.
Quant la Temperatura baixa de 0º es posa blau.... (crec recordar)
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. gen. 30, 2013 7:40 pm

[quote user="Steelman" post="226420"]Està molt bé..
A ANdorra hi ha uns panells al costat de la carretera que segons la temperatura canvia de color.
Quant la Temperatura baixa de 0º es posa blau.... (crec recordar)[/quote]

20 km més amunt del meu poble en van posar un d'aquests, però si no em van enganyar, el van robar en menys d'un mes. :foracat

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dc. gen. 30, 2013 7:52 pm

[quote user="Randy-650" post="226442"]

20 km més amunt del meu poble en van posar un d'aquests, però si no em van enganyar, el van robar en menys d'un mes. :foracat[/quote]

Randy, aquesta és la xacra dels països del sud, començant pels de dalt i acavant per una immensa minoria de "ciutadans".... :foracat

Per lo què fa al tema principal que és l'asfalt, ho trovo una excel.lent noticia, llàstima que no arriva en gaire bon moment econòmic.
De totes maneres, en llocs com el que jo visc segurament estaria sempre en vermell, i a sobre, hauriem de mirar els costos, ja que la gran quantitat de sal (ja prohibit a quasibé tot europa) que hi tiren per desfer el gèl i la neu i el pas continuo de les pales llevaneus, fan que aquest es malmeti quasibé cada any i molt ràpid, i no crec que els famosos taps de pasteta que hi posen per tapar forats canviessin de color.

De totes maneres, en carreteres obagues com en ports de muntanya, seria una cosa molt interessant sobretot pels que anem sobre dues rodes. Desitjo que la cosa tiri eendavant!!! :gathering
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. gen. 30, 2013 9:13 pm

Gran utopia!!!!!!!!!!!!!

Es el mateix que les pinturas anti-lliscants, fa temps que existeixen però no les posen i quan ho fan, a l´hora mantindre la via ja no les tornen a posar :foracat
ImatgeImatgeImatge

Fazer i Nina
Presentats
Entrades: 425
Membre des de: dv. juny 12, 2009 8:43 am
Ubicació: Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Fazer i Nina » dc. gen. 30, 2013 10:04 pm

[quote user="Steelman" post="226420"]Està molt bé..
Quant la Temperatura baixa de 0º es posa blau.... (crec recordar)[/quote]

Correcta

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. gen. 30, 2013 10:35 pm

hi han invents molt practics que per una cosa o altre van quedant al tinter,pero aquest que avisa del gel es per seguretat i aixo es molt important :birracat sobre lo dels avisadors com lo de Andorra ja em diras aixo la gent perque ho vol a casa perque per vendre-ho segur que no es :sonat :sonat
Imatge

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dc. gen. 30, 2013 10:38 pm

D'idees no en falten, el que falten són peles i ganes de fer-ho.

http://www.xatakaciencia.com/tecnologia ... al-volante
sergibuda

they called me an accident

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dg. feb. 03, 2013 1:25 am

El problema es que el que ho fabrica/distribueix no te parentesc amb cap polític. Si fos així, ja faria temps que aquestes virgueries ja estarien al nostre servei.

Jordi "Prony"

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dg. feb. 03, 2013 2:07 am

[quote user="Prony" post="226807"]El problema es que el que ho fabrica/distribueix no te parentesc amb cap polític. Si fos així, ja faria temps que aquestes virgueries ja estarien al nostre servei.

Jordi "Prony"[/quote]

O falten sobres... :callo

:Skull :Skull :Skull

Respon

Torna a “General”