Volta al Montsec

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Volta al Montsec

Entrada Autor: Steelman » dl. abr. 08, 2013 8:50 pm

Fa molt de temps que tenia una sortida pendent cap al Montsec.
Que en CarlesOsona pengés dues cròniques meravelloses de les ermites del Montsec..
I PART
II PART

Que jo també tingués a les meves mans des de fa temps el número de la Revista PIRINEOS on parlen de les ermites del Montsec,...

Així que aquest diumenge amb l´amic Pasqual varem fer aquesta ruta.
Imatge

L´idea principal era una mica més ambiciosa i amplia, però aquesta zona guarda tants secrets que l´has de degustar i ja acabarem la ruta un altre dia.
El primer lloc on varem anar va ser Montsonís. Un petit poble amb un castell.
Varem parar primer a la part alta del poble, pensant que l´esglesia que veiem era ja la del poble..
Imatge
Imatge
Imatge

Quant varem veure la resta del poble i varem baixar.El més normal hauria estat seguir la carretera i entrar-hi.
NOsaltres ens varem ficar pels carrers estrets i empedrats del poble, que baixaven (i quant dic baixaven, es que feien molta baixada) cap al poble.
EN un moment no varem poder continuar, aixi que entre els tres varem maniobrar les motos com varem poder i les varem deixar aparcades en un raco.
Imatge

Varem anar a voltar pel poble i ens va encantar. EL Castell , de fora , és molt maco i hi ha una visita guiada cada hora.
Al seu costat té una petita esglesia enganxada.
Actualment aquests castell són propietats del Compte de Albí, i en les parets del castell hi ha els escuts i els anys de tots els seus antic nobles propietaris.
Imatge
Imatge
Imatge

Des del poble , hi ha unes vistes molt bones.
Imatge
Imatge

Varem esmorzar en el bar del poble. El Bar que és botiga/museu/.......Un lloc força recomenable. Ja no varem dinar de tot el qeu varem menjar..per uns 6,5€!!!!!!!!!!!!!!!

Un cop esmorzats ens varem dirigir al Santuari de la Mare de Deu de Salgars. A tocar del Riu Segre camí del poble abandonat de Rubió.
Esta a menys de 4km de Montsonís.
L´ermita està en un indret increible i esta envoltats de coves i balmes , d´aqui el nom. Salgars és una variació de Algars que és un sinonim de cova.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

D'aqui varem anar cap a Ager, passant per una carretera local entre Cubells i Camarasa que em va encantar. En aquesta epoca de l´any amb tots els camps de blat verds era preciosa.
A Camarasa, abans de fer la coneguda carretera del Doll, varem arribar-nos fins a la presa del embassament i recorrer una mica el cami penjant sobre el riu segre.
Jo tinc una mica massa de vèrtigen i no vaig poder fer més de 300m quant el pont penjant de ferro (amb el terra amb tela metal.lica que deix veure el que hi ha sota) estava a uns 20m d´alçada.
En Pasqual i la Natàlia varen continuar...
Imatge

De Camarassa, cap a Ager i d´Ager ens varem enfilar cap al Montsec. Varem arribar al Mirador dels Pirineus.
Em vaig deixar la camara de fotos a casa i totes les fotos estan fetes amb el mobil. Vaig fer un video de tot el que es veia.
Els cims nevats des de Navarra fins a la serra del cadí davant nostre!
[youtube]-OWxHkJbUtU[/youtube]

Despres, per carreteres molt "trail" per l´interior del Montsec, varem sortir a Guardia de Noguera, molt a tocar de Tremp.
Com que era ja molt tard, varem fer via cap a Ponts per Isona i el coll de comiols.

Llàstima que em deixes la camara a casa. En Pasqual ja em passarà o possara les fotos que va fer ell;P
Ex ...moltes coses

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: Volta Al Montsec

Entrada Autor: Trencaferro » dl. abr. 08, 2013 9:22 pm

Quina ruta més xula!!!

Si ho hagués sabut.....que bé us ho monteu bandidus!!! :birracat
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. abr. 08, 2013 9:30 pm

ruta maca,paissatge e indrets espectaculars a part de curiossos un altre lloc per anar :birracat :birracat gracies per compartir-ho :okcat :okcat
Imatge

Minina
Presentats
Entrades: 2039
Membre des de: dl. oct. 04, 2010 8:07 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Nuri

Re: Volta al Montsec

Entrada Autor: Minina » dl. abr. 08, 2013 9:49 pm

Doncs encara que et deixessis la càmera, unes fotos molt guapes. Gràcies per compartir-ho. :birracat

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dl. abr. 08, 2013 10:51 pm

Moltes gràcies per compartir-ho!!! :birracat
Gas a la burra!!!

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dl. abr. 08, 2013 10:52 pm

La veritat és que és tan fàcil gaudir d'una bona ruta... Som nosaltres els que de vegades ens compliquem la vida o no en gaudim prou.

Aquest és un gran exemple de com gaudir i treure partit d'una bona ruta (i d'un mòbil amb una bona càmera de fotos).
sergibuda

they called me an accident

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dt. abr. 09, 2013 7:15 am

Ep...molt bona ruta i la zona, encara millor. Quins records mes bons.

Amb les fotos no tinc res a fer, et queden molt millor. A mes li dons un toc poètic que les fa diferents. Al mirador dels Pirineus, al cim del Montsec es un dels millors que conec. Suposo que amb el dia que vareu agafar les vistes serien immenses.

Doncs si tens la revista, ja saps que encara "ens" queden algunes. Jo la part "aragonesa" d'Estopiñana a Puente de Montanya encara la tinc pendent. En quan pugui, aviso (si no hi aneu abans).

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. abr. 09, 2013 10:10 pm

Renoiiiiiiii no pareu mai vosaltres. :okcat

Una bona ruta que tinc pendent de fer, com tantes altres que es van acumulant ultimament.

Gràcies per mostrar-nos-ho.
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”