Una Pregunta........¿Tenen Data De Caducitat Els Cascos?.

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Una Pregunta........¿Tenen Data De Caducitat Els Cascos?.

Entrada Autor: Vini » dc. feb. 27, 2013 9:34 am

Com que m'han arribat (rumors),que algunes asseguradores s'ho plantejan.
Salut .
Vini
.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Una Pregunta........¿Tenen Data De Caducitat Els Cascos?

Entrada Autor: Randy-650 » dc. feb. 27, 2013 2:39 pm

Si les asseguradores miressin la data de caducitat dels pneumàtics del parc mòbil de motos quedarien parades. Com més coses, clar!
El problema ve de que les companyies busquen, com tot negoci, la manera de fer més quartos. I clar, si aconsegueixen que no hagin de pagar res als que tinguin els cascs "caducats", millor per ells.

Vini, et pregunto: -Què és més segur? Un casc amb un any, tot ple de cops, ratllades, caigudes a terra, deixat al sol hores i hores, o un casc amb 8 anys tractat amb cura, sempre tapat amb la seva bosseta, sense cap ratllada ni caiguda? Segons les companyies el primer està en bon estat i el segón no?

Veus que bé? :okcat
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 27, 2013 2:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

JordiTrident
Presentats
Entrades: 552
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
Ubicació: Igualada (Anoia)
Contacta:

Entrada Autor: JordiTrident » dc. feb. 27, 2013 7:49 pm

Si, però jo tenia entés que els cascos de policarbonats (o sigui, de materials plàstics) si que tenien data de caducitat, però clar parlo de l'època on els que no caducaven (els bons) eren de fibra de vidre...no en tinc ni idea dels materials usats avui en dia.

Per cert, fa molts molts anys un casc d'aquests "baratillus" però de marca reconeguda al'època (NAVA) em va caure a terra i es va esquerdar tot...tenia ben be 5-6 anys.

No sé, a veure si algun erudit ens il·lustra millor

salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100

http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com

Joavel
Presentats
Entrades: 604
Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
Ubicació: Bigues i Riells

Entrada Autor: Joavel » dc. feb. 27, 2013 8:16 pm

L'ultim casc que he comprat (fa tres anys...) un System V de BMW, portava a les instruccions una llegenda on indicava clarament que a partir de ....anys , el casc perdía les seves caracteristiques segons les quals avía estat homologat. Pert tant el fabricant desaconsellava el seu us fora d'aquest periode.

De moment el cuidaré... :okcat

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dc. feb. 27, 2013 9:04 pm

Diuen que als 5 anys caldria renovar.............................. jo estiro tot el que puc :okcat
ImatgeImatgeImatge

Vini
Presentats

Entrada Autor: Vini » dc. feb. 27, 2013 11:35 pm

Bones: Sembla ser que en el suposat (un casc "X"),l'enganxina de la caducitat ,no hi fos,la aseguradora ("X"),pot demanar la factura de compra,per determinarne la antiguetat del casc.Pero,jo no he vist mai ,que els vendors de casc ,fesin "rebaixes" per "caducitat (inminet)del seus cascs.Tampoc es pot saber el tems que porta el casc a la botiga,fins que no arriva el comprador.
Ara.¿Tenen l'obligaciò,els venedors,de certificar la caducitat dels seus cascs,tractançe d'una protecciò de alta seguretat?.
No se per mi es un embolic.Els meus cascos ,tenen l'homologaciò de la C.O.E. ,tenen una referencia(numero molt llarc) i la lletra del païs fabricat,pero res de res de la data de caducitat dels esmentats (cascos).
Tot es un "garbuix",de normatives ,numeros i codics,pero no t'aclaren res de res.
¿Algù sap la resposta?.
Gracies i salut per tots/totes.
Vini :SOS
Pd: Ja alguna normativa de trafic,que esmenti sobre aquesta caducitat.
.

Billy_Joe
Presentats
Entrades: 582
Membre des de: dt. gen. 22, 2013 8:49 am
Ubicació: el Vendrell

Entrada Autor: Billy_Joe » dj. feb. 28, 2013 7:07 am

En un saló de la Moto de fa anys a Barcelona, els Arai (el seu importador), feien neteja i reparació gratuïta dels cascos de la marca, i vaig portar un Quantum que tenia amb una pestanya trencada, i li vaig preguntar a la persona que m'atenia sobre la caducitat, i em va dir que si un casc està ben cuidat i te la protecció que ha de tindre contra el sol, pot durar 20 anys o més, depèn del tracte i l'us. Els antics cascos de policarbonat s'endurien per l'efecte del sol i perdien ràpidament les seves propietats.
La llengua i la història són els botins més preuats a l’hora de sotmetre un poble (Angel Guimerà)

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. feb. 28, 2013 7:15 am

Tots els cascs tenen data de caducitat. Si no ho posa (que ho tindria de posar) en l'etiquetatge o instruccions en el moment de la compra, pots fer la consulta al fabricant i t'el diran.
El temps de durada no ho sabria dir, però crec que va segons el fabricant i tipus de material utilitzat.

Randy, deixant a part el tema de les asseguradores, la veritat és que algú que porta un casc ple de cops, que ha caigut cengenars de vegades a terra o que inclús porta esquerdes, demòstra molt poca estima per la seva integritat física. Hi ha coses que no entenc, la veritat.....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dj. feb. 28, 2013 11:19 am

Xalecos brillants, cascos blancs, límits de potència, llums encesos. Jo no li donaría tantes voltes. Busquem motius per fer.nos passar per caixa més sovint (comprant més cascos) i -si pòden- no pagar (els de les asseguradores) cuan els hi toca. Acabaran aconsseguint.ho. Amb l'excusa de la seguretat, ens les van foten per tot arreu.
No hi ha motard més segur que un de ben educat i respectuós.
Això, l'educació, és feina seva i no els hi surt dels collons de fer.la. Es clar que -una mica- també és feina nostra.
Mestrestant... ves pagant, burro.

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dj. feb. 28, 2013 7:43 pm

Doncs crec que es una pregunta molt important, no i a cap organisme que ho pugui certificar? Preguntant a la casa del casc t'ho tendrien de contestar? Al comprar el casc a on ho fica?
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dv. març 01, 2013 10:19 pm

Arran d'aquest fil, he fet vestions smb la marca Schuberth que és la que porto jo, i la seva resposta ha estat clara:

- La vida útil d'un casc és de màxim 7 anys, sense tenir en compte altre variants com exposicions perllongades a calor o fred, cancis de temperatura sobtats, caigudes, cops, etc.... Que poden fer disminuir la vida útil d'aquests.
Espero haver-vos estat útil.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Vini
Presentats

Entrada Autor: Vini » dv. març 01, 2013 11:52 pm

[quote user="Trencaferro" post="229706"]Arran d'aquest fil, he fet vestions smb la marca Schuberth que és la que porto jo, i la seva resposta ha estat clara:

- La vida útil d'un casc és de màxim 7 anys, sense tenir en compte altre variants com exposicions perllongades a calor o fred, cancis de temperatura sobtats, caigudes, cops, etc.... Que poden fer disminuir la vida útil d'aquests.
Espero haver-vos estat útil.[/quote]
Gracies,ara a l'hora de comprar un "casco",estarè molt "al loro",ja que tinc un Schubert que en caduca al 2014 (7 anys) segons la data de compra,perque suposo que es una data "fiable" .¿Ho ,no?.
.
Novament gracies per l'aclariment.
Salut.
Vini
.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. març 02, 2013 12:11 am

I ara jo em pregunto: - Si una empresa/botiga té cascos a dins un magatzem, esperant a vendre'ls, i triga anys a vendre'l, posem-ne tres, vol dir això que sols tindrà una vida útil de quatre anys?

He estat llegint una estona per internet I he vist tot tipus de comentaris, de que caduquen als cinc anys fins que ......no caduquen mai.

Els fabricants han de dir que caduquen, clar, doncs a ells els hi interesa vendre el producte final, o sigui, un casc.

Penso que la veritat no la sabrem mai.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Joavel
Presentats

Entrada Autor: Joavel » ds. març 02, 2013 12:39 am

El tema és ben clar, els cacs tenen data de caducitat. Aquesta data pot variar en funciò dels materials utilitzats en la seva fabricaciò, utilitzaciò, nateja etc...etc...

Una altra cosa molt diferent és el que cadascù fagi amb la informaciò, les recomanacions o les normes.

En els foros, desgraciadament el que hi ha és molta gent que opina de tot...a vegades sense tenir massa informaciò del que opina.
Convindría, al menys, llegir les recomanacions dels fabricants del que comprem...encara que depres no els fem gaira cas.

:birracat
Joavel l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 02, 2013 12:42 am, en total s’ha editat 1 vegada.

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » ds. març 02, 2013 7:21 am

Jo crec que tot té una data de caducitat, més o menys llarga en funció del tracte o manteniment que l´hi donis. Els materials pateixen fatiga per l´us. està clar que la major part del casc no es farà malbé, però algù revisa els ancoratges de les cintes de la tanca? o qualsevol altra part oculta que afecti a la seguretat del casc? Aquí es on crec que hi ha més perill, més que en que el casc es pugui trencar.

Gracies a en Trencaferro ara tenim una data de referència, ara serà questió de trobar on posa la data de fabricació.
Imatge Imatge

Joan XT
Presentats

Entrada Autor: Joan XT » ds. març 02, 2013 10:42 am

Molt bones, anem a veure si ho podré explicar-ho bé, ahir a la tarda vaig fer una escapada al país dels pirineus i vaig anar a la botiga de Motocard, em va atendre l'encarregat molt amablamente i la explicació que em va donar va ser la següent: els cascos de fibra que serien els d'alta gamma per exemple un Arai no caduquen mai i el que caduca (uns 10 o 12 anys) és les almohadilles de dins, una dada, per saber la data de caducitat dels Arai cal desmuntar el coixinet superior (va desmuntar un casc actual i no el vam veure .... miraré el meu a veure). Després em va dir que els cascos de polycarbonato que serien cascos de gamma mitjana o baixa (per exemple el meu Nolan 103) caduquen als 5 anys i en aquests em va dir que SI els recomana canviar-los. També em va comentar que en proves que ha vist de cascos la part més fràgil és la part de mentonera, bé, crec que seria bo saber una altra opinió, espero que serveixi per aclarir-nos una mica, o no.
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. març 02, 2013 11:30 am

[quote user="Joan XT" post="229726"] els cascos de fibra que serien els d'alta gamma per exemple un Arai no caduquen mai i el que caduca (uns 10 o 12 anys) és les almohadilles de dins, una dada, per saber la data de caducitat dels Arai cal desmuntar el coixinet superior (va desmuntar un casc actual i no el vam veure .... [/quote]

el encarregat te rao,he tingut tres Arai del model Giga,las esqumes interiors al fer 5 anys es començavan a desfer com una sorra....es clar no es el mateix aquest tipus d'esquma que un tros de plastic d'aquell blanc que i posen en alguns protectors de caixa de tele (per posar un exemple) que porten altres cascs de menys preu,un casc si es fa servir asiduament,cada 4 anys es te que renovar,per molt bo que sigui,el sol i la calor,el fred,la pluja,etc,etc,els fa un desgast considerable en l'estructura,contem que un casc gamma mitja alta val 440 euros ...110 euros l'any......no val el nostre cap ????
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. març 02, 2013 11:31 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Vini
Presentats

Entrada Autor: Vini » ds. març 02, 2013 11:38 am

A veure.¿Algù,ha trovat a la D.G.T.,Alguna normativa,sobre l'esmentada caducitat?.Jo no.La normativa de Euskadi,si i es rigurosa.¿Catalunya?.
Entre tots,a veure si en treiem l'aigüa clara.
Les asseguradoras cas ("X"),per exemple,.............per exposar-ho,deuen tenir a ont agafarse.
M'agradaria,entre tots asegurar el tret(no millor dit).
vini :okcat
.

Joavel
Presentats

Entrada Autor: Joavel » ds. març 02, 2013 7:48 pm

Vini, que és el que et preocupa, quina normativa ??? que et puguin multar ???

Estem confonent la gimnasia amb la magnesia. Torno a repetir, els cascs desde el punt de vista exclusiu dels materials, i per tant desde el punt vista de la seva homologaciò, tenen data de caducitat.
Personalment, NO em serveix el que em digui un venedor, per amable que sigui...

Jo no conec cap normativa, ni desde les aseguradores ni desde la DGT on recomanin quan haig de cambiar el casc. El que si ha d'estar (el casc...) és homologat.

El que si tinc, per part del fabricant del meu casc (a més de les instruccions de bon manteniment...) es la recomanaciò de cambiar-lo al cap de ....anys, data en que es considera que els materials han perdut les seves caracteristiques.

Joan XT
Presentats

Entrada Autor: Joan XT » ds. març 02, 2013 9:31 pm

[quote user="Joavel" post="229747"]Vini, que és el que et preocupa, quina normativa ??? que et puguin multar ???

Estem confonent la gimnasia amb la magnesia. Torno a repetir, els cascs desde el punt de vista exclusiu dels materials, i per tant desde el punt vista de la seva homologaciò, tenen data de caducitat.
Personalment, NO em serveix el que em digui un venedor, per amable que sigui...

Jo no conec cap normativa, ni desde les aseguradores ni desde la DGT on recomanin quan haig de cambiar el casc. El que si ha d'estar (el casc...) és homologat.

El que si tinc, per part del fabricant del meu casc (a més de les instruccions de bon manteniment...) es la recomanaciò de cambiar-lo al cap de ....anys, data en que es considera que els materials han perdut les seves caracteristiques.

:birracat[/quote]
Molt bones, lo de l'amabilitat és perquè al entrar a la botiga estava bastant plena, i es clar, entrar, sense comprar i solament demanar informació doncs em va atendre bé, correctament. Crec que és just dir-ho com és just dir-ho si t'atenen malament. I per aixo dic que seria bo saber una altra opinió.
Imatge

Respon

Torna a “General”