RUTA DE SOLDATS DE SALAMINA ALS CARLINS

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

RUTA DE SOLDATS DE SALAMINA ALS CARLINS

Entrada Autor: Llagasta » dl. jul. 23, 2007 11:06 am

hOLA:

Aquest dissabte, com de costum, vaig a anar fer una ruteta, convinant asfalt, carreteretes de 2on. ordre i pistes:

Vaig sortir de casa d´hora al matí i cap a Sta.Coloma de Farners, allá vaig agafar l´agradable ctra. de Vilobi d´Onyar, L´Estanyol i Bescanó. 8)

Imatge

Després la carretera d Ólot Fins a Bonmatí, uns quants revolts per Les Serres fins a l´encreuament de Sant Martí de Llémana i fins al final a Sant Aniol de Finestres. 8)

Imatge

A l´entrada del poble a la dreta surt una pista indicada----> Mieres
que alterna terra de grava amb troços encimentats i que s´enfila amb bones vistes de les serres del Far i de Finestres, al cap de 5 Kms. s´arriba a
l´ermita de Sta. Maria de Finestres a dalt de un precipici al cap d´uns metres comença la baixada i la pista passa pel costat del poblat Iberic de la Talaia i el monument a la Dama de la Garrotxa. 8)

Imatge

Pista a Mieres.

Imatge

L´ermita de Sta. Maria de Finestres a dalt .

Imatge
comença la baixada :?

Imatge

Poblat Iberic de la Talaia i Dama de la Garrotxa

Imatge

després de 7.800 Kms. de Sta. Maria s´arriba al tranquil poblet de Mieres
amb l´aparcament de l´unic restaurant del poble plé de motos.... :roll:
quan s´arriba a la carretera de Banyoles a Olot es torna endarrera pel carrer Major i al final del carrer a l´esquerra surt una pista asfaltada que en 2.900 Kms. ens porta al veinat de Falgons ( 1,2 Kms. de terra) però fàcil.

Imatge
L´entrada a Falgons des de Mieres es espectacular.

Imatge
Castell de Falgons segle XII

Es passen les 4 finques de Falgons i s´agafa la carretera fins que s´arriba a Sant Martí de Campmajor ( 4,800 Kms) es segueix recte es passa pel costat de Sant Miquel de Campmajor i al cap de 5.180 Kms. es troba el santuari de Santa Maria del Collell.

Estem a la Garrotxa; i l´aigua, les ombres i l´abundant vegetació a vegades tenebrosa, ajuden a un moment de relax:

Imatge
Pont de Can Prat , segle XII

Imatge

santuari del Collell

Aqui a aquest santuari, entre altres successos, Rafael Sanchez Mazas, co-fundador de la Falange l´any 1933 i compositor de la Lletra del Cara al Sol-Himne de la Falange,després d´esser detingut junt amb altres presoners a Barcelona , van ser conduits a Sta. Maria del Collell per ser ejecutats .
El 30 de Gener es va escapar, amb un altre company , del afusellament en masa i es va refugiar per les masies de la zona, ajudats per algún veí, fins que es va incorporar a la zona nacional.

La seva fuga va inspirar la novela de Javier Cercas " Soldats de Salamina" i la pel.licula del mateix nom de David Trueba.

Continuem per aquesta mateixa carretera fins al veinat del Tom ( 2 Kms.)
a l´entrada del "poble" a l´esquerra surt una pista asfaltada que en 3,600 Kms. ens deixará al poblat del Sallent, amb alguna masia impressionant :shock: ja al costat de la carretera d´Olot i aprop de Sta. Pau.

Imatge

El Tom

Imatge

Malgrat la sequera , els rierols de la zona , sempre molls: som a la Garrotxa !!!! :wink:

Imatge

Passem per Santa Pau.

Seguim per la zona dels Volcans i arribem a Olot, travesso Olot i agafo la carretera d´olot a Ripoll per la Vall de Bianya, surto a Sant Salvador de Bianya i faig la Collada de Capsacosta ( Masses RR´S ) :evil: per tot arreu.
Arribo a Sant Pau de Seguries i Baixo cap a Ripoll, passo Ripoll i agafo la carretera de Vallfogona (records Randy) :!: després de 4,315 Kms. de Ripoll a la dreta surt la pista encimentada que en 9 Kms. arribarem a la finca de Llaés i el seu Castell.

Imatge

desvio de la pista de Llaes, des de la carretera de Vallfogona a un indret anomenat Sant Bernabé de les Tenes.( aquesta pista ja la va fer l´amic Albertm amb la seva Gs a la crónica del dia 1 de juliol ) :!:

Imatge
La pista no té cap dificulat, amb molta vegetació als seus primers kilometres amb rierols ( Riera de Vallfogona) i torrents plens d´aigua.
i sobretot absoluta tranquilitat.

Al cap de 9, 000 Kms. de la carretera arribem a Llaers , aquesta ruta coneguda com Cami de Llaers, permet anar del Ripollés a l´osona. ( Abans de la construcció de la carretera de Barcelona-Vic-Puigcerdá C-17 a mitjans segle XIX ) aquesta pista havia estat molt més transitat i poblat.

En aquest trajecte s´hi pot veure un espectacular monument ( Panteó) en memória dels afussellaments de 74 carabiners pel general carlí Francesc Savalls l´any 1874, a prop del Panteó hi ha el castell de Llaers a dalt d´un Puig.

Imatge

La Serra de Llaers ( hi fan menjars )

Imatge

El Panteó ( que no vaig trovar) la foto es d´internet.
Imatge

Cami al Panteó :cry:

Castell de Llaes construit al 910, També mes avall a la finca del Teixidor hi han unes baumes, fins a mitjans de segle habitades, un altre atractiu
peró el cami d´accés i que passa per la finca, estava tancat. :cry:
una altre vegada será !!

Imatge

Castell de Llaes

Imatge

Des del Castell fins a Sta. Maria de Besora hi han 7,300 Kms.

Un cop a St.a Maria de Besora s´arriba a la carretera de Vidrá a Sant Quirze de Besora, s´hi aneu cap a l´esquerra, doncs podeu tornar cap a la Garrotxa per la pista encimentada de Siuret-Coll Fred fins a Sant Privat d´En Bas...o cap a Vic o el Lluçanés, es igual per on aneu , l´important es conéixer coses noves....... :wink:

Imatge

Espero que us hagi agradat !!!!! :roll:

Ja Tá.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 23, 2007 5:49 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: RUTA DE SOLDATS DE SALAMINA ALS CARLINS

Entrada Autor: Randy-650 » dl. jul. 23, 2007 12:30 pm

Caram, noi!!! Quina ruta que t'has muntat. No ho sabia això dels soldats de Salamina.
Entre tu i el Terraxaman ens doneu cada lliçò d'història catalana que Deu n'hi dó.
gs12 red ha escrit:... passo Ripoll i agafo la carretera de Vallfogona (records Randy)
:enfadat Calla, calla....
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Terraxaman
Presentats
Entrades: 544
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:19 am
Ubicació: Montseny-Les Guilleries
Contacta:

Entrada Autor: Terraxaman » dl. jul. 23, 2007 12:33 pm

Hola nois/es:

Que si m'agradat?... moltíssim!... hi ha indrets espectaculars i preciosos, la majoria desconeguts per a mi... sempre ho dic, però mai ho fem, hauriem de fer un recull d'aquestes sortides traileres i col·locar-les damunt d'un mapa, així sempre tindríem llocs on anar...
Et felicito per la crónica i les fotos... i m'agradaria tornar a sortir amb tu qualsevol dia...

Una abraçada.

QSC
Presentats
Entrades: 1304
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 11:37 am
Ubicació: >>> Jordi i Júlia <<< (Sabadell)

Entrada Autor: QSC » dl. jul. 23, 2007 12:51 pm

Sense paraules m'has deixat, la veritat.

V'ssssssss

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dl. jul. 23, 2007 9:22 pm

Bona sortida company per els indrets que recordan la nostra febla memòria.
A mi també m'agradat.
Salut.
Salut i kilómetres

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. jul. 23, 2007 10:19 pm

AL·LUCINAT M'HE QUEDAT !!!!!!

Mare de deu quin reportatge.

Quins llocs més preciosos i amb tanta història .........

I jo ho tinc al costat de casa :x :x :x :x

Gràcies gs12 red per compartir-ho amb nosaltres.

I ara això m'acava de donar una idea :

A veure si entre tots (Terraxaman, gs12 red........) es podrien programar unes sortides motero-culturals.

Es podrian fer cada mes i mig o dos mesos i seria exclusivament fer aquestes rutes tant precioses tots plegats i amb l'avantatge de que coneixeríem a més dels meravellosos indrets de Catalunya, trocets de la nostra història, explicats allà mateix com si nosaltres els estiguéssim revivint.

Ep, a mi m'agradaria molt, no cal ser un dia oficial, ni concret, sino a mesura que surtin idees aquestes es proposan i es fa el viatge.

Seria meravellòs, penseu's-ho.

Vssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

lemansotarres
Presentats
Entrades: 119
Membre des de: dl. gen. 22, 2007 8:58 am
Ubicació: Castellví de Rosanes

Entrada Autor: lemansotarres » dl. jul. 23, 2007 11:17 pm

Noi. Això és d'agrair.

No només saps per on s'entra a aquests espais feréstecs com ells sols, sinó que saps (i és el mèrit important) on aniras a petar. I a saber quan decideixes per saltar cap a una o altra pista; aquestes coses es porten de casa a mig fer, de vegades, i em sembla que tu ets dels que es deixen una part del pastís a una tria atzarosa. No sé. Desmenteix-m'ho.

Val, noi. Per sort per mi i per molts d'altres, si continueu en aquesta línia veurem uns topants que no són per a trobar-t'hi gaires autocars de japonesos, pel que es veu.

Molts kilòmetre, i dels bons. No, no he gosat comptar-los, però suposo que ronden els ...257.000. Sabent que el diàmetre de la terra és de...
Déu n'hi dó, també tú, passar de la garrotxa al ripollès tot anant-hi per ...Kamtxatka! ...delictiu!!

Estic plenament d'acord amb aquesta proposta de'n Bond, James Bond.
Car ser un motarrot empedreït i irrecuperable no significa veure les coses amb el mateix criteri amb que ho faria el fanal de la nostra moto.
Suc al ferro.

_________
Presentats
Entrades: 152
Membre des de: dl. jul. 16, 2007 1:24 am
Ubicació: La Garriga

Entrada Autor: _________ » dl. jul. 23, 2007 11:45 pm

Quina meravella de reportatge... :bow :bow :bow

En serio, he gaudit moltíssim de cada una de les fotografies, moltes gràcies per
compartir-les amb tots nosaltres... :!: :!:

Vvvvsss
Imatge

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dt. jul. 24, 2007 9:15 am

James_Bond ha escrit: I ara això m'acava de donar una idea :

A veure si entre tots (Terraxaman, gs12 red........) es podrien programar unes sortides motero-culturals.

007
si, la idea es bona, nomes cal pensar en apretar la maneta del freno de tant en tant, ehheeheheheheeee que cabrong
:lol: :mrgreen: :martell

en broma eh?
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dt. jul. 24, 2007 10:54 am

Albert, carbó!! Pases per el meu territori i no em dius res .............

Jo els diumenges no puc sortir, però els dissabtes quasi sempre ... si fas pistes com aquestes m'apunto.

A l'hostal La Serra de Llaers, es menja molt bé. És un hostal antic amb tuales antigues i terres de fusta que blinquen al caminar. També tenen habitacions per dormir-hi. Al menjador, a les finetres tenen "festejadors", que al seu temps eren prou útils i divertits.

Sempre que vaig per aquesta zona em quedo a dinar a l'hostal.

La propera que facis, truca'm, o les conseqüències seran greus per a tu. El que avisa no és traïdor :enfaduu :enfaduu

Felicitats per la ruta i les fotos.

Ramon, si vols fer visites culturals, compra't una vespa .... :wink: Parlant seriosament em sembla bona idea. Podem anar un dia a Praga per veure com treballen el vidre :wink: :wink:
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Sumbadillo
Presentats
Entrades: 222
Membre des de: dc. març 14, 2007 10:59 am
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: Sumbadillo » dc. jul. 25, 2007 11:54 am

Senyors... No tinc paraules...

!!!!!Chapeau!!!!!

Moltes Gràcies per aquests reportatges..

Albertm
Presentats
Entrades: 159
Membre des de: dl. juny 25, 2007 9:10 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: Albertm » dc. jul. 25, 2007 11:03 pm

Ostres Albert amb tens aco..onit amb el repertori de camins que et coneixes sent com ets d’una altre zona.

Al dia que ens coneixem amb tens que explicar com es que coneixes aquesta zona tan be.

Lo únic que aconsegueixes amb aquest reportatge es crear mes i mes afició a i enveja , això si de la sana.

Jo i tinc un interès especial en aquets camins ja que el meu pare va viure molts anys a La Vila que es la casa de pagès que hi a just a sota del Castell de Llaers o sigui que ja pots imaginar lo que amb a agradat aquest reportatge teu. :Saltant

Salutacions.

Atramuntanat
Presentats
Entrades: 734
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 1:26 pm
Ubicació: Sant Feliu de Guixols - MGM 13254

Entrada Autor: Atramuntanat » dj. jul. 26, 2007 10:27 pm

ei

avui tenia una estoneta i hem atacat la pista de Mieres, la veritat es que a les 2 de la tarde feia una calor insuportable, pero la zona paga la pena!!

Imatge

una vista de la Garrotxa des de la talaia iberica

us recomano la zona que ens ha ensenyat en gs12
Erg Chebbi - Merzouga

Imatge

Bayerische Motoren Werke R 1200 GS Ifigenia

Serrallonga
Presentats
Entrades: 173
Membre des de: dc. feb. 14, 2007 2:00 pm
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: Serrallonga » dl. jul. 30, 2007 10:55 am

Hey, acabo d'arribar de passar una setmaneta per la garrotxa amb ganes d'explicar-vos la pista que va fins a Mieres i em trobo amb aquesta gran crónica :lol:
Ja no penjo fotos, perque són prácticament les mateixes, una gran ruta, si senyor, jo la vaig agafar a les planes d'hostoles, vaig pujar fins a sant Aniol de Finestres i d'allà a Mieres.
A Mieres vaig agafar la carretera fins a Santa Pau, i una mica abans em vaig parar a refrescar-me al salt del sallent que hi ha allà.

Parlant dels carlins, aquests dies fan al poble de la Pinya, a la vall d'en Bas una representació teatral nocturna a l'aire lliure del que van ser les guerres carlines, expliquen una mica la vida del general Estartús, i com es va firmar el tractat de pau a l'hostal de la corda, que és allà mateix al poble de la pinya. Recomanable per aprendre una mica d'historia del nostre pais de manera divertida.

Salut.
BMW R 1200 GS

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”