Conflicte amb motos de Trial a San LLorenç de Munt
Moderador: Airald
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Conflicte amb motos de Trial a San LLorenç de Munt
Conflicte amb els motoristas, es pot veure la noticia aqui
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 14, 2013 8:27 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
ja se que el que dire ara no agradara,pero jo hauria restringit terminantment l'us de vehicles a motor per las montanyas,no es gaire normal en un espai natural que pasin vehicles contaminants de soroll i de fum......igual que las carreteras no son circuits,esl boscos no son indoors a l'aire lliure :nonocat :nonocat i no es tracta de ser respectuos o prudent si no de pur sentit comu....una cosa es un cami per on pasa un tractor o puc pasar amb un cotxe,i l'altre es veure com he vist,pujar motos de trial desde Encamp al llac d'Engolasters a Andorra per un GR molt maco.....
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 14, 2013 9:21 am, en total s’ha editat 1 vegada.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Vist, discutit i tancat...
EL món de sempre, pels problemes de sempre, i les males solucions de sempre, pel mateix de sempre.
SEMPRE=MAI
MAI=SEMPRE
ADMINISTRACIÓ=SEMPRE
MAI=ADMINISTRACIÓ
SENTIT COMÚ=RESPECTE
RESPECTE=SENTIT COMÚ
EDUCACIÓ=CULTURA=INFORMACIÓ=RESPECTE
AMOR REAL AL MEDI=RESPECTE=SENTIT COMÚ
:gathering :gathering :gathering :gathering :gathering :gathering :gathering
EL món de sempre, pels problemes de sempre, i les males solucions de sempre, pel mateix de sempre.
SEMPRE=MAI
MAI=SEMPRE
ADMINISTRACIÓ=SEMPRE
MAI=ADMINISTRACIÓ
SENTIT COMÚ=RESPECTE
RESPECTE=SENTIT COMÚ
EDUCACIÓ=CULTURA=INFORMACIÓ=RESPECTE
AMOR REAL AL MEDI=RESPECTE=SENTIT COMÚ
:gathering :gathering :gathering :gathering :gathering :gathering :gathering
- Toni Wan Kenobi
- Presentats
- Entrades: 874
- Membre des de: dl. maig 02, 2011 4:30 am
- Ubicació: Aquí
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Algú va dir: "El menys comú dels sentits es el sentit comú."
QUINA RAÓ TENIA EL PUNYETERO!!!!!!!!!!! :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
QUINA RAÓ TENIA EL PUNYETERO!!!!!!!!!!! :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9
Toni Wan Kenobi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 14, 2013 10:19 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i kilòmetres!!!
Toni
Toni

- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Em consta per un familiar proper que és forestal que la quantitat de denuncies és cada any més baixa en aquesta zona. El problema és la quantitat de bars-restaurants on els trialeros van a esmorzar els caps de setmana, que acostumen a sortir de les zones legals i tiren muntanya amunt, però és una minoria.
També em consta la nova fornada de "senyuritus" de BCN ciutat, que els caps de setmana agafen el seu 4x4 per anar a les muntanyes a respirar aire pur, i quan veuen una moto o bicicleta s'escandalitzen. Això si, ells els primers en posar la reductora quan van a buscar bolets.
Si voleu us explico l'última enganxada que vaig tenir amb aquesta gent. Quan ho recordo em pixo. :b9
També em consta la nova fornada de "senyuritus" de BCN ciutat, que els caps de setmana agafen el seu 4x4 per anar a les muntanyes a respirar aire pur, i quan veuen una moto o bicicleta s'escandalitzen. Això si, ells els primers en posar la reductora quan van a buscar bolets.
Si voleu us explico l'última enganxada que vaig tenir amb aquesta gent. Quan ho recordo em pixo. :b9
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 14, 2013 10:41 am, en total s’ha editat 1 vegada.


-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Home, doncs... plica, plica...
Tots n'hem tingut, d'aquestes...
Soy todu uídus.... bé, ojus...
Tots n'hem tingut, d'aquestes...
Soy todu uídus.... bé, ojus...
- Andorrans
- Presentats
- Entrades: 64
- Membre des de: dv. oct. 28, 2011 11:03 pm
- Ubicació: Andorra
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
[quote user="Kpeps" post="228008"]ja se que el que dire ara no agradara,pero jo hauria restringit terminantment l'us de vehicles a motor per las montanyas,no es gaire normal en un espai natural que pasin vehicles contaminants de soroll i de fum......igual que las carreteras no son circuits,esl boscos no son indoors a l'aire lliure :nonocat :nonocat i no es tracta de ser respectuos o prudent si no de pur sentit comu....una cosa es un cami per on pasa un tractor o puc pasar amb un cotxe,i l'altre es veure com he vist,pujar motos de trial desde Encamp al llac d'Engolasters a Andorra per un GR molt maco.....[/quote]
..... aqui, al pais del pirineus també es prenen mesures : Multan a Cyril Despres en Andorra, por un vídeo grabado en Pirineos
http://www.motorpasionmoto.com/videos/m ... n-pirineos
..... aqui, al pais del pirineus també es prenen mesures : Multan a Cyril Despres en Andorra, por un vídeo grabado en Pirineos
http://www.motorpasionmoto.com/videos/m ... n-pirineos
Andorrans l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. feb. 17, 2013 7:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Jordi & Carme
(ANDORRANS)
(ANDORRANS)
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
És un tema que m'encén la sang, serà millor no opinar. :callo
Salut i kilómetres
- Bertu
- Presentats
- Entrades: 97
- Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
- Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Sempre la mateixa cantarella ecologista....és molt cansat Senyor.
Quan desbrossen un bosc, arrenquen mils d'arbres, aplanen un turó i potser el traslladen uns kms més amunt, es passen pel forro els corredors biológics, canvien traçats de rieres.....etc...per fer una variant a la carretera, ampliació de l'autopista, construcció del Tren d'Alta Velocitat, conjunts residencials en espais naturals...etc..... això és ben vist i no fa mal al medi natural?
Au va!!
Quan desbrossen un bosc, arrenquen mils d'arbres, aplanen un turó i potser el traslladen uns kms més amunt, es passen pel forro els corredors biológics, canvien traçats de rieres.....etc...per fer una variant a la carretera, ampliació de l'autopista, construcció del Tren d'Alta Velocitat, conjunts residencials en espais naturals...etc..... això és ben vist i no fa mal al medi natural?
Au va!!
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Com a part interessada en ambdues parts (pujo cada tarda a Sant Llorenç del Munt alhora que he practicat trial per l'entorn durant una pila d'anys) diré que el principal problema es, senzillament, la pèrdua dels valor humans de totes les parts. Actualment ni ens respectem entre nosaltres ni respectem l'entorn.
Que ha passat?
Doncs que s'ha incrementat el nombre de motoristes els agrada fer "el xulo" (a alguns).
Que els quads, maleïts quads ,no han fet cap favor, sinó el contrari (quasi be tots).
Que si a la teva enduro no portes un escapament ben sorollós, et creus que la moto es una merda (a alguns).
Que els trialeros ja no es limiten a les lleres pedregoses i seques dels rius (que, justament es on menys mal es fa i on mes es frueix d'aquest esport)
Que ara es un altra generació, la qual, com passa absolutament en tots els àmbits de la vida quotidiana, no l'importa res, passa de tot i es creuen propietaris de tots els drets i cap deure. Es tracta de la generació que, afortunadament, ni tan sols saben qui fou el "caudillo".
Pel que fa els que es queixen, els quals tenen raó,
Mai els veuràs recuperant un corriol que la malesa ha fet seu.
Molts nouvinguts es pensen que, com es "Cool" tenir un hibrid (encara que sigui un Posrche Cayenne), ja els dona dret a ser els Sheriff dels camins.
Que volen donar una imatge de pares perfectes davant els fills (Com quan van als partits de futbol dels nanos i s'esbatussen amb els pares de l'equip contrari)
Massa "purria" accedeix actualment als boscos -I també molta bona gent-. Sense sentir-me superior a aquesta purria us diré que quan jo era jovenet i anàvem per tot-arreu amb moto, sempre que ens trobàvem algú, reduíem, circulàvem a pas de vianant, sempre els cedíem el pas, fèiem un somriure mutu i ens dèiem "Hola, bon dia".
I mai, mai, mai, va haver-hi un sol conflicte.
Que ha passat?
Doncs que s'ha incrementat el nombre de motoristes els agrada fer "el xulo" (a alguns).
Que els quads, maleïts quads ,no han fet cap favor, sinó el contrari (quasi be tots).
Que si a la teva enduro no portes un escapament ben sorollós, et creus que la moto es una merda (a alguns).
Que els trialeros ja no es limiten a les lleres pedregoses i seques dels rius (que, justament es on menys mal es fa i on mes es frueix d'aquest esport)
Que ara es un altra generació, la qual, com passa absolutament en tots els àmbits de la vida quotidiana, no l'importa res, passa de tot i es creuen propietaris de tots els drets i cap deure. Es tracta de la generació que, afortunadament, ni tan sols saben qui fou el "caudillo".
Pel que fa els que es queixen, els quals tenen raó,
Mai els veuràs recuperant un corriol que la malesa ha fet seu.
Molts nouvinguts es pensen que, com es "Cool" tenir un hibrid (encara que sigui un Posrche Cayenne), ja els dona dret a ser els Sheriff dels camins.
Que volen donar una imatge de pares perfectes davant els fills (Com quan van als partits de futbol dels nanos i s'esbatussen amb els pares de l'equip contrari)
Massa "purria" accedeix actualment als boscos -I també molta bona gent-. Sense sentir-me superior a aquesta purria us diré que quan jo era jovenet i anàvem per tot-arreu amb moto, sempre que ens trobàvem algú, reduíem, circulàvem a pas de vianant, sempre els cedíem el pas, fèiem un somriure mutu i ens dèiem "Hola, bon dia".
I mai, mai, mai, va haver-hi un sol conflicte.
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 15, 2013 9:30 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Bertu
- Presentats
- Entrades: 97
- Membre des de: dc. maig 23, 2012 1:28 pm
- Ubicació: Baix Montseny - Vallès Oriental
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
[quote user="Prony" post="228177"]
Massa "purria" accedeix actualment als boscos -I també molta bona gent-. Sense sentir-me superior a aquesta purria us diré que quan jo era jovenet i anàvem per tot-arreu amb moto, sempre que ens trobàvem algú, reduíem, circulàvem a pas de vianant, sempre els cedíem el pas, fèiem un somriure mutu i ens dèiem "Hola, bon dia".
I mai, mai, mai, va haver-hi un sol conflicte.[/quote]
Tens molta part de raó Prony, tot i que, tal com dius, no tothom és igual. M'agrada que no posis a tothom dins del mateix sac.
Una curiositat: He fet rutes trail off road amb gent de tota mena, com més pressa té el grup, més enrera em poso. Saps quan caminants / excursionistes que ens hem creuat que m'han pogut dir; (i cito textualment)
-El primer és un fill de puta!!!! o, una altra -diga-li als primers que no corrin tant!!!
i això em passa perquè, quan trobo algú pel bosc, redueixo la velocitat fins a igualarla amb la seva, i saludo sempre. Jo no he tingut encara cap problema, però no sóc perfecte, algún dia potser m'equivocaré.
Massa "purria" accedeix actualment als boscos -I també molta bona gent-. Sense sentir-me superior a aquesta purria us diré que quan jo era jovenet i anàvem per tot-arreu amb moto, sempre que ens trobàvem algú, reduíem, circulàvem a pas de vianant, sempre els cedíem el pas, fèiem un somriure mutu i ens dèiem "Hola, bon dia".
I mai, mai, mai, va haver-hi un sol conflicte.[/quote]
Tens molta part de raó Prony, tot i que, tal com dius, no tothom és igual. M'agrada que no posis a tothom dins del mateix sac.
Una curiositat: He fet rutes trail off road amb gent de tota mena, com més pressa té el grup, més enrera em poso. Saps quan caminants / excursionistes que ens hem creuat que m'han pogut dir; (i cito textualment)
-El primer és un fill de puta!!!! o, una altra -diga-li als primers que no corrin tant!!!
i això em passa perquè, quan trobo algú pel bosc, redueixo la velocitat fins a igualarla amb la seva, i saludo sempre. Jo no he tingut encara cap problema, però no sóc perfecte, algún dia potser m'equivocaré.
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
[quote user="Prony" post="228177"]Com a part interessada en ambdues parts (pujo cada tarda a Sant Llorenç del Munt alhora que he practicat trial per l'entorn durant una pila d'anys) diré que el principal problema es, senzillament, la pèrdua dels valor humans de totes les parts. Actualment ni ens respectem entre nosaltres ni respectem l'entorn.
Que ha passat?
Doncs que s'ha incrementat el nombre de motoristes els agrada fer "el xulo" (a alguns).
Que els quads, maleïts quads ,no han fet cap favor, sinó el contrari (quasi be tots).
Que si a la teva enduro no portes un escapament ben sorollós, et creus que la moto es una merda (a alguns).
Que els trialeros ja no es limiten a les lleres pedregoses i seques dels rius (que, justament es on menys mal es fa i on mes es frueix d'aquest esport)
Que ara es un altra generació, la qual, com passa absolutament en tots els àmbits de la vida quotidiana, no l'importa res, passa de tot i es creuen propietaris de tots els drets i cap deure. Es tracta de la generació que, afortunadament, ni tan sols saben qui fou el "caudillo".
Pel que fa els que es queixen, els quals tenen raó,
Mai els veuràs recuperant un corriol que la malesa ha fet seu.
Molts nouvinguts es pensen que, com es "Cool" tenir un hibrid (encara que sigui un Posrche Cayenne), ja els dona dret a ser els Sheriff dels camins.
Que volen donar una imatge de pares perfectes davant els fills (Com quan van als partits de futbol dels nanos i s'esbatussen amb els pares de l'equip contrari)
Massa "purria" accedeix actualment als boscos -I també molta bona gent-. Sense sentir-me superior a aquesta purria us diré que quan jo era jovenet i anàvem per tot-arreu amb moto, sempre que ens trobàvem algú, reduíem, circulàvem a pas de vianant, sempre els cedíem el pas, fèiem un somriure mutu i ens dèiem "Hola, bon dia".
I mai, mai, mai, va haver-hi un sol conflicte.[/quote]
quasi completament d´acord amb tu ( quasi-vei ) sentit comú i respecte al menys pel que fa a la Mola i Obac, jo ho feia fa 40 anys i continuu fent-ho ara.
Que ha passat?
Doncs que s'ha incrementat el nombre de motoristes els agrada fer "el xulo" (a alguns).
Que els quads, maleïts quads ,no han fet cap favor, sinó el contrari (quasi be tots).
Que si a la teva enduro no portes un escapament ben sorollós, et creus que la moto es una merda (a alguns).
Que els trialeros ja no es limiten a les lleres pedregoses i seques dels rius (que, justament es on menys mal es fa i on mes es frueix d'aquest esport)
Que ara es un altra generació, la qual, com passa absolutament en tots els àmbits de la vida quotidiana, no l'importa res, passa de tot i es creuen propietaris de tots els drets i cap deure. Es tracta de la generació que, afortunadament, ni tan sols saben qui fou el "caudillo".
Pel que fa els que es queixen, els quals tenen raó,
Mai els veuràs recuperant un corriol que la malesa ha fet seu.
Molts nouvinguts es pensen que, com es "Cool" tenir un hibrid (encara que sigui un Posrche Cayenne), ja els dona dret a ser els Sheriff dels camins.
Que volen donar una imatge de pares perfectes davant els fills (Com quan van als partits de futbol dels nanos i s'esbatussen amb els pares de l'equip contrari)
Massa "purria" accedeix actualment als boscos -I també molta bona gent-. Sense sentir-me superior a aquesta purria us diré que quan jo era jovenet i anàvem per tot-arreu amb moto, sempre que ens trobàvem algú, reduíem, circulàvem a pas de vianant, sempre els cedíem el pas, fèiem un somriure mutu i ens dèiem "Hola, bon dia".
I mai, mai, mai, va haver-hi un sol conflicte.[/quote]
quasi completament d´acord amb tu ( quasi-vei ) sentit comú i respecte al menys pel que fa a la Mola i Obac, jo ho feia fa 40 anys i continuu fent-ho ara.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. feb. 15, 2013 7:51 pm, en total s’ha editat 3 vegades.

- Llebra
- Presentats
- Entrades: 167
- Membre des de: dl. juny 04, 2012 4:39 pm
- Ubicació: Maresme nord / Pere
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Quan començava a anar pel monte, érem quatre gats... Et trobaves poca gent, i TOTS força més educats.
Ara hem multiplicat per molt la població, a ciutats i a pobles, i quan creix el grup, creix exponencialment, el nombre d'imbècils.
Per totes bandes. Tant els que no es comporten a motor, com els que van deixant la merda on acampen, com els que van amb el Lexus híbrid creient que no contaminen. I cada cop hi ha més apòstols de l'ecologia que no entenen que la meitat dels camins, si no els conserven els vehicles particulars, desapareixen...
Amb un pèl de seny i educació, viuríem més tranquilets...
Ara hem multiplicat per molt la població, a ciutats i a pobles, i quan creix el grup, creix exponencialment, el nombre d'imbècils.
Per totes bandes. Tant els que no es comporten a motor, com els que van deixant la merda on acampen, com els que van amb el Lexus híbrid creient que no contaminen. I cada cop hi ha més apòstols de l'ecologia que no entenen que la meitat dels camins, si no els conserven els vehicles particulars, desapareixen...
Amb un pèl de seny i educació, viuríem més tranquilets...
-
- Presentats
- Entrades: 395
- Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
- Ubicació: Breda
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Informe d'en Martí Boada. Que n'aprenguin:
Instituto de Ciencia y Tecnología Ambientales
Universidad Autónoma de Barcelona
DIAGNOSIS DE LA PRACTICA DE LOS DEPORTES DEL MOTOCICLISMO EN ESPACIOS NATURALES
Equipo investigador:
Dirección: Martí Boada, Dr. Ciencias. Ambientales
Coordinación: Anna Zahonero, bióloga
Equipo Tecnico: Sara Piqueras
Marzo 2006
CONTENIDO
1.- Introducción
2.- Metodología de la evaluación del impacto
3.- Diagnosis ambiental y percepción social
4.- Propuestas para una practica sostenible
1.- Introducción
El motociclismo de montaña es una de las practicas deportivas más arraigadas al territorio Catalán, cuenta con una importante tradición que se inicia en la década de los 70 con la fabricación de reconocidas marcas a nivel internacional:Ossa, Bultaco, Montesa….
Paralelamente, surgen las primeras voces advirtiendo de los posibles efectos
negativos de ésta practica deportiva en los espacios naturales.
Actualmente, la norma reguladora de esta actividad es la Ley 91/1995, de 27 de
julio, de regulación del acceso motorizado al medio natural. Un de los aspectos más
polémicos va a ser la prohibición de la circulación motorizada por caminos de anchura
inferior a cuatro metros, que son la: mayoría de caminos de montaña.
Cada modalidad del motociclismo de montaña, tiene unos objetivos propios, requiere de una moto adecuada y se realiza en espacios diferenciados.
-Trial: Pruebas de habilidad en terrenos accidentados (zonas rocosas con fuertes desniveles).
-Enduro: De espíritu competitivo, premia la regularidad y resistencia del piloto (todo tipo de caminos de tierra y senderos).
-Trail: Grandes recorridos y paseos sin animo competitivo (Todo tipo de caminos de tierra).
-Motocross: Superación de obstáculos a gran velocidad (circuitos cerrados previamente preparados).
Remarcar la significación de la respuesta social suscitada al entorno de esta practica deportiva, tanto de los aficionados como de los no aficionados donde se hace patente el elevado nivel de preocupación.
Este trabajo enfatiza el análisis y la diagnosis y apunta unas breves conclusiones, conscientes de que esta parte de la problemática convoca la de otros sectores profesionales, de la administración y de la Federación.
2.- Metodologia de la evaluación del impacto
Hasta el momento, no se han realizado estudios específicos de evaluación de este impacto, tanto a nivel Nacional como a nivel. Este documento parte de un escenario documental y metodológico realizado con instrumentos de análisis
Es un trabajo pionero que utiliza un protocolo temporalmente amplio, propone una primera reflexión aportando datos objetivos.
En la diagnosis ambiental se observa que no se pueden desligar los efectos sobre el espacio natural de aquellos relativos a la convivencia con el resto de usuarios.
Identificación de posibles impactos
Contaminación acústica
Efectos sobre el suelo
Efectos sobre la fauna vertebrada
Percepción social
Efectos sobre la vegetación
Otros riesgos ambientales
Metodología de evaluación de impacto
Medidas en tres fases
(antes, durante y después del paso de las motos)
En tres tipos de localizaciones
(Recorridos habituales, excursiones y competición)
Investigación bibliográfica, documental y consulta a expertos
Entrevistas a diferentes colectivos
3.- Diagnosis ambiental y percepción social
Contaminación acústica: Por termino medio, las motos emiten entre 60-70 dB y el sonido de fondo en espacios naturales se encuentra alrededor de 40 dB. Este aumento de 20-30 dB provoca en las personas sensación de incomodidad o molestia, tanto por el propio nivel acústico, como por las características del sonido (impredecible, de tipo tecnológico…)
Modalidad Media permitida (dBA) Maxima (dBA)
Trial 63,1 89,2
Enduro 69,1 92,4
Trail 72,5 90,4
Motocross - 107,3
Trabajos Forestales Media (dBA) Maxima (dBA)
Sierra en marcha 77,8 79,4
Cortar pino 83,6 86,5
Cortar roble 87,8 91,1
Efectos sobre el suelo:
Por termino medio, se obtienen por los caminos valores de erosión calificados severos (superiores a 25 t/ha por año).Pues es una afectación intensa, pero muy localizada en las zonas de transito. Las mayores perdidas se asocian a las zonas más susceptibles en cuanto a los factores de litología, pendiente, compactación y afloramientos.
Tasas de erosión por los tramos evaluados:
Tipos de localización
Tasa de erosión en volumen por día. (3m/ha por día)
Tasa de erosión en volumen anual. (3m/ha por año)
Tasa de erosión en peso anual. (t/ha por año)
Excursiones y competición
63,88
850,63
1118,77
Recorridos habituales
1,56
37,54
63,82
Relación entre erosión y susceptibilidad de los tramos
Efectos sobre la vegetación: El levantamiento de polvo es un efecto poco relevante, limitado a los márgenes de los caminos (por termino medio llega a los 2,6 metros). La circulación fuera de pista implica la eliminación de la capa de vegetación.
Efectos sobre la fauna vertebrada: El efecto más importante son las perturbaciones (ruido, iluminación y efectos derivados de la presencia humana).En las aves, el ruido de las motos interfiere en las comunicaciones entre individuos.
Otros riesgos ambientales: No se ha documentado ningún caso de incendio que haya tenido en su origen un desencadenamiento relacionado con el motociclismo. En relación al funcionamiento, si el vehiculo está en buen estado, no tiene por que existir riesgo de incendio ( incorporación de dispositivos especiales).
Percepción social:
1.- Como un colectivo, tiene una imagen social negativa. Todas, pero tienen mejor imagen social los practicantes del trial y del trail (calificadas de gente tranquila y respetuosa) que el resto de las modalidades (relacionadas con mayores velocidades de circulación).
2.- En relación a los impactos sobre el medio, son percibidos con más o menos importancia el ruido y la erosión en los caminos.
Efecto Valoración del impacto ( 1-10 )
Ruido 7,6
Erosión 6,8
Efectos sobre la fauna 5,6
Polvo 5,5
Emisión de gases 4,2
Emisión de aceites 3,1
3.- Globalmente, el impacto del motociclismo es valorado con un 6,4 (en escala de 1 a 10).
Actividad Valoración del impacto ( 1-10 )
Actividades excursionistas 1,9
Ganadería 2,8
Ciclismo BTT 3,3
Recogida de setas 4,1
Explotación forestal 5,1
Caza 5,8
Motociclismo 6,4
Actividades de nieve (esquí…) 6,6
Otras actividades motorizadas (4x4,quad) 7,2
4.- Para la mayoría de los entrevistados, la solución más adecuada para la gestión del motociclismo pasa por hacer un inventario de caminos y la propuesta de zonas para su práctica.
4.- Propuesta para una practica sostenible.
1)Comunicación ambiental: Elaboración de una estrategia de comunicación y un plan de comunicación interna, con el objetivo de informar y capacitar a los motoristas sobre esta actividad, limites e impactos y mejorar su imagen social.
2) Creación de áreas para el trial: Creación de una red de áreas abiertas al publico, previa aceptación de las normas reguladoras de su uso. Los clubs deberán ser los responsables de su gestión y mantenimiento.
3)Catalogación de caminos y creación de rutas para motos de montaña: Realización de un catalogo publico de rutas para que ellos puedan realizar salidas de largo recorrido, en el que serán incluidos los viales que cumplan los requisitos para hacerlos aptos para la circulación de vehículos. El objetivo es la segregación de actividades, para evitar los problemas de coexistencia.
Otras propuestas.
.-Esta primera aproximación al conflicto de intereses que suscita hoy el uso publico del espacio natural, seguir protegido o no, puede manifestar la necesidad que el uso publico en sus diversas formas de manifestación, se ha de ordenar de manera global e integrada.
.-Esta investigación es una primera aproximación a los impactos del motociclismo de montaña en el medio natural, realizado en un determinado limite temporal y sobre unos lugares específicos de Cataluña. Pues esto es un documento que sitúa el tema y que incita a futuros estudios más exhaustivos.
Instituto de Ciencia y Tecnología Ambientales
Universidad Autónoma de Barcelona
DIAGNOSIS DE LA PRACTICA DE LOS DEPORTES DEL MOTOCICLISMO EN ESPACIOS NATURALES
Equipo investigador:
Dirección: Martí Boada, Dr. Ciencias. Ambientales
Coordinación: Anna Zahonero, bióloga
Equipo Tecnico: Sara Piqueras
Marzo 2006
CONTENIDO
1.- Introducción
2.- Metodología de la evaluación del impacto
3.- Diagnosis ambiental y percepción social
4.- Propuestas para una practica sostenible
1.- Introducción
El motociclismo de montaña es una de las practicas deportivas más arraigadas al territorio Catalán, cuenta con una importante tradición que se inicia en la década de los 70 con la fabricación de reconocidas marcas a nivel internacional:Ossa, Bultaco, Montesa….
Paralelamente, surgen las primeras voces advirtiendo de los posibles efectos
negativos de ésta practica deportiva en los espacios naturales.
Actualmente, la norma reguladora de esta actividad es la Ley 91/1995, de 27 de
julio, de regulación del acceso motorizado al medio natural. Un de los aspectos más
polémicos va a ser la prohibición de la circulación motorizada por caminos de anchura
inferior a cuatro metros, que son la: mayoría de caminos de montaña.
Cada modalidad del motociclismo de montaña, tiene unos objetivos propios, requiere de una moto adecuada y se realiza en espacios diferenciados.
-Trial: Pruebas de habilidad en terrenos accidentados (zonas rocosas con fuertes desniveles).
-Enduro: De espíritu competitivo, premia la regularidad y resistencia del piloto (todo tipo de caminos de tierra y senderos).
-Trail: Grandes recorridos y paseos sin animo competitivo (Todo tipo de caminos de tierra).
-Motocross: Superación de obstáculos a gran velocidad (circuitos cerrados previamente preparados).
Remarcar la significación de la respuesta social suscitada al entorno de esta practica deportiva, tanto de los aficionados como de los no aficionados donde se hace patente el elevado nivel de preocupación.
Este trabajo enfatiza el análisis y la diagnosis y apunta unas breves conclusiones, conscientes de que esta parte de la problemática convoca la de otros sectores profesionales, de la administración y de la Federación.
2.- Metodologia de la evaluación del impacto
Hasta el momento, no se han realizado estudios específicos de evaluación de este impacto, tanto a nivel Nacional como a nivel. Este documento parte de un escenario documental y metodológico realizado con instrumentos de análisis
Es un trabajo pionero que utiliza un protocolo temporalmente amplio, propone una primera reflexión aportando datos objetivos.
En la diagnosis ambiental se observa que no se pueden desligar los efectos sobre el espacio natural de aquellos relativos a la convivencia con el resto de usuarios.
Identificación de posibles impactos
Contaminación acústica
Efectos sobre el suelo
Efectos sobre la fauna vertebrada
Percepción social
Efectos sobre la vegetación
Otros riesgos ambientales
Metodología de evaluación de impacto
Medidas en tres fases
(antes, durante y después del paso de las motos)
En tres tipos de localizaciones
(Recorridos habituales, excursiones y competición)
Investigación bibliográfica, documental y consulta a expertos
Entrevistas a diferentes colectivos
3.- Diagnosis ambiental y percepción social
Contaminación acústica: Por termino medio, las motos emiten entre 60-70 dB y el sonido de fondo en espacios naturales se encuentra alrededor de 40 dB. Este aumento de 20-30 dB provoca en las personas sensación de incomodidad o molestia, tanto por el propio nivel acústico, como por las características del sonido (impredecible, de tipo tecnológico…)
Modalidad Media permitida (dBA) Maxima (dBA)
Trial 63,1 89,2
Enduro 69,1 92,4
Trail 72,5 90,4
Motocross - 107,3
Trabajos Forestales Media (dBA) Maxima (dBA)
Sierra en marcha 77,8 79,4
Cortar pino 83,6 86,5
Cortar roble 87,8 91,1
Efectos sobre el suelo:
Por termino medio, se obtienen por los caminos valores de erosión calificados severos (superiores a 25 t/ha por año).Pues es una afectación intensa, pero muy localizada en las zonas de transito. Las mayores perdidas se asocian a las zonas más susceptibles en cuanto a los factores de litología, pendiente, compactación y afloramientos.
Tasas de erosión por los tramos evaluados:
Tipos de localización
Tasa de erosión en volumen por día. (3m/ha por día)
Tasa de erosión en volumen anual. (3m/ha por año)
Tasa de erosión en peso anual. (t/ha por año)
Excursiones y competición
63,88
850,63
1118,77
Recorridos habituales
1,56
37,54
63,82
Relación entre erosión y susceptibilidad de los tramos
Efectos sobre la vegetación: El levantamiento de polvo es un efecto poco relevante, limitado a los márgenes de los caminos (por termino medio llega a los 2,6 metros). La circulación fuera de pista implica la eliminación de la capa de vegetación.
Efectos sobre la fauna vertebrada: El efecto más importante son las perturbaciones (ruido, iluminación y efectos derivados de la presencia humana).En las aves, el ruido de las motos interfiere en las comunicaciones entre individuos.
Otros riesgos ambientales: No se ha documentado ningún caso de incendio que haya tenido en su origen un desencadenamiento relacionado con el motociclismo. En relación al funcionamiento, si el vehiculo está en buen estado, no tiene por que existir riesgo de incendio ( incorporación de dispositivos especiales).
Percepción social:
1.- Como un colectivo, tiene una imagen social negativa. Todas, pero tienen mejor imagen social los practicantes del trial y del trail (calificadas de gente tranquila y respetuosa) que el resto de las modalidades (relacionadas con mayores velocidades de circulación).
2.- En relación a los impactos sobre el medio, son percibidos con más o menos importancia el ruido y la erosión en los caminos.
Efecto Valoración del impacto ( 1-10 )
Ruido 7,6
Erosión 6,8
Efectos sobre la fauna 5,6
Polvo 5,5
Emisión de gases 4,2
Emisión de aceites 3,1
3.- Globalmente, el impacto del motociclismo es valorado con un 6,4 (en escala de 1 a 10).
Actividad Valoración del impacto ( 1-10 )
Actividades excursionistas 1,9
Ganadería 2,8
Ciclismo BTT 3,3
Recogida de setas 4,1
Explotación forestal 5,1
Caza 5,8
Motociclismo 6,4
Actividades de nieve (esquí…) 6,6
Otras actividades motorizadas (4x4,quad) 7,2
4.- Para la mayoría de los entrevistados, la solución más adecuada para la gestión del motociclismo pasa por hacer un inventario de caminos y la propuesta de zonas para su práctica.
4.- Propuesta para una practica sostenible.
1)Comunicación ambiental: Elaboración de una estrategia de comunicación y un plan de comunicación interna, con el objetivo de informar y capacitar a los motoristas sobre esta actividad, limites e impactos y mejorar su imagen social.
2) Creación de áreas para el trial: Creación de una red de áreas abiertas al publico, previa aceptación de las normas reguladoras de su uso. Los clubs deberán ser los responsables de su gestión y mantenimiento.
3)Catalogación de caminos y creación de rutas para motos de montaña: Realización de un catalogo publico de rutas para que ellos puedan realizar salidas de largo recorrido, en el que serán incluidos los viales que cumplan los requisitos para hacerlos aptos para la circulación de vehículos. El objetivo es la segregación de actividades, para evitar los problemas de coexistencia.
Otras propuestas.
.-Esta primera aproximación al conflicto de intereses que suscita hoy el uso publico del espacio natural, seguir protegido o no, puede manifestar la necesidad que el uso publico en sus diversas formas de manifestación, se ha de ordenar de manera global e integrada.
.-Esta investigación es una primera aproximación a los impactos del motociclismo de montaña en el medio natural, realizado en un determinado limite temporal y sobre unos lugares específicos de Cataluña. Pues esto es un documento que sitúa el tema y que incita a futuros estudios más exhaustivos.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Ieie, aquest informe té terminis que no em quadren. :nonocat
I apart, on va anar a parar aquest informe? Al Gobierno?
I apart, on va anar a parar aquest informe? Al Gobierno?


-
- Presentats
- Entrades: 395
- Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
- Ubicació: Breda
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Crec, que aquest informe es va realitzar a petició de la Federació Catalana de Motociclisme i va estar penjat a le web de la Federació molts díes, però no he trobat l'enllaç. Va ser enviat al Govern de la Generalitat. Al "Gobierno" ni ho sé, ni m'interessa.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Re: Conflicte amb motos de Trial a San LLorenç de Munt
Defensar els motoristes per part meva seria còmic. Vaja un exemple jo... de vegades hi ha comportaments indefensables, però també estareu d'acord que cada cop hi ha més Capitans Enciams de fireta, que busquen la confrontació amb els motoristes perquè es "cool" i sabent que el motorista no gaudeix d'una bona fama que diguem. Comportaments com els dels meus veins que quan arribo em miren dient... goita ja torna de fer malbé els camins... i després els veus tirant les llaunes i paquets de tabac darrera la tanca que dona al bosc es un resum del que hi ha.
Molts, encara que tornis per una carretera, només pel fet d'anar brut, ja entres dins el sac del vaquilla, farruquito i urdangarin.
Vaja que resumint, penso que al bosc cada dia hi ha més gent. I els % de cap****s es manté invariable, en ambdós costats.
Salut
Molts, encara que tornis per una carretera, només pel fet d'anar brut, ja entres dins el sac del vaquilla, farruquito i urdangarin.
Vaja que resumint, penso que al bosc cada dia hi ha més gent. I els % de cap****s es manté invariable, en ambdós costats.
Salut
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
Aquest post va ser Cansión del Verano l'any 1976...
Avancem.. o anem enrere?
Sense matrícula, millor?
Sense res?
No referències, no penalització?
O.. què...
Avancem.. o anem enrere?
Sense matrícula, millor?
Sense res?
No referències, no penalització?
O.. què...
- Jb500
- Presentats
- Entrades: 549
- Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
- Contacta:
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
holaaa
buuuf, quin tema...
el menda es muntanyenc, betetero i trailero, aixo ultim, cada vegada menys al preu que esta la benzina.
he trobat motos a senders on ben just pasava jo a peu, bicicletes derrapant i atropellant, gent a cavall trinxant camins i agents del seprona que volien prohibir me circular en bici al bosc de la masia del meu pare...
tant dificil es tenir un mapa amb els camins forestals per que tothom sapiga per on pot i per on no es pot anar motos, cotxes, bicicletes o a peu???
v'sss :birracat
buuuf, quin tema...
el menda es muntanyenc, betetero i trailero, aixo ultim, cada vegada menys al preu que esta la benzina.
he trobat motos a senders on ben just pasava jo a peu, bicicletes derrapant i atropellant, gent a cavall trinxant camins i agents del seprona que volien prohibir me circular en bici al bosc de la masia del meu pare...
tant dificil es tenir un mapa amb els camins forestals per que tothom sapiga per on pot i per on no es pot anar motos, cotxes, bicicletes o a peu???
v'sss :birracat
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
Re: Conflicte Amb Motos De Trial A San LLorenç De Munt
jo m´auto-aplico unes normes amb la X:
si veig una cadena o un lletrero de prohibició al cami: mitja volta
si hi ha gent caminant pel cami i Btt´s: Bon dia !! i poc a poc ( fins a perdre´ls de vista ) :form
i evitar camins i corriols " conflictius "
i tenir la moto amb intermitents, llum engegat etc, i sobre tot l´escape de sèrie ( es molt important no fer soroll ) tu respectes i
així tothom et respecte a tu també
així ho estat fent des del 1970 i no m´ha anat malament del tot.
fins i tot per la civilitzada Suissa !!!
:form
si veig una cadena o un lletrero de prohibició al cami: mitja volta
si hi ha gent caminant pel cami i Btt´s: Bon dia !! i poc a poc ( fins a perdre´ls de vista ) :form
i evitar camins i corriols " conflictius "
i tenir la moto amb intermitents, llum engegat etc, i sobre tot l´escape de sèrie ( es molt important no fer soroll ) tu respectes i
així tothom et respecte a tu també
així ho estat fent des del 1970 i no m´ha anat malament del tot.
fins i tot per la civilitzada Suissa !!!
:form
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 18, 2013 7:22 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
