Entrar Amb El Casc Posat Dins D'un Establiment

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrar Amb El Casc Posat Dins D'un Establiment

Entrada Autor: Molinenc » dj. abr. 11, 2013 9:22 pm

M'he trobat amb aquest problema per primera vegada al entrar al forn on habitualment vaig a comprar el pa. Avui, he aparcat la moto just davant del forn, i he entrat sense treure'm el casc (com ho faig sempre a la benzinera, al caixer automatic o si haig d'entrar a una botiga per estar-hi pocs segons).

La dependenta, m'ha advertit que m'haig de treure el casc, perque si ens veu la policia, la multaràn a ella i a mi.

Es la primera vegada que algú hem diu això. Es cert? Algú s'ha trobat amb algo semblant?

Gràcies!

Vini
Presentats
Entrades: 1134
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:23 pm
Ubicació: Manresa(Barcelona)

Re: Entrar Amb El Casc Posat Dins D'un Establiment

Entrada Autor: Vini » dj. abr. 11, 2013 10:04 pm

Jo m'hi vaig trobar,pero en un cas diferent a la betzinera(una betzinera molt havitual i que amb coneixen inclos el casc,com diuen ells els de la betzinera un bon client"havitual).
Explico: Arribo amb la moto,fins el surtidor,paro la moto y una vedada overt el diposit(com sempre faig aixeco la manguera) i amb posen en marxa el sortidor.Pero,el sortidor no funcionava,torno a mirar a dins de la tenda i res.Vaixo de la moto i entro a la botigeta i una moseta(que no conexia la veu,perque era nova)amb diu:¿Per favor,es tindria que treure el casc?.Jo,¿perque).Ella,¿Perque la normativa ho diu ,i perque la policia ens pot sacionar tan a vostè com a una servidora?.Jo amb trec el casc i en aquestas que apareix el propietari de la betzinera hi li comento tot.El Joan(el propietari),m'explica que si que la normativa existeix,pero que es mes rigurosa en llocs tencats,i son exigencies de seguretat.Al sortidor el si el coneix fà la vista grossa i com jo poso betzina i la camara de seguretat del sortidor,funciona sempre,pero encarada a la sortida de la betzinera mai enfocada al sortidors.La policia amb els videos de la sortida de les betzineras com diu el Joan,NO PERDONEN, periodicament els revisen tots.
Desde les hores(m'enprenya molt)pero amb trec el casc.En recompensa el Joan amb paga el cafè(cosa que avanç no feia).
Es un cas semblant al teu.¿No?.
Salut.
Vini :okcat
.

Jon_Garfio
Presentats
Entrades: 118
Membre des de: ds. gen. 14, 2012 9:48 pm
Ubicació: Monistrol de Montserrat

Entrada Autor: Jon_Garfio » dj. abr. 11, 2013 10:07 pm

Tema a parte de la legalidad, entrar a un establecimiento con un casco integral puesto me parece de mala educacion. Incluso el no quitarse las gafas de sol, pero es mi opinion....ojo.

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » dj. abr. 11, 2013 10:08 pm

[quote user="Vini" post="233337"]Jo m'hi vaig trobar,pero en un cas diferent a la betzinera(una betzinera molt havitual i que amb coneixen inclos el casc,com diuen ells els de la betzinera un bon client"havitual).
Explico: Arribo amb la moto,fins el surtidor,paro la moto y una vedada overt el diposit(com sempre faig aixeco la manguera) i amb posen en marxa el sortidor.Pero,el sortidor no funcionava,torno a mirar a dins de la tenda i res.Vaixo de la moto i entro a la botigeta i una moseta(que no conexia la veu,perque era nova)amb diu:¿Per favor,es tindria que treure el casc?.Jo,¿perque).Ella,¿Perque la normativa ho diu ,i perque la policia ens pot sacionar tan a vostè com a una servidora?.Jo amb trec el casc i en aquestas que apareix el propietari de la betzinera hi li comento tot.El Joan(el propietari),m'explica que si que la normativa existeix,pero que es mes rigurosa en llocs tencats,i son exigencies de seguretat.Al sortidor el si el coneix fà la vista grossa i com jo poso betzina i la camara de seguretat del sortidor,funciona sempre,pero encarada a la sortida de la betzinera mai enfocada al sortidors.La policia amb els videos de la sortida de les betzineras com diu el Joan,NO PERDONEN, periodicament els revisen tots.
Desde les hores(m'enprenya molt)pero amb trec el casc.En recompensa el Joan amb paga el cafè(cosa que avanç no feia).
Salut.
Vini :okcat[/quote]

Si.

Que vols dir, que la policia revisa els videos i si veu que un client ha entrat a la benzinera amb casc, ho sancionen?

Repeteixo, a la gran majoria de benzineres a les que jo poso benzina, no em trec el casc, i mai m'havien dit res.

I si el casc es abatible o tipus jet, tambe l'has de treure?

Vini
Presentats

Entrada Autor: Vini » dj. abr. 11, 2013 10:23 pm

[quote user="Molinenc" post="233339"][quote user="Vini" post="233337"]Jo m'hi vaig trobar,pero en un cas diferent a la betzinera(una betzinera molt havitual i que amb coneixen inclos el casc,com diuen ells els de la betzinera un bon client"havitual).
Salut.

Si.

Que vols dir, que la policia revisa els videos i si veu que un client ha entrat a la benzinera amb casc, ho sancionen?

Repeteixo, a la gran majoria de benzineres a les que jo poso benzina, no em trec el casc, i mai m'havien dit res.

I si el casc es abatible o tipus jet, tambe l'has de treure?[/quote]
No es tracta de aixo,al menys com m'ho explicar el Joan.Es facil els videos de DINS de la betzinera(es una cosa,i el control de sortida de las betzineras es un altre.Un exemple si tu t'envas sense pagar T'AGAFAN LA MATRICULA .Si en la revisiò delvideos de las sortidad de betzineras ja una MATRICULA EN BUSCA I CAPTURA,(per el motiu que sigui,els serveix de gran ajuda.etc.....
Els videos de cuant vas a pagar,si no tenen incidencies els poden borrar ales 24 h.
La Policia l'hi interesen nomes guant suts de la betzinera i a les hores vas amb el casc posat (logic).Vini :okcat
.

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dj. abr. 11, 2013 11:18 pm

Collons, no tenia ni idea...potser serà que a la benzonera amb el modular obert ja et poden identificar i per això no m'han cridat mai l'atenció

Gracies per avisar!!!

Salut!!!
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 13, 2013 11:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Enric-13
Presentats
Entrades: 35
Membre des de: ds. set. 26, 2009 4:14 pm
Ubicació: Vallgorguina

Entrada Autor: Enric-13 » dj. abr. 11, 2013 11:38 pm

Bon dia,
El tema de treure's el casc es més d'educació, en principi no hi ha cap normativa ni autonòmica ni estatal que obligui a treure's el casc.
Jo trobo força normal que demanin que et treguis el casc tenint en compte el nombre d'atracaments que es produeixen amb personatges que porten cacsc de motorista posat, es un tema de seguretat i als llocs on han tingut atracaments es habitual que no et vulguin servir si no te'l treus.
D'altra banda si fas pagament amb tarja i et demanen el DNI amb el casc no poden fer la comprovació de la foto.
En quant als videos de seguretat tenen la obligació de guardar-los 15 dies.

:birracat

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. abr. 12, 2013 7:39 am

Molt poques vegades entro amb el casc posat als llocs..

Com diu en Garfio...crec que és una norma d´educacio
Ex ...moltes coses

Vini
Presentats

Entrada Autor: Vini » dv. abr. 12, 2013 9:12 am

[quote user="Vini" post="233342"][quote user="Molinenc" post="233339"][quote user="Vini" post="233337"]Jo m'hi vaig trobar,pero en un cas diferent a la betzinera(una betzinera molt havitual i que amb coneixen inclos el casc,com diuen ells els de la betzinera un bon client"havitual).
Salut.
Si.

I si el casc es abatible o tipus jet, tambe l'has de treure?[/quote]
No es tracta de aixo,al menys com m'ho explicar el Joan.Es facil els videos de DINS de la betzinera(es una cosa,i el control de sortida de las betzineras es un altre.Un exemple si tu t'envas sense pagar T'AGAFAN LA MATRICULA .Si en la revisiò delvideos de las sortidad de betzineras ja una MATRICULA EN BUSCA I CAPTURA,(per el motiu que sigui,els serveix de gran ajuda.etc.....
Els videos de cuant vas a pagar,si no tenen incidencies els poden borrar ales 24 h.
La Policia l'hi interesen nomes guant suts de la betzinera i a les hores vas amb el casc posat (logic).Vini :okcat[/quote]
Molonenc.Tu vas preguntar,si algù s'havia trovat amb una cituaciò com la teva,i jo t'explicat ek meu cas i com va anar,espero que apart de la meva vivencia,mes totes les resposte que et poden donar els companys,treguis les teves conclusions.
Espero,que la meva vivencia et serveixe d'ajuda.
Salut company.Vini :okcat
.

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dv. abr. 12, 2013 9:18 am

Pero que hi ha dels modulars? JO rares vegades em trec el casc epr anar a pagar a una benzinera pero com que tinc un modular aixeco la mentonera i llestos. No m'han dit mai res arreu on he anat...

Cristina
Presentats
Entrades: 1857
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 12:15 am
Ubicació: Vilabella (Alt Camp)

Entrada Autor: Cristina » dv. abr. 12, 2013 10:08 am

.
Bones,

Al marge de la legalitat aplicable, desconec si n’hi ha alguna al respecte, per mi és més una qüestió d’educació el treure’s el casc al entrar en algun lloc.

Al Catllar hi ha una benzinera que ja fa uns anys que hi tenen un cartell on prohibeixen entrar amb el casc posat. Han estat victimes d'algun robatori per algun "personatge" que hi va entrar amb el casc.

Altre cosa és si portes un casc modular, com és el meu cas. Jo no me’l trec per pagar en una benzinera.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. abr. 12, 2013 10:31 am

si, a vegades per culpa d´alguns atracadors amb casc rebem tots.

Em sembla que mai m´han fet treure el casc per posar benzina i/o pagar ( si pagues en efectiu clar... )
però com dieu hi hauria d´haver un lletrero avisant als llocs on t´el fan treure.

No crec que hi hagui cap llei obligant-ho a fer i més que una questió d´educació, crec que es de comoditat.

Els que portem ulleres i sotocasco a l´hivern... es un problema posar i treure el casc i les ulleres i també pensant amb els demés
els temps que estàs fent-ho, més d´un es posaria nerviós fent cua.

Una altre cosa es portar un casc modular i aixecat que es veu ben bé la cara.

Així hi ha també qui diu que no es pot posar benzina assegut a la moto......

Em sembla que continuaré igual que als darrers quaranta anys.... no treure´m el casc i assegut a la moto ... i si m´ho demanen, canvio de benzinera...

mirat d´aquesta manera també et podrien demanar el mateix a l´hora de pagar un peatge amb targeta..... imagineu-vos un grup de motoristes fent-ho la cua que es faria.

:holacat
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 12, 2013 10:40 am, en total s’ha editat 6 vegades.
Imatge

Boolean
Presentats
Entrades: 767
Membre des de: dc. maig 16, 2007 12:59 pm
Ubicació: Valls
Contacta:

Entrada Autor: Boolean » dv. abr. 12, 2013 11:07 am

[quote user="Llagasta" post="233363"]mirat d´aquesta manera també et podrien demanar el mateix a l´hora de pagar un peatge amb targeta..... imagineu-vos un grup de motoristes fent-ho la cua que es faria.

:holacat[/quote]

jajaja,... quin pollastre liariem,... potser seria la forma que a les motos no ens fessin pagar tal i com ja es fa en molts paisos de la UE

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dv. abr. 12, 2013 11:34 am

Potser a aquells els quals els demanen que es treguin el casc es perquè volen veure "tios guapos", com també hi deu haver gent als quals no els atenen si no porten casc i visera fumada.
Al cap i a la fi, tot es limita a una qüestió estètica, no penseu?

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. abr. 12, 2013 12:01 pm

Tinc entès que cada cos de la GU té la seva normativa particular apart de la comú de la Conselleria d'Interior. Moltes d'aquestes normatives són dins els bandols municipals.

Per exemple: a Castellar està prohibit remenar ens els contenidors d'ecombraries, amb multa de 200€ pels infractors. Molta gent estavem fins els pebrots dels de Sudamèrica i dels de l'Africa que ho remenaven tot i ho deixaven al terra, i mitjançant instàncies a la GU es va aconseguir que es fés una llei per tal de impedir aquesta pràctica tan comú als païssos tercemundistes.

Respecte al tema de fer-nos o no treure el casc a les benzineres o comerços en general -deixant de banda la manca d'educació si ho fem-, tinc entès que són normatives internes de les benzineres per poder filmar en cas d'atracament, i igual que amb els começos s'amparen a la llei del dret d'admisió, no amb cap 'normativa-sota-pena-de-multa-de-la-GU'. Com a molt si la GU veu a algú entrar en una botiga amb el casc posat pot procedir a la seva identificació, però mai impedir el seu accés, i menys posar-li multa.

Això és igual que a la ciutat de Bcn fins fa pocs anys: hi havia un bàndol que deia que es podia anar despullat pel carrer. Imaginem-nos que anem en moto despullats pel Passeig de Gràcia amb un Vespino (vegis la ironia, jejeje), amb el casc integral posat. En un moment donat parem a posar benzina sense treure'ns el casc. Vosaltres creieu que el/la dependent/a ens diria que ens treiéssim el casc? Ho dubto. :sonat

Ah!! El Dani Pedrosa va a comprar a un conegut supermercat del poble.....amb el casc posat, i ningú li diu res.
Randy-650 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 12, 2013 3:02 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Napoleon
Presentats
Entrades: 1843
Membre des de: dv. feb. 22, 2013 1:19 pm
Ubicació: Barcelona-Capital de la República Interruptus

Entrada Autor: Napoleon » dv. abr. 12, 2013 12:39 pm

Nois, em sembla que sí, que hi ha una normativa que afecta no solsament al casc. Em sembla que, per a motius de seguretat, et poden sancionar si entres en un establiment amb el casc posat, passamuntanyes o qualsevol altre cosa que et tapi la cara. Això va sortir a causa del tema del niqab que duen les musulmanes.
No sé a on ho vaig llegir, però em sembla que la cosa anava per aquí.
Altrament, soc de la vella escola, i quan entro en algún lloc sempre em trec el casc, gorra o ulleres de sol.

Salut a tots.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. abr. 12, 2013 1:15 pm

[quote user="Randy-650" post="233372"]
Ah!! El Dani Pedrosa va a comprar a un conegut supermercat del poble.....amb el casc posat, i ningú li diu res.[/quote]

i va comprar molt, ???? va pagar ( o va anar de gorra) vull dir de casc ???? :holacat
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. abr. 12, 2013 1:16 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. abr. 12, 2013 1:37 pm

[quote user="Napoleon" post="233377"]Nois, em sembla que sí, que hi ha una normativa que afecta no solsament al casc. Em sembla que, per a motius de seguretat, et poden sancionar si entres en un establiment amb el casc posat, passamuntanyes o qualsevol altre cosa que et tapi la cara. Això va sortir a causa del tema del niqab que duen les musulmanes.
No sé a on ho vaig llegir, però em sembla que la cosa anava per aquí.
Altrament, soc de la vella escola, i quan entro en algún lloc sempre em trec el casc, gorra o ulleres de sol.

Salut a tots.[/quote]

El problema, Roger, va començar amb el tema de les escoles i el famós hiyab (vel) de les nenes musulmanes, però el tema tinc entès que sols va afectar a les escoles. Corregeix-me si m'equivoco.

I per regla de tres, una musulmana amb l'hiyab no pot entrar a una botiga a comprar, igual que un motorista amb el casc? :please Hi han lleis i lleis: unes totalment aprovades pel BOE i d'altres que se les inventen els que han de justificar el seu al sou. I com que n'hi han tantes ningú les coneix totes, per la qual cosa s'acostuma a aplicar el sentit comú.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. abr. 12, 2013 1:40 pm

[quote user="Llagasta" post="233379"][quote user="Randy-650" post="233372"]
Ah!! El Dani Pedrosa va a comprar a un conegut supermercat del poble.....amb el casc posat, i ningú li diu res.[/quote]

i va comprar molt, ???? va pagar ( o va anar de gorra) vull dir de casc ???? :holacat[/quote]

Acostuma a anar-hi cap les 21 hores, poc abans de tancar. Paga en metàlic i compra sovint dues o tres ampolles de Coca-Cola de 1,5 litres i patates Lays. Suposo que per jugar a la Play.

Ja pots comptar qui m'ho explica tot això. :holacat

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. abr. 12, 2013 2:23 pm

Bones.
[quote user="Randy-650" post="233372"][...]Molta gent estavem fins els pebrots dels panxitos i alibabàs que ho remenaven tot i ho deixaven al terra[...],[/quote]

Randy ,hauries d´editar el teu post.
Quant fas refèrencia a la gent d´altres origens i cultures, ho hauries de fer amb repescte i educació.

M'ha sorprès molt que tú, que sempre t'has queixat de que no vols que es parli de política al fòrum, utilitzis aquestes formes tant xenofòbes i et quedes tant tranquil.

Espero que rectifiquis el teu missatge.

Gràcies.
Ex ...moltes coses

Respon

Torna a “General”