EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Fjodor » dj. feb. 28, 2013 5:47 pm

Interessant article.
Té raó? no?
Què en penseu?

http://www.motociclismo.es/deporte/mund ... de-marquez

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: 650X » dj. feb. 28, 2013 6:42 pm

L'article està molt bé i ben documentat, llàstima que jo no tingui cultura de curses i no sàpiga de qui parlen.

Si el que diuen d'un i altre es cert, de ben segur que els 2 tenen coses en comú.

Bona aportació Xavi

Salut

Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Xavier » dj. feb. 28, 2013 6:56 pm

M'ha agradat llegir l'article, gràcies Fjodor.

És possible que el Marc tingui "quelcom" diferent, no ho sé i tampoc sóc un afeccionat documentat.

Qui SI ens podría parlar de qui era i com pilotava Ramon Torras és el Coes. Sap un munt d'anècdotes d'aquest corredor i quan les explica és fascinant escoltar-l'ho.

Josep Mª, diga'ns alguna cosa va. :okcat

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Fjodor » dj. feb. 28, 2013 8:20 pm

:gathering :gathering :gathering

Va, vaaaa!

Avatar de l’usuari
Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Vini » dv. març 01, 2013 11:46 am

No en vui donar de "listillo",pero al marge de la qualitat (agresiva) de la seva conducciò,es que a trovat el "truquillo" del Stoner amb l'acelerador i el frè de radera,ja alguns pilots de moto GP,quant anaven radera del Stoner,ja deien que no podien fer(ni una sola vegade).l-ho que feia ell(Stoner).
Ara jo he posat dos videos en paral-lel Marc/ Stoner,i es evident que en sec son dos "calcos",en mollat(ja poc per comparar).Si el Marc s'estira una mica mes a la sortida de las corves es un "clon" de l'Stoner,pero mes impulsiu (aixo fà una mica de por),com si l'Stoner en fos poc d'impulsiu.
Salut.
Vini :okcat
Pd: Sobre l'ho de guanyar al Marc a las ùltimes corves de l'ultima volta,s'han de mirar al Marc a la PENULTIMA VOLTA EL PLANTAJAMENT QUE FÁ.
Un recordatori encara que sigui de moto 2 .........Ianone,els que ja saben de que vá,tenen la resposta,i es el Rossi el que mes estudia en Marc.
.

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 01, 2013 11:57 am

Vini, juraria que a MotoGP el fre del darrera ni el toquen. És un fre de bicicleta!
Aviam si algun expert ens ho pot confirmar.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Xavmar » dv. març 01, 2013 12:11 pm

[quote user="Randy-650" post="229631"]Vini, juraria que a MotoGP el fre del darrera ni el toquen. És un fre de bicicleta!
Aviam si algun expert ens ho pot confirmar.[/quote]

Igual dic una tonteria però crec que si el fan servir.
Al frenar també amb el del darrera enfonsen la moto, el centre de gravetat es mes baix cosa que permet el pas per corba mes ràpid.

:viscat :viscat

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Joan XT » dv. març 01, 2013 12:12 pm

[quote user="Randy-650" post="229631"]Vini, juraria que a MotoGP el fre del darrera ni el toquen. És un fre de bicicleta!
Aviam si algun expert ens ho pot confirmar.[/quote]
Vols dir que no? vols dir que no el fan anar per ajudar a l'hora d'entrar a la curva?
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 01, 2013 12:20 pm

Xavmar, el fre del darrera en curses, al menys per muntanya (I sempre sense treure el gas) ēs per ajudar a creuar la moto, igual que en sm.
En MotoGP tenen tan poc recorregut de suspensions que vols dir que notarien alguna cosa?

JoanXT: I com ēs que a les frenades bestials porten la cama dreta a l'aire?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Joan XT » dv. març 01, 2013 12:25 pm

No se, ja et dic que penso que el toquen solament per fer-la entrar, despres es quan la cama esta fora, la roda del darrera a dos pams de terra....
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Avatar de l’usuari
Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Joan XT » dv. març 01, 2013 12:27 pm

Una pregunta, i algu que porti els frens com els que portava el Mick Doohan?
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Xavmar » dv. març 01, 2013 1:30 pm

Ja no parlo de circuit, a la carretera, el que normalment fem servir nosaltres.
Personalment toco el fre del darrera i molt, per mi, la moto entra millor a la corba.
Amb trial, si estàs sense fre del darrera estàs mort!!!!!!!

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Randy-650 » dv. març 01, 2013 1:51 pm

Home, en trial clar! Si no tens fre del darrera anem apanyats! :callo

Continuant parlant de motoGP, veig que jo estava equivocat:

[youtube]SZE0vWXFRmQ[/youtube]

Però si llegim l'entrevista del gran Kevin, al punt 10, llegim altre versió:

http://www.motorpasionmoto.com/motogp/l ... n-circuito
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Fjodor » dv. març 01, 2013 1:53 pm

:enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat :enfadat

Calia treure en Riveras ara?????

:boig :boig :boig :boig :boig :boig :boig :boig

Avatar de l’usuari
Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Re: EL SECRET DE MARC MÀRQUEZ

Entrada Autor: Vini » ds. març 02, 2013 12:37 am

[quote user="Randy-650" post="229648"]Home, en trial clar! Si no tens fre del darrera anem apanyats! :callo

Continuant parlant de motoGP, veig que jo estava equivocat:

[youtube]SZE0vWXFRmQ[/youtube]

Però si llegim l'entrevista del gran Kevin, al punt 10, llegim altre versió:

http://www.motorpasionmoto.com/motogp/l ... n-circuito[/quote]
Randy,lo del Kevin,te una explicaciò o mes d'una,pero la primera,no se lo mateix una 2T,que una 4T.Per exemple una 2T.te una reaciò dinamica mes forta que una 4T,pero una 2T no disposa pracicament d'un par motor,com te una 4T.Despres era IMPENSABLE que una 2T,fes un pas de corva sense traccionar(roda del radera)tocar el frè de l'esmentada roda era= a "llepar l'asfalt. La 4T disposa de un par motor molt gran(retenciò)pero al mateix fá una tracciò/frè en que la roda(diem que va "lligada"). A les hores s'ha de combinar l'ho esmentat + (contramanillar = a tombar la moto, (per la centrifuga),+ Frè de radera per direccionar la moto + gas i descontramanillar,per sortir de corva.Ja amb la moto dreta,simultaneament forta aceleració amb le frè de radera tens(o molt tens)i deixar-lo molt suptat (fál'efecte "catapulta")(efecte turbo amb els cotxes.)

Donc,tornat al Marc,per mi,s'apres la lliço del Stoner.
PD: El frè de radera no serveix per frenar,per per fer una frenada o una apurada de frenada,SEMPRE el frè de la roda del davant.
.

Respon

Torna a “General”