CATALUNYA, ENTRE LES COMUNITATS AMB MENYS TRAMS DE CARRETERES ESTATALS
SENSE ACCIDENTS MORTALS, SEGONS LA FUNDACIÓN MAPFRE
L’alta densitat de trànsit és un dels factors que influeix en que aquesta Comunitat tingui només
el 3,2 por cent del total de “trams blancs”
Catalunya és una de las comunitats amb menor número de trams de carreteres
en els que no s’han produït accidents mortals en els últims cinc anys. Aquesta comunitat
concentra el 3,2 per cent de tots els “trams blancs” de la Xarxa de Carreteres de l’Estat.
Els “trams blancs” són aquells amb una longitud superior als 25 kilòmetres en els que
no s’ha produït cap accident mortal en, al menys, cinc anys.
Aquestes dades es desprenen del tercer informe sobre “trams blancs” elaborat per FUNDACIÓN MAPFRE,
que ha permès analitzar l’evolució d’aquest tipus de trams des de 1989 a Espanya i identificar els nous trams més segurs.
L’informe destaca que la Xarxa de Carreteres de l’Estat, que representa aproximadament el 15 per cent
de tota la xarxa espanyola, compta actualment amb el doble de “trams blancs” que fa deu anys.
També subratlla que existeixen 24 carreteres en les que més de la meitat de la seva longitud
són “trams blancs” i entre elles, destaquen la A-41 (a Ciudad Real), la R-4 (a Madrid), la A-63 (a Astúries),
la AP-36 (entre Cuenca i Toledo), la A-22 (a Osca), i la N-629 (que discorre per Burgos i Cantàbria).
Els kilòmetres de “trams blancs” representen el 24 por cent de la xarxa estatal de carreteres.
El treball d’investigació, pioner a Espanya, també analitza les característiques de 700 kilòmetres
d’aquests trams, situats tant en autopistes i autovies (lliure, de peatge o radials) com en carreteres
convencionals de tota Espanya. Entre els factors que s’han estudiat destaquen l’equipament de la via,
l’estat de conservació, el tipus de terreny, la intensitat mitjana de circulació diària, el percentatge de
vehicles pesats, la velocitat mitjana, l’índex de perillositat i el número d’accidents amb víctimes
per kilòmetre. Així, es desprèn que una baixa intensitat de trànsit i unes bones infraestructures
són dos factors decisius per que una carretera obtingui una qualificació alta en seguretat vial.
Amb aquesta investigació es pretén extreure conclusions que ajudin a dissenyar i gestionar carreteres segures.
Madrid i Galícia són altres de les comunitats amb menor número de “trams blancs”, ja que concentren
el 0,8 i el 5,5 per cent del total, respectivament, degut principalment a l’alta densitat de trànsit que
suporten les carreteres madrilenyes i a les característiques topogràfiques del terreny gallec.
Contràriament, les carreteres que registren major número de “trams blancs” estan a
Castella i Lleó, Castella-La Manxa i Extremadura, que concentren el 25, 20 i 11 per cent del total,
respectivament. En aquestes comunitats, les seves vies transcorren generalment per terrenys plans
i que tenen bona visibilitat.
Entre les mesures que contribuiran a incrementar el nombre de “trams blancs”,
FUNDACIÓN MAPFRE recomana promoure la senyalització, tan vertical com horitzontal,
garantint un estat òptim de la mateixa i evitant la saturació de senyals en un tram curt,
ja que aquesta situació comporta una pèrdua d’efectivitat. També aconsella promoure la
conservació del paviment, així com la conservació i protecció dels marges de les carreteres
per que en cas de sortida de la via, els danys siguin els menors possibles, i millorar la il•luminació
nocturna de les carreteres.
L’informe també recull un altre tipus de mesures dirigides a gestionar de manera més efectiva
el trànsit, posant l’accent en la limitació del trànsit de vehicles pesats, i encaminades a animar
les institucions a que apliquen en altres vies les mateixes característiques de infraestructura que
existeixen en els “trams blancs”.
Per descarregar-te l’estudi complet, entra a: www.fundacionmapfre.org
Els "trams Blancs" De Catalunya
Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto
Moderador: Airald
Respon
1 entrada
• Pàgina 1 de 1
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Respon
1 entrada
• Pàgina 1 de 1
Salta a
- MOTOTURISME INFORMA
- ESDEVENIMENTS MOTOTURISME
- ↳ Calendaris
- ↳ Sortida Mensual
- ↳ Rutes Sorpresa
- ↳ XVIII KDD MTC · Octubre · [2024]
- ↳ L'Escapada...
- ↳ Tiramilles
- ↳ XIII Hivernal de Mototurisme
- ↳ Moto Perdido Extrem
- ↳ Trobada Familiar
- Mototurisme
- ↳ General
- ↳ Rutes, cròniques i viatges
- ↳ Marxandatge
- ↳ Zona Trail
- ↳ Equipament,mecànica i accessoris
- ↳ El racó del GPS
- ↳ Presentacions
- Altres
- ↳ Cerveseta
- ↳ Millores, suggeriments i proves
- ↳ Mercat de la moto i equipament
- Històric de Mototurisme
- ↳ Mensuals Anteriors
- ↳ Calendaris
- ↳ 2025
- ↳ 2024
- ↳ 2023
- ↳ 2022
- ↳ 2021
- ↳ 2020
- ↳ 2019
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ 2011
- ↳ 2010
- ↳ 2009
- ↳ 2008
- ↳ 2007
- ↳ 2006
- ↳ 2005
- ↳ KDD's
- ↳ 2023
- ↳ 2022
- ↳ 2021
- ↳ 2020
- ↳ 2019
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ 2011
- ↳ 2010
- ↳ 2009
- ↳ 2008
- ↳ 2007
- ↳ 2006
- ↳ Altres activitats
- ↳ Hivernals
- ↳ Escapades
- ↳ Gorges del Tarn · Millau 2023
- ↳ Alps Marítims · Riu Verdon · 2022
- ↳ Gorges del Tarn · Millau 2020 [CANCEL·LADA]
- ↳ Granada 2019
- ↳ La Dordogne-Perigord 2018
- ↳ Cuenca (Cañete) 2017
- ↳ Euskadi 2016
- ↳ Corcega 2015
- ↳ Picos 2014
- ↳ Alps 2013
- ↳ Alps 2012
- ↳ Tiramilles
- ↳ Moto Perdido Extrem
- ↳ Trobada Familiar
- ↳ Trobades Viatgers Catalans
- ↳ Millores i Incidències del Nou Fòrum (2014)
- ↳ Altres . . .
- ↳ Gimcana
- ↳ Festa X Aniversari
- ↳ Nocturna
- ↳ Sant Jordi Foto